E-twinning Δραστηριότητες για τον Αυτισμό Τα παιδιά ρωτήθηκαν τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν την λέξη αυτισμό. Οι απαντήσεις τους έδειξαν ότι δεν γνώριζαν και δεν καταλάβαιναν καθόλου τι είναι αυτό;
Δραστηριότητα 2 Προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τι σημαίνει αυτισμός τους η συντονίστρια του διάβασε το παραμύθι με τίτλο «Το Αυγό»
Κατά τη διάρκεια της αφήγησης του παραμυθιού, προκειμένου να γίνει πιο κατανοητή η έννοια του αυτισμού, τα παιδιά δραματοποίησαν κάποια σημεία του
Έτσι για παράδειγμα με τη στάση του σώματος έδειξαν το κλείσιμο στο αυγό, ενώ βάζοντας τα χέρια στα αυτιά έδειξαν τις ενοχλήσεις που νιώθει ένα παιδί που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού
Δραστηριότητα 3η Οι μαθητές βλέποντας τις εικόνες του βιβλίου, ζωγράφισαν αυτό που κατάλαβαν από το παραμύθι και αυτό που τελικά του άρεσε περισσότερο από όλα
Δεύτερη συνάντηση Σήμερα θυμηθήκαμε τι είναι ο αυτισμός σύμφωνα με το παραμύθι που διαβάσαμε «Το αυγό» Στη συνέχεια κάναμε κάποιες βιωματικές δραστηριότητες σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής κ. Μυλοπούλου με σκοπό να αναδείξουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό σε σχέση με την ακοή, την αφή, την όραση αλλά και την γλώσσα εισάγοντας τη σημασία των εικόνων αλλά και των κοινωνικών ιστοριών
1η Δραστηριότητα Ένας εθελοντής μαθητής, με ακουστικά στα αυτιά τα οποία παράγουν παράσιτα, προσπαθεί να κάνει μαθηματικές πράξεις. Αντιλαμβάνεται τη δυσκολία που έχει αυτό. Γίνεται συζήτηση, ότι αυτός ο θόρυβος μπορεί να υπάρχει στα αυτιά ενός παιδιού με αυτισμό σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας του.
Δραστηριότητα 2η Τα παιδιά, φορώντας γάντια μηχανής, προσπαθούν να βάλουν μέσα στο σακουλάκι φακές. Δυσκολεύονται και κάποια αναφέρουν ότι αυτή η δυσκολία τους έκανε να αισθάνονται χαζοί σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά, ενώ κάποια άλλα επινοούν άλλους τρόπους, προκειμένου να μαζέψουν τις φακές. Το γεγονός αυτό επισημαίνεται από τους συντονιστές, καθώς όταν έχουμε μια δυσκολία το μυαλό μας, σκέφτεται τρόπους που θα ξεπεράσουμε αυτές τις δυσκολίες
Δραστηριότητα 3η&4η Ένας μαθητής φορά γυαλιά τα οποία έχουμε περάσει με σαπούνι. Τα φορά και προσπαθεί να διαβάσει κείμενα με μικρά γράμματα. Η δυσκολία είναι πολύ μεγάλη και τα περισσότερα παιδιά δυσκολεύονται να διαβάσουν Η συντονίστρια τους μιλά μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνουν, δίνοντας τους οδηγίες προκειμένου αυτά να φάνε. Τα παιδιά φυσικά δεν καταλαβαίνουν τι πρέπει να κάνουν. Επισημαίνεται, ότι αυτό συμβαίνει πολύ συχνά σε παιδιά με αυτισμό. Στη συνέχεια δίνονται οι ιδιες οδηγίες με τη μορφή εικόνων Η συνάντηση κλείνει με την ανάγνωση κοινωνικών ιστοριών, προκειμένου τα παιδιά να καταλάβουν ότι συχνά τα παιδιά με αυτισμό δεν κατανοούν πως πρέπει να συμπεριφερθούν στα πλαίσια μια κοινωνικής σύμβασης, π.χ. τι πρέπει να κάνω όταν η δασκάλα μου μιλάει, τι κάνω όταν θυμώνω.