ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι φακοί επαφής αλλάζουν την ζωή μας
Advertisements

ΓΕΥΜΑ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗ
ΕΡΓΑΛΕΙΑ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΙΧΙΩΤΗΣ Διευθύνων εταίρος.
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
Ορθοτική και Προσθετική
Προσέγγιση και Διδασκαλία της Γαλλικής σε πολυπολιτισμικό σχολείο
2 ος στόχος της σχολικής χρονιάς : η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στο μάθημα των Γαλλικών Τρόποι υλοποίησης του πιο πάνω.
Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος.
ΣΕΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΥΔΡΟΦΩΝΑ ΠΥΘΜΕΝΑΣ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΔΟΜΗ.
Τεχνικές Καθορισμού Ταχυτήτων Α) Κλασσική μέθοδος μέτρησης ταχύτητας σε πηγάδι-γεώτρηση Ε G X Καταγραφικό z u uiui z u u Μέση ταχύτητα uiui Τμηματική ταχύτητα.
ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΔΟΜΗ Δρ. Ι.Γ.Καράλη.
Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία: Η ατομική βόμβα (1945)
Μαγνητική ροή.
Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου Α. Αίγυπτος. Χρονικό πλαίσιο Έναρξη αιγυπτιακού πολιτισμού, περ π.χ. Έναρξη αιγυπτιακού πολιτισμού, περ π.χ. Αρχαίο.
ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΠΕΛΤΣΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΠΑΙΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Communication in foreign language Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Μηχανεσ Εσωτερικησ Καυσησ
Ευάγγελος - Λεωνίδας - Γιώργος - Λευτέρης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Ε
1 Σχάση πυρήνων Ή το «τζίνι» έξω από το μπουκάλι.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
«Οικολογία και μετακίνηση».. Ομάδα εργασίας μαθητών.
ΠΥΡΗΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ 2 ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας.
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΕΜΟΝΙΟΥ Μαρία Αμπατζή, Δανάη Δασκαλάκη, Τάξη : Ε2, Πρώτο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
ΜΕΡΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ
1ο ΓΕΛ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ   2η Ερευνητική Εργασία σχολικού έτους     ΘΕΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ    
Το Zugspitze είναι η ψηλότερη κορυφή της Γερμανίας καθώς το ύψος του φτάνει τα πόδια.
René Magritte ( ). Max Beckmann ( ), Αυτοπροσωπογραφία με ποτήρι σαμπάνιας, 1919, ελαιογραφία σε μουσαμά, 65 × 55,5.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΡΗΣΤΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Ο Εμπειρισμός στην Αναλυτική Φιλοσοφία.
Σχολικό έτος 2011 – Aυτοκίνητο ονομάζεται κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα Τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται ώστε να κινούνται.
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΙΑΡΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
Ερωτήσεις Θεωρίας. Ερ. 1: Αναφέρετε τα μέρη του κορμού ενός εμβολοφόρου κινητήρα. Σύντομη περιγραφή. Απάντηση: ΜΕΚ. 1 ο Μαθημα σλαιντ
Οι υδρογονάνθρακες Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με τις ενώσεις του άνθρακα, οι οποίες είναι το αντικείμενο μελέτης ενός κλάδου της Χημείας που ονομάζεται.
Θ. Καλλινικάκη, Θεωρία κοιν εργασίας. Εισαγωγή ΘΕΩΡΙΑ ΚΟΙΝ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ Εισαγωγή: το διεπιστημονικό υπόβαθρο της κοινωνικής εργασίας Καθηγήτρια Θ. Καλλινικάκη,
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Grigóris Lambrákis. ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ Quelques mots sur lui  Ο Γρηγόριος Λαμπράκης γεννήθηκε στην Κερασίτσα Αρκαδίας στις.
Σημαντική Σημείωση: Για την καλύτερη παρουσίαση του θέματος, προτείνεται η χρήση της «Προβολής Παρουσίασης»!! Σε ορισμένες, ωστόσο, διαφάνειες η λειτουργία.
Θεωρητικοί κύκλοι αέρα-Γενικά Θερμοδυναμικός κύκλος: Εργαζόμενο μέσο σταθερό, με μόνιμη (σταθερή) παροχή σε κλειστό κύκλωμα. Μηχανικός κύκλος σε εμβολοφόρο.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
Διδάσκοντας το μάθημα Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή Συμεών Δ. Ρετάλης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ερευνητική Ομάδα.
Ασύρματα Δίκτυα Αισθητήρων και το θέμα της ενέργειας Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Εφαρμογών Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Η/Υ Πανεπιστήμιο Πατρών.
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
Επιμέλεια: ΚΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ – ΒΙΟΛΟΓΟΣ, M.Sc. | Ε.Κ.Φ.Ε. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ –
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΜΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Απλές Γραμμικές Συναρτήσεις Απόφασης Κύρια λειτουργία ενός συστήματος αναγνώρισης προτύπων είναι η ταξινόμηση.
(χρησιμοποιείται στους βενζινοκινητήρες)
Ενότητα 8 : Κύκλοι Θερμικών Μηχανών
ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ. ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.
Liquid crystals and their applications
Οδυσσέας Μανωλιάδης 20 Οκτωβρίου 2010
Ενάντια στον πόλεμο με ζωγραφική , ποίηση & τραγούδια
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΕΡΟΒΙΟΥ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ
Η συμβολή της συμπληρωματικής θεραπευτικής
Ενότητα 2η : ΕΦΕΥΡΕΣΕΙΣ μ.Χ.
Ακούω – Προσέχω -Αφουγκράζομαι Δημητριάδης Δ., M.Sc. Public Health, P. Dipl. Adult Learning Κωστοπούλου Θ., M.Sc. Προσθετική.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΜΑΘΗΜΑ:ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Όλγα Χρ. Σίσκου RN, MSc, PhD
Τα ένζυμα στα απορρυπαντικά
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ
Tijela i tvari Otto Miler Matulin, 7.a.
Gasa bidezko Potentzia- Zikloak
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Η ανάπτυξη της Εκπαίδευσης των Μαθηματικών ή της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ένα Ακαδημαϊκό πεδίο Χαράλαμπος Λεμονίδης Καθηγητής 12 Οκτωβρίου 2018.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
HOTA 1st semester paragraphs
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ»

«Οὐδεὶς γὰρ οὕτω ἀνόητος ἐστὶ ὅστις πόλεμον πρὸ εἰρήνης αἱρέεται· ἐν μὲν γὰρ τῇ οἱ παῖδες τοὺς πατέρας θάπτουσι, ἐν δὲ τῷ οἱ πατέρες τοὺς παῖδας.» Ηρόδοτος , Ιστορίαι, «Κλειώ» 87.4 ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΝΟΗΤΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΤΙΜΑΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΑΠ’ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ . ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑΒΟΥΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ , ΕΝΩ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΘΑΒΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ Ηρόδοτος , Ιστορίαι, «Κλειώ» 87.4

ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ Ο Στράτης Μυριβήλης, ένας από τους ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ Ο Στράτης Μυριβήλης, ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της γενιάς του ’30, γεννήθηκε στη Συκαµιά της Λέσβου το 1890. Στα γυµνασιακά θρανία η επαφή του µε σηµαντικά κείµενα του δηµοτικισµού όπως "Το Ταξίδι" του Ψυχάρη κ.α. διαµορφώνουν πρώιµα τη λογοτεχνική και γλωσσική του συνείδηση.

ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ Το 1912 βρίσκεται στην Αθήνα, παρακολουθεί µαθήµατα στη Φιλοσοφική Σχολή και συγχρόνως εργάζεται ως συντάκτης σε αθηναϊκά φύλλα. Τον Σεπτέµβριο της ίδιας χρονιάς στρατεύεται εθελοντής και παίρνει µέρος στους δύο βαλκανικούς πολέµους . Τραυµατίζεται στη µάχη του Κιλκίς το 1913, αποστρατεύεται και επιστρέφει στην Αθήνα.

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ , τα πρωϊμα διηγηματα ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ , τα πρωϊμα διηγηματα Σε μερικά πρώϊμα διηγήματα που δημοσιεύει ο Μυριβήλης καταγράφονται τα στοιχεία του πολέμου, γεγονός που απορρέει από τις εμπειρίες του συγγραφέα στο μέτωπο .Σ’ αυτά δείχνει έντονα την αποστροφή του προς τον πόλεμο.

Αποσπασμα απο την ταινια του ΣΤΑΝΛΕϊ ΚΙΟΥΜΠΡΙΚ « ΣΤΑΥΡΟΙ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ» Αποσπασμα απο την ταινια του ΣΤΑΝΛΕϊ ΚΙΟΥΜΠΡΙΚ « ΣΤΑΥΡΟΙ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ».σκηνη ΤΗΣ επιθεσηΣ

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ , τα πρωϊμα διηγηματα ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ , τα πρωϊμα διηγηματα ∆εν είναι µόνο τα διηγήµατα, µε τα οποία ο συγγραφέας εξέφραζε τον αποτροπιασµό του για την κτηνωδία του πολέµου. Αναµνήσεις από τη στρατιωτική του ζωή, µε τη µορφή ανταποκρίσεων, µικρών χρονογραφηµάτων, λυρικών πεζοτράγουδων και ποιηµάτων, θα δηµοσιεύσει από το 1913 έως το 1916.  

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, τα πρωϊμα διηγηματα ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ, τα πρωϊμα διηγηματα Εκείνο που δηλώνει σ΄αυτά είναι η αποστροφή στη βία και τη φρίκη του πολέµου, η οποία µετατρέπει ένα µεγαλοϊδεάτη εθνικιστή σε επαναστατηµένο ανθρωπιστή και ειρηνιστή.

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ , τα πρωϊμα διηγηματα ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ , τα πρωϊμα διηγηματα Όλα αυτά τα κείμενα προετοιµάζουν το πιο σημαντικό αντιπολεμικό έργο του , το «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ».

ΕΚΠΟΜΠΗ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ»

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο Μυριβήλης παίρνει µέρος και στη Μικρασιατική εκστρατεία και από εκεί επιστρέφει στη Λέσβο το 1922. Κύρια επαγγελµατική ενασχόλησή του, κατά την παραµονή του στη Λέσβο , είναι η δηµοσιογραφία. Εκδίδει την εβδοµαδιαία εφηµερίδα «Καµπάνα» στην οποία αρχίζει να δηµοσιεύει τμηματικά το "Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ». Όλο το έργο ,ως ενιαίο κείμενο, εκδίδεται για πρώτη φορά το 1924.

ΕΚΠΟΜΠΗ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ»

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο συγγραφέας όµως δεν θα µείνει ικανοποιηµένος από την πρώτη έκδοση. Γράφει ή δηµοσιεύει νέα κεφάλαια, που θα συµπεριληφθούν κυρίως στη δεύτερη έκδοση (1932). ∆εν θα περιοριστεί όµως µόνο σ’ αυτό, αλλά θα επεκτείνει τις επεµβάσεις του σ’ ολόκληρο το κείµενο, που, αλλού περισσότερο κι αλλού λιγότερο, θα συνεχισθούν ως την έβδοµη έκδοση(1955).

ΕΚΠΟΜΠΗ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ»

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Το βιβλίο γράφεται υπό τύπον επιστολών . Απ’ αυτή την άποψη το µυθιστόρηµα µετατρέπεται σ’ ένα συνεχή µονόλογο του γράφοντος, που αντιδρά σε ό,τι συµβαίνει γύρω του.

[1/13]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο λοχαγός Κωστούλας , περσόνα του Μυριβήλη, αναπολεί στις πιο δύσκολες στιγµές τού πολέμου την αγαπηµένη του, µε την οποία διαρκώς συνοµιλεί, καθώς και πρόσωπα της πατρίδας του. Άλλοτε πάλι στοχάζεται τη ρίζα του κακού και το «φάρμακο» της αγάπης.

[2/32-33,182]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Αυτά, βέβαια, που συµβαίνουν είναι στην πραγµατικότητα λίγα συγκρινόµενα µε όσα συµβαίνουν µέσα στην ψυχή του κεντρικού ήρωα.

[3/41]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο πόλεμος είναι η μεγάλη αποκάλυψη της ζωής για τον Στράτη Μυριβήλη. Στις λάσπες των χαρακωμάτων βιώνει μία απερίγραπτη ανία . Αντιμετωπίζοντας κάθε στιγμή το θάνατο, μαθαίνει να ζει και να εκτιμάει τις αξίες της ζωής.

[4/83,256]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Με προοπτική τις χωρίς νόημα εκατόμβες γύρω από τα χαρακώματα, ακόμη και οι αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας , της ειρηνικής ζωής στους αγρούς και τα λιμανάκια της Μυτιλήνης φορτίζονται με εντελώς καινούριο νόημα.

[5/115]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Το ανθρώπινο ένστικτο του νέου που είχε ξεκινήσει εθελοντής, ανταποκρινόμενος στο προσκλητήριο της πατρίδας, εξεγείρεται τώρα από την απάνθρωπη και κτηνώδη βία των «ηρώων» στον πόλεμο. Ετοιμάζεται έτσι ο ήρωας για έναν α-τίμητο και ά-δικο θάνατο.  

[6/22-23]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Η καταγγελία του συγκροτείται και εντοπίζεται σε μια συστηματικά αντιμιλιταριστική σκοπιά μέσα από τα επεισόδια ενός σκληρού αφηγήματος πάνω στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο.

[7/121]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Όμως, οι εξαιρετικές πεζογραφικές ικανότητες βοηθάνε τον Μυριβήλη να προχωρήσει παραπέρα: μέσα από μια κατάσταση καθολικής εξέγερσης του υγιούς νέου ανθρώπου, που δεν θέλει να αφήσει να τον σκοτώσουν.

[8/59]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Στοχάζεται τη σημασία της ζωής, τη δύναμη της ανθρώπινης φύσης που καμιά εγκληματική κτηνωδία εκείνων που κυβερνούν δεν μπορεί να τη διαγράψει και να την αφανίσει.

[9/276-7]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Το είδωλο της γυναίκας σαν όραμα δίνει πνοή και δύναμη στους τσακισμένους φαντάρους. Εκεί η ζωή νικάει το θάνατο.

[10/287]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο παραδοσιακός ηρωισμός των Ελλήνων που αγωνίστηκαν πάντοτε για την ελευθερία μοιάζει να δύει οριστικά μέσα του. Από την άλλη μεριά, η επαφή με τους Ευρωπαίους «συμμάχους» στο μέτωπο αποδεικνύεται αρνητική: ο «πολιτισμός» που φέρνει η Δύση στην Ελλάδα δεν είναι παρά ο πολιτισμός της πολεμικής τεχνολογίας.

[11/306α]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο αντιμιλιταρισμός του Μυριβήλη δεν έχει κανένα περιορισμό .Ασκείται με την καταγγελία των μέσων του θανάτου (όπλα).

[12/142-3,]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Τα αέρια που τυφλώνουν τον εχθρό - νέο όπλο που δοκιμάζεται για πρώτη φορά σε πόλεμο –προκαλεί τη φρίκη του συγγραφέα.

[13/318, 43-44]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Το αντιπολεμικό πνεύμα του Μυριβήλη στρέφεται επίσης εναντίον αυτών που οργανώνουν τον πόλεμο , ορίζουν τα όπλα του και σχεδιάζουν την τακτική του . Ο σαρκασμός κατά των αξιωματικών είναι πραγματικά καταλυτικός.

[14/264-5]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα εκφράζεται επίσης με την πίστη στη ζωή και με τη λυρική δόνηση της γλώσσας , γιατί πραγματικά η γλώσσα του Μυριβήλη κατέχει ευρύτατες δυνατότητες και βρίσκει τον κατάλληλο τόνο για τις πιο διαφορετικές καταστάσεις και συναισθήματα.

[15/159-160]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Το αντιπολεμικό µήνυµα του έργου αναδεικνύεται µέσα από την ωµότητα της ρεαλιστικής περιγραφής που χρησιµοποιεί τη φρίκη ως µέσο απώθησης.

[16/153]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο συγγραφέας εξισώνει όλους τους ανθρώπους, φίλους και εχθρούς, που συντρίβονται κάτω από το βάρος της ανθρώπινης ύπαρξης στο μέτωπο της μάχης .

[17/248]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Η αυθεντικότητα της πρώτης ύλης, το βάρος της προσωπικής εµπειρίας και η αντιπολεµική ιδεολογική φόρτιση προσδίδουν στη γραφή του Μυριβήλη την αµεσότητα του ρεαλισµού. Ο συγγραφέας εκφράζει την αγωνία του πως στο μέλλον οι άνθρωποι θα σκοτώνονται για νέα ιδανικά και η γη θα ερημώσει από ζωή . Τότε οι άνθρωποι –απόντες από τον πλανήτη – θα καταλάβουν το μέγα σφάλμα του αλληλοσπαραγμού.

[18/148, 206]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Η εσωτερικευµένη πραγµατικότητα καθώς και η διάθεση διαφυγής από το απάνθρωπο περιβάλλον του μετώπου επιτρέπει στον συγγραφέα λυρικές εξάρσεις και συναισθηµατική φόρτιση.

[19/201]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Μέσα από την καλειδοσκοπική πραγματικότητα του βιβλίου, που υποβάλλει με όλα τα εκφραστικά μέσα τον αναγνώστη, προβάλλει η βαθύτερη σημασία του έργου και γίνεται φανερό ότι η αναζήτηση του Μυριβήλη δεν περιορίζεται μόνο στην ατομική σωτηρία αλλά προεκτείνεται σε μια, πέραν του ατόμου, πανανθρώπινη υπόθεση. Οι άνθρωποι είναι υπόλογοι στο Θεό για το λάθος του πολέμου.

