ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Τα ελληνιστικά βασίλεια σελ:
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΛΚΟΥΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΛΙΑΚΑΚΗΣ.
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ.
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Μεταφορά της πρωτεύουσας από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη
Πραγα η «χρυση πολη».
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Νέες αποικίες των Ελλήνων
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Αλλάζει ο τρόπος διοίκησης και ανοίγει ο δρόμος για το Χριστιανισμό
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Γρήγορη επανάληψη.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΧΡΙΝΙΑΝΩΝ ΕΠΙ ΔΟΚΛΗΤΙΑΝΟ. Η άνθηση του χριστιανισμού δεν ήταν δυνατόν να αφήσει ανεπηρέαστη την αυτοκρατορία. Οι αυτοκράτορες απαιτούσαν.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
5. Ο πρώτος διωγμός των χριστιανών
Ανθρώπινα Δικαιώματα Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι «βασικά δικαιώματα και θεμελιώδεις ελευθερίες που δικαιούνται όλοι οι άνθρωποι», τα οποία περιλαμβάνουν.
Μέγας Κωνσταντίνος Διοκλητιανός-Τετραρχία Διάταγμα Μεδιολάνων
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Από την ακμή στην παρακμή Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα.
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Η εκστρατεία και το έργο του
«ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ»
Αντρέας Αθανασιάδης Δ΄1
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
ΔΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟΣ Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Έ Τάξη ΠΠΣΠΘ Ένα έργο των: Πάνος Κελέκης
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
Η ιστορία της τέχνης της απεικόνισης στον Χριστιανισμό
5. Μεγαλεσ αλλαγεσ στη διοικηση της αυτοκρατοριασ
Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων
Δημήτρης Παΐζης Ραντόικοβιτς Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
Οι Διωγμοι του Διοκλητιανου
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Εικονομαχία Α’ Φάση
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΑΞΗ Α ΖΗΣΗ ΦΑΝΗ.
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Ελληνιστικός κόσμος ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΗ 323 π.Χ. (θάνατος Μ. Αλεξάνδρου) έως 30 π.Χ. (κατάληψη της Αιγύπτου από Ρωμαίους) < ελληνίζω: συμπεριφέρομαι ως Έλληνας.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΜΑΡΑΓΚΑΚΗ ΘΕ1 ΔΡ8

ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ Διάταγμα των Μεδιολάνων (αλλιώς και διάταγμα του Μιλάνου, καθώς τα Μεδιόλανα είναι το - από τα λατινικά εξελληνισμένο - όνομα του σημερινού Μιλάνου της Ιταλίας) ονομάζεται το διάταγμα της θέσπισης της ανεξιθρησκείας στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, με το οποίο ο Μέγας Κωνσταντίνος σταμάτησε τους διωγμούς των χριστιανών το 313 μ.Χ. Με το διάταγμα νομιμοποιήθηκε η χριστιανική Εκκλησία ως «επιτρεπομένη θρησκεία» (βλ.Religio licita), οι οπαδοί της οποίας έπρεπε να προσεύχονται στον δικό τους θεό για την ευτυχία του κράτους. Με αυτή την κίνηση ο Κωνσταντίνος δεν έκανε το Χριστιανισμό επίσημη θρησκεία της Αυτοκρατορίας, απλώς εγγυήθηκε την ανοχή του κράτους απέναντι στους χριστιανούς.Παρόλο που το διάταγμα ίσχυε οι διωγμοί σταμάτησαν μόνο όταν ο Κωνσταντίνος έγινε μονοκράτορας (324). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι χριστιανοί να μην κρύβονται και κατά συνέπεια να μην χρησιμοποιούν τις κατακόμβες ως μέρος για να κρύβονται και να τελούν τις θρησκευτικές τους τελετές.

Κείμενο 12 Σύμφωνα με το κείμενο 12 οι χριστιανοί πριν την εφαρμογή του Διατάγματος των Μεδιολάνων διώκονταν με ιδιαίτερα βίαιο τρόπο. Η άνθηση του χριστιανισμού δεν ήταν δυνατόν να αφήσει ανεπηρέαστη την αυτοκρατορία. Οι αυτοκράτορες απαιτούσαν προσκύνηση, και το γεγονός ότι οι χριστιανοί προσκυνούσαν μόνο τον Ιησού, προκάλεσε πολλές αναταραχές. Δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτό ότι προσκυνούσαν τον Χριστό τον οποίον ήξεραν ως άνθρωπο, και όχι τον αυτοκράτορα-θεό. Έτσι λοιπόν όπως προαναφέρθηκε οι χριστιανοί εκδιώχθηκαν, άλλωτε με βίαιο τρόπο και άλλωτε πιο ήπια, μέχρι το 313 μΧ όπου ο Μέγας Κωνσταντίνος σταμάτησε τους διωγμούς των χριστιανών και τους προστάτεψε με το διάταγμα των Μεδιολάνων περί ανεξιθρησκείας. Όμως πριν την εφαρμογή του διατάγματος οι χριστιανοί συγκεντρώνονταν σε ειδικούς χώρους λατρείας . Αρχικά στις ιδιωτικές κατοικίες των πλουσιότερων και έπειτα σε κτήρια που ονομάζονται ευκτήριοι οίκοι ,εκκλησίες ,οίκοι Θεού και οίκοι Κυρίου.

Δούρα Ευρωπός

Η ελληνιστική πόλη Δούρα Ευρωπός αποτελεί ένα από τα απτά παραδείγματα της συγχωνεύσεως μεταξύ του ελληνικού και των πολιτισμών της Ασίας. Σχετίζεται έμμεσα με την μορφή του Μεγίστου των Ελλήνων. Αυτό γιατί ιδρύθηκε μετά το πέρας του Βαβυλωνιακού πολέμου (311-309 π.Χ.) από τον στρατηγό Νικάνορα (λογικά είναι το ίδιο πρόσωπο που ίδρυσε την Έδεσσα και την Αντιόχεια Μυγδονική) για λογαριασμό του κυρίου του Σελεύκου Α΄ Νικάτορος (358-281 π.Χ.), ενός εκ των βασιλικών φίλων του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η λέξη Δούρα παράγεται από την λέξη τύρσις=οχυρό και η ονομασία Ευρωπός από την ομώνυμη πατρίδα του Σελεύκου στην Μακεδονία.

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ Είναι η παλαιότερη μορφή οίκου-εκκλησίας που έχει ανακαλυφθεί. Η κατασκευή του τοποθετείται γύρω στο 230 μ.Χ., καθώς η ελληνιστική πόλη Δούρα Ευρωπός (που αποτελεί ένα απτό παράδειγμα συγχώνευσης μεταξύ του ελληνιστικού και ασιατικών πολιτισμών) καταστράφηκε το 256 μ.Χ. Βρίσκεται στη Συρία, στη δεξιά όχθη του ποταμού Ευφράτη. Περιλαμβάνει ένα μεγάλο χώρο για το κήρυγμα και τις αγάπες και ένα μικρότερο βαπτιστήριο . Οι τοιχογραφίες απεικονίζουν τον Καλό Ποιμένα, τη Θεραπεία του Παραλυτικού και τον Χριστό με τον Πέτρο να περπατούν στη Θάλασσα.

ΤΕΛΟΣ