Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ω Σ Π ΡΟΣ Τ Η Λ ΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Τ ΟΥ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Καταλληλότητα (Suitability), Κάνει αυτό που θέλω ;  Αξιοπιστία (Reliability), Λειτουργεί χωρίς προβλήματα.
Advertisements

Ο Προγραμματισμός στην Πράξη 2.1 Το προγραμματιστικό περιβάλλον του Micro Worlds Pro 1 Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα.
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Φ.Ε.
Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Οι θέσεις της ΕΤΠΕ για το Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Βασίλης Κόμης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
1 ΕΚΠΟΝΗΣΗ - ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού Κριτήρια Αξιολόγησης Γιώργος Γώγουλος.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σταύρος Ν. Δηµητριάδης Λέκτορας.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Τεχνολογία και μοντελοποίηση Χ. Λεμονίδης Ιούνιος 2016.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Παρουσίαση των τίτλων εκπαιδευτικού λογισμικού για το μάθημα της Ιστορίας Ενότητα 2.1,
Παιχνιδοκεντρική Μάθηση
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism)
Εκπαιδευτικό Λογισμικό & Θεωρίες Μάθησης
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 3 : Φάσεις, Μοντέλα και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Ένταξης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Διδακτική της Πληροφορικής
Νέο Τεχνολογικό Λύκειο
Ενσωμάτωση εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία και τη μάθηση
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία Αρχές Γενικής Διδακτικής
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
APLICATIONS ON ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Η παιδαγωγική φυσιογνωμία του εκπ/κού στα ΣΔΕ
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Building Information Modelling (BIM)
ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Το υλικό του Υπολογιστή
Υλικό Υπολογιστών Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ RACES
ΔΙΑΛΕΞΗ 1 Σκοπός και λειτουργία νοσοκομείων
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
Βασικές αρχές διδακτικής αξιοποίησης
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
Πληροφοριακά Συστήματα
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Εκπαιδευτικές διαδικασίες με τη βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ΚΛΕΙΣΑΡΧΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ (MEdu, Phd) ΕΔΙΠ.
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Τεχνολογίες Μάθησης
Πολυπλοκοτητα - netlogo
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
H ΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτικό Λογισμικό Μια σύντομη εισαγωγή

Υπολογιστές & Εκπαίδευση Η εισαγωγή των υπολογιστών στην εκπαίδευση για την υποστήριξη της μάθησης είναι πλέον κοινός τόπος (Ράπτης & Ράπτη, 2004). Η σύγχρονη πληροφορική τεχνολογία υποστηρίζει θετικά τη μαθησιακή διαδικασία. Η ένταξη του υπολογιστή στη διαδικασία μάθησης κατά την εκπαιδευτική πράξη συνδέεται άμεσα με τη χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού.

Τι ονομάζουμε «Εκπαιδευτικό Λογισμικό» Εκπαιδευτικό Λογισμικό θεωρείται το λογισμικό που εμπεριέχει διδακτικούς στόχους, ολοκληρωμένα σενάρια, αλληγορίες με παιδαγωγική σημασία και κυρίως επιφέρει συγκεκριμένα διδακτικά και μαθησιακά αποτελέσματα. Εκπαιδευτικό Λογισμικό (educational software) θεωρούμε το προϊόν της τεχνολογίας που έχει σχεδιαστεί ειδικά με στόχο να ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία, υλοποιώντας συγκεκριμένη παιδαγωγική φιλοσοφία και συγκεκριμένη εκπαιδευτική στρατηγική. Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό θεωρείτε, το μέσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας που αποσκοπεί στη διευκόλυνση της μάθησης, χρησιμοποιώντας ως κύριο εργαλείο τον υπολογιστή.

Μορφές Εκπαιδευτικού Λογισμικού (Κόμης, 2004) ειδικό λογισμικό με σαφή μαθησιακό και διδακτικό σκοπό, π.χ. σε μορφή CD- ROM, δικτυακού τόπου, εφαρμογών ρομποτικής κ.λπ. διαδραστικό μη διαδραστικό λογισμικό γενικής χρήσης, π.χ. λογισμικό επεξεργασίας εικόνων, κειμενογράφος, λογιστικό φύλλο, βάσεις δεδομένων, κλπ που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα.

