«Ιππείς» Μία πολιτειακή προσέγγιση του έργου του Αριστοφάνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σελ: Η Ρωμαϊκή ειρήνη Τσιλιμίγκρας Γιάννης Ιστορικός.
Advertisements

Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Tα χρoνια του Περικλh.
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δ΄1
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Αναλύοντας τη Δημοκρατία
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
Με ποιoύς τρόπους ασκείται η εξουσία; 3.1. Εξουσία και πολιτική εξουσία Εξουσία είναι συνυφασμένη με τις Ανθρώπινες σχέσεις Ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί.
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Θουκυδίδης Ἀθηναῖος (c. 455 – 399 π.Χ.).
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Δημήτρης Φαλστέτας Γ ’6.   Ο Αριστείδης ( π. Χ.) υπήρξε Αθηναίος στρατηγός και πολιτικός. Ήταν από τα σημαντικότερα δημόσια πρόσωπα της εποχής.
Αττική Κωμωδία.
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Πελοποννησιακός Πόλεμος ( π.Χ.)
Μεσσιανισμός Η πίστη στο μελλοντικό ερχομό ενός Μεσσία, γενικότερα ενός σωτήρα στο πολιτικό / εθνικό επίπεδο, δηλ. σ’ ένα πρόσωπο με εξαιρετικές ικανότητες,
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
Κλασική εποχή π.Χ., Περικλής
O Κλεισθένης θεμελιώνει τη δημοκρατία
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Ποιός ήταν ο Αριστοφάνης;
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ Σοφία Περδετζόγλου Δήμητρα Νασσάρ Γιώργος Πράσσας.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση Κλασσική Σοσιαλδημοκρατία & Ο Τρίτος Δρόμος.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΝΘΕΣΗ
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Βιογραφικά στοιχεία Αγησίλαου
‘’Σπαρτιάτες Οπλίτες’’ ‘’Αθηναίοι Οπλίτες’’
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
Παραθέματα για επανάληψη
Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Αντικειμενικοί ιστορικοί
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Πελοποννησιακός Πόλεμος
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Πελοποννησιακός πόλεμος ( π.Χ.)
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ιππείς» Μία πολιτειακή προσέγγιση του έργου του Αριστοφάνη Εργασία στην Πολιτική Παιδεία 2015-2016 Τμήμα:Β1 «Ιππείς» Μία πολιτειακή προσέγγιση του έργου του Αριστοφάνη Ομάδα: Καπονικολού Χριστίνα Διαμαντής Μάνος Δημητρή Μαρίνα Καλαποθαράκου Γεωργία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Bασιλείου Κωνσταντίνα

Η κωμωδία Ιππής διδάχτηκε το 424 π. Χ. από τον Αριστοφάνη στα Λήναια. Ο Πελοποννησιακός πόλεμος βρισκόταν σε εξέλιξη και ο πολιτικός που μεσουρανούσε στην πολιτική σηνή της Αθήνας ήταν ο δημοκρατικός Κλέωνας. Το 424 π.Χ. οι Αθηναίοι είχαν θριαμβεύσει στην Πύλο, όταν νίκησαν και αιχμαλώτισαν τους Σπαρτιάτες. Ο Αριστοφάνης, λοιπόν, σχηματίζει το πορτρέτο του Κλέωνα ως δημαγωγού και πολεμοχαρή ηγέτη, λαοπλάνου και αναξιοπρεπή,τον οποίο ενσαρκώνει στο έργο ο Παφλαγόνας. Ο Χορός της κωμωδίας αποτελείται από νεαρούς άνδρες ιππείς, οι οποίοι ανήκουν στην αριστοκρατική παράταξη και αντιπαθούν τον Κλέωνα και την πολιτική του. Οι δύο δούλοι της κωμωδίας Ιππής ενσαρκώνουν τον Νικία και το Δημοσθένη. Ο Αλλαντοπώλης είναι ο πονηρός λαϊκός τύπος της αγοράς, αφελής στην αρχή, πονηρός στη συνέχεια, ο οποίος θα νικήσει τον Κλέωνα γιατί θα κερδίσει την αγάπη του Δήμου. Εισαγωγή Ήρωες

Πρόσωπα του έργου ΔΟΥΛΟΣ Α: πρόκειται για δούλο του Δήμου και παριστάνει τον στρατηγό Δημοσθένη. ΔΟΥΛΟΣ Β: πρόκειται για δούλο του Δήμου και παριστάνει το στρατηγό Νικία ΠΑΦΛΑΓΟΝΑΣ: πρόκειται για τον δημαγωγό Κλέωνα ΑΛΛΑΝΤΟΠΩΛΗΣ: πρόκειται για τον Αθηναίο Αγοράκριτο ΧΟΡΟΣ ΙΠΠΕΩΝ: αριστοκρατική παράταξη που αντιπαθεί τον Κλέωνα ΔΗΜΟΣ: πρόκειται για τον Αθηναϊκό λαό

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΛΕΩΝΑΣ Ανήθικος δημαγωγός Χαρισματική προσωπικότητα Εκμεταλλευόταν το λάο Εξαγόραζε και χρηματιζόταν Κόλακας και ιδιοτελής Συκοφάντης Προκαλούσε βιαιοπραγίες Πανούργος Εκμεταλλευόταν τη δουλειά των άλλων Αδιαφορούσε για τα λαϊκα στρώματα Ανήθικος και ανέντιμος Καταχραζόταν δημόσια χρήματα Διέθετε θράσος και χαρακτηριζόταν για τις απάτες και τις μεγαλοστομίες του Υποβάθμιζε τη δημοκρατία Χαρισματική προσωπικότητα Αρχηγός της δημοκρατικής παράταξης Επιβαλλόταν στο λαό χωρίς να περιορίζει τις ελευθερίες του Καθιέρωσε την χρηματική αποζημίωση για τους κληρωτούς άρχοντες, τους βουλευτές και τους λαϊκους δικαστές Ενίσχυσε οικονομικά τα λαϊκά στρώματα Καθιέρωσε τα θεωρικά Ιδανικός ηγέτης Αδιάφθορος και αδωροδόκητος Χρησιμοποιούσε πειθώ και επιχειρήματα Διορατικός Υποστήριζε την ισότητα και την ισονομία

Αττική κωμωδία Αριστοφάνης: ο κυριότερος εκπρόσωπος της Αριστοφάνης: ο κυριότερος εκπρόσωπος της Ακμάζει και παρακμάζει σε διαστημα δύο αιώνων (484 – 262 π.Χ.) Επιδίωκε να μορφώνει τους θεατές, προσφέροντας γέλιο και ευχαρίστηση Χαρακτηριστικά της ήταν η βωμολοχία και η σάτιρα Ασκούσε κριτική στην πολιτική

Συμπέρασμα: Γνωρίζουμε πως και σήμερα το κυρίαρχο όργανο της δημοκρατίας είναι ο λαός και γι΄αυτο διαθέτει και τεράστια ευθύνη. Όπως φαίνεται και στην διαχρονική κωμωδία αυτή, ο λαός πρέπει να ψηφίζει τους σωστούς ηγέτες, οι οποίοι θα προωθούν τη δημοκρατία και δεν θα την εκμεταλλεύονται για να εξυπηρετήσουν τα δικά τους συμφέροντα, όπως έκανε ο Κλέωνας. Άρα, ο καθένας ξεχωριστά οφείλει να είναι ενεργός πολίτης, ο οποίος δεν πέφτει θύμα της ξύλινης γλώσσας των δημαγωγών και αγωνίζεται για το συλλογικό συμφέρον.