ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ Β1 ΙΟΥΝΙΟΣ 2016

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Advertisements

ΗΛΙΟΣ Ο Ήλιος είναι ο αστέρας του ηλιακού μας συστήματος. Είναι σχεδόν μια τέλεια σφαίρα με διάμετρο 1,4 εκατομμύρια χιλιόμετρα (109 φορές περισσότερο.
Διαχείριση δασών Γιάννης Θεοχάρης Πέτρος Βαρελάς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
7ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΘΗΒΑΣ ΤΑΞΗ: Δ1΄ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ: ΘΩΜΑΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Δασκάλες: Ολυμπία Κουκουμά
Νερό το Πολύτιμο!!! Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης 2ου Λυκείου Ορεστιάδας
ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο άνθρωπος από την εμφάνιση του στη Γη, βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του Tο περιβάλλον του ανθρώπου: Φυσικό.
ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
Μικροί μας φίλοι, Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είναι μια υπηρεσία που φροντίζει για την ασφάλειά σας σε περίπτωση που συμβαίνει μια καταστροφή.
ΟΙ ΒΡΟΜΙΚΕΣ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΛΥΣΜΕΝΟΙ ΩΚΕΑΝΟΙ!
Η θερμότητα διαδίδεται με ακτινοβολία
Το νερό συστήνεται Επιλογή φωτογραφιών και ανάγνωση κειμένου
Νίκολας Κοιλιάρης Ε΄1 Ε΄ Δημοτικό Σχολείο Λακατάμιας
Σήμερα θα μιλήσουμε για τη Φωτοσύνθεση
ΔΑΣΗ Οταν τα δέντρα και οι θάμνοι συζούν πάνω σε μια μεγάλη επιφάνεια σε στενή κοινωνική σχέση μεταξύ τους και σε τόση απόσταση, ώστε με τη συγκόμωσή τους.
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Επιμέλεια: Λιατάκης Βασίλης
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Περιβάλλον και Γεωργία ΤΕΕ Β’ Τάξη 1ου κύκλου Τομέας: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Σταμάτιος Τσικόγιας.
ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ☺ Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
Η καταστροφή των δασών Η καταστροφή των δασών αποτελεί ένα τεράστιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα αφού είναι ένας από τους βασικούς λόγους του.
ΕΡΗΜΟΠΟΙΗΣΗ Φυσιολογικά, τα ερημικά οικοσυστήματα υπάρχουν εκεί όπου η βροχόπτωση είναι πολύ χαμηλή Τα ερημικά οικοσυστήματα χαρακτηρίζονται από: Άγονα.
Όνομα : Ελένη Κλεάνθους Ειδικότητα : Δασκάλα
«Ο πνεύμονας της Γης κινδυνεύει»
ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Οι επιδράσεις των δασών στη ζωή των ανθρώπων
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
Ακραία Φυσικά Φαινόμενα
Φυσικό περιβάλλον: Βιόσφαιρα
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Επιμέλεια: Μαριτίνα Παπακωνσταντίνου Δ΄2 76ο Δ. Σ. Αθηνών
Το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Η ζωή μας.
Η Αξία του Δάσους Τι είναι το δάσος διαφόρων φυτών (κυριαρχούν τα δέντρα) διαφόρων ζώων Είναι σύνολο: διαφόρων φυτών (κυριαρχούν τα δέντρα)
Μελετώ το δάσος Χάρις Χριστοφή
Επίδραση του ανθρώπου στα οικοσυστήματα
ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ - ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ Στα φυσικά οικοσυστήματα η υπεραύξηση των πληθυσμών περιορίζεται από.
O ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ & ΑΘΗΝΑ
ΤΕΕ-ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ.
Τα δάση που τόσο αγαπάμε !!!
Ρύπανση από ανθρωπογενείς παράγοντες Γ.Ε.Λ. Νιγρίτας
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Κεφάλαιο 9 Η ατμόσφαιρα.
Αντρέας Ξενοφώντος Δημοτικό Σχολείο Αγίας Μαρίνας Τάξη : Δ
Κλιματική αλλαγή.
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
Η ΒΛΑΣΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΤΟ ΔΑΣΟΣ.
Οικοσυστήματα Ελλάδας
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Θερμότητα.
Η περιβαλλοντική ομάδα του ΓΕΛ Οιχαλίας, κατά το σχολ
Αναπαράσταση τροφικών σχέσεων
2. Άνθρωπος και περιβάλλον (2.1)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΗ Η διάσπαση οργανικών ενώσεων σε απλούστερες ενώσεις μέχρι ανόργανα υλικά.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Γεωργία Ταμβάκη
<<Κοράλλια>>
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ.
Φράγματα, δρόμοι, πόλεις, μπάζωμα ρεμάτων κ.α.
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Αστρονομία και STEM.
Γνωρίζω τον κύκλο του νερού και πως αυτός επηρεάζει το οικοσύστημα του πλανήτη.
Οικοποίηση του Άρη με ειδικά σχεδιασμένα φυτά
Ούρδας Ιωάννης Παιδιά ας μιλήσουμε για οικοσυστήματα Οικοσυστήματα τι είναι πάλι αυτό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ Β1 ΙΟΥΝΙΟΣ 2016 ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΕΝΑΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ Β1 ΙΟΥΝΙΟΣ 2016

Τι είναι η βιοποικιλότητα; "Βιοποικιλότητα" είναι ένας όρος που χρησιμοποιούμε για να αναδείξουμε τον πλούτο του φυσικού κόσμου. Είναι η μεγάλη ποικιλία ζώων και φυτών, τα ενδιαιτήματα και τα γονίδιά τους.

Τι είναι ένα οικοσύστημα; • Ως οικοσύστημα νοείται μια βασική οικολογική μονάδα που αποτελείται από το φυσικό περιβάλλον και τους οργανισμούς που ζουν σε αυτό. Περιλαμβάνει βιοτικά στοιχεία δηλαδή το σύνολο των οργανισμών ή βιοκοινότητα ενός οικοτόπου, αβιοτικά στοιχεία, όπως είναι ο αέρας, το νερό, το χώμα ο ήλιος κ.ά., καθώς και τις μεταξύ τους συνολικές αλληλεπιδράσεις.

ΤΟ ΔΑΣΟΣ Το δάσος είναι μια μεγάλη έκταση γης που καλύπτεται με δέντρα, που συζούν πάνω σε μια επιφάνεια σε στενή κοινωνική σχέση μεταξύ τους.

Η αξία του δάσους Η αξία του δάσους είναι ανεκτίμητη γιατί: καθαρίζει τον αέρα απελευθερώνοντας οξυγόνο και απορροφώντας επιβλαβείς ρύπους Απορροφά ενέργεια από την ηλιακή ακτινοβολία και την αποδίδει στο οικοσύστημα δημιουργεί βιομάζα και συγκροτεί το φυτικό σώμα, που αποτελεί την τροφή των φυτοφάγων οργανισμών επηρεάζει τους κλιματικούς παράγοντες δημιουργώντας ένα δικό του μικροκλίμα που εξισορροπεί τις ακραίες καιρικές συνθήκες Παρέχει καταφύγιο σε σπάνιες μορφές ζωής

Τα αποτελέσματα της έρευνας με χρήση ερωτηματολογίου ήταν τα ακόλουθα: Α. Αγαπάτε το δάσος; 1.       Καθόλου 2. Λίγο 3. Αρκετά 4. Πολύ 5. Πάρα πολύ 1 3 4 11 Συμπέρασμα: Οι απαντήσεις δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του ΣΔΕ Καρδίτσας δηλώνει ότι αγαπά πάρα πολύ το δάσος.

Β. Επισκέπτεστε κάποιο δάσος; 1.       Καθόλου 2. Λίγο 3. Αρκετά 4. Πολύ 5. Πάρα πολύ 4 6 5 2 3 Συμπέρασμα: Οι απαντήσεις δείχνουν οι μαθητές του ΣΔΕ Καρδίτσας δεν επισκέπτονται συχνά το δάσος.

Γ. Παίρνετε μέτρα προστασίας του δάσους όταν το επισκέπτεστε; 1.       Καθόλου 2. Λίγο 3. Αρκετά 4. Πολύ 5. Πάρα πολύ 1 2 5 3 8 Συμπέρασμα: Οι απαντήσεις δείχνουν πολύ συνειδητοποιημένους ανθρώπους ως προς τη σχέση τους με το δάσος, αφού η συντριπτική πλειοψηφία δηλώνει ότι παίρνει μέτρα προστασίας για το δάσος.

Δ. Τι κάνετε αν βρείτε σκουπίδια στο δάσος; 1. Πετάω εκεί και τα δικά μου 1 2. Τα βάζω φωτιά 3. Τα αφήνω όπως είναι 9 4. Ειδοποιώ τις αρχές (Δασαρχείο, Πυροσβεστική) 4 5. Μαζεύω όσα σκουπίδια μπορώ και τα ανακυκλώνω 8 Συμπέρασμα: Οι απαντήσεις ποικίλλουν, αλλά παράλληλα δείχνουν πολύ συνειδητοποιημένους ανθρώπους ως προς τη σχέση τους με το δάσος, αφού η συντριπτική πλειοψηφία δηλώνει έτοιμη να υιοθετήσει τις πλέον θετικές συμπεριφορές.

Ε. Τι κάνετε σε περίπτωση που χτυπήσετε με το αυτοκίνητο κάποιο ζώο του δάσους; 1. Το φορτώνω για να το φάω στο σπίτι 2 2. Το αφήνω όπως είναι 4 3. Προσπαθώ να παράσχω πρώτες βοήθειες και γενικότερα ό,τι μπορώ να κάνω μόνος μου 5 4. Ειδοποιώ τις αρχές (Δασαρχείο, Θηροφυλακή) 8 5. Το πηγαίνω σε κτηνίατρο για πρώτες βοήθειες Συμπέρασμα: Οι απαντήσεις ποικίλλουν, αλλά δείχνουν μάλλον συνειδητοποιημένους ανθρώπους ως προς τη σχέση τους με το δάσος, αφού οι περισσότεροι ειδοποιούν τις αρχές ή προσπαθούν να παράσχουν πρώτες βοήθειες.

ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΕΡΕΣΙΧΘΟΝΑ-ΚΙΝΔΥΝΟΙ Κάθε δάσος διαθέτει μηχανισμούς αυτορρύθμισης της ισορροπίας του. Όμως, ο άνθρωπος, με τις πυρκαγιές, την υπερβόσκηση και την εκτεταμένη υλοτομία, υποβαθμίζουν το δασικό οικοσύστημα φέρνοντάς το μέχρι και στα όρια της καταστροφής, όπως δείχνει και ο μύθος του Ερεσίχθονα. Ο Ερυσίχθονας ο Θεσσαλός, μυθικός γιος του Μυρμιδόνα ή του Τρίοπα και εγγονός του θεού Ποσειδώνα, πήγε στο άλσος που είχαν αφιερώσει οι Πελασγοί στη θεά Δήμητρα. Εκεί διέταξε να κόψουν τα δέντρα για να μπορέσει να χτίσει παλάτι. Ανάμεσα στα δέντρα βρισκόταν και μία πανύψηλη λεύκα που ήταν το αγαπημένο δέντρο της Δήμητρας. Όταν ο ασεβής Ερυσίχθονας προσπάθησε να κόψει το ιερό αυτό δέντρο, παρουσιάσθηκε η θεά Δήμητρα και τον τιμώρησε με ακράτητη πείνα. Όταν μας κυριεύει η πλεονεξία γινόμαστε υβριστές και καταστρέφουμε ό,τι δώρο μας χάρισε η Φύση, την ίδια μας τη ζωή. Αν ξεπεράσουμε τα όρια αντοχής της, μπορεί να υπάρξει ολοκληρωτική καταστροφή και κατάρρευση του οικοσυστήματος. ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΕΡΕΣΙΧΘΟΝΑ-ΚΙΝΔΥΝΟΙ

ΡΗΤΑ ΣΟΦΩΝ   Τα δάση είναι οι πρώτοι ναοί των θεών. (Αριστίντ Μπριάν) Τα δάση έχουν λαλιά, καθώς οι τοίχοι έχουν αυτιά. (Άλφρεντ ΛορντΤένισον) Τα δάση προηγούνται των λαών, οι έρημοι τους ακολουθούν. (Francois- Rene de Chateaubriand) Δεν κληρονομούμε τη γη από τους προγόνους μας, τη δανειζόμαστε από τα παιδιά μας. (Ινδιάνικη παροιμία)