Γραπτή παραγωγή σχετικά με τα αρκτικόλεξα και την λακωνικότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Πώς μπορείς να μάθεις να χρησιμοποιείς τις πιθανότητες.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Πώς να γράψετε μια έκθεση
Ομάδα εργασίας ( ΚΙΤΡΙΝΗ ) : Δημήτρης Γ. Βασίλης Κ. Μαρία Γ. Νεκταρία Λ. Συντονιστές καθηγητές : Καραΐσκου Ελισάβετ, Πιτσιλαδής Βασίλης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Διαγωνισμός Saferinternet ο Πανευρωπαϊκό βραβείο 1ο Πανελλήνιο Βραβείο ηλικιακή ομάδα Διαγωνισμός Saferinternet ο Πανευρωπαϊκό βραβείο.
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Έλενα Λεβιδιώτη Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Η περιληψη.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Το τέρας της πολυνομίας και η παραβατικότητα των Ελλήνων.
Διακρίσεις της Επικοινωνίας Γραπτή Επικοινωνία
ΣΥΝΟΛΑ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. γρά φ Xρησιμοποιήστε την ίδια ευγένεια που θα δείχνατε αν είχατε µια προσωπική επικοινωνία. Ακολουθείστε τους.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΒΟΛΤαιΡΟΣ - διαφωτισμοσ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Γιατί και πως μελετούμε την Ιστορία;
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γραπτή παραγωγή σχετικά με τα αρκτικόλεξα και την λακωνικότητα Διόρθωση έκθεσης Γραπτή παραγωγή σχετικά με τα αρκτικόλεξα και την λακωνικότητα

Θετικά στοιχεία σε μια έκθεση θεωρούνται: Α. κριτήρια περιεχομένου (0-25 μονάδες) Η ενότητα των ιδεών, σκέψεων και η άμεση σχέση τους με την κεντρική ιδέα του θέματος (αλλιώς το γραπτό θα είναι «εκτός θέματος». Η πληρότητα, δηλαδή ο ικανοποιητικός βαθμός ιδεών/ σκέψεων και η επαρκής ανάπτυξή τους σε βάθος και πλάτος. Η τεκμηρίωση, δηλαδή η πειστικότητα του κειμένου που πρέπει να στηρίζεται σε λογικά επιχειρήματα.

Εντοπίστε τα λάθη ως προς το περιεχόμενο: …Με τη βραχυλογική χρήση του λόγου θα πετυχαίνουμε να περάσουμε το ζητούμενο μήνυμα στον δέκτη, χωρίς να την κατακλύσουμε με στοιχεία που δεν του είναι αναγκαία. Έτσι η επικοινωνία θα είναι πιο γρήγορη και εύστοχη. Ας μην ξεχνάμε βέβαια πως με την επιγραμματικότητα, που από ένα σημείο και μετά θα έχει γίνει συνήθεια, θα σταματήσει η κοινωνία να έχει τόσο υλιστικό τρόπο ζωής. Με τον τρόπο αυτό οι ζωές μας θα είναι πιο λιτές και θα μας χαρακτηρίζει η απουσία της ανάγκης της χρήσης πραγμάτων που δεν είναι αναγκαία ή χρήσιμα. Θέτοντας το διαφορετικά η λακωνικότητα μπορεί να ωφελήσει μια κοινωνία με διάφορους τρόπους. ....

Συγκρίνετε τις δύο παραγράφους που ακολουθούν: Τα αρκτικόλεξα ωστόσο, δεν εισήλθαν στην κοινωνία μας εξαιτίας μόνο των άλλων κοινωνιών. υπήρχαν και υπάρχουν αρκετά οφέλη στη χρήση τους. Πρώτα πρώτα, εξοικονομείται χρόνος και χώρος χάρη σ' αυτά. Φανταστείτε αν αντί για ΔΕΗ λέγαμε Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού! Εκτός από τον χώρο που θα έπαιρνε σε μια σελίδα ή οπουδήποτε αλλού, θα ήταν επίσης αρκετά χρονοβόρο να πούμε όλη τη σημασία του αρκτικόλεξου. επίσης, ένα αρκτικόλεξο κερδίζει τον αναγνώστη. Με άλλα λόγια, ελάχιστοι θα ασχολούνταν με ένα θέμα που θα έπρεπε να πουν αντί για τρία ή τέσσερα γράμματα , ολόκληρη πρόταση. συνεπώς, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα αρκτικόλεξα είναι ευεργετικά για τη ζωή μας.

Οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει στα παραπάνω είναι αρκετοί Οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει στα παραπάνω είναι αρκετοί. αρχικά η ανάπτυξη της τεχνολογίας και των σύγχρονων μεθόδων εργασίας έχει επιφέρει κωδικοποίηση αλλά και πολλές καινούριες ορολογίες. επιπλέον η ανάγκη για εξοικονόμηση χώρου και χρόνου είναι πολύ μεγάλη και με τη χρήση των αρκτικόλεξων επιτυγχάνεται εύκολα και βοηθά ακόμα η συντόμευση των μηνυμάτων μέσω των κινητών και στην εξοικονόμηση χρημάτων. οι συνθήκες που δουλεύουν οι άνθρωποι είναι τέτοιες που δεν επιτρέπουν κάτι άλλο παρά μια τυποποιημένη και προδιαγραμμένη μορφή γλώσσας. Στην όξυνση του προβλήματος συντελούν επίσης οι δημοσιογράφοι και οι διαφημιστές, οι οποίοι χρησιμοποιώντας συνθηματολογία για να προσεγγίσουν το κοινό γεμίζουν το λόγο τους με αρκτικόλεξα. τέλος ορισμένοι άνθρωποι πιστεύοντας ότι με αυτόν τον τρόπο επιδεικνύουν τη γλωσσική τους επάρκεια οδηγούνται στη βραχυγραφία.

Β. κριτήρια διάρθρωσης/ δομής (0-10 μονάδες) Η λογική αλληλουχία των ιδεών/ σκέψεων Η συνοχή προτάσεων, περιόδων, παραγράφων και μερών (πρόλογος, κύριο θέμα και επίλογος) του κειμένου. Η κατάταξη των επιχειρημάτων σε κλιμακωτή μορφή (από το σπουδαιότερο) Η σωστή διάκριση των παραγράφων

Πώς θα σχολιάζατε τον ακόλουθο πρόλογο; Στις μέρες μας τα αρκτικόλεξα είναι ευρέως διαδεδομένα και η χρήση τους είναι σχεδόν καθημερινή. Πλέον τα αρκτικόλεξα προτιμούνται από πολλούς λόγω του ότι μέσω αυτών μπορούμε να πούμε πολυσύλλαβες λέξεις ή πολλές λέξεις στο λιγότερο δυνατό χρόνο χωρίς να κουραστούμε ιδιαίτερα για να τις προφέρουμε. Τα αρκτικόλεξα μπορούν να χαρακτηρίσουν μια επιχείρηση όπως η ΔΕΗ ή μια οργάνωση όπως ο ΟΗΕ. Παρόλο που μπορεί να μην γνωρίζουμε τη σημασία των αρκτικόλεξων, τα χρησιμοποιούμε παντού.

Ας συγκρίνουμε τους δύο επιλόγους που ακολουθούν: Για να συνοψίσουμε, η χρήση αρκτικόλεξων επιφέρει πολλά στη γλώσσα αλλά υπάρχει λύση για να τα αποφύγουμε και αυτή είναι η μύηση στην λακωνικότητα, η οποία εκτός του ότι θα μας αποφέρει επίλυση στο θέμα με τα αρκτικόλεξα είναι και μια αρετή που θα μπορούσε να έχει ο καθένας μας. Άραγε εσύ έχεις επιτύχει αυτήν την αρετή; Συμπερασματικά λοιπόν η χρήση των αρκτικόλεξων στην καθημερινότητα μας είναι μια αλήθεια η οποία ωστόσο μπορεί να αλλάξει. Αν κάθε πολίτης σκεφτεί τις αρνητικές συνέπειες που έχει στον ίδιο αλλά και στην γλώσσα του, τότε πολύ πιθανόν οι λέξεις να ξαναβρούν το νόημα τους και το φαινόμενο αυτό να μην είναι πλέον τόσο έντονο.

