O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Σ’ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΡΟΜΑ και κοινωνικη ενταξη
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄. Στόχος Η πρόοδος της κοινωνίας Η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε πολίτη.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Comenius Regio Comenius Regio “Schools without borders” “Schools without borders”
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της πολυμορφίας των ιδιαιτεροτήτων του μαθητικού πληθυσμού Ιδιαιτερότητες μάθησης & προσαρμογής στο σχολείο.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Διαφοροποίηση-Διαπολιτισμική
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαίδευση και μειονότητες
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Σ’ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΔΙΑΚΟΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Η Ελλάδα από χώρα «εξαγωγής» ανθρώπινου δυναμικού μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970, από τα μέσα της δεκαετίας του1980 και κυρίως τη δεκαετία του 1990, άρχισε να γίνεται «χώρα υποδοχής» μεταναστών. Υπολογίζεται ότι τα άτομα από τις ξένες χώρες που ζουν σήμερα στην Ελλάδα είναι πάνω από 1.000.000.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Στο χώρο της Εκπαίδευσης και ειδικότερα της Γενικής υπολογίζεται ότι το 10% περίπου του μαθητικού δυναμικού είναι παιδιά αλλοδαπών και παλιννοστούντων, καθώς και παιδιά από άλλες κοινωνικές ομάδες με γλωσσικές, θρησκευτικές και πολιτιστικές ιδιαιτερότητες.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Μερικά από τα θέματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει το ελληνικό σχολείο εξαιτίας της νέας πολυεθνικής και πολυπολιτισμικής φυσιογνωμίας που έχει διαμορφωθεί είναι τα παρακάτω: Η συνεκπαίδευση των παιδιών τα οποία προέρχονται από άλλες χώρες, καθώς και από ομάδες με γλωσσικές, θρησκευτικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες στα δημόσια σχολεία της χώρας, με τους γηγενείς μαθητές.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Ο εμπλουτισμός των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των σχολικών εγχειριδίων που ισχύουν σήμερα στα σχολεία, με ύλη η οποία να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα και να καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών. Η αντιμετώπιση διακρίσεων και ρατσιστικών τάσεων στα σχολεία, άλλοτε φανερών και άλλοτε κρυφών, που επιτείνουν τα προβλήματα και δηλητηριάζουν στις σχέσεις των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η παροχή ίσων ευκαιριών στους μαθητές που φοιτούν στα δημόσια σχολεία της χώρας, για μάθηση, πνευματική καλλιέργεια και σταδιοδρομία στη ζωή.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Η ετοιμότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος γενικότερα και των εκπαιδευτικών ειδικότερα για την επισήμανση των ποικίλων προβλημάτων που επηρεάζουν το εκπαιδευτικό και διδακτικό έργο και να εργαστούν για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπισή τους. Προβλήματα όπως τα παραπάνω η Ελλάδα πρώτη φορά καλείται να αντιμετωπίσει στο εσωτερικό της.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Στο παρελθόν, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έθεταν οι μετανάστες στις χώρες υποδοχής ίσχυσαν διαφορετικές πολιτικές και μοντέλα. Στο χώρο της εκπαίδευσης η αφομοιωτική πολιτική επιχειρούσε οι μαθητές ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης τους, να μάθουν τα ίδια πράγματα, μέσω της γλώσσας της χώρας υποδοχής, ώστε να έχουν τις ίδιες πιθανότητες στη σχολική και μετασχολική διδασκαλία.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Την αφομοιωτική πολιτική διαδέχτηκε η πολιτική της «ένταξης» (integration) των μεταναστών στις νέες κοινωνίες στις οποίες βρέθηκαν. Σύμφωνα με την πολιτική αυτή αναγνωριζόταν στους μετανάστες το δικαίωμα να διατηρούν τη γλώσσα, τη θρησκεία και την κουλτούρα της χώρας προέλευσης τους, και τους «υποχρέωνε», ως ένα βαθμό να συνεργαστούν όλες οι εθνικές μειονότητες για τη διαμόρφωση μια κοινής πολιτισμικής και εθνικής ταυτότητας στη χώρα υποδοχής.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Η πολιτική αυτή ακολουθήθηκε στη δεκαετία του 1980 παίρνοντας και διάφορες ονομασίες, όπως πολυπολιτισμική πολιτική, αντιρατσιστική κ.ά. Στη δεκαετία του 1990 το Συμβούλιο της Ευρώπης και η Unesco προτείνουν τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Σύμφωνα με αυτή η εκπαίδευση των μεταναστών σε μια χώρα οφείλει να λάβει υπόψη της τις εμπειρίες και τα βιώματα των μαθητών που προέρχονται από διαφορετικές εθνοτικές ή πολιτισμικές ομάδες, να σέβεται τις διαφορές, να εργαστεί συστηματικά για τον περιορισμό των κοινωνικών διαφορών, των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων, ώστε η επικοινωνία των μαθητών που προέρχονται από διάφορες εθνοτικές ή πολιτισμικές ομάδες να είναι εύκολη και δημιουργική.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Ειδικότερα η πολιτική αυτή αποσκοπούσε, ώστε στα σχολεία κάθε χώρας: Η συνύπαρξη να είναι αρμονική και ανεξάρτητη από το χρώμα, τη γλώσσα, τη θρησκεία και τον πολιτισμό των μαθητών. Η αλληλοεκτίμηση, η αλληλοκατανόηση και αλληλοαποδοχή να εξασφαλίζεται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Η εθνική και πολιτισμική ετερότητα να γίνεται σεβαστή και να αναγορευτεί σε δικαίωμα και όχι σε προνόμιο μερικών μόνο μαθητών.

