Языковой «футуризм» Аристофана: звукоподражания и неологизмы

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ερωτηματολόγιο ESCUELA NOCTURNA DE SERRES ESPERINO GYMNASIO SERRON.
Advertisements

Εσπερινό Γυμνάσιο Σερρών και Λυκειακές Τάξεις ΜΕΡΟΣ 1 Ο Μάιος 2010 Το προφίλ των συμμετεχόντων στην έρευνα.
Los verbos III. ἀ κούω 1. Juan 10:3: ἀ κούει 3 sing pres act ind 2. Juan 10:8: ἤ κουσαν 3 pl aor act ind 3. El sujeto de los dos es τ ὰ πρόβατα. Un.
Miscelánea II.   - y, aún, también  Pues, esto también yo digo.  Aún los niños conocen la ley. 
Pronombres y números 1 a 4. Los pronombres se declinan como los sustantivos. Hay pronombres: personales, (yo, tú, ella, etc.), demostrativos (este, ese,
Η γλώσσα των ομηρικών ηρώων Jeroen Vis University of Amsterdam/ACLC.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ Α’ ΟΜΑΔΑ: ΚΡΟΜΛΙΔΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ ΕΡΜΙΟΝΗ ΚΩΤΣΑΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΡΤΙΡΟΣΙΑΝ ΑΝΤΖΕΛΑ.
Οικονομικά Μαθηματικά Πρόσκαιρες Ράντες Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
Εισαγωγή στην Ανάλυση Γλωσσικών Δεδομένων Ενότητα 1: Η ελληνική γλώσσα μέσα από αριθμούς: Μετρήσεις και στατιστική στην υπηρεσία της γλωσσολογίας Γεώργιος.
ΚΥΠΡΟΣ ΗΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΑΖΑΡΟΥ. Η Κύπρος, η οποία βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Μεσογείου Θαλάσσης και νότια της Τουρκίας, είναι το μεγαλύτερο.
Βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής Επιστήμης
Μάθημα: Φωνητική-φωνολογία. Εφαρμογές στην εκπαίδευση
ΜΕΡΟΣ 4Ο Δυσκολίες που έχουν στην καθημερινότητα τους
Εξερευνώ την Ελλάδα Θέμα: ΑΙΓΑΙΟ
Η γλώσσα Logo Κάντε κλικ για να προσθέσετε σημειώσεις.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
AΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΡΩΜΗ H Αγγλία είναι μια πολύ αγαπητή χώρα για να πάτε.
Περιοδικός Πίνακας Λιόντος Ιωάννης Lio.
Περιοδικός Πίνακας Λιόντος Ιωάννης Lio.
Στην εργαστηριακή αυτή άσκηση θα γίνει προσδιορισμός της φυσικής ιδιότητας του χαρτιού, μάζα χαρτιού ανά μονάδα επιφανείας (g/m2). Πρόκειται για βασική.
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
Γραφολογία Πώς ο γραφικός χαρακτήρας συμβάλλει στον εντοπισμό των δραστών και την ανάλυση του ψυχολογικού τους προφίλ Πηγή: Brian Innes, Το προφίλ του.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Modern Greek Lessons 34, 35.
ΜΕΡΟΣ Α’ 2013 ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ
ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΟΜΗΛΙΚΟΥ ΔΑΣΟΥΣ
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΟΜΑΔΕΣ SUPERLEAGUΕ
6. 3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ. 7
Ημερομηνία: Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
2ο ΓΕΛ Αλίμου «Γεώργιος Καραϊσκάκης»
Η εποχή των επαναστάσεων
ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΜΠΑΡΟΚ συνέχεια…
Οι φυσικές καταστάσεις.
Segundo mes Primera semana
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
Από το ΔΟΣ σε Πίνακες Δρ. Νίκος Καρούσος
Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Μαθήματα στοματικής υγιεινής
Μεθοδολογία της Γλωσσικής Έρευνας
Εφαρμογές Πληροφορικής & Νέες Τεχνολογίες Στη Γεωργία
4η Γεωργία-φρούτα-λαχανικά-λάδι-κρασί
Όνομα Φοιτητή Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΒΑΣΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 (σελ ) του Βιβλίου Business Logistics Mgt.
Το Παναθηναϊκο Σταδιο.
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Η ΜΑΖΑ, ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ Η «ΗΛΙΚΙΑ» ΜΑΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ
Átomos, moléculas, iones
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
Παρουσίαση εντολών: στκ στα - μπ πι αρ δε - σβγ
الكيــمــيــــــــــــاء
Ορτέγκα υ Γκασσέτ Ortega y Gasset (Μαδρίτη, 1883 – 1955)
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Η επιγραφή στο πίσω θυρόφυλλο αναγράφει: Η επιγραφή στο μεγάλο κομμάτι αναγράφει τα εξής : (με κόκκινο τα αποκαταστημένα τμήματα της επιγραφής) 
№207 “Жаңатұрмыс” орта мектебі
Ειδικές ρυθμίσεις και πρωτόκολλα για τις ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες
Διουρητικα τησ αγκυλησ
РАДИОАКТИВТІК.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΑΤΟΜΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΑΖΑΣ (1 amu)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Языковой «футуризм» Аристофана: звукоподражания и неологизмы

Ἔποψ: ἐποποῖ ποποποποποποποῖ, типичное звукоподражание удоду, косв. + прямая ономатопея ἰὼ ἰὼ ἰτὼ ἰτὼ ἰτὼ ἰτὼ, прямая ономатопея ἴτω τις ὧδε τῶν ἐμῶν ὁμοπτέρων: косвенная ономатопея (частое повторение [о] и [m]/[n]) 230 ὅσοι τ᾽ εὐσπόρους ἀγροίκων γύας косвенная ономатопея νέμεσθε, φῦλα μυρία κριθοτράγων σπερμολόγων τε γένη короткая строчка, поставленная по контрасту с остальными более длинными ταχὺ πετόμενα, μαλθακὴν ἱέντα γῆρυν: ὅσα τ᾽ ἐν ἄλοκι θαμὰ 235 βῶλον ἀμφιτιττυβίζεθ᾽ ὧδε λεπτὸν косвенная ономатопея, выраженная скоплением согласных ἡδομένᾳ φωνᾷ: τιὸ τιὸ τιὸ τιὸ τιὸ τιὸ τιὸ τιό.

ὅσα θ᾽ ὑμῶν κατὰ κήπους ἐπὶ κισσοῦ косвенная ономатопея κλάδεσι νομὸν ἔχει, короткая строчка, поставленная по контрасту с остальными более длинными 240 τά τε κατ᾽ ὄρεα τά τε κοτινοτράγα τά τε κομαροφάγα, ἀνύσατε πετόμενα πρὸς ἐμὰν αὐδάν: τριοτὸ τριοτὸ τοτοβρίξ: прямая ономатопея οἵ θ᾽ ἑλείας παρ᾽ αὐλῶνας ὀξυστόμους 245 ἐμπίδας κάπτεθ᾽, ὅσα τ᾽ εὐδρόσους γῆς τόπους ἔχετε λειμῶνά τ᾽ ἐρόεντα Μαραθῶνος, ὄρνις πτερυγοποίκιλός τ᾽ ἀτταγᾶς ἀτταγᾶς. косвенная ономатопея + лексика ономатопеич. этимологии 250 ὧν τ᾽ ἐπὶ πόντιον οἶδμα θαλάσσης φῦλα μετ᾽ ἀλκυόνεσσι ποτῆται,

