Η γλώσσα, οι διάλεκτοι και η σύζευξή τους

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
Advertisements

ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης «Τεχνική Ημερίδα Διαχείρισης Εγκεκριμένων Σχεδίων ΚΑ2» Αθήνα, 23/10/2015 Μαρία Αδαμοπούλου,
KA2 Στρατηγικές Συμπράξεις - Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Αθήνα, 15/10/2014 Δρούγκα Μαρία,
Δια Βίου Μάθηση και το ρόλος της στην επαγγελματική αποκατάσταση Καλησπέρα σας, Ευχαριστώ τον ΔΗΜΟ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ και τους οργανωτές αυτής της.
Μάθημα: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ, ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΕΩΝ Γ’ ΕΞΑΜΗΝΟ Διδάσκουσα: Ρόϊδω Μητούλα, Αν.Καθηγήτρια Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II CHAPTER 7 Η Αξιολόγηση της Απόδοσης των Εργαζομένων.
Δρ. Σπυρούλα Σπύρου C.D.A. Κολλέγιο  Μάθημα
«ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ (ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ)» ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
1 Ελεγκτική Διεξαγωγή Ελέγχου Επιχείρησης Γ΄ Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 5: Συμπαράγωγα Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS + Κύπρος, 13-20/2/2016 ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία δυναμική Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για.
H MetLife στην Ελλάδα Ασφαλισμένοι σε Ατομικά και Ομαδικά Προγράμματα Νο1 Πάροχος Ομαδικά & Επενδυτικά Προγράμματα 129εκ. Σε παροχές το
Ημερίδα Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γυμνάσιο19 Νοεμβρίου ο Πειραματικό ‘Σύγχρονες προσεγγίσεις μαθημάτων Νομικών και Πολιτικών Επιστημών’
E RASMUS E RASMUS + Το Erasmus+ είναι το Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που καλύπτει τους τομείς της Εκπαίδευσης, της Κατάρτισης, της.
2 ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ/ΩΝ.
ΠΡΑΚΤΙΚH AΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Ενημερωτική συνάντηση στο ΤΕΙ Κρήτης, 15 Δεκεμβρίου 2015 ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ.
Ενότητα # 8: Τιμολόγηση και Διαχείριση Εσόδων Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάρκετινγκ Υπηρεσιών.
TM KEΦΑΛΑΙΟ 3 ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ STRESS ΣΤΟ MANAGEMENT.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Κεφάλαιο 2 Ροπή Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΣΜΟΙ
MSc in Management and Information Systems
Διαμεσολάβηση των συγκρούσεων - Διαιτησία
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Επαγγελματική Μάθηση σχολικής μονάδας
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές (4χρονες – 2χρονες)
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Α ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
Απόφαση Απόφαση θεωρείται η διαδικασία επιλογής μεταξύ εναλλακτικών λύσεων για την επίτευξη κάποιου στόχου.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Επιχειρηματικός Σχεδιασμός ΤΕΙ ΙΝ - ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ 2017
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα  ERASMUS +  Κύπρος, 13-20/2/2016            ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική.
Η ΓΑΛΛΙΑ ERASMUS + ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων 1ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ
Πρόγραμμα «Στέγαση και Επανένταξη»
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΚΥΠΡΟΣ ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Το νέο πρόγραμμα ERASMUS + :
Β. Ευρωπαϊκά Προγράμματα
Τίτλος εργασίας: «Εργαλείο Εκπαίδευσης και κατάρτισης για στήσιμο αγώνων» Ιούλιος 2017 Συγχρηματοδοτούμενο από το Πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Erasmus+ KA Ενσωμάτωση των Ζώων στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Animal integration in the Educational programme) «ZORO» 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο.
Αντιστοιχία δεξιοτήτων – αγοράς εργασίας Η θεωρία συναντά την πράξη
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Σέρρες, 2016 Πτυχιακή εργασία της Κωνσταντίνας Παπαζήση
Dissemination & Exploitation Activities
Σκέψεις και προβληματισμοί πάνω στη μετεξέλιξη των Ελληνικών λιμανιών
στην Επετειακή Εκδήλωση συμπλήρωσης 30 χρόνων Erasmus,
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ملاحظات إحصائية د. سعيد بن علي بن عبدالله الحضرمي
ΔΙΠΛΗ ΔΙΑΘΛΑΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πρώτος Θερμοδυναμικός Νόμος
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Erasmus Το Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση, Κατάρτιση, Νεολαία και Αθλητισμό Ανδρούλα Παπαναστασίου Διευθύντρια ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
Κινητικοτητα Προσωπικού
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
Οργανόγραμμα Σχολής ΟΠΕ ΚΟΣΜΗΤΕΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΟΠΕ
A.ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Τμημα οικονομικων επιστημων απθ
Erasmus+Czech Republic
ERASMUS+2018 ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΤΤΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γλώσσα, οι διάλεκτοι και η σύζευξή τους   «Το δέον στη διεύρυνση του Γλωσσικού μας ορίζοντα και οι ευεργετικές επιδράσεις στην σύναψή τους με το κυπριακό γλωσσικό ιδίωμα στην Εκπαίδευση» Αιμιλία Λυμπεράκη - Besson Σύμβουλος εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Ελλάδας Εμπειρογνώμονας - Εισηγήτρια νέου management ΗR, Εκπαίδευσης - Δια Βίου Μάθησης - Απασχόλησης & Ευρωπαϊκών Πολιτικών, Ε.Κ.Δ.Δ.Α. Εμπειρογνώμονας Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus Plus, Ι.Κ.Υ.