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Οι ρατσιστικές τάσεις και οι προκαταλήψεις να περιοριστούν στον ελάχιστο βαθμό, αν δεν μπορούν αν εκλείψουν. Η παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην οικονομία να μην είναι μόνο θεωρητική διακήρυξη αλλά και πράξη. Οι επιδράσεις της ιστορίας, της κουλτούρας και του πολιτισμού, γενικότερα, των διαφόρων εθνικών μειονοτήτων να γονιμοποιούν τον αντίστοιχο τρόπο ζωής των κατοίκων της χώρας υποδοχής μα τον καλλίτερο δυνατό τρόπο.

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ Το σχολείο είναι ένας από τους σημαντικότερους θεσμούς που έχει επινοήσει ο άνθρωπος. Σε κάθε χώρα έχει τη δική του δυναμική και προσπαθεί να εξυπηρετεί βασικούς σκοπούς. Στην Ελλάδα οι σκοποί που επιδιώκουν να πετύχουν τα σχολεία της Γενικής Εκπαίδευσης θα μπορούσαν να συνοψιστούν στους ακόλουθους:

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ Να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες χρήσιμες για τη σχολική και μετασχολική τους σταδιοδρομία. Να ενταχθούν ομαλά στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο στο οποίο θα ζήσουν. Να σκέφτονται ορθά, να προβληματίζονται και να είναι σε θέση να αναζητούν λύσεις στα ποικίλα προβλήματα τους. Να απαλλαγούν από προλήψεις και δεισιδαιμονίες. Να μπορούν να επικοινωνούν με τους άλλους συνανθρώπους τους με άνεση και χωρίς ιδιοτέλεια. Να σέβονται τους άλλους και κυρίως την ετερότητα. Να γνωρίσουν την ιστορία, την παράδοση αλλά και τις αξίες της χώρας τους καθώς και άλλων χωρών, ιδιαίτερα αυτών από τις οποίες προέρχονται τα άτομα με τα οποία ζουν μαζί, επικοινωνούν και συναλλάσσονται.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ρόλος του σύγχρονου εκπαιδευτικού στο σχολείο σήμερα είναι πολύ σημαντικός. Αμερικανός παιδοψυχολόγος με μακρόχρονη θητεία στην Εκπαίδευση υποστήριξε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα: Ως δάσκαλος έχω στα χέρια μου τρομακτική δύναμη: Μπορώ να κάνω τη ζωή ενός παιδιού θλιβερή ή χαρούμενη. Μπορώ να γίνω όργανο βασανισμού ή εργαλείο έμπνευσης. Μπορώ να ταπεινώσω ή να αστειευτώ, να ανοίξω ή να επουλώσω πληγές. Οι παραπάνω απόψεις πέραν από την όποια της υπερβολή που τις διακρίνει επισημαίνουν με σαφήνεια πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο σχολείο για την ψυχοσωματική ανάπτυξη και την εξέλιξη του μαθητή, την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του και την κοινωνικοποίησή του.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Το ρόλο του σημερινού εκπαιδευτικού στο σχολείο θα μπορούσαμε να τον εστιάσουμε στα παρακάτω σημεία: Στη γλωσσική ανάπτυξη και την εξέλιξη των παιδιών με τέσσερις παραμέτρους: την ακρόαση και κατανόηση, την ομιλία, την ανάγνωση και τη γραπτή έκφραση Στη δημιουργία κινήτρων για όλους τους μαθητές ώστε να αυξήσουν τα ενδιαφέροντα τους για τη μάθηση.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Στην εξασφάλιση ενός φιλικού , ζεστού και δημιουργικού κλίματος ώστε όλοι οι μαθητές να αισθάνονται άνετα, να εκφράζουν τις απόψεις του ελεύθερα. Στην άσκηση των μαθητών να θέτουν σκοπούς στη ζωή τους. Στην αποδοτική επικοινωνία με τους άλλους συμμαθητές τους Στο να καταστούν υπεύθυνα άτομα για τις πράξεις και τις ενέργειές τους.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν αποτελεσματικούς τρόπους διδασκαλίας μέσα σε ένα περιβάλλον πολιτισμικής ετερότητας, θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Τα σχολεία είναι «θεσμοί μάθησης που για να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στην αποστολή τους, χρειάζεται να προσαρμοστούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες δημογραφικές και κοινωνικές συνθήκες. Προϋπόθεση για την αποτελεσματική διδασκαλία αποτελεί το να είναι οι εκπαιδευτικοί ενημερωμένοι για τη σχετική έρευνα και θεωρία και να αναλαμβάνουν την ευθύνη, που τους αναλογεί σχετικά με την εφαρμογή των κατάλληλων διδακτικών πρακτικών που θα ανταποκρίνονται στις γλωσσικές και μαθησιακές ανάγκες των μαθητών τους.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Οι εκπαιδευτικοί είναι απαραίτητο να παρέχουν ευκαιρίες ώστε τα παιδιά να κερδίζουν την προσοχή και να αισθάνονται σημαντικοί με αποδεκτούς τρόπους. Να φροντίσουν ώστε κανένα παιδί να μην αισθάνεται απομονωμένο ή κοινωνικά απορριπτέο. Σε μερικές περιπτώσεις ίσως να είναι απαραίτητο να διδαχτούν βασικές κοινωνικές δεξιότητες τα παιδιά που δεν έχουν ποτέ διδαχτεί, όπως το πώς να συναναστρέφονται τους άλλους, ώστε να κερδίζουν την αποδοχή.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός είναι μέλος μιας κοινότητας εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και άλλων φορέων, οι οποίοι σχετίζονται με το διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο και οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται από κοινού και όχι μόνο από ένα άτομο. Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός καλείται να λάβει υπόψη του ότι και οι φοιτούντες σήμερα στα σχολεία μαθητές δεν είναι παθητικοί δέκτες αλλά ενεργοί μέτοχοι στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης αφού γνώσεις αποκτούν όχι μόνο από το σχολείο αλλά και μέσα από άλλα περιβάλλον

