Οργανωσιακή κουλτούρα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ
Advertisements

Αρχαιολογικό Μουσείο Μυτιλήνης
The jobs Τα επαγγέλματα Στο κόσμο υπάρχουν διάφορα επαγγέλματα. Όπως 1.Η χορεύτρια 2.Ο ποδοσφαιριστής 3.Ο δικαστής 4.Ο μπασκετμπολίστας 5.Ο δάσκαλος.
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
Αντιλήψεις και στερεότυπα των χρηστών των νέων τεχνολογιών απέναντι στην καινοτομία Κοντού Β. Χαρίκλεια ΠΒ Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος Πληροφορική.
ΑΤΟΜΙΚΟΙ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΙ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΦΟΒΟΙ ΚΑΙ ΕΝΟΧΕΣ Χ. Πουλόπουλος, Αν/της Καθηγητής Κ.Ε., Δ.Π.Θ.
1 Διοικητική των επιχειρήσεων Ενότητα 12 :Διαδικασίες και Συστήµατα Ελέγχου Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 1 η : Εισαγωγή - Ορισμοί Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών Σπουδών.
Η Προσέγγιση Εκμάθησης Γλώσσας και Περιεχομένου (CLIL) στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στις Η.Π.Α. Σταυρούλα Τσούτσα & Θάλεια Χατζηγιάννογλου.
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΓΕΝΝΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΗΛΕΟΣ Cases - Robbins 8 th edition Ε. Κουρέα Δεκέμβριος 2012.
8-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Ανθρωπολογία Ενότητα 1: H έννοια του πολιτισμού Πηνελόπη Παπαηλία Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 9: Οργανωσιακή κουλτούρα Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 1: Εισαγωγή - Ορισμοί Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Πρωτόκολλο TCP/IP. Διδάσκουσα: Παπαιωάννου Εύη Φοιτήτρια: Φραγκοπούλου Γιάννα ( culture 907 ) Μάθημα : «Ειδικά Θέματα σε Κινητά και Ασύρματα Δίκτυα»
MINISTRY OF EDUCATION AND RELIGIOUS AFFAIRS, CULTURE AND SPORTSMINISTRY OF EDUCATION AND RELIGIOUS AFFAIRS, CULTURE AND SPORTS Athens, 30 April 2013 Υλοποίηση.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Εισαγωγή. Κ. Γαλανάκης Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management.
Προγραμματισμός συστήματος και Προηγμένα Λειτουργικά
Επιστημολογία… στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
Επανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διαδικασιών
Συγκρούσεις & διαπραγματεύσεις
Μόλις μου δώσουν τις λέξεις θα πάω εδώ να φτιάξω την εικόνα.
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Διοικητική των επιχειρήσεων
Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1)
Key Action 2: Καταληκτική ημερομηνία: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2014
Οργανωσιακή αλλαγή –διοίκηση αλλαγής
Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση.
Προσωπικότητα και αξίες
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Οι θεματικές ενότητες (1)
Ευρωπαϊκά Προγράμματα 3ο ΓΕΛ Τρικάλων «Οδυσσέας Ελύτης»
Microenterpise Microinsurance Microriskmanagement
Διοικητική των επιχειρήσεων
Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μορφωτικό / Culture Club, The Live Experience of Learning
Ο Χορός ως Φυσική Δραστηριότητα
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Διάλεξη 5: Εξίσωση διάχυσης (συνέχεια)
Ηγεσία.
Σύγκρουση και διαπραγμάτευση
Έννοιες Παρακίνησης.
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος
Σχεδιασμός και Υλοποίηση Πολιτιστικών Προγραμμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Σχ. Έτους Ιωάννα Δεκατρή Υπεύθυνη Π.Θ. Γ΄ Δ.Δ.Ε. Αθήνας.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι Νικόλαος Κληρονόμος, Όρος: Avatar
Ρεαλισμός, Θεμελιωμένη Θεωρία και Εθνογραφικές Μελέτες.
Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Κόπανου Μαρία Κιώρη Έλενα Τσιάντα Ελένη
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Η Διοίκηση των αλλαγών: Οργανωσιακή ανάπτυξη και κουλτούρα στις υπηρεσίες υγείας ● ¨Διοίκηση αλλαγών¨ είναι η διαδικασία διαχείρισης και ελέγχου ριζικών.
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
To παιχνίδι των Πλήκτρων #piano4all εναλλαγή ρόλων, μοιραζόμαστε χώρο, χρόνο, εμπειρία σεβόμαστε τον ρυθμό του άλλου, αναπνέουμε μαζί.
კულტურის კვლევების შესავალი
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργανωσιακή κουλτούρα

Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1) 15-2 Ορίσετε την οργανωσιακή κουλτούρα και να περιγράψετε τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά της. Συγκρίνετε τις λειτουργικές και δυσλειτουργικές επιδράσεις της οργανωσιακής κουλτούρας στους ανθρώπους και στον οργανισμό. Προσδιορίσετε τους παράγοντες που δημιουργούν και συντηρούν την κουλτούρα ενός οργανισμού.

Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (2) 15-3 Δείξετε πώς η κουλτούρα μεταδίδεται στους υπαλλήλους. Παρουσιάσετε πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια ηθική κουλτούρα. Δείξετε πώς μπορεί η εθνική κουλτούρα να επιδράσει στον τρόπο που μεταφέρεται η οργανωσιακή κουλτούρα σε μια άλλη χώρα.

Οργανωσιακή κουλτούρα 15-4 Ένα σύστημα κοινού νοήματος που διαθέτουν τα μέλη, το οποίο διακρίνει έναν οργανισμό από τους άλλους

Εφτά χαρακτηριστικά της οργανωσιακής κουλτούρας 15-5 Καινοτομία και ανάληψη κινδύνων Προσοχή στη λεπτομέρεια Προσανατολισμός στο αποτέλεσμα Προσανατολισμός στον άνθρωπο Προσανατολισμός στην ομάδα Επιθετικότητα Σταθερότητα

Η κουλτούρα είναι ένας περιγραφικός όρος 15-6 Κουλτούρα Culture Εργασιακή ικανοποίηση Η οργανωσιακή κουλτούρα αφορά το πώς αντιλαμβάνονται οι υπάλληλοι την κουλτούρα ενός οργανισμού, όχι το αν τους αρέσει ή όχι. Περιγραφική Μετράει τις θυμικές αντιδράσεις στο εργασιακό περιβάλλον: ασχολείται με το πώς αισθάνονται οι υπάλληλοι για τον οργανισμό Αξιολογητική

Έχουν οι οργανισμοί ενιαίες κουλτούρες; 15-7 Η κυρίαρχη κουλτούρα εκφράζει τις θεμελιώδεις αξίες που αποδέχεται η πλειονότητα των μελών ενός οργανισμού Οι υποκουλτούρες συνήθως αναπτύσσονται σε μεγάλους οργανισμούς για να αποτυπώσουν κοινά προβλήματα, καταστάσεις ή εμπειρίες των μελών Οι υποκουλτούρες αντικατοπτρίζουν την κυρίαρχη κουλτούρα, αλλά μπορεί να προσθέτουν σε αυτή ή να τροποποιούν τις βασικές αξίες

Ισχυρές κουλτούρες 15-8 Σε μια ισχυρή κουλτούρα, οι θεμελιώδεις αξίες του οργανισμού και υποστηρίζονται ένθερμα και χαίρουν ευρείας αποδοχής Η κουλτούρα θα: Έχει σημαντική επιρροή στη συμπεριφορά των μελών Αυξήσει τη συνεκτικότητα Έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κινητικότητα των υπαλλήλων

Οι πέντε βασικές λειτουργίες της κουλτούρας 15-9 Οριοθετεί Προσδίδει μια αίσθηση ταυτότητας Δημιουργεί αφοσίωση σε κάτι μεγαλύτερο από το ίδιον συμφέρον Ενισχύει την κοινωνική σταθερότητα Μηχανισμός πρόσδοσης νοήματος και ελέγχου

Η κουλτούρα ως τροχοπέδη 15-10 Φραγμός για την αλλαγή Η κουλτούρα αλλάζει με αργό ρυθμό – ακόμα και σε ένα δυναμικό περιβάλλον Φραγμός για την ποικιλομορφία Η κουλτούρα επιδιώκει να ελαχιστοποιήσει την ποικιλομορφία Μπορεί να εισαγάγει τη μεροληψία και την προκατάληψη Φραγμός για τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές Ο πρωταρχικός λόγος αποτυχίας των περισσότερων συγχωνεύσεων είναι οι αντικρουόμενες οργανωσιακές κουλτούρες

Η δημιουργία κουλτούρας 15-11 Η θεμελιώδης πηγή της κουλτούρας ενός οργανισμού: οι ιδρυτές του Οι ιδρυτές δημιουργούν κουλτούρα με τρεις τρόπους: Προσλαμβάνουν και κρατάνε μόνο υπαλλήλους που σκέφτονται και αισθάνονται με τον ίδιο τρόπο με αυτούς Κατηχούν και κοινωνικοποιούν αυτούς τους υπαλλήλους με τον δικό τους τρόπο σκέψης και αίσθησης Λειτουργούν ως πρότυπο και η συμπεριφορά τους ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να ταυτιστούν μαζί τους

