Δομή Επιλογής 2.4.2 - 2.4.4, 8.1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έστω πίνακας Α χιλίων θέσεων που περιέχει πραγματικούς αριθμούς
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Εκφώνηση: Να διαβάζονται δύο αριθμοί που αντιστοιχούν στο ύψος και βάρος ενός άνδρα.Να εκτυπώνεται ότι ο άνδρας είναι «ελαφρύς»,αν το βάρος του είναι κάτω.
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
1. Να γραφτεί αλγόριθμος ο οποίος θα ορίζει ένα μονοδιάστατο πίνακα Α 10 θέσεων. Ακολούθως θα διαβάζει από το πληκτρολόγιο τιμές τις οποίες θα τοποθετεί.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός μέγιστου μισθού Σε μια εταιρία εργάζονται 200 υπάλληλοι και είναι γνωστός ο μισθός του καθενός. Να χρησιμοποιηθεί η δομή του.
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Δομή επανάληψης Η δομή επανάληψης είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και μια ομάδα εντολών, οι οποίες εκτελούνται, όσο ικανοποιείται.
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Δομή επιλογής Η δομή επιλογής είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και δύο ομάδες εντολών, από τις οποίες θα εκτελεστούν, η μεν.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΣΚΗΣΕΙΣ – Δομή Ακολουθίας 7 – Βασικά στοιχεία Προγραμματισμού.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Ένας εκδοτικός οίκος χρησιμοποιεί 35 διανομείς για τη διακίνηση των βιβλίων του. Στο τέλος κάθε μήνα καταγράφονται οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από.
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
Δομή Επιλογής Χρησιμοποιείται σε προβλήματα όπου χρειάζεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις με βάση κάποια δεδομένα κριτήρια. Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Γεωργαλλίδης Δημήτρης
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Επανάληψη.
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Μονοδιάστατοι πίνακες
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΣΚΗΣΗ 1
8.2 Η Δομή Επανάληψης Μέχρις_ότου
Σύνθετες λογικές εκφράσεις
ΑΝ Χ<> Α_Μ(Χ) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ “Λάθος” ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
Λυμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων με υποπρογράμματα
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δομή Επιλογής 2.4.2 - 2.4.4, 8.1

Συγκριτικοί τελεστές

Λογικοί τελεστές ΟΧΙ ΚΑΙ Η Συνδυασμός λογικών εκφράσεων Τελευταίοι στην ιεραρχία των τελεστών

Να βρεθεί ποια από τις παρακάτω εκφράσεις είναι Αληθής ή Ψευδής, αν η μεταβλητή Α έχει την τιμή 12, η μεταβλητή Β την τιμή 6 και η μεταβλητή Γ την τιμή 2.

Οδ. Μελ. Μαθ.: ασκ. 3 σελ 14 ασκ. 4 σελ. 16

Παράδειγμα 2 Να διαβαστεί ένας αριθμός και να εκτυπωθεί η απόλυτη τιμή του. |+5| = 5 και |-5|=5

Αλγόριθμος Παράδειγμα_2 Διάβασε α Αν α<0 τότε αα*(-1) Εκτύπωσε α Τέλος Παράδειγμα_2

Απλή δομή επιλογής Αν συνθήκη τότε εντολή

Για περισσότερες εντολές...

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο να διαβάζει την ακτίνα κύκλου και να εμφανίζει το εμβαδόν του κύκλου. Ο αριθμός που θα διαβάζει για ακτίνα πρέπει να είναι θετικός αριθμός.

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο να διαβάζει την ακτίνα κύκλου και αν αυτή είναι θετικός αριθμός τότε να υπολογίζει και να τυπώνεται το εμβαδόν του κύκλου, αλλιώς να εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα λάθους.

Σύνθετη επιλογή

Παράδειγμα 3 Να διαβασθούν δύο αριθμοί και σε περίπτωση που ο πρώτος αριθμός είναι μικρότερος του δεύτερου, να υπολογισθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα τους, διαφορετικά να υπολογισθεί και να εκτυπωθεί το γινόμενο τους.

Οδ. Μελ. Μαθ. Σελ. 25 ασκ. 1, 2, 4

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο να διαβάζει έναν ακέραιο αριθμό και να εμφανίζει το διπλάσιό του αν το τελευταίο ψηφίο του αριθμού είναι 2 ή 5, ενώ σε διαφορετική περίπτωση, να υπολογίζει και να εμφανίζει το τριπλάσιό του.

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο να διαβάζει δύο ακέραιους αριθμούς. Αν είναι και οι δύο άρτιοι ή και οι δύο περιττοί, τότε να εμφανίζει το γινόμενό τους, αλλιώς να εμφανίζει τη διαφορά τους.

Παράδειγμα 4 Να διαβασθεί ένας ακέραιος και να εκτυπωθεί το αντίστοιχο γράμμα της αλφαβήτου, αν ο ακέραιος έχει τιμή 1 ή 2 ή 3, διαφορετικά να εκτυπωθεί η λέξη "άγνωστος".

Πολλαπλή επιλογή Αν <συνθήκη 1> τότε Εντολές Αλλιώς_αν <συνθήκη 2> τότε . Αλλιώς Τέλος_αν

Να γραφεί πρόγραμμα σε «ΓΛΩΣΣΑ», το οποίο να διαβάζει το πλήθος των Η/Υ που αγοράζονται από κάποιο κατάστημα. Η τιμή αγοράς των Η/Υ εξαρτάται από το πλήθος των Η/Υ που αγοράζονται, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα: Επίσης να υπολογίζει και να εμφανίζει τη συνολική αξία των υπολογιστών που αγοράστηκαν.

