Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών

2 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
Το management μπορεί να θεωρηθεί από τις αρχαιότερες δραστηριότητες του ανθρώπου. Πολλοί πιστεύουν πως είναι δημιουργία των νεότερων χρόνων και ιδιαίτερα της εποχής μετά τον 19ο αιώνα. Αρκετοί όμως θεωρούν ότι οι ρίζες του μπορούν να ανιχνευθούν στους αρχαίους Κινέζους, Αιγυπτίους, Έλληνες και Ρωμαίους που ασχολήθηκαν πρακτικά με το θέμα αυτό. Άλλωστε αυτό φαίνεται από τα μεγάλα έργα – μνημεία τα οποία κατασκευάστηκαν χιλιάδες χρόνια πριν.

3 Σύστημα Υγείας Χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου συστήματος υγείας
Υγιείς Ανθρώπους Υψηλό Επίπεδο Φροντίδας Δίκαιο Σύστημα Υγείας

4 Σύστημα Υγείας Η διοίκηση του νοσοκομείου μπορεί Να είναι:
Αποτελεσματική Αποδοτική Η και τίποτα από τα δύο,,,,

5 Σύστημα Υγείας Χαρακτηριστικά ενός βιώσιμου συστήματος υγείας
Να είναι προσιτό Να είναι αποδεκτό από τους πολίτες και τους εργαζόμενους Να έχει προσαρμοστικότητα

6 Οργάνωση του Συστήματος Υγείας
Μπορούν οι ιδέες να μετατραπούν σε δράσεις Μέσα σε ένα πολυεπίπεδο πλαίσιο, η βιωσιμότητα της υγειονομικής περίθαλψης, αποτελεί επίτευγμα που απαιτεί πολλές αλλαγές. Προτάσεις 3 βασικές κατευθύνσεις Επένδυση στην πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση Προώθηση της ενδυνάμωσης και της υπευθυνότητας των πολιτών Αναδιοργάνωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας

7 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
Τι είναι διοίκηση και οργάνωση (Pride κ.α Certo, 1980): α. Η διαδικασία συντονισμού ανθρώπινων και άλλων παραγωγικών συντελεστών για την επίτευξη των στόχων ενός οργανισμού. β. Η διαδικασία επίτευξης των στόχων ενός οργανισμού με την χρήση και αξιοποίηση των ανθρώπινων και των άλλων πόρων του. γ. Η διαδικασία ενσυνείδητης καθοδήγησης οργανωμένων δραστηριοτήτων.

8 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
Οι βασικές λειτουργίες της διοίκησης (administration)/ διαχείρισης (management) α. Ο σχεδιασμός προγραμματισμός (θέτει σκοπό, στόχους και κατευθύνσεις και διαμορφώνει το σχέδιο πραγμάτωσής τους) β. Η οργάνωση (καθορίζει τις απαραίτητες δραστηριότητες – διαδικασίες με συγκεκριμένη δομή – ιεράρχηση και κατανέμει ευθύνες – αρμοδιότητες σε συγκεκριμένες ομάδες) γ. Η διεύθυνση – καθοδήγηση (στοχεύει στην εποπτεία της επίτευξης των στόχων)

9 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
δ. Ο έλεγχος (στοχεύει στην αξιολόγηση και τη διόρθωση δραστηριοτήτων) ε. Η ανασκόπηση (feedback) αφορά την αναθεώρηση – τροποποίηση διαδικασιών – δραστηριοτήτων με στόχο τη βελτίωση των αποτελεσμάτων, κατόπιν αξιολόγησης. Την βάση των όλων παραπάνω αποτελεί το ανθρώπινο δυναμικό ηγεσία – εργαζόμενοι ιδιαίτερα στις υπηρεσίες υγείας και τα νοσοκομεία όπου συναντάμε συστήματα αυξημένης εντάσεως εργασίας.

10 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
1.1 Η κλασική προσέγγιση 1.1.1 Η επιστημονική διοίκηση Η ανάγκη απόκτησης γνώσης σχετικά με την οργάνωση και διοίκηση οδήγησε τον Frederick W. Taylor «τον πατέρα του επιστημονικού management» στην κλασική προσέγγιση της διοίκησης και βασίστηκε στην εφαρμογή επιστημονικών κριτηρίων και μεθόδων για την επιλογή και την εκπαίδευση των εργαζομένων. Από την ανάλυση της θεωρίας του Taylor θα παρατηρούσαμε ότι η διοίκηση εστιάζει στην αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων ο ίδιος ο Taylor από την εμπειρία του ως διοικητικό στέλεχος στην βιομηχανία Bethlehem Steel αύξησε την απόδοση της από 16 τόνους ημερήσια κατεργασίας χάλυβα στους 75. Η επιτυχία αυτή οφείλεται στο χρηματικό κίνητρο το οποίο δόθηκε στους εργαζόμενους.

11 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
1.1.2 Η οργανωτική διοίκηση Οργάνωση και διοίκηση κυρίως των ιδιωτικών επιχειρήσεων Αντιπροσωπευτικό έργο αυτής της τάσης το έργο του Γάλλου Henry Fayol σχεδιασμός έλεγχος, οργάνωση, καθοδήγηση του διοικητικού στελέχους.

12 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
1.1.3 Το γραφειοκρατικό πρότυπο αντιπρόσωπος (Weber 1947) Έμφαση στην πυραμοειδή οργανωτική δομή στην ιεραρχική διάρθρωση των ενδοοργανωτικών ρόλων και αρμοδιοτήτων Στην κυριαρχία κανόνων και διατάξεων που διαμορφώνουν τις εσωτερικές διαδικασίες.