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η συνεκπαίδευση των μαθητών ελληνικής καταγωγής με άλλους μαθητές από διάφορες χώρες δεν μπορεί να αναγορευτεί σε μείζον εκπαιδευτικό πρόβλημα. Μπορεί να θεωρηθεί ότι η εκπαιδευτική διαδικασία να προχωρά με αργούς ρυθμούς λόγω των διαφορών των μαθητών στη γνώση και στη χρήση της γλώσσας.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ Επιγραμματικά τα προβλήματα τα οποία φαίνεται ιδιαίτερα να απασχολούν σήμερα τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία θα μπορούσαν να συνοψιστούν στα ακόλουθα: Η διδασκαλία της νεοελληνικής ως μητρικής δεύτερης ξένης γλώσσας στη Γενική Εκπαίδευση. Αλλόγλωσσοι μαθητές σε μονόγλωσσες τάξεις Παραγωγή διδακτικού υλικού για τάξεις με ανομοιογένεια σε γνωστικό και γλωσσικό επίπεδο. Επιπτώσεις της συνεκπαίδευσης γηγενών μαθητών με παιδιά αλλοδαπών και παλιννοστούντων στη μάθηση. Διγλωσσία και δίγλωσση εκπαίδευση.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ Επικοινωνία σχολείου οικογένειας και ιδιαίτερα επικοινωνία με τους γονείς των αλλοδαπών και των παλιννοστούντων μαθητών. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε σχολεία με ποικιλία μαθητών-εθνοτική, γλωσσική, πολιτισμική. Η επικοινωνία στο σχολείο και ιδιαίτερα σε τάξεις «μεικτής προέλευσης και δυναμικότητας». Ρατσισμός και ξενοφοβία στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο). Διδακτικές προσεγγίσεις κειμένων σε τάξεις με ανομοιογένεια μαθητών.

ΣΥΝΟΨΗ Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι η διαπολιτισμική προσέγγιση της εκπαίδευσης είναι ζητούμενο της εποχής μας. Οι μετανάστες που ζουν στη χώρα μας ανεξάρτητα από το «πώς» και το «γιατί» βρέθηκαν εδώ δικαιούνται να διατηρήσουν τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους παράλληλα με την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την αποδοχή του πολιτισμού της χώρας υποδοχής.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