Εκπαιδευτικό Λογισμικό άμεσης υποβοήθησης εκπαιδευτικής διαδικασίας Εκπαιδευτικό Λογισμικό εξάσκησης- εκγύμνασης (drill and practice) Εκπαιδευτικό Λογισμικό εκπαίδευσης – φροντιστηρίου (tutorial) Εκπαιδευτικό Λογισμικό λύσης προβλημάτων (problem solving) Διερευνητικό Λογισμικό Εκπαιδευτικό Λογισμικό προσομοιώσεων (simulation) (π.χ. Χημεία Β και Γ γυμνασίου, Φυσική Β και Γ γυμνασίου) Μικρόκοσμοι: η πλέον ενδιαφέρουσα περίπτωση διερευνητικού λογισμικού Λογισμικό εκπαιδευτικών παιχνιδιών (educational computer games or instructional games) Εκπαιδευτικό Λογισμικό μοντελοποίησης (modelling)

Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού ως προς το βαθμό αλληλεπίδρασης Ανοικτό περιβάλλον ο χρήστης μπορεί να διαμορφώσει με δικά του στοιχεία το λογισμικό, π.χ. να εισάγει πληροφορίες, να δημιουργήσει δικές του προσομοιώσεις κ.τ.λ. το περιβάλλον αυτό αποτελείται από ένα σύνολο από πρωταρχικά αντικείμενα και βασικές λειτουργίες που επιδρούν σε αυτό Κλειστό περιβάλλον λογισμικό που υποστηρίζει το παραδοσιακό δασκαλοκεντρικό μοντέλο διδασκαλίας ο χρήστης δεν μπορεί να αλλάξει το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού λογισμικού

Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού ως προς το είδος χρήσης Λογισμικά στα οποία το πληροφορικό σύστημα λειτουργεί ως «δάσκαλος» Λογισμικά στα οποία το πληροφορικό σύστημα λειτουργεί ως «μαθητής» Λογισμικά στα οποία το πληροφορικό σύστημα λειτουργεί ως «συνεργάτης» του μαθητή ή ως εργαλείο μάθησης.

Χαρακτηριστικά Λογισμικού Λειτουργία του Λογισμικού Υποστήριξη του Λογισμικού καταλληλότητα (Suitability). αξιοπιστία (Reliability). αποδοτικότητα( Εfficiency). χρηστικότητα (Usability). ασφάλεια ( Security). συμμόρφωση (Compliance). αναλυτικότητα ( Analyzability). δυνατότητα αλλαγής (Changeability). σταθερότητα (Stability). δυνατότητα δοκιμών (testability).

Χαρακτηριστικά Λογισμικού Συμβατότητα του Λογισμικού Προδιαγραφές Αλληλεπίδρασης και Περιβάλλοντος Διεπαφής δυνατότητα μεταφοράς (Portability). δυνατότητα Επαναχρησιμοποίησης (Reusability). διαλειτουργικότητα (Interoperability). Γλώσσα – Ορολογία. Δομή. Επίπεδο Αλληλεπίδρασης. Δυνατότητα αποθήκευσης – εκτύπωσης. Δυνατότητα αποθήκευσης από τον καθηγητή νέων στοιχείων

Εκπαιδευτικό Λογισμικό & Θεωρίες Μάθησης (Μαρκέα, 2006) Περιβάλλοντα Καθοδηγούμενης Διδασκαλίας που στηρίζονται κυρίως στις Θεωρίες Συμπεριφοράς συστήματα εξάσκησης και πρακτικής (drill & practice) συστήματα καθοδήγησης (tutorials) διαλογικές ιστορίες και παραμύθια πολυμέσων

