ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ : Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ.
Ανακαλύπτοντας την εποχή του Μ
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Μάθημα Θρησκευτικά Γυμνασίου Λειτουργός: Λιάνα Παπαδοπούλου.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Η εκστρατεία και το έργο του
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ο Φίλιππος Β΄και η ένωση των Ελλήνων
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Γκόγκα Ασημένια Ζαχαριάδου Μαρία
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 1. Παραβολή σημαίνει την σύγκριση, την παροιμία, την παραβολή, την σοφία. Είναι η μετάφραση της εβραϊκής λ. mashal. 2. Ο.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

α) Η έννοια του Ελληνισμού 3ο - 4ο αι. μ. Χ. : η παιδεία και ο πολιτισμός που χαρακτήριζε τη ζωή σχεδόν όλων των λαών της Μεσογείου.

Ελληνισμός Η σχέση Θεού και κόσμου: Μονοθεϊσμός φιλοσόφων: ο Θεός μέρος του αιώνιου κόσμου. Πολυθεϊσμός: οι θεοί εξέφραζαν τις όψεις της κοσμικής πραγματικότητας. Μυστηριακά θρησκεύματα: οι άνθρωποι προσπαθούσαν να ταυτιστούν με διάφορους θεούς και να έχουν μια καλύτερη μεταθανάτια τύχη. Ειμαρμένη: ένας ανώτερος νόμος που κυβερνά.

Ελληνισμός Η ανθρώπινη ύπαρξη: Ο άνθρωπος αποτελείται από δύο αντιθετικά στοιχεία, το σώμα και την ψυχή. Η ψυχή είναι φυλακισμένη μέσα στην ύλη και το σώμα είναι ο τάφος της.

Ελληνισμός Η ανθρώπινη ιστορία: Έχει πορεία κυκλική και επαναλαμβανόμενη και συνήθως υποταγμένη στους ρυθμούς της φύσης ή της τύχης.

Ελληνισμός Η οργάνωση της κοινωνίας: Συνδυασμός της παλιάς δημοκρατικής παράδοσης με τα νέα μοναρχικά καθεστώτα των διαδόχων του Μ. Αλεξάνδρου. Η ενασχόληση των πολιτών με τα κοινά αποτελούσε παρελθόν.

Η επίδραση του Χριστιανισμού στον Ελληνισμό Στη σχέση Θεού και κόσμου: ο κόσμος δημιούργημα του Θεού με αρχή και τέλος. Στην αντίληψη περί ανθρώπου: ο άνθρωπος ενιαίος, ψυχοσωματική υπόσταση, η σωτηρία αφορά και το σώμα του (Ανάσταση νεκρών). Στην ιστορία: έχει ευθύγραμμη πορεία προς το τέλος της Βασιλείας του Θεού. Τα ιστορικά γεγονότα έχουν μοναδικό χαρακτήρα. Στην οργάνωση της κοινωνίας: η Εκκλησία του δήμου = Εκκλησία του Χριστού. Μετατροπή της ανθρωποκεντρικής κοινωνίας σε θεανθρωποκεντρική.

Ο Χριστιανισμός χρησιμοποίησε από τον Ελληνισμό Τη γλώσσα Τη φιλοσοφία Τις ηθικές αξίες Την τέχνη

Ορθόδοξη Εκκλησία και νεοελληνική ταυτότητα Ορθόδοξη Εκκλησία και νεοελληνική ταυτότητα Ο Χριστιανισμός προσέλαβε ως «ιστορική σάρκα» τον Ελληνισμό. Επιτυχής σύνθεση όχι σύγχυση. Για τους Ορθοδόξους Έλληνες: τιμή και ευθύνη να συνεχίσουν να παράγουν νέες μορφές πολιτισμού, γνωρίζοντας και βιώνοντας τις αξίες της ελληνορθόδοξης παράδοσης, αντιμετωπίζοντας τις σύγχρονες προκλήσεις.