Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Επικοινωνία & συναισθηματική αγωγή στην οικογένεια
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Ο Σύνδεσμος Μυοπαθών Κύπρου και τα άτομα με αναπηρία.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Συνεργατική Διαχείριση Συγκρούσεων / Κρίσεων Γιάννης Ρουσσάκης.
The riverside school DESING FOR CHANGE Greece 2011 ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ Μια απλή διαδικασία που αποτελείται.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Μια βόλτα στο θέατρο Σπύρος Ρουμελιώτης Α’3.
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Αγαπημένο μου παιδί....
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
«Σχολική Αυλή – Διάλειμμα» 20 Μαΐου Είμαστε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας. Ήρθαμε εδώ για να.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Γ2 τάξη Δημοτικού Σχολείου Αρναίας
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Η δύναμη της εικόνας Το μήνυμα της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου είναι «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο». Σε αυτή τη δραστηριότητα.
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αγαπημένο μου παιδί....
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΟΜΑΔΑ Γ΄ Φύλλο εργασίας
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΟΜΑΔΑ Α΄ Φύλλο εργασίας
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Η δύναμη της εικόνας Και φέτος στις 7 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διάταξη τίτλου Υπότιτλος.
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατανοώντας τους φίλους Carol Grey The sixth sense II Κιπριτσή Ειρήνη, ΠΕ 70 ΕΑΕ, Ψυχολόγος, MSc 14ο ΔΣ Δράμας

Το πρόγραμμα Εκπαίδευση στη διαφορά & την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης Παιδιά σχολικής ηλικίας Εφαρμογή στην τάξη Περιλαμβάνει: Εισαγωγή: Γενικό Πρόγραμμα Εισαγωγή για μια ειδική τάξη και τα μέλη της Κατανοώντας τον συμμαθητή σας (μαθητής με ΔΑΦ - συνεκπαίδευση) Κατά την φετινή χρονιά, τον Ιανουάριο υλοποιήθηκε το εισαγωγικό κομμάτι του προγράμματος και τον Μάιο η συνέχεια του προγράμματος που αφορούσε την κατανόηση από τους συμμαθητές του ενός μαθητή με Asperger που φοιτούσε κανονικά στην γενική τάξη.

The sixth sense II Σκοπός η κατανόηση και η υποστήριξη των συμμαθητών στο φάσμα του αυτισμού Απαιτούμενος χρόνος υλοποίησης: 2 ώρες Δεν απαιτείται ειδικός εξοπλισμός Απουσία μαθητή με ΔΑΦ Το πρόγραμμα στοχεύει στο να βοηθήσει τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν τι είναι ο αυτισμός και τις επιπτώσεις του στην κοινωνική κατανόηση και ιδιαίτερα στις δεξιότητες κατανόησης της οπτικής γωνίας του άλλου. Στηρίζεται στη λογική πως οι 5 αισθήσεις συγκεντρώνουν πληροφορίες, πως με βάση αυτές διαμορφώνουμε εκτιμήσεις για το τι αντιλαμβάνονται, σκέφτονται ή νιώθουν οι άλλοι και πως όσοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα με κάποια από αυτές χρειάζονται βοήθεια. Στη συνέχεια, εξηγείται πως η αντίληψη των κοινωνικών περιστάσεων και των σκέψεων ή συναισθημάτων των άλλων είναι η «6η αίσθηση» στην οποία κάποιοι μαθητές αντιμετωπίζουν πρόβλημα και χρειάζονται κατανόηση και βοήθεια όπως ένας τυφλός ή ένας κουφός.

Εισαγωγή προγράμματος «Σήμερα θα μοιραστώ μαζί σας κάποιες σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τον συμμαθητή σας τον________. Είμαι σίγουρη ότι παρατηρήσατε ότι, όπως εσάς, του αρέσει το διάλειμμα και να τρώει μπισκότα. Σαν εσάς, κάνει επίσης πολλά πράγματα. Και, σας εσάς, μερικές φορές χρειάζεται βοήθεια. Χρειάζεται βοήθεια για να παίξει και να δουλέψει με τους άλλους. Εμείς μπορούμε να τον βοηθήσουμε. Το πρώτο βήμα είναι να καταλάβουμε γιατί το να παίξει ή να δουλέψει με τους άλλους είναι μερικές φορές περισσότερο δύσκολο για τον _______. Ακούστε προσεκτικά αυτές τις πληροφορίες. Ξέρω ότι θα σας δώσει κάποιες ιδέες για το πώς μπορείτε να βοηθήσετε. Οι ιδέες σας θα είναι πολύ σημαντικές καθώς θα αναπτύξουμε ένα σχέδιο μαζί για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τον _______». Κατά την φετινή χρονιά, τον Ιανουάριο υλοποιήθηκε το εισαγωγικό κομμάτι του προγράμματος και τον Μάιο η συνέχεια του προγράμματος που αφορούσε την κατανόηση από τους συμμαθητές του ενός μαθητή με Asperger που φοιτούσε κανονικά στην γενική τάξη.