13 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
1.2 H συμπεριφορική προσέγγιση 1.2.1 Οι μελέτες Hawthorne έδειξαν ότι οι φυσικές συνθήκες (φως, θερμοκρασία, ξεκούραση) επηρεάζουν την παραγωγική διαδικασία 1.2.2 Οι οργανισμοί ως κοινότητες (Folett) o manager θα πρέπει να παρακινεί τους εργαζόμενους να συνεργάζονται εποικοδομητικά μεταξύ τους. 1.2.3 Η θεωρία ανθρωπίνων αναγκών MASLOW κάλυψη φυσιολογικών αναγκών, αναγκών ασφάλειας, κοινωνικές ανάγκες, ανάγκη για αυτοεκτίμηση ανάγκη για αυτοολοκλήρωση, αυτενέργεια και αυτοανάπτυξη. Η θεωρία Χ και Υ (Mc Gregor) 2 τύποι εργαζόμενων

14 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
1.3 Η σύγχρονη προσέγγιση 1.3.1 Η επιχειρησιακή – συστηματική προσέγγιση με ποιόν τρόπο η ποσοτική ανάλυση θα μπορούσε να βελτιώσει την διαδικασία λήψης αποφάσεων. 1.3.2 Διοίκηση Ολικής Ποιότητας , ικανοποίηση του πελάτη, συνεχής βελτίωση του προϊόντος, συμμετοχή των εργαζομένων, διοίκηση που βασίζεται σε στοιχεία και επιστημονικές αναλύσεις. 1.3.3 Η διοίκηση γνώσης και η οργανωσιακή μάθηση η οποία βασίζεται σε γνώσεις Η δημόσια διοίκηση και το μέλλον της διοίκησης στρατηγικός σχεδιασμός, διοίκηση ολικής ποιότητας, ηλεκτρονική διακυβέρνηση, μέτρηση συγκριτικής απόδοσης μονάδων, κατάρτιση προϋπολογισμών, σύνδεση αμοιβών προσωπικού με την απόδοση τους.

15 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
Μελέτη περίπτωσης Ο κ. X μόλις έχει διοριστεί νέος manager στο Γενικό Νοσοκομείο Βόλου. Θέλει να διασφαλίσει την λειτουργεία του νοσοκομείου σύμφωνα με το μοντέλο γραφειοκρατίας του Max Weber δηλαδή να φτιάξει έναν ιδανικό οργανισμό που θα έχει σαφή ιεραρχία, επίσημους κανόνες και καθορισμένες εργασίες. Περιγράψετε τα χαρακτηριστικά του εν λόγω μοντέλου 1.1Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το γραφειοκρατικό μοντέλο που θα ακολουθήσει ο κ. Χ η θα του προτείνεται να ακολουθήσει κάποιο άλλο μοντέλο.

16 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
Οι εξουσίες και οι ευθύνες του υπαλλήλου ορίζονται με απόλυτη ευκρίνεια και νομιμοποιούνται ως επίσημα καθήκοντα. 2. Οι θέσεις εξουσίας οργανώνονται με μια ιεραρχία εξουσίας από πάνω προς τα κάτω. 3. Το προσωπικό επιλέγεται και εξελίσσεται βάση προσόντων του, τα οποία εκτιμώνται με βάση την εξέταση, την εκπαίδευση την εμπειρία και την αποτελεσματικότητα του προσωπικού. 4. Οι διοικητικές δράσεις και αποφάσεις καταγράφονται γραπτά. Η φύλαξη των εγγράφων παρέχει οργανωσιακή μνήμη και συνέχεια στον χρόνο.

17 Θεωρίες Διοικητικής Σκέψης
5. Η διοίκηση είναι διακριτή από την ιδιοκτησία του οργανισμού. 6. Τα διοικητικά στελέχη υπόκεινται σε κανόνες και διαδικασίες, οι οποίες εξασφαλίζουν αξιόπιστη συμπεριφορά. Οι κανόνες είναι απρόσωποι και ομοιόμορφοι και εφαρμόζονται σε όλους τους εργαζομένους.

18 Σε συνδυασμό Συμμετοχική ή δημοκρατική: Στο μοντέλο αυτό ο ηγέτης συνδυάζει τις απαιτήσεις του οργανισμού με τις ανάγκες των ατόμων. Ο ηγέτης αποτελεί έμπνευση για τους εργαζομένους και οικοδομούνται σχέσεις καλής συνεργασίας. Οι συνθήκες που επικρατούν οδηγούν στην ικανοποίηση των εργαζομένων με άμεσες επιπτώσεις στην παραγωγικότητα η οποία αυξάνεται, καθώς συμμετέχουν στη λήψη των αποφάσεων. Οι σκοποί της επιχείρησης και των ατόμων συμβαδίζουν. Υπάρχει η ελευθερία στη δημιουργικότητα, τη δράση και τη συνεργατικότητα. Τα άτομα εν τέλει εργάζονται με υψηλό αίσθημα ευθύνης, όπως επιθυμούν, και όχι από υποχρέωση ενώ βρίσκονται σε ετοιμότητα να ανταποκριθούν σε περιόδους κρίσης.

19 Συναισθηματική Νοημοσύνη:
Είναι η ικανότητα αποτελεσματικής χρησιμοποίησης των συναισθημάτων από τους ηγέτες-διοικούντες προκειμένου να αυξήσουν την επιτυχία τους. -Αυτογνωσία -Αυτορρύθμιση -Κίνητρο -Κοινωνικές δεξιότητες


Κατέβασμα ppt "Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google