δεῦρ᾽ ἴτε πευσόμενοι τὰ νεώτερα, косвенная ономатопея πάντα γὰρ ἐνθάδε φῦλ᾽ ἀθροΐζομεν οἰωνῶν ταναοδείρων. косвенная ономатопея, выраженная долгими гласными 255 ἥκει γὰρ τις δριμὺς πρέσβυς καινὸς γνώμην короткая строчка, поставленная по контрасту с остальными более длинными καινῶν τ᾽ ἔργων ἐγχειρητής. ἀλλ᾽ ἴτ᾽ ἐς λόγους ἅπαντα, δεῦρο δεῦρο δεῦρο δεῦρο. косвенная ономатопея (ср. у Пиотровского: «Живо, живо, живо, живо!» Χορὸς: 260 τοροτοροτοροτοροτίξ. прямая ономатопея κικκαβαῦ κικκαβαῦ. τοροτοροτοροτορολιλιλίξ.

Ar. Ra. 1284/5-1295 (Dover) Ὅπως Ἀχαιῶν δίθρονον κράτος, Ἑλλάδος ἥβας, φλαττοθραττοφλαττοθρατ, Σφίγγα, δυσαμεριᾶν πρύτανιν κύνα, πέμπει, ξὺν δορὶ καὶ χερὶ πράκτορι θούριος ὄρνις, κυρεῖν παρασχὼν ἰταμαῖς κυσὶν ἀεροφοίτοις, τὸ συγκλινές τ' ἐπ' Αἴαντι, φλαττοθραττοφλαττοθρατ.

λοπαδοτεμαχοσελαχογαλεο- 1170 κρανιολειψανοδριμυποτριμματο- σιλφιολιπαρο/καραβομελιτοκατακεχυμενο- κιχλεπικοσσυφοφαττοπεριστερα- λεκτρυονοπτοπι/κεφαλλι(δ)οκιγκλοπε- λειολαγῳοσιραιοβαφητραγα- 1175 νοπτερυγών

Велимир Хлебников. Мудрость в силке. Утро в лесу Славка беботэу-вевять! Вьюрок тьерти-едигреди! Овсянка кри-ти-ти-ти тии! Дубровник вьор-вэр-виру, сьек, сьек, сьек! Дятел Тпрань! Тпрань, Тпрань а-ань! Пеночка зелёная прынь, пцирэб, пциреб! Пцыреб э,сэ,сэ! Лесное божество с распущенными волнистыми волосами, с голубыми глазами, прижимает ребёнка. Но знаю я, пока живу, Что есть уа, что есть ау. Покрывает поцелуями голову ребёнка. 1914

Д.И. Хармс. Весёлый старичок Жил на свете старичок Маленького роста И смеялся старичок Чрезвычайно просто: «Ха-ха-ха Да хе-хе-хе, Хи-хи-хи Да бух-бух! Бу-бу-бу Да бе-бе-бе, Динь-динь-динь Да трюх-трюх!» Раз, увидя паука, Страшно испугался, Но, схватившись за бока, Громко рассмеялся: «Хи-хи-хи Да ха-ха-ха, Хо-хо-хо Да гуль-гуль! Ги-ги-ги Да га-га-га, Го-го-го Да буль-буль!» А увидя стрекозу, Страшно рассердился, Но от смеха на траву Так и повалился: «Гы-гы-гы Да гу-гу-гу Да бах-бах! Ой, ребята, Не могу! Ах, ах!» 1940

Библиография Lars Nordgren. Greek Interjections. Syntax, Semantics and Pragmatics. Berlin/Boston: Walter de Gruyter, 2015 Juan Miguel Labiano Ilundain. Estudio de las interjecciones en las Comedias de Aristófanes. Amsterdam: Adolf M. Hakkert – Publisher, 2000 Juan Miguel Labiano Ilundain. Interjecciones y Lengua Conversacional en las Comedias de Aristófanes, в книге Sociedad, Política y Literatura. Comedia Griega Antigua. Actas del I Congreso Internacional. Salamanca, noviembre 1996. Salamanca: Logo: Asociación Española de Estudios sobre Lengua, Pensamiento y Cultura Clásica, 1997