Impacting positively on students’ mathematical problem solving beliefs: An instructional intervention of short duration Stylianides, A. J., & Stylianides,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Α.Π ΤΩΝ Φ.Ε ΜΕ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ EΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  Ζ. Σμυρναίου   Λέκτορας στη Διδακτική Θετικών Επιστημών, 
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
~ «Μαθηματικά για όλους: Από τις άτυπες στρατηγικές στους αλγόριθμους»
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Ακαδημαϊκό έτος:
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Δυσκολίες των Μαθηματικών
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ POLYA Ortiz, E. (2016). The Problem-Solving Process in a Mathematics.
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
«ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ»
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Impacting positively on students’ mathematical problem solving beliefs: An instructional intervention of short duration Stylianides, A. J., & Stylianides, G. J. (2014). Μάθημα :Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Διδάσκουσα: Χ. Τριανταφύλλου Φοιτήτρια: Σταματάκη Νατάσα 201601

Ερευνητικό Ερώτημα - Μεθοδολογία « Είναι δυνατόν οι σύντομες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις να έχουν ένα θετικό αντίκτυπο στις πεποιθήσεις των μαθητών σχετικά με την επίλυση προβλημάτων; » 4ετης έρευνα στα πλαίσια προπτυχιακού μαθήματος για υποψήφιους δασκάλους δημοτικής εκπαίδευσης στις ΗΠΑ. Παρέμβαση διάρκειας 75’, 39 μαθητές με αδύναμη μαθηματική γνώση. Το πρόβλημα των ξανθών μαλλιών (Blond Hair Problem - BHP)

Το πρόβλημα των Ξανθών Μαλλιών Έχοντας πολλά χρόνια να ειδωθούν , δύο φίλοι που αγαπούσαν πραγματικά τα μαθηματικά, η Υπατία και ο Πυθαγόρας, συναντιούνται ξανά και κάνουν την εξής συζήτηση: Πυθαγόρας: Είσαι παντρεμένη; Έχεις παιδιά; Πόσα; Πόσο χρονών είναι; Υπατία: Ναι, είμαι παντρεμένη. Έχω 3 παιδιά και το γινόμενο των ηλικιών τους είναι 36. Πυθαγόρας : (Αφού το σκέφτεται λίγο). Δεν μπορώ να καταλάβω τις ηλικίες τους δεν έχω αρκετά στοιχεία. Υπατία : Σωστά. Και αν σου έλεγα ότι το άθροισμα των ηλικιών τους είναι ίδιο με την διεύθυνσή σου; Πυθαγόρας : (Αφού το σκέφτεται ξανά). Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω τις ηλικίες τους χρειάζομαι και κάποιο ακόμα στοιχείο. Υπατία : Καλώς. Θα σου πω επίσης πως το μεγαλύτερο έχει ξανθά μαλλιά. Πυθαγόρας : Αχα! Τώρα, χωρίς αμφιβολία, μπορώ να καταλάβω τις ηλικίες των παιδιών σου. Ποιες είναι οι ηλικίες των παιδιών της Υπατίας; (οι ηλικίες μπορούν να είναι μόνο φυσικοί αριθμοί)

4 μαθησιακοί στόχοι: Να αναγνωρίσουν πως προβλήματα που θεωρούνται άλυτα, έχουν λύση και είναι εντός των δυνατοτήτων τους. Να συνειδητοποιήσουν πως η αποτελεσματική επίλυση προβλήματος χρειάζεται επιμονή. Η διατύπωση ενός μαθηματικού προβλήματος δεν περιλαμβάνει μόνο μαθηματικές αναφορές. Η επίλυση προβλήματος μπορεί να είναι μια ικανοποιητική και διασκεδαστική δραστηριότητα. Είχε σχεδιαστεί ένα πλάνο μαθήματος και κάποιοι πυλώνες εννοιολογικής συνειδητοποίησης (Conceptual Awareness Pillars) για την επίτευξη των στόχων αυτών. Η ανάλυση έγινε με χρήση βίντεο και σημειώσεων πεδίου από τις σημειώσεις των ομάδων των μαθητών.

Αποτελέσματα- Συμπεράσματα Βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις: Το 35% κατανόησαν τους στόχους του προβλήματος. Πιο συγκεκριμένα: 36% τους στόχους 3 & 4, 57% τον στόχο 1 και 77% τον στόχο 2. Μακροπρόθεσμες επιπτώσεις: 13 μαθητές επέλεξαν στις 3 δραστηριότητες το BHP με αποτέλεσμα τα ποσοστά κατανόησης των στόχων σε αυτούς να είναι: 77% για τον 1ο και τον 2ο 54% για τον 3ο , 46% για τον 4ο . Σύγκριση με τα αρχικά ποσοστά 88%, 82%, 57% και 100% για τους στόχους αντίστοιχα.

Αυτή η παρέμβαση μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα τόσο σε σχολικό, όσο και σε πανεπιστημιακό επίπεδο καθώς: Έχει μικρή διάρκεια και μπορεί να σταθεί μόνη της, Περιλαμβάνει ιδέες που είναι προσβάσιμες σε ένα μεγάλο εύρος του πληθυσμού των μαθητών, Στοχεύει σε πεποιθήσεις που επικρατούν σε μεγάλο εύρος του πληθυσμού των μαθητών, Ο σχεδιασμός της και τα θεωρητικά της θεμέλια δεν βασίστηκαν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων στην συγκεκριμένη έρευνα. Σας ευχαριστώ !