Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι το Made in Greece Ο Συνεργάτης σας στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Ίντερνετ Εργαλείο για την ανάπτυξη των πωλήσεων και των εξαγωγών Η μηχανή.
Advertisements

Το δίλλημα του μάνατζερ Πως ο μάνατζερ θα ΄΄βάλει΄΄ τους διαφορετικούς ανθρώπους της επιχείρησης στην κατεύθυνση της επίτευξης των στόχων του οργανισμού;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 13 : ΠΡΟΪΟΝ IV Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 6η (2015 – 16) Διοίκηση Χαρτοφυλακίου Υπηρεσιών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ – ΕΞΆΜΗΝΟ Α ’ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc Λάρισα.
ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
«Ανέστη Χριστός, και νεκρός ουδείς επί μνήματος» Αληθώς ανέστη ο Κύριος!
ΜΑΘΗΜΑ 5 Ο ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. Ο Κύκλος Ζωής Του Προϊόντος.
Το σύστημα πληροφοριών Μάρκετινγκ και η έρευνα Μάρκετινγκ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ – Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
Το ψυχοπαιδαγωγικό υπόβαθρο της Διδακτικής. Σκοπός της Διάλεξης Να μελετηθεί η ανάδυση του γνωστικού πεδίου που οριοθετείται με τον όρο ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ.
Foodservice Business Γεώργιος Απλαδάς 2 ο Μάθημα.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Επιδράσεις Ομάδων & Ομάδες Αναφοράς (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
1. Ιστορία της Νοσηλευτικής Πρωτόγονοι λαοί Η νοσηλευτική στους αρχαίους πολιτισμούς Η «μετά Χριστόν» νοσηλευτική Σύγχρονη Ελληνική Νοσηλευτική 2. Η έννοια.
Διάλεξη 3 η (2014– 15) Θεωρητικά Μοντέλα Ανάπτυξης Καινοτομίας Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Κεντρική Ιδέα: Κύριοι στόχοι: Η ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Η αντιμετώπιση της ανεργίας, μέσω.
Αποφάσεις Προώθησης. Εισαγωγή  Προώθηση είναι η προσπάθεια να πειστούν οι άνθρωποι να αποδεχτούν προϊόντα, αντιλήψεις και ιδέες.  Στρατηγική προώθησης.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ. Εναλλακτικός Τουρισμός & Αειφόρος Τουριστική Ανάπτυξη.
1 Η έννοια του Πελάτη- Προμηθευτή. 2 Θεματικές ενότητες Η διαφορά μεταξύ αναγκών και προσδοκιών. Οι έννοιες των πελατών και προμηθευτών. Ο «εσωτερικός»
Διοικητική Πρακτική 2 ο μάθημα Μαρία Μπατσικούρα.
ΥΓΕΙΑ-ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
Creative Brief Creative Concept
Η ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Έκθεση βιβλίου: Εικονογράφηση του 1821 μέσα από το ιστορικό βιβλίο
Ενοτητα 4. πολυεθνικεσ επιχειρησεισ
Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης (RISCrete)
Αξιολόγηση κάθετων συμφωνιών υπό το πρίσμα του δικαίου του ελεύθερου
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
THE VOICE OF GREEK PATIENTS
Αξία Μέσω Προϊόντων και Μαρκών
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
ΙΕΚ Πάτρας – Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.)
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Ημεριδα Ενημερωσησ «Ανοικτα Ακαδημαϊκα Μαθηματα στο ΤΕΙ Ηπειρου»
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Διαφημιστική εκστρατεία
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Τεχνική Εφαρμογή- Εμπορευματοποίηση
Στρατηγική Επιχειρήσεων
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ενθάρρυνση Επιχειρηματικών Δράσεων, Καινοτομικών Εφαρμογών
Φώτης Κοκοτός: επιχειρηματίας, μηχανικός περιβάλλοντος, υποψήφιος βουλευτής με τη ΔΡΑΣΗ και τη ΔηΞα -
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού
ΤΟ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ: ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Έννοιες Παρακίνησης.
Γεώργιος Απλαδάς 2ο Μάθημα 20/03/2017
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και Σχολική Μονάδα.
6: Επισιτιστικές δραστηριότητες στα ξενοδοχεία πλήρους εξυπηρέτησης
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Να κατανοήσετε βασικούς όρους που σχετίζονται με την έννοια της δημιουργικότητας.
Διοίκηση επιχειρήσεων
Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Γεώργιος Απλαδάς 2ο Μάθημα 20/03/2017
ΔΙΟΙΚΗΣΗ/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (MANAGEMENT) ΕΝΌΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
ΒΙΟΤΥΡ ΑΕΒΕ Από το 1976.
ΠΡΟΔΙΑΘΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΚΙΝΗΤΡΑ
Ελεύθερος χρόνος, προσωπική ανάπτυξη και ευεξία
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ
Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Στρατηγική της Π.Ν.Α για τον Τουρισμό Αντιπεριφερειάρχης Ν.Αιγαίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών Διάλεξη 3: Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών

