Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Black team B8 Μιχάλης Νατιώτης Ονησίφορος Παφίτης Μίκης Ανδρέου
Advertisements

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Μια αφορμή για προβληματισμό
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Τι είναι φτώχια; Καταιγισμός ιδεών.
Tα χρoνια του Περικλh.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
Να σας συστηθώ: Το όνομά μου είναι: Σημαίνει … Το πήρα από …
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Ενότητα 7 Οι μύθοι και η ελιά.  Με βάση τον τίτλο, τι αναμένετε να μάθετε από το σημερινό μάθημα;  Γνωρίζετε κάποιους μύθους που συνδέονται με την ελιά;
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
ΠΟΛΕΜΟΣ.
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Ένας φιλόσοφος του κοινού νου
SAFE SEARCH Αμπαμπέι Κριστίνα, Αραπάι Ερίσα, Βίλα Ντενάντα, Γεροντίδη Φωτεινή Νεφέλη Α’
Δ. Ε 6. Γιατί ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι «σημείο αντιλεγόμενο»;
Ιστορία Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στην ανθρώπινη, δραστηριότητα έως την ανθρώπινη παρούσα εποχή.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΗΛΙΑΚΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Ιςτορια - Ιςτορικος Χρονος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
1η Δράση Ατομική δημιουργία
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Βότανα Ιστορική αναδρομή.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Αφήγηση αφήγηση.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Πληροφορίες για το Κάρμα
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Πληροφοριακά συστήματα συντήρησης εξοπλισμού
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΤΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ ΣΗΜΕΡΑ
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Μια από τις σοβαρότερες κριτικές που γίνονται είναι πως: Ο ΤΥΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ.
Μιχάλης Γκριτζάπης Γ1 Σελ.11 ασκ.2
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία; 1. ποιες λέξεις έρχονται στο μυαλό μας όταν ακούμε τη λέξη «ιστορία»; 2. η ιστορία έχει σχέση μόνο με το παρελθόν; Χρόνος ,τόπος γεγονότα, πρόσωπα Όχι, αλλά και με το παρόν κάθε λαού και ανθρώπου

Α) Ιστορία = μια βαθύτερη γνώση του ανθρώπου και του πολιτισμού του 2 στάδια 2ο « Ιστορία» Η περίοδος που υπάρχουν γραπτά κείμενα 1ο «Προϊστορία» Είναι η περίοδος που ο άνθρωπος δεν άφησε γραπτά κείμενα

Με την ιστορία γνωρίζουμε: 1.τις σκέψεις, αποφάσεις και ενέργειες του ανθρώπου 2.τα συναισθήματά του 3. τα κίνητρα δράσης του μέσα στον κόσμο «Η μελέτη της ιστορίας οδηγεί στην βαθύτερη γνώση του ανθρώπου», τι σημαίνει αυτό;

Β) Πως ερευνώνται τα γεγονότα της Ιστορίας; 1ον Β) Πως ερευνώνται τα γεγονότα της Ιστορίας; 1ον.: Μελετάμε όχι μόνο τα γεγονότα αλλά και τα αίτια και τις αφορμές των γεγονότων Αφορμές Ο σπινθήρας που πυροδοτεί τα γεγονότα(η δικαιολογία) Αίτια Οι πραγματικές αιτίες των γεγονότων(απαιτούν καλή γνώση της ιστορίας)

Τι είναι δυσκολότερο (αλλά και το σπουδαιότερο) να εξεταστεί; Τα αίτια των γεγονότων

Αυτά που εκδηλώνονται άμεσα Αυτά που εμφανίζονται αργότερα 2ον.:Τα συμπεράσματα της ιστορικής έρευνας Δύο ειδών αποτελέσματα ενός ιστορικού γεγονότος Αυτά που εκδηλώνονται άμεσα Αυτά εντοπίζονται και εύκολα από τον ιστορικό Αυτά που εμφανίζονται αργότερα Είναι δυσκολότερο να εντοπιστούν και χρειάζεται μεγάλη προσοχή

3ον.: αντικειμενικότητα και αμεροληψία στην έρευνα Τι σημαίνει το παραπάνω; (διαβάστε κείμενο της σελ. 10) Πως επιτυγχάνεται το παραπάνω; 1. ο ιστορικός πρέπει να «μεταφερθεί» ο ίδιος στην εποχή που μελετά 2. να ελέγχει την αξιοπιστία των πηγών του 3. δεν εξυπηρετεί ιδεολογικές και πολιτικές σκοπιμότητες