[20/190-191]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο ρεαλισµός του Μυριβήλη παραµένει λυρικός, χωρίς να αναιρείται ούτε η αυθεντικότητα της πραγµατικής εικόνας του πολέµου ούτε και η εσωτερικευµένη βίωσή της. Άλλωστε, µοναδική διέξοδος από τον παραλογισµό του πολέµου είναι η αγάπη για τη ζωή, η αγάπη για τον άνθρωπο και το φυσικό του περιβάλλον. Και καλύτερη µαρτυρία γι’ αυτό δεν µπορεί να είναι παρά η προσωπική.

[21/179-180],

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο συγγραφέας φιλοσοφεί μπροστά στο χάσμα του σώματος και της ψυχής που στον πόλεμο γίνεται πιο οδυνηρό. Το σώμα που υποφέρει στις αντίξοες και απειλητικές συνθήκες της μάχης γίνεται θεμέλιο της ανθρώπινης ύπαρξης και ευτυχίας.

[22/145-6]

αποσπασμα απο τη ταινια του ΝΤΑΛΤΟΝ ΤΡΑΜΠΟ «Ο τζονυ πηρε το οπλο του» αποσπασμα απο τη ταινια του ΝΤΑΛΤΟΝ ΤΡΑΜΠΟ «Ο τζονυ πηρε το οπλο του». μονολογοσ ενοσ αναπηρου στρατιωτη.

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Η αγάπη για τη ζωή, τον άνθρωπο και το φυσικό του περιβάλλον θα παραµείνει ο συνεκτικός ιστός της σκέψης του Μυριβήλη σε όλο το έργου του. Η τραυµατική εµπειρία του πολέµου υποδεικνύει τη δύναµη του έρωτα ο οποίος διαχέεται στη φύση και σ’ όλα τα όντα που διαιωνίζονται μέσα από την ακατανίκητη έλξη του ενστίκτου.

[23/95-96]

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Αργότερα ο συγγραφέας θα καταλήξει σε έναν οικουµενικό ανθρωπισµό, που θα στηλιτεύσει κάθε πολιτική θεωρία και κάθε υπαρκτό σύστηµα, όταν στρέφονται εναντίον του ίδιου του ανθρώπου, της αξιοπρέπειάς του και της πνευµατικής ελευθερίας του.

«O ΠΟΛΕΜΟΣ»ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ OTTO DIX

ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ» Ο Στράτης Μυριβήλης έχοντας βιώσει τη φρίκη στην πρώτη γραμμή του μετώπου, κατανοώντας το α-νόητο ,το μάταιο και την τραγικότητα του πολέμου διαισθάνεται τον ερχομό του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου και βγάζει κραυγή αγωνίας λίγα χρόνια πριν αυτός ξεσπάσει.

ΕΚΠΟΜΠΗ «ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ»

Γιωργοσ Σαρανταρησ "Ακομα δεν μπορεσα" Γιωργοσ Σαρανταρησ "Ακομα δεν μπορεσα" Ακόμα δεν μπόρεσα να χύσω ένα δάκρυ πάνω στην καταστροφή δεν κοίταξα ακόμα καλά τους πεθαμένους, δεν πρόφτασα να δω πως λείπουνε από τη συντροφιά μου, πως έχασαν τον αέρα που εγώ αναπνέω και πως η μουσική των λουλουδιών, ο βόμβος των ονομάτων που έχουνε τα πράγματα δεν έρχεται στ' αυτιά τους·

Γιωργοσ Σαρανταρησ "Ακομα δεν μπορεσα" Γιωργοσ Σαρανταρησ "Ακομα δεν μπορεσα" ακόμα δεν χλιμίντρισαν τ' άλογα που θα με φέρουν πλάι τους. Να τους μιλήσω, να κλάψω μαζί τους και ύστερα να τους σηκώσω όρθιους· όλοι να σηκωθούμε σαν ένας άνθρωπος, σαν τίποτα να μην είχε γίνει σαν η μάχη να μην είχε περάσει πάνω από τα κεφάλια μας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΥΧΩΡΟ «ΦΟΥΓΑΡΟ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΝ Σ.Φ.Α (ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΑΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΚΕΙΜΕΝΑ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ : ΚΑΚΟΥΡΟΥ ΣΟΦΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ : ΚΑΚΟΥΡΟΥ ΣΟΦΙΑ ΑΦΗΓΗΣΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ : ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ,ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ,ΚΑΛΛΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΑΝΑ , ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΑ , ΚΑΡΜΠΕΡΗ ΧΑΡΑ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ: Ε. ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