Στόχοι Μαθήματος Κατανόηση του μοντέλου λήψεως αποφάσεων των καταναλωτών (όταν παίρνουν την απόφαση να αγοράσουν κάτι) Εξέταση των διαφορών μεταξύ διαφορετικών αγοραστικών καταστάσεων Κατανόηση των παραγόντων που επιδρούν στην διαδικασία λήψεως αποφάσεων

Αλλαγές στη Συμπεριφορά των Καταναλωτών Παραδοσιακή Ιεράρχιση Αναγκών Νέα Ιεράρχιση Αναγκών

Είδη πελατών Ιδιώτες καταναλωτές Αγορά: Για προσωπική χρήση ή για το νοικοκυριό Εταιρικοί πελάτες Αγορά: Για χρήση κατά τη λειτουργία μιας επιχείρησης ή οργανισμού Για παραγωγή άλλων προϊόντων Για μεταπώληση ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ 2 1 1 2 3 3

Κατανόηση των πελατών Πελάτες Ποιος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη λήψη της απόφασης; (*) Πώς κάνουν τις αγορές τους; Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής; Πελάτες Πού κάνουν την αγορά; Πότε κάνουν την αγορά;

Ποιός Επηρεάζει τους Καταναλωτές

Ποιος αγοράζει; Η διαδικασία λήψης μιας απόφασης αγοράς Ποιος αγοράζει; Η διαδικασία λήψης μιας απόφασης αγοράς Φύλακας Σε οργανισμούς μόνο Αγοραστής Αποφασίζων (Λήπτης απόφασης) Χρήστης Επηρεάζων Προτείνων 15 15 16 17 17

Πώς κάνουν τις αγορές; Η διαδικασία λήψης απόφασης από τον καταναλωτή Πώς κάνουν τις αγορές; Η διαδικασία λήψης απόφασης από τον καταναλωτή Αναγνώριση της ανάγκης/ επίγνωση του προβλήματος Αναζήτηση πληροφοριών Αποτίμηση των εναλλακτικών \ Αγορά Μετα-αγοραστική αξιολόγηση της απόφασης

Συνειδητοποίηση Ανάγκης Διαφορά μεταξύ υπαρκτού και επιθυμητού Εσωτερικά Ερεθίσματα Δίψα Πείνα …… Εξωτερικά Ερεθίσματα Διαφήμιση Κοινωνικός Περίγυρος Συνθήκες ………

Οι 5 κατηγορίες παρακίνησης του Maslow 1 Φυσιολογικές ανάγκες 2 Ασφάλεια 3 «Ανήκειν» και αγάπη 4 Εκτίμηση και κύρος 5 Αυτοπραγμάτωση

Πυραμίδα Ιεράρχησης Αναγκών

Αλλαγές στη Συμπεριφορά των Καταναλωτών Παραδοσιακή Ιεράρχιση Αναγκών Νέα Ιεράρχιση Αναγκών

Αναζήτηση Πληροφοριών Προσωπικές Πηγές Οικογένεια, φίλοι, Ειδικοί Εμπορικές Πηγές Διαφήμιση, πωλητές, παγκόσμιος ιστός Δημόσιες Πηγές ΜΜΕ, ενώσεις καταναλωτών Εμπειρικές Πηγές Εξέταση, δοκιμή, χρήση

Σύγκριση Εναλλακτικών Λύσεων Χαρακτηριστικά προϊόντος Ποιότητα, τιμή, προδιαγραφές Βαθμός σημασίας Σημαντικότητα κάθε χαρακτηριστικού Μάρκα (Brand) Γνώμη για κάθε Brand Συνολική Ικανοποίηση Προσδοκώμενη ικανοποίηση από κάθε προϊόν Αξιολόγηση Επιλογή προϊόντος με βάση….