Εκπαιδευτικό Λογισμικό & Θεωρίες Μάθησης (Μαρκέα, 2006) Περιβάλλοντα Μάθησης μέσω (καθοδηγούμενης ή όχι) Ανακάλυψης και Διερεύνησης που στηρίζονται κυρίως στις Γνωστικές Θεωρίες και στις Θεωρίες Οικοδόμησης της Γνώσης. συστήματα που στηρίζουν εργαστηριακές δραστηριότητες μέσω υπολογιστή (computer based laboratories) συστήματα που συνδέονται και αντλούν δεδομένα από το φυσικό περιβάλλον (με αξιοποίηση ψηφιακών αντικειμένων- συσκευών ασύρματης επικοινωνίας) συστήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής (educational robotics) «Έμπειρα Συστήματα» επίλυσης προβλημάτων (Intelligent Tutoring Systems) που εμπεριέχουν μοντέλα μαθητή ανοιχτά συστήματα μάθησης (ανεξαρτήτου γνωστικού αντικειμένου) για δραστηριότητες εκμάθησης προγραμματισμού και δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων (όπως LOGO, κ.α.) προσομοιώσεις (Simulations) μικρόκοσμοι (micro- worlds) μοντελοποιήσεις και δυναμικές μοντελοποιήσεις λογισμικό νοητικής χαρτογράφησης (concept mapping) συστήματα συνεργασίας και επικοινωνίας από απόσταση, που υποστηρίζουν τη μάθηση (για διαπραγμάτευση και παραγωγή γραπτών κειμένων, για επίλυση προβλημάτων ή για εκτέλεση σύνθετων έργων).

Εκπαιδευτικό Λογισμικό & Θεωρίες Μάθησης (Μαρκέα, 2006) Περιβάλλοντα Έκφρασης, Οικοδόμησης, Επικοινωνίας και Αναζήτησης της Πληροφορίας που στηρίζονται στις Θεωρίες Οικοδόμησης της Γνώσης και κυρίως δε στις Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης. «Έμπειρα Συστήματα» επίλυσης προβλημάτων (Intelligent Tutoring Systems) που εμπεριέχουν μοντέλα μαθητή ανοιχτά συστήματα μάθησης (ανεξαρτήτου γνωστικού αντικειμένου) για δραστηριότητες εκμάθησης προγραμματισμού και δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων (όπως LOGO, κ.α.) προσομοιώσεις (Simulations) μικρόκοσμοι (micro- worlds) μοντελοποιήσεις και δυναμικές μοντελοποιήσεις λογισμικό νοητικής χαρτογράφησης (concept mapping) συστήματα συνεργασίας και επικοινωνίας από απόσταση, που υποστηρίζουν τη μάθηση (για διαπραγμάτευση και παραγωγή γραπτών κειμένων, για επίλυση προβλημάτων ή για εκτέλεση σύνθετων έργων).

Εκπαιδευτικό Λογισμικό & Θεωρίες Μάθησης (Μαρκέα, 2006) Περιβάλλοντα Έκφρασης, Οικοδόμησης, Επικοινωνίας και Αναζήτησης της Πληροφορίας που στηρίζονται στις Θεωρίες Οικοδόμησης της Γνώσης και κυρίως δε στις Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης. ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες ηλεκτρονικά λεξικά βάσεις δεδομένων ψηφιακές βιβλιοθήκες δικτυακοί τόποι εκπαιδευτικού περιεχομένου

Εκπαιδευτικό Λογισμικό & Θεωρίες Μάθησης (Μαρκέα, 2006) Περιβάλλοντα συνεργατικής δραστηριότητας και μάθησης από απόσταση (κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης) εργαλεία επικοινωνίας (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) εργαλεία τηλεδιάσκεψης εργαλεία συζητήσεων σε ειδικά θέματα ομάδες νέων (newsgroups) περιβάλλοντα συνεργατικής έκφρασης και λόγου περιβάλλοντα συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων περιβάλλοντα συνεργατικής εκτέλεσης σύνθετων έργων (projects)

Εργασία Με τη χρήση του διαδικτύου, αναζητήστε τρία παραδείγματα εκπαιδευτικού λογισμικού και ταξινομήστε τα με βάση τις κατηγορίες που παρουσιάστηκαν. Κάθε παράδειγμα μπορεί να ανήκει σε παραπάνω από μια κατηγορία εκπαιδευτικού λογισμικού.