Εισαγωγή προγράμματος (2) «Ας ξεκινήσουμε από τις αισθήσεις μας. Ξέρετε ποιες είναι;» (επίδειξη καρτών με μέρη του σώματος) Συζήτηση για το ρόλο καθεμίας από τις 5 αισθήσεις στη ζωή μας «Τι πληροφορίες παίρνετε με την αίσθηση της όρασης;» «Σας δίδαξε κάποιος πώς να βλέπετε;» «Πως θα ήταν αν δεν είχατε την ικανότητα να βλέπετε;» «Τι θα μπορούσατε να κάνετε για να βοηθήσετε έναν συμμαθητή σας που δεν βλέπει;» Συζήτηση για το ρόλο καθεμίας από τις 5 αισθήσεις στη ζωή μας: τι πληροφορίες μας παρέχει, αν μας δίδαξε κάποιος πώς να τη χειριζόμαστε (την αίσθηση), τι θα συνέβαινε αν τη στερούμασταν, πως θα βοηθούσαμε κάποιον που τη στερείται. Παρουσιάζεται ενδεικτικά η διαφάνεια για την όραση

Κάρτες με τα μέρη του σώματος NOTE: To change images on this slide, select a picture and delete it. Then click the Insert Picture icon in the placeholder to insert your own image.

Εισαγωγή προγράμματος (3) «Είδαμε τις 5 αισθήσεις στην παρουσίαση. Κανείς δεν σας έμαθε να βλέπετε, να ακούτε, να αισθάνεστε μέσω της αφής, να γεύεστε ή να μυρίζετε. Επίσης έχετε και μια κοινωνική αίσθηση – κάποιες ικανότητες που σας βοηθούν να συνεργάζεστε ή να παίζετε με τους άλλους. Θα σας δείξω πως λειτουργεί η κοινωνική αίσθηση».

Δραστηριότητα 1: Κατανόηση της προοπτικής του άλλου (οπτική αντίληψη) Δραστηριότητα 1: Κατανόηση της προοπτικής του άλλου (οπτική αντίληψη) Οι μαθητές ανακαλύπτουν την ικανότητα να κατανοούν αυτό που άλλοι βλέπουν/αντιλαμβάνονται. Οι μαθητές

Αυτό σας το έμαθε κάποιος, ή «απλά το ξέρετε»; «Ξέρουμε τι μπορούν οι άλλοι να δουν, να ακούσουν, να γευτούν, να νιώσουν μέσω της αφής και να μυρίσουν». NOTE: To change images on this slide, select a picture and delete it. Then click the Insert Picture icon in the placeholder to insert your own image. Αυτό σας το έμαθε κάποιος, ή «απλά το ξέρετε»;

Δραστηριότητα 2: Κατανόηση της προοπτικής του άλλου (γνωστική αντίληψη) Όλοι οι μαθητές με παρακολουθούν να κρύβω ένα αρκουδάκι μέσα σε ένα κουτί παπουτσιών. Ζητάω από έναν εθελοντή να βγει έξω από την τάξη Μετακινώ το αρκουδάκι από το κουτί παπουτσιών στο συρτάρι της έδρας. Προσκαλώ πάλι τον εθελοντή μαθητή να μπει στην τάξη και τον ευχαριστώ. Ρωτάω τους μαθητές που νομίζουν ότι θα ψάξει ο εθελοντής αν του ζητήσω να βρει το αρκουδάκι. Οι μαθητές

«Κάνουμε καλές εκτιμήσεις για το τι γνωρίζουν οι άλλοι άνθρωποι». «Ξέρουμε τι μπορούν οι άλλοι να δουν, να ακούσουν, να γευτούν, να νιώσουν μέσω της αφής και να μυρίσουν». NOTE: To change images on this slide, select a picture and delete it. Then click the Insert Picture icon in the placeholder to insert your own image. «Κάνουμε καλές εκτιμήσεις για το τι γνωρίζουν οι άλλοι άνθρωποι».

