ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την επαναχρησιμοποίηση και την επανεπεξεργασία εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
Advertisements

ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ Βίαιοι στερητικοί θάνατοι από αποστέρηση οξυγόνου.
Σχέδιο Απόσυρσης και Αντικατάστασης Παλαιών Οχημάτων Παρουσίαση Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Οργανική Χημεία Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
3ο εργαστήριο: Πολλαπλασιασμός της Ελιάς
ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ 1ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Εμφιαλωμένο νερό 1.Διαχείρηση πηγών 2.Κόστος 3.Ποιότητα και ασφάλεια για τον καταναλωτή 4.Το εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα-Απόστολος.
Οι υδρογονάνθρακες Στην ενότητα αυτή θα ασχοληθούμε με τις ενώσεις του άνθρακα, οι οποίες είναι το αντικείμενο μελέτης ενός κλάδου της Χημείας που ονομάζεται.
Αισθητήρια Όργανα και Αισθήσεις 1.  Σύστημα αισθητηρίων οργάνων: αντίληψη μεταβολών εξωτερικού & εσωτερικού περιβάλλοντος  Ειδικά κύτταρα – υποδοχείς.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.1: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΟΙ ΤΥΠΟΙ LEWIS (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΘΕΝΟΥΣ (Kossel, Lewis)  Στους χημικούς.
 Ορισμός περιβάλλοντος, ατμόσφαιρας, υδρόσφαιρας, λιθόσφαιρας  Ορισμός της μόλυνσης του περιβάλλοντος  Τύποι μόλυνσης  Μόλυνση του αέρα  Μόλυνση.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα Κυριάκος Π Καρκούλιας Επίκ. Καθηγητής Πνευμονολογίας.
Κοινή Γεωργική Πολιτική και αγορές: τάσεις και προκλήσεις 1 ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής Η ελληνική γεωργία σε κρίσιμο σταυροδρόμι Αθήνα, 23 Μαρτίου.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Αισθητήρια όργανα – αισθήσεις
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ & ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
Παρουσίαση για την ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ Πέτρος Χαβιατζής.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΜΕ ΧΗΜΙΚΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΑ
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ
Ενεργειακός Σχεδιασμός για Παραγωγή Ενέργειας Καβάλα 2017
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΜΘ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΤΕ Βιομάζα.
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
TO ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η όξινη βροχή Τι ακριβώς είναι ,ποιά είναι τα αίτια,
Παραδόσεις Δασικής Οικολογίας Μάθημα 5ο: Δάσος και περιβάλλον
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
ΧΗΜΙΚΗ ΚΑΡΚΙΝΟΓΕΝΕΣΗ.
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Αικατερίνη Παπαοικονόμου
Ατμοσφαιρική ρύπανση.
2. Αντίδραση οργανισμού επηρεάζει τη σχέση
ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΒΙΔΑΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Β΄ 1.
Περιβαλλοντικά Εργαλεία – Περιβαλλοντική Πολιτική
Οι φυσικές καταστάσεις.
Οξυγόνο.
Αιμόπτυση και Δύσπνοια σε ασθενή με Καρκίνο του Πνεύμονα
ΒΕΝΖΙΝΗ Για την παραγωγή έργου (κίνησης) από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης χρησιμοποιούνται ως καύσιμη ύλη, κατά κύριο λόγο, οι υδρογονάνθρακες (ΗC).
تلفزيون القناة الأولى يقدم
ΑΙΜΑ Με γυμνό μάτι φαίνεται σαν ένα απλό υγρό
Τι είναι οι ΑΠΕ; 11/11/2018 3ο Γυμνάσιο Αμαλιάδας.
Φυσικοί Παράγοντες.
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
Παντείου Πανεπιστημίου
عضو هیئت علمی گروه عمران و محیط زیست موسسه آموزش عالی جامی
Κεφάλαιο 1ο Το άτομο Το άτομο είναι το πιο μικρό κομμάτι ενός στοιχείου. Στο κέντρο βρίσκεται ο πυρήνας με τα πρωτόνια p+, που είναι θετικά φορτισμένα.
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
ΠΑΛΜΙΚΗ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΟΞΥΜΕΤΡΙΑ CO2
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 h.m..
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
Φωτοχημικό νέφος.
Үй тапсырмасын тексеру
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ
Κλιματική αλλαγή και ασθένειες οπωροφώρων δέντρων
ΕΕΕΕΚ ΡΟΔΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την επαναχρησιμοποίηση και την επανεπεξεργασία εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και το οποίο στην μορφή που είναι δεν αποτελεί πλέον αγαθό για τον άνθρωπο. Στην διαδικασία αυτή συνήθως τα απορρίμματα μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα αγαθά. Μέρος της διαδικασίας της ανακύκλωσης είναι και η μετατροπή βλαβερών για το περιβάλλον υλικών σε λιγότερο ή και καθόλου βλαβερά. Με τον τρόπο αυτό γίνεται ομαλότερα η επανένταξή τους στο φυσικό περιβάλλον το οποίο ουσιαστικά ολοκληρώνει την διαδικασία την ανακύκλωσης με φυσικό τρόπο. Παράδειγμα μιας τέτοιας περίπτωσης είναι η μετατροπή οικιακών λυμάτων σε τέτοια μορφή ώστε να είναι λιγότερο βλαβερά σε αντίθεση με την κατευθείαν εναπόθεσή τους π.χ. στην θάλασσα.

Σημασία της ανακύκλωσης Πