Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA Το προφιλ των ακαδημαϊκων τμηματων του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, οπως προκυπτει απο την επεξεργαςια των ερωτηματολογιων της μοδιπ αει πειραια τ.τ. Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA
Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Ακαδημαϊκών Μονάδων (ECTS) και η χορήγηση του Diploma Supplement, αποτελούν για τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια εργαλεία, που ενισχύουν το βέλτιστο σχεδιασμό στη διαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών και την χορήγηση τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχουν παρόμοιου τύπου ικανότητες και δεξιότητες στους αποφοίτους τους και διευκολύνει την αναγνώρισή τους σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το παράρτημα Διπλώματος ή Diploma Supplement αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του πτυχίου, έχει ενιαία φόρμα για όλα τα συμμετέχοντα Ιδρύματα.
Προϋποθέσεις που τίθενται από την ΑΔΙΠ (και τον Οργανισμό Διασφάλισης Ποιότητας στο Χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης European Dimension of Quality Assurance in Higher Education ή ENQA):
Ολοκληρώνοντας την Έκθεση Αυτο-αξιολόγησης και αναμένοντας την Εξωτερική Ιδρυματική Αξιολόγηση, το κάθε Ίδρυμα έχει εικόνα για τα δυνατά και αδύνατα σημεία του και προτείνει κάποιες λύσεις για τη βελτίωση αυτών. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, εστιάζοντας στην ικανοποίηση των φοιτητών τους, δύνανται να ανασχεδιάσουν τις στρατηγικές τους με γνώμονα τις ανάγκες των φοιτητών τους, αλλά και την ανάπτυξη ενός συστήματος συνεχούς παρακολούθησης του τρόπου που αυτές πληρούνται, μέσω της επεξεργασίας των συμπληρωμένων ερωτηματολογίων από τους φοιτητές τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Εξοπλισμός - Βιβλιοθήκη ΦΟΙΤΗΤΗΣ Εκπαιδ. Προσωπικό Περιβάλλον Μάθησης Εξοπλισμός - Βιβλιοθήκη Εκπαιδ. Υλικό Κάθε εξάμηνο περίπου 9.000 ανώνυμα ερωτηματολόγια συμπληρώνονται από τους φοιτητές του Ιδρύματος, μέσω της ΜΟΔΙΠ, με στόχο τον εντοπισμό της άποψης των φοιτητών για το ίδρυμα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ώστε να γνωρίζουμε τα δυνατά και αδύνατα σημεία, όπως αυτά προκύπτουν από τους ίδιους τους φοιτητές.
Για τη βέλτιστη επεξεργασία των ερωτηματολογίων των Ακαδημαϊκών Τμημάτων του ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ Τ.Τ., με στόχο τον εντοπισμό δυνατών και αδυνάτων σημείων, όπως αυτά προκύπτουν από τους φοιτητές, έγινε Ομαδοποίηση των υπο - ερωτήσεων του Ερωτηματολογίου της ΜΟΔΙΠ ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, ανά θέμα, με συνέπεια τη δημιουργία πέντε κλιμάκων μελέτης: Στοχοθεσία (ερωτήσεις 1 έως 10), Εκπαιδευτική Διαδικασία - Εργασίες (ερωτήσεις 11 έως και 19), Εξοπλισμό Εργαστηρίου και Βιβλιοθήκης (ερωτήσεις 20 έως και 26), Διδάσκων (ερωτήσεις 27 έως και 32), Φοιτητής (ερωτήσεις 33 έως και 36).
Η κλίμακα βαθμολογίας Likert στο δοσμένο κλειστού τύπου ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους φοιτητές, έχει ως εξής: 1 Απαράδεκτη, 2 Μη ικανοποιητική 3 Μέτρια, 4 Ικανοποιητική και 5 Πολύ Καλή Αναλυτικά Ανά Ακαδημαϊκό Τμήμα έχουμε τα παρακάτω αποτελέσματα:
ΤΜΗΜΑ Mean Statistics ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,7134 3,7319 3,5811 3,7745 3,8314
Statistics ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,7627 3,7249 3,7574 3,9226 3,7328
Statistics ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,7051 3,6730 3,5904 3,7138 3,7107
Statistics ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,6822 3,8763 3,7176 4,0304 3,8916
Statistics ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,7684 3,7660 3,7632 3,9727 3,7807
ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Statistics ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,6980 3,6768 3,6070 3,8318 3,9418
Statistics ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,5704 3,6450 3,8038 4,0076 3,7845
Statistics ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,8851 4,0059 4,2524 4,2523 3,7919
Statistics ΤΜΗΜΑ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,9443 4,0674 3,9791 4,2273 3,8696
Statistics ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΗΣ Mean 3,7548 3,7578 3,7458 3,9622 3,8227
Τί μπορούμε να βελτιώσουμε ανέξοδα και γρήγορα; Οι εκπαιδευτικές διαδικασίες δύνανται να γίνουν πιο διαφανείς, επικαιροποιημένες και δημοσιοποιημένες ώστε οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση και ενημέρωση, π.χ. Κανονισμός Σπουδών, περιγράμματα μαθημάτων, ημερομηνίες Προόδων ή και πορείας της ύλης μαθήματος σε όλο το εξάμηνο να ανακοινώνονται εξαρχής, κλπ. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες βιβλιοθήκης και Internet να γίνουν γνωστές σε όλους τους φοιτητές Οι εκπαιδευτικοί και διοικητικοί να ακολουθούν τις διαδικασίες, σύμφωνα με τον Κανονισμό να γίνει ευρέως γνωστό στους φοιτητές ότι τα στοιχεία της ΜΟΔΙΠ αξιοποιούνται, με στόχο τη συνεχή βελτίωση
Συμπερασματικά Οι διδάσκοντες βαθμολογούνται με την υψηλότερη βαθμολογία Οι φοιτητές θεωρούν ότι ασχολούνται με τα μαθήματα σε καλό επίπεδο Σε σχέση με τις συνθήκες, είναι ικανοποιημένοι με τις παροχές στον εξοπλισμό εργαστηρίων αλλά και βιβλιοθήκης, την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και την στοχοθεσία
Από τη σύμπτωση των αποτελεσμάτων σε όλα τα τμήματα, προκύπτει ότι το σώμα των φοιτητών απαντά με υπευθυνότητα και αξιοπιστία, αποτελώντας έτσι, εκτός από λήπτη της υπηρεσίας, έναν αξιόπιστο και σημαντικό εταίρο (stakeholder) της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άρα, θα πρέπει να εντατικοποιηθεί η προσπάθεια ενθάρρυνσης συμμετοχής φοιτητών στη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων μέτρησης ικανοποίησής τους μέσω ημερίδων, διαλέξεων, διαφημιστικού έντυπου υλικού και ενεργειών από τα ιδρύματα, ώστε να πεισθούν οι φοιτητές ότι οι απαντήσεις τους στα ερωτηματολόγια υφίστανται επεξεργασία και λαμβάνονται υπόψη με στόχο τη διόρθωση και τη συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
Καθηγητής και Έψυχο δυναμικό Professors ability and knowledge Φοιτητής Student Καθηγητής και Έψυχο δυναμικό Professors ability and knowledge Περιβάλλον Μάθησης Learning Environment Χώρος – Εργαστήρια - Υποδομές Facilities Courses - material Εκπ. Υλικό