Δραστηριότητα 3: Κατανόηση της προοπτικής του άλλου (συναισθηματική αντίληψη) Δείχνω εικόνες με τα βασικά συναισθήματα. Ζητάω να αναγνωρίσουν το συναίσθημα που απεικονίζεται. Συζητώ τα βασικά στοιχεία που μας οδηγούν στο πως νιώθει κάποιος. Μπορείτε να αντιληφθείτε πως νιώθει κάποιος άλλος; Τι στοιχεία χρησιμοποιούμε για να καταλάβουμε πως νιώθει κάποιος άλλος;   Μπορούμε να κάνουμε καλές εκτιμήσεις για το πως νιώθει κάποιος άλλος. Χρησιμοποιούμε στοιχεία για να μας βοηθήσουν στις εκτιμήσεις μας. Όπως είδαμε και στη λίστα, μπορεί να κοιτάξουμε το πρόσωπο κάποιου για να βρούμε στοιχεία για το πώς νιώθει. Αν κάποιος χαμογελάει, μια καλή εκτίμηση είναι ότι νιώθει χαρά. Αν κάποιος είναι συνοφρυωμένος, μια καλή εκτίμηση είναι ότι νιώθει λύπη ή ανησυχία. Μπορούμε επίσης να κοιτάξουμε πως συμπεριφέρεται. Για παράδειγμα, όταν κλαίει κάποιος, αυτό μας δίνει μια πολύ καλή εικόνα για τα συναισθήματά του. Ή αν κάποιος τραγουδάει και χοροπηδάει πάνω κάτω, αυτό είναι μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα ότι είναι χαρούμενος. Μερικές φορές όμως τα στοιχεία δεν είναι τόσο καθαρά. Μπορεί να παρατηρήσουμε ότι κάποιος που συνήθως περπατάει γρήγορα κινείται σήμερα πολύ αργά. Ένα άλλο στοιχείο για να αντιληφθούμε πως νιώθει κάποιος είναι να ακούσουμε τι λέει. Χρησιμοποιούμε τέτοια στοιχεία για να κάνουμε πολύ καλές εκτιμήσεις για το πώς αισθάνεται κάποιος.

«Κάνουμε καλές εκτιμήσεις για το πώς νιώθουν οι άλλοι άνθρωποι». «Ξέρουμε τι μπορούν οι άλλοι να δουν, να ακούσουν, να γευτούν, να νιώσουν μέσω της αφής και να μυρίσουν». NOTE: To change images on this slide, select a picture and delete it. Then click the Insert Picture icon in the placeholder to insert your own image. «Κάνουμε καλές εκτιμήσεις για το πώς νιώθουν οι άλλοι άνθρωποι».

Η έκτη αίσθηση Πως πιστεύεις ότι θα ήταν αν κάποιος αντιμετώπιζε προβλήματα με την 6η αίσθησή του; (οι μαθητές φτιάχνουν μια λίστα με πιθανές δυσκολίες του μαθητή) Θα ήταν εύκολο ή δύσκολο να περιμένουν τη σειρά τους αν δεν ξέρουν τι σκέφτονται ή τι αισθάνονται οι άλλοι; Θα ήταν εύκολο ή δύσκολο να μιλήσουν σε άλλους για κάτι που έκαναν; Γιατί; Θα ήταν εύκολο ή δύσκολο να καταλάβουν γιατί χρειαζόμαστε κανόνες για τα παιχνίδια; Γιατί; Θα ήταν εύκολο ή δύσκολο να καταλάβουν γιατί οι άνθρωποι κάνουν κάποια πράγματα; Γιατί; Θα σας προκαλούσε έκπληξη η συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων; Γιατί; Θα σας τρόμαζαν μερικές φορές οι άνθρωποι; Θα ήταν εύκολο ή δύσκολο να κάνετε φίλους;  

Ένας μαθητής με δυσκολία στην έκτη αίσθηση χρειάζεται βοήθεια για να… Να μιλήσει με τους άλλους Να ακολουθήσει τους κανόνες ή να τηρεί τη σειρά στην παιδική χαρά και στην τάξη Να καταλάβει πως νιώθει κάποιος άλλος Να κατανοήσει γιατί οι άλλοι κάνουν ό,τι κάνουν Να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες Να κάνει φίλους

Πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε; Ξεκινήστε εσείς τη συζήτηση. Ζητήστε από το Γιώργη να κάτσει μαζί σας στο κολατσιό. Γράψτε τους κανόνες των παιχνιδιών. Κάντε υπομονή καθώς ο Γιώργης μαθαίνει να περιμένει τη σειρά του. Βοηθήστε το Γιώργη να βρει τη θέση του και να ακολουθεί τις οδηγίες. Κάντε υπομονή όταν ο Γιώργης δεν καταλαβαίνει ότι όταν μας «ελευθερώνουν» στα παιχνίδια δεν ήμασταν πραγματικά σκλαβωμένοι. Στην αρχή ζητήστε τη βοήθεια ενός ενήλικα όταν παίζετε με το Γιώργη.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!