Συντήρηση μιας κουλτούρας 15-12 Επιλογή – ανεύρεση ατόμων που ταιριάζουν Υψηλόβαθμα στελέχη – καθιερώνουν νόρμες συμπεριφοράς με τις ενέργειές τους Κοινωνικοποίηση – συνδρομή στους νέους υπαλλήλους προκειμένου να προσαρμοστούν στην υπάρχουσα κουλτούρα

Μοντέλο κοινωνικοποίησης 15-13 Προ της άφιξης – αρχική γνώση για τον οργανισμό και προσωπικές μοναδικές ιδέες Συνάντηση – έκθεση στον οργανισμό Μεταμόρφωση – αλλαγή του μέλους για να ταιριάξει στον οργανισμό

Διαστάσεις των προγραμμάτων κοινωνικοποίησης 15-14 Εντατικά προγράμματα Ήπια προγράμματα Τυπικά – οι νέοι εργαζόμενοι ξεχωρίζονται για την εκπαίδευση Συλλογικά – σε ομαδική βαση Σταθερά – προγραμματισμένες δραστηριότητες Συνεχιζόμενα – χρησιμοποιούνται πρότυπα Απογύμνωσης – αποβάλλονται χαρακτηριστικά για να αποκτηθούν νέα Άτυπα – οι νέοι εργαζόμενοι πιάνουν αμέσως δουλειά Ατομικά – μεμονωμένα Μεταβλητά – χωρίς χρονοδιαγράμματα Μη μεθοδικά – από μόνος σου Ανάδειξης – αποδέχονται και επιβεβαιώνουν τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά

Πώς διαμορφώνονται οι οργανωσιακές κουλτούρες 15-15 Η επιτυχία της κοινωνικοποίησης των εργαζομένων εξαρτάται από την επιλογή μεθόδου κοινωνικοποίησης από τη διοίκηση και τη συνάφεια των αξιών των νέων εργαζομένων με αυτές του οργανισμού

Πώς μαθαίνουν οι υπάλληλοι την κουλτούρα 15-16 Η κουλτούρα μεταδίδεται στους υπαλλήλους μέσα από: Ιστορίες – παρέχουν εξηγήσεις Τελετουργικά – ενισχύουν τις βασικές αξίες Υλικά σύμβολα – προσδίδουν σπουδαιότητα Γλώσσα – προσδιορίζει και διαχωρίζει τα μέλη

Δημιουργία μιας ηθικής οργανωσιακής κουλτούρας 15-17 Μια ισχυρή κουλτούρα με υψηλή ανοχή κινδύνου, χαμηλή έως μέτρια επιθετικότητα, που επικεντρώνεται τόσο στα μέσα όσο και στα αποτελέσματα είναι πιο πιθανό να διαμορφώσει υψηλά ηθικά πρότυπα Οι μάνατζερ πρέπει να συνιστούν πρότυπα με εμφανή τρόπο. Να κοινωνούν ηθικές προσδοκίες Να παρέχουν εκπαίδευση σχετικά με την ηθική Να ανταμείβουν με εμφανή τρόπο τις ηθικές ενέργειες και να τιμωρούν τις ανήθικες Να παρέχουν μηχανισμούς προστασίας

Δημιουργία μιας θετικής οργανωσιακής κουλτούρας 15-18 Θετική οργανωσιακή κουλτούρα είναι η κουλτούρα που δίνει έμφαση στα ακόλουθα: Στήριξη στα θετικά χαρακτηριστικά των υπαλλήλων Περισσότερη ανταμοιβή από τιμωρία Δυναμικότητα και ανάπτυξη του υπαλλήλου

Παγκόσμιες προεκτάσεις 15-19 Εθνικές και οργανωσιακές κουλτούρες: Οι οργανωσιακές κουλτούρες υπάρχουν σε παγκόσμιο πλαίσιο Πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις τοπικές και εθνικές κουλτούρες Προτάσεις και παρατηρήσεις: Οι οργανισμοί εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις ξένες αγορές και το εργατικό δυναμικό Η εθνική κουλτούρα επηρεάζει πράγματι την οργανωσιακή κουλτούρα Όλοι οι μάνατζερ πρέπει να επιδεικνύουν πολιτισμική ευαισθησία

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ 15-20 Δημιουργήστε την κουλτούρα που επιθυμείτε όταν ο οργανισμός είναι μικρός και καινούριος Αν η ισχύουσα κουλτούρα πρέπει να αλλάξει, να περιμένετε ότι αυτό θα χρειαστεί χρόνια

Να θυμάστε... 15-21 Η οργανωσιακή κουλτούρα ασχολείται με το πώς αντιλαμβάνονται οι υπάλληλοι την κουλτούρα και όχι με το αν τους αρέσει ή όχι Οι ηθικές και θετικές οργανωσιακές κουλτούρες μπορούν να δημιουργηθούν – οι μέθοδοι διαφέρουν Η εθνική κουλτούρα επηρεάζει την οργανωσιακή κουλτούρα

Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.