Προσοχή στους περιττούς ελέγχους ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Υπολογιστές ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: πλ, συν_αξία ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ πλ ΑΝ πλ > 0 ΚΑΙ πλ<=10 ΤΟΤΕ συν_αξία  πλ*500 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ πλ >=11 ΚΑΙ πλ<=20 ΤΟΤΕ συν_αξία  πλ*450 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ πλ >=21 ΚΑΙ πλ<=50 ΤΟΤΕ συν_αξία  πλ*360 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ πλ >=51 ΤΟΤΕ συν_αξία  πλ*2100 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΡΑΨΕ συν_αξία ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Προσοχή στους περιττούς ελέγχους

Κλιμακωτές Μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας ακολουθεί ανά μήνα την εξής πολιτική τιμών: Να γίνει πρόγραμμα σε «ΓΛΩΣΣΑ» το οποίο: α) Να διαβάζει τη χρονική διάρκεια σε δευτερόλεπτα των τηλεφωνημάτων ενός συνδρομητή σε διάστημα ενός μήνα. β) Να υπολογίζει τη μηνιαία χρέωση του συνδρομητή. γ) Να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα με τη μηνιαία χρέωση του συνδρομητή.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ χρεωση1 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: δ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: χρ ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ δ ΑΝ δ>=1 ΤΟΤΕ χρ  δ*0.50 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ δ>=300 ΤΟΤΕ χρ  (δ-300)*0.45+300*0.50 ΑΛΛΙΩΣ χρ  (δ-1000)*0.30+300*0.5+700*0.45 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΡΑΨΕ ’μηνιαία χρέωση:’,χρ+ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ χρεωση2 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: δ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: χρ ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ δ ΑΝ δ<=300 ΤΟΤΕ χρ  δ*0.50 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ δ<=1000 ΤΟΤΕ χρ  (δ-300)*0.45+300*0.50 ΑΛΛΙΩΣ χρ  (δ-1000)*0.30+300*0.5+700*0.45 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΡΑΨΕ ’μηνιαία χρέωση:’,χρ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ χρεωση3 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: δ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: χρ ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ δ ΑΝ δ>=1000 ΤΟΤΕ χρ  (δ-1000)*0.30+300*0.5+700*0.45 ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ δ>=300 ΤΟΤΕ χρ  (δ-300)*0.45+300*0.50 ΑΛΛΙΩΣ χρ  δ*0.50 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΡΑΨΕ ’μηνιαία χρέωση:’,χρ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ασκήσεις 6 σελ. 25 8 σελ. 26

Παράδειγμα 6 - Εμφωλευμένες Να διαβάζονται δυο αριθμοί που αντιστοιχούν στο ύψος και βάρος ενός άνδρα. Να εκτυπώνεται ότι ο άνδρας είναι "ελαφρύς", αν το βάρος του είναι κάτω από 80 κιλά, ή να εκτυπώνεται "βαρύς" στην αντίθετη περίπτωση. Επίσης να εκτυπώνεται "κοντός" αν το υψος του είναι κάτω από 1.70, αλλιώς να εκτυπώνεται "ψηλός".

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο να διαβάζει τρεις πραγματικούς αριθμούς. Αν το άθροισμά τους είναι μεγαλύτερο του 10, να υπολογίζει και να εμφανίζει το μέσο όρο τους. Διαφορετικά να βρίσκει τον μεγαλύτερο απ' αυτούς και να τον εμφανίζει με κατάλληλο μήνυμα.

Ασκ. 3, 10

Να γραφεί πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ, το οποίο να υπολογίζει το μισθό ενός εργαζομένου σε μια εταιρεία που δουλεύει με την ώρα. Να διαβάζει το όνομά του, τις ώρες εργασίας του για τον συγκεκριμένο μήνα και το ποσό που πληρώνεται για την κάθε ώρα. Οι κρατήσεις που του γίνονται εξαρτώνται από το ύψος του μισθού. Αν ο μισθός είναι μέχρι 1000 € το μήνα έχει 15% κρατήσεις, ενώ διαφορετικά έχει 20% κρατήσεις. Επίσης, αν είναι έγγαμος έχει ένα επίδομα 50 €. Να υπολογίζει και να εμφανίζει το τελικό μισθό που λαμβάνει ο υπάλληλος, όπως επίσης να τυπωνει και όλες οι κρατήσεις και επιδόματα που έχει.

Σ' ένα σχολείο ένας μαθητής μπορεί να κάνει 60 δικαιολογημένες απουσίες και 55 αδικαιολόγητες, ενώ όσες δικαιολογημένες απουσίες κάνει πέρα των 60 θεωρούνται αδικαιολόγητες. Αν ο μαθητής κάνει πάνω των 55 αδικαιολόγητων απουσιών, τότε δίνει όλα τα μαθήματα τον Σεπτέμβριο. Αν ο μαθητής κάνει πάνω των 140 αδικαιολόγητων απουσιών, τότε επαναλαμβάνει τη τάξη. Να γραφεί πρόγραμμα σε «ΓΛΩΣΣΑ», το οποίο να διαβάζει δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες ενός μαθητή και να εμφανίζει ένα από τα παρακάτω μηνύματα ’Ολική το Σεπτέμβρη’ ή ’Επανάληψη τάξης’ ή ’Προβιβασμός’.

Ασκ. 5, 7