Πρόθεση Αγοράς (Προτιμήσεις για κάποια μάρκα/brand) Απόφαση Αγοράς Πρόθεση Αγοράς (Προτιμήσεις για κάποια μάρκα/brand) Γνώμη των άλλων Προσωπικές προτιμήσεις Απρόοπτες Καταστάσεις Απόφαση Αγοράς

Αξιολόγηση Αγοράς Αξιολόγηση Αγοράς Πόσο καλή επιλογή ήταν Διαφορά προσδοκίας & εμπειρίας ικανοποίηση / Δυσαρέσκεια καταναλωτή Σε τελική ανάλυση θα επηρεάσει μελλοντικές επιλογές και στόμα με στόμα επικοινωνία Οι καταναλωτές θέλουν / επιδιώκουν να τους υπενθυμίζουν ότι έχουν κάνει τη σωστή επιλογή Επηρεάζει μελλοντικές επιλογές και πιθανότητες επιστροφής ‘Χτίζει’ πιστούς καταναλωτές (σχέσεις αξιοπιστίας)

Κριτήρια επιλογής που χρησιμοποιούνται κατά την αξιολόγηση των εναλλακτικών Κοινωνικά Γόητρο Ένταξη σε κοινωνική ομάδα Συμβατικότητα Μόδα Τεχνικά Αξιοπιστία Αντοχή Απόδοση Στιλ/εμφάνιση Άνεση Παράδοση Ευκολία Γούστο Προσωπικά Αυτοεικόνα Περιορισμός ρίσκου Ήθη Συναισθήματα Οικονομικά Τιμή Η αντιστοιχία αξίας και τιμής Κόστος λειτουργίας Υπολειμματική αξία Κόστη του κύκλου ζωής

Πρακτική Αξιολόγηση Αγοράς Θέλω Ξεκούραση Συνειδητοποίηση Ανάγκης Τι επιλογές έχω? Αναζήτηση Πληροφοριών Εξωτερικό ή εσωτερικό Αξιολόγηση Εναλλακτικών Αίγυπτος Απόφαση / Επιλογή Έπρεπε να είχα πάει στο Μαρόκο Αξιολόγηση Απόφασης

Πώς κάνουν τις αγορές; Η διαδικασία λήψης απόφασης από τον οργανισμό Πώς κάνουν τις αγορές; Η διαδικασία λήψης απόφασης από τον οργανισμό Αναγνώριση του προβλήματος (ανάγκη) Προσδιορισμός των προδιαγραφών και της ποσότητας του αναγκαίου είδους Προκαταρτική αναζήτηση και αξιολόγηση των προσόντων των δυνητικών πηγών Απόκτηση και ανάλυση προσφορών Αξιολόγηση των προσφορών και επιλογή προμηθευτή Επιλογή μιας ρουτίνας παραγγελιών Ανατροφοδότηση για την απόδοση και αξιολόγηση

Παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των οργανισμών

Το είδος του προϊόντος στις εταιρικές αγορές Το είδος του προϊόντος στις εταιρικές αγορές Βιομηχανικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού Συστατικά στοιχεία/εξαρτήματα Προϊόντα και υπηρεσίες Πρώτες ύλες

Χαρακτηριστικά των εταιρικών αγοραστικών πρακτικών Αγορές «τη στιγμή που χρειάζονται» Διαδικτυακές αγορές Κεντρικοποιημένες αγορές Μάρκετινγκ σχέσεων Αντίστροφο μάρκετινγκ Εκμίσθωση

Περίληψη κεφαλαίου Υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ της αγοραστικής συμπεριφοράς μεμονωμένων καταναλωτών και οργανισμών. Υπάρχουν 5 ρόλοι στην ομάδα λήψης της απόφασης αγοράς: ο προτείνων, ο επηρεάζων, ο αποφασίζων, ο αγοραστής και ο xρήστης. Το επίπεδο εμπλοκής σε μια αγοραστική κατάσταση επηρεάζει τον αριθμό των σταδίων που διέρχεται ο καταναλωτής πριν τη λήψη της απόφασης. Τα κύρια κριτήρια επιλογής που χρησιμοποιούνται κατά τη λήψη αποφάσεων αγορών είναι τεχνικής, οικονομικής, κοινωνικής και προσωπικής φύσης.

Περίληψη κεφαλαίου (συν.) Οι κύριοι παράγοντες επίδρασης στην αγοραστική συμπεριφορά μεμονωμένων καταναλωτών είναι: προσωπικοί και κοινωνικοί παράγοντες επιρροής Οι κύριοι παράγοντες επιρροής της αγοραστικής συμπεριφοράς οργανισμών είναι: ο τύπος των αγορών/προμηθειών, το είδος των προϊόντων και η σημαντικότητα της αγοράς. Έχουν συντελεστεί σημαντικές καινοτομίες στην αγοραστική πρακτική.