ποια προβλήματα εντοπίζετε στην §; Καταρχάς, ζούμε σε μια κοινωνία που καθημερινά υπάρχει ένας βομβαρδισμός πληροφοριών και ιδιαίτερα στην Ελλάδα που δεχόμαστε συνεχώς πληθώρα μέτρων και οικονομικών εννοιών. Επομένως μας είναι αναγκαίο να μιλάμε και να εκφραζόμαστε με συντομία. Από την μια, είναι λογικό γιατί σκεφτείτε πόσο χρόνο θα κόστιζε στους παρουσιαστές των γεγονότων αν χρησιμοποιούσαν για παράδειγμα ολόκληρη την ονομασία για την ΕΥΔΑΠ και άλλων τέτοιων υπηρεσιών και θεσμών τα οποία είναι σημαντικά μέρη της καθημερινότητας. Από την άλλη πλευρά, όμως όλο αυτό το φαινόμενο επιφέρει και αρνητικές συνέπειες.

Ποιος τίτλος μοιάζει πιο εύστοχος;;; Ο ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΚΤΙΚΟΛΕΞΑ (Β.Θ.Γ.Α.Α.) Δ.Ν.Τ.: Δρόμος No Turning- back "Ακρωτηριασμός ή ευστοχία;" "Πινακίδες Σταυρόλεξα" Η σημασία των αρκτικόλεξων στην ζωή μας " Μήπως τελικά η χρήση της λακωνικότητας είναι η λύση για την εξάλειψη των αρκτικόλεξων; Η "εισβολή" των αρκτικόλεξων! Έστω λίγα λόγια ... κι ας μην είναι σοφά!

Γ. κριτήρια γλωσσικά - εκφραστικά (0-15 μονάδες) Η ακρίβεια Η σαφήνεια Ο λεξιλογικός πλούτος Η τήρηση των κανόνων γραμματικής και συντακτικού Η σωστή χρήση των σημείων στίξης

Αποφύγετε τις συνεχείς επαναλήψεις !!! ...Στη σημερινή εποχή, για μας τους νέους η χρήση των αρκτικόλεξων στην ζωή μας είναι πιο εύκολη. Χρησιμοποιούνται αρκτικόλεξα όπως είναι η ΔΕΗ, ΟΤΕ , ΕΥΔΑΠ, δηλαδή με λίγα λόγια αρκτικόλεξο είναι ο σύντομος τρόπος που προέρχεται από τα αρχικά γράμματα και γράφεται πάντα με κεφαλαία. Με αυτό τον τρόπο τα αρκτικόλεξα έχουν συμβάλει στη ζωή μας και κάνουν πιο εύκολη την επικοινωνία μεταξύ ατόμων.

Σχολιάζουμε την έκφραση: Αρκτικόλεξο είναι η συντόμευση διάφορων όρων, γράφοντας επιγραμματικά και πάντα με κεφαλαία για εξοικονόμηση χώρου και χρόνου. Επομένως τα αρκτικόλεξα αυτομάτως γίνονται ιδανικά για κάθε σύγχρονη κοινωνία, η οποία φυσικά θα φημίζεται για τους πλήθος σε αριθμό ομίλους, οργανισμούς, εταιρείες κ.λπ. έχοντας ο καθένας τις δικές του αρμοδιότητες και ονομασίες άρα θα ήταν ανορθόδοξο να γράφονται παντού και να χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση αυτές "οι ονομασίες τέρατα" .

Σχολιάζουμε την έκφραση: Ταυτόχρονα κατ' αυτόν τον τρόπο θεωρούμε πως λύνουμε το πρόβλημα της δυσχέρειας στη κατανόηση της σημασίας τόσο περίπλοκων ονομασιών και ορολογιών. ... Αν ρωτήσετε όμως τι σημαίνει αυτή η λέξη, ελάχιστοι θα είναι σε θέση να απαντήσουν. Αυτό το γεγονός μας δημιουργεί την αίσθηση ότι είμαστε πρόβατα. Δηλαδή, κάνουμε ότι κάνει ο άλλος χωρίς να το σκεφτούμε. Αλλά αυτό θα φέρει μόνο αρνητικά. ...κλείνοντας το μόνο που θα ήθελα να κάνω μέσα από αυτό το κείμενο, είναι να σας βάλω σε σκέψεις.

Σχολιάζουμε : .... Εκτός αυτού, η γλώσσα μας είναι και η ιστορία μας η οποία κληρονομιά μας είναι απ' τις πιο "βαριές" σε όλο τον κόσμο. Παραποιώντας τον λόγο μας θα αλλάξουμε και την ιστορία μας με αποτέλεσμα δυστυχώς να χάσουμε ότι πολυτιμότερο έχουμε σαν χώρα που μας δίνει προσωπικότητα και κάποια ανωτερότητα απ' τους άλλους λαούς....

ευχαριστώ πολύ!