«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική» Οδυσσέας Ελύτης, Άξιον Εστί «Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική» Οδυσσέας Ελύτης, Άξιον Εστί Όταν η Ελλάδα μιλάει από καρδιάς με τα παιδιά της, μιλάει στο κάθε παιδί τη δική του «γλώσσα». Όταν μιλάει σε όλους και σε τρίτους μιλάει στη κοινή γλώσσα, όπως αυτή διαμορφώθηκε από όλους μαζί. Αυτό είναι το μέτρο με το οποίο η γλώσσα μας μπορεί να διατηρήσει τις ρίζες της και ταυτόχρονα την αέναη εξέλιξή της. Πολλοί απορούν πώς ένας μικρός λαός απέκτησε τόσες διαλέκτους και ιδιώματα, κλαδιά όλα ενός δέντρου, όλα καρποφόρα, εξελισσόμενα κι εμπλουτιζόμενα. Εμείς λέμε απλά «οι ρίζες μας»!

Η γλώσσα της ομορφιάς και της πραγματικότητας Η γλώσσα μας δεν είναι μόνο μέσο επικοινωνίας. Είναι ζωντανή, πολύχρωμη και εκρηκτική, όπως ο έρωτας, και οι λέξεις γεννιούνται με χαρά και οδύνη, όπως όλα τα πλάσματα, οι άνθρωποι, τα ζώα, τα λουλούδια, τα φυτά … Πέραν αυτών, αποτελεί μέσο πιστοποίησης κοινών αγώνων, κανόνων, συμφωνιών και συμβάσεων συμπεριφοράς, η ακρίβεια και η αντιστοιχία των οποίων προς την πραγματικότητα και τον σκοπό είναι όρος εύρυθμης διεθνούς λειτουργίας της παιδείας, της οικονομίας, της τεχνολογίας, της έρευνας, των διεθνών σχέσεων, του πολιτισμού κ.α.

Η μητέρα ποτέ δεν πρέπει να αφήνει τα παιδιά της Η μητέρα ποτέ δεν πρέπει να αφήνει τα παιδιά της Δυστυχώς, πρέπει να πούμε ότι η σχέση μητρικής και θυγατρικών διαλέκτων ατόνησε τις τελευταίες δεκαετίες. Κάτω απ’ τον διεθνή ανταγωνισμό, και την ανάγκη ενιαιοποίησης των κωδίκων συνεννόησης, εσωτερικά και διεθνώς, ένας τεράστιος γλωσσικός πλούτος υποβαθμίστηκε. Όμως, η μητέρα ποτέ δεν πρέπει να αφήνει τα παιδιά της. Νοιώθουμε ευτυχείς που η Κυπριακή διάλεκτος, η οποία αποτελεί στην σύγχρονη εποχή τη μοναδική ζωντανή ελληνική, μητροδίδακτη και παραγωγική διάλεκτο, επέδειξε μία υψηλή ανθεκτικότητα ανά τους αιώνες και σήμερα είναι ακόμη ζώσα και ομιλούμενη, διασώζοντας τη σχέση με τη μητέρα!

Τι οφείλουμε να κάνουμε; Εν αρχή είν’ η Παιδεία! Τι οφείλουμε να κάνουμε; Εν αρχή είν’ η Παιδεία! «Όποιος σκέφτεται σήμερα, σκέφτεται Ελληνικά» - Ζακλίν ντε Ρομιγί Οι παράγοντες που διαμόρφωσαν την ελληνική γλώσσα, είναι η πνευματική παράδοση των Ελλήνων, η πνευματική τους κληρονομιά, η οποία ξεκινά από τον Όμηρο και φτάνει ως το Διονύσιο Σολωμό. Ο γεωγραφικός χώρος της Ελλάδας (το «εκεί») που απλώνεται σε στεριά και θάλασσα ως «τις αμμουδιές του Ομήρου», η ελληνική φύση. Η Ομηρική (Ελληνική) γλώσσα αποτελεί τη βάση επάνω στην οποία στηρίχτηκαν πλήθος σύγχρονων γλωσσών. Στη γλώσσα μας είναι εμφυτευμένη όλη η γνώση που κατέκτησε ο άνθρωπος έως την παρούσα στιγμή. Η Παιδεία της είναι η κληρονομιά μας!

Μια νέα ευκαιρία Το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής και της Κυπριακής Δημοκρατίας για τα έτη 2017 - 2021, δομήθηκε με βάση «τις αξίες της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και του Ανθρωπισμού, και με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης, τη διατήρηση της πολιτιστικής ταυτότητας και κληρονομιάς του Ελληνισμού, καθώς και την επίτευξη ηθικών, κοινωνικών και αναπτυξιακών στόχων». Αυτές είναι οι αρχές μας. Είναι μια νέα ευκαιρία να δυναμώσουν οι γλωσσικοί μας δεσμοί.

Το καθήκον μας Μπροστά μας έχουμε έναν τεράστιο όγκο δουλειάς. Ο εμπλουτισμός της Παιδείας με στοιχεία της κυπριακής διαλέκτου μέσα από την κυπριακή ποίηση, πεζογραφία, κ.ά., θα έχει ως αποτέλεσμα, όχι μόνο τη γνωριμία με μια άλλη διαδρομή της ελληνικής γλώσσας, αλλά και την χρήση της σε καλές εκφραστικές πρακτικές. Παράλληλα, θα επηρεάσει θετικά τη γλώσσα της οικονομίας, των ανταλλαγών, των επενδύσεων, και ακόμη των πολιτικών, πολιτιστικών, οικονομικών, τεχνικών και τεχνολογικών γνώσεων του ανθρώπινου δυναμικού των χωρών μας. Έχουμε καθήκον να επιχειρήσουμε μια νέα σύζευξη.

Η ιστορία μας διδάσκει Η γλώσσα μαραζώνει και φτωχαίνει όταν δεν λειτουργεί με βάση τις αξίες της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και του Ανθρωπισμού. Ευτυχώς, που η Ελληνική γλώσσα έδειξε ότι αυτές τις αρχές τις είχε στα σπλάχνα της αρχέγονης γέννησής της. Κάτω από δύσκολες συνθήκες τις διατήρησε για να τρέφει πάντα το όνειρο και το όραμα, όπως επιβεβαιώθηκε και από τον εθνικό ποιητή της Κύπρου Βασίλη Μιχαηλίδη, ιδίως στο ποίημα «Η 9η Ιουλίου 1821 εν Λευκωσία Κύπρου»: «Κι αντάν εφάνην η ’στραπή εις του Μοριά τα μέρη κ’ εξάπλωσεν κι ακούστηκεν παντού η πουμπουρκά της» Η ιστορία μας διδάσκει. Κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες εμείς πρέπει να τη συνεχίσουμε.

Είναι υπόθεση όλων μας! H γλώσσα είναι υπόθεση όλου του έθνους και όχι μόνο των λίγων γραμματισμένων, όπως είπε και ο Γιάννης Ψυχάρης. Για να είναι και σήμερα υπόθεση όλων, αποφασιστικό ρόλο θα διαδραματίσει η πρακτική που θα εφαρμόσουν οι κυβερνήσεις των χωρών μας. Ο στόχος πάντα πρέπει να είναι: «Το δέον στη διεύρυνση του Γλωσσικού μας ορίζοντα και οι ευεργετικές επιδράσεις στην σύναψή τους με το κυπριακό γλωσσικό ιδίωμα στην Εκπαίδευση» «Ει θεοί διαλέγονται, την των Ελλήνων γλώττη χρώνται» Κικέρων, 106-43 π.Χ. Ρωμαίος ρήτορας και πολιτικός, κορυφαίος από τους ρήτορες της αρχαιότητας μετά τον Έλληνα ρήτορα Δημοσθένη.

«H Ρωμηοσύνη έν’ φυλή συνότζαιρη του κόσμου …» Ας εστιάσουμε στον Βασίλη Μιχαηλίδη, που εκφράστηκε συναισθηματικά και εθνικά με τη γενέθλια γλώσσα, μια γλώσσα που σοφιλιάζεται με αξιοθαύμαστη άνεση  στις πιο βαθιές συναισθηματικές πτυχές του ποιητή, για να θυμηθούμε τη φράση του Γ. Σεφέρη, και ας αναλογιστούμε τη δικής μας ευθύνη. «H Ρωμηοσύνη έν’ φυλή συνότζαιρη του κόσμου κανένας δεν ευρέθηκεν για να την ι-ξηλείψει, κανένας, γιατί σσέπει την που τα ‘ψη ο Θεός μου. Η Ρωμηοσύνη εννά χαθεί, όντας ο κόσμος λείψει»! Σελ. 40 «Η 9η Ιουλίου του 1821 εν Λευκωσία (Κύπρου) ή το Τραούδιν του Κυπριανού» του Βασίλη Μιχαηλίδη

Η γλώσσα, οι διάλεκτοι και η σύζευξή τους Σας ευχαριστώ Αιμιλία Λυμπεράκη – Besson elymperaki@minedu.gov.gr emilylymperaki@yahoo.com Ευρωπαϊκό Συνέδριο Λογοτεχνίας «Η βρυσομάνα της ανοικτής ποιητικής διαλεκτικής του Βασίλη Μιχαηλίδη», 30-31 Οκτωβρίου 2017, Λεμεσός - Κύπρος