ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα
Α΄ ΦΑΣΗ 1. Ο/η δάσκαλος/α διαβάζει δυνατά, αργά και καθαρά το πρόβλημα. (Βοηθά στην καλύτερη κατανόηση, γιατί τονίζει τα βασικά σημεία του προβλήματος.)
Α΄ ΦΑΣΗ 2. Οι μαθητές διαβάζουν το πρόβλημα μόνοι τους προσεχτικά. (Βοηθά τους οπτικούς τύπους στην καλύτερη κατανόηση.)
Α΄ ΦΑΣΗ 3. Ζητώ από τους μαθητές να πουν το πρόβλημα με δικά τους λόγια. (Βοηθά τους ακουστικούς τύπους και τους μαθητές που έχουν δυσκολία στην ανάγνωση.)
Α΄ ΦΑΣΗ 4. Ζητώ από τους μαθητές να πουν τα γνωστά και άγνωστα στοιχεία του προβλήματος.
Α΄ ΦΑΣΗ 5. Καταγράφω στον πίνακα τα γνωστά και άγνωστα στοιχεία.
Α΄ ΦΑΣΗ 6. Ζωγραφίζω το πρόβλημα με τη βοήθεια των μαθητών.
Α΄ ΦΑΣΗ 7. Αποφασίζουν ποιες πράξεις θα κάνουν. Προτείνουν τρόπους. Εκτελούν τις πράξεις με προσοχή.
Α΄ ΦΑΣΗ 8. Απαντούν στις ερωτήσεις του προβλήματος.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Τετράδιο Εργασιών τεύχος γ΄ σελίδα 17 πρόβλημα στ ( ενότητα 5). Η γιαγιά έφτιαξε χαλβά. Γέμισε κάθε πιατέλα με 18 κομμάτια. Πόσα κομμάτια έφτιαξε αν γέμισε 3 πιατέλες;
ΠΙΝΑΚΑΣ πιατέλες Κομμάτια χαλβά 1 18 (γνωστό) 3 ; (άγνωστο)
ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ
Η γιαγιά έφτιαξε 54 κομμάτια χαλβά. ΛΥΝΩ Α. Θα κάνω πρόσθεση 18 + 18 + 18 =54 κομμάτια χαλβά Β. Θα κάνω πολλαπλασιασμό 3 x 18 = 54 κομμάτια χαλβά Απάντηση: Η γιαγιά έφτιαξε 54 κομμάτια χαλβά. Οι μαθητές αντιγράφουν όλη την πορεία επίλυσης του προβλήματος στο τετράδιο.
Β΄ ΦΑΣΗ 1. Διαβάζω το πρόβλημα. 2. Το διαβάζουν μόνα τους. 3. Το λένε με δικά τους λόγια. 4. Συζητάμε τα γνωστά και άγνωστα στοιχεία. 5. Αποφασίζουν μόνα τους ποιες πράξεις θα κάνουν. 6. Εκτελούν τις πράξεις. 7. Γράφουν την απάντηση.
Γ΄ ΦΑΣΗ Οι μαθητές διαβάζουν μόνοι τους το πρόβλημα και στη συνέχεια το λύνουν χωρίς βοήθεια του δασκάλου.
ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΚΑΔΩΝ 6 + 2 = 1 + 3 = 36 + 3 = 26 + 2 = 41 + 3 = 22 + 6 = 36 + 2 = 91 + 3 = 54 + 5 =
ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΗ ΔΕΚΑΔΩΝ 4 – 2 = 7 – 3 = 37 – 6 = 24 – 2 = 27 – 3 = 48 – 3 = 74 – 2 = 57 – 3 = 59 – 5 =
42 + ___= 48 46 - ___= 41 82 + ___ = 88 35 + ___ =39 79 - ___ =72 99 - ____ =91 72 + ___ =79 55 - ___ =52 63 + ____ =69 51 + ___ =58 67 -___ =64 79 - ____ =72
ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΩΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΔΑ 44 + _ = 50 47 + _ = 50 54 + _ =60 16 + _ = 20 26 + _ =30 88 + _ =90 57 + _ = 60 35 + _ = 40 67 + _ = 70
ΑΦΑΙΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΚΑΔΑ 40 – 3 =___ 80 – 3 =___ 70 – 5 =____ 50 – 4 =___ 60 – 2 = ___ 80 – 8 =____ 90 – 6 =___ 100 – 7 =___ 50 – 9 =____ 30 – 7 =___ 20 – 8 =____ 60 – 6 =____
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ 20 + 10 = 30 + 30 = 23 + 20 = 46 + 30 = 26 + 21 = 52 + 36 = 14 + 14 = 22 + 22 = 16 + 16 = 18 + 18 = 70 + 23 = 60 + 18 = 52 + 18 = 64 + 6 = 27 + 13 = 31 + 19 = 35 + 15 = 27 + 26 = 18 + 14 = 10 +___= 54 20 +___ =46 32 + ___=72 15 + ___= 45 26 + ___ =66 3 + ___ =40 9 + ___ =30 19 + ___ =50 27 + ___ =40 100 = 80 +___ 100 = 50 +___
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ 50 – 20 = 60 – 40 = 75 – 10 = 84 – 40 = 77 – 33 = 56 – 24 = 44 – 14 = 100 – 5 = 80 – 5 = 60 – 5 = 70 – 6 = 50 – 4 = 40 – 3 = 20 – 8 = 48 – 5 = 59 – 6 = 66 – 6 = 72 - __ = 63 56 - __ = 49 100 - ___ =77 80 - ____ =59 69 - ____ =39 75 - ____ =45 82 – 16 = 54 – 15 = 85 – 5 =
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