ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γ΄ τάξη Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ενιαίου Λυκείου ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΘΗΜΑ 3 ΑΣΚΗΣΕΙΣ Διδάσκων: ΔΟΥΡΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμος ο οποίος διαβάζει έναν θετικό αριθμό Χ και εκτυπώνει την τιμή της συνάρτησης: F(X) = (x-4)/(x+1)3
ΠΡΟΒΛΗΜΑ Από την εταιρία ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ζητείται να αναπτυχθεί αλγόριθμος για το μηχάνημα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων. Ο αλγόριθμος θα δέχεται τον αριθμό των εισιτηρίων (κόστους 0,5 € το καθένα) και το ποσό πληρωμής. Θα εκτυπώνει τον αριθμό των κερμάτων που δίνονται ως ρέστα. Σημειώνεται ότι ως ρέστα δίνονται μόνο κέρματα των 50 λεπτών.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να γραφεί αλγόριθμος που αντιμεταθέτει το περιεχόμενο δυο μεταβλητών.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμός που θα διαβάζει έναν τριψήφιο αριθμό και θα επιστρέφει το άθροισμα των ψηφίων του (π.χ για τον 654 => 6 + 5 +4 = 15)
ΠΡΟΒΛΗΜΑ Να αναπτυχθεί αλγόριθμός που δέχεται ως είσοδο την ημερομηνία γέννησης ενός ατόμου και επιστρέφει την ηλικία του σήμερα με ακρίβεια ημέρας.
Γενικά συμπεράσματα από τις παραπάνω ασκήσεις Χρησιμοποιούμε πολύ συχνά βοηθητικές μεταβλητές για να αποθηκεύσουμε προσωρινά αποτελέσματα τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε σε μετέπειτα πράξεις. Οι πράξεις div και mod συνήθως με πολλαπλάσια του 10 (100, 1000 .. ) χρησιμοποιούνται πολύ συχνά για να διαχειριστούμε τμήματα αριθμών. Όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε πράξεις με ημερομηνίες καλό είναι να μετατρέψουμε τις ημερομηνίες σε μέρες και να κάνουμε τότε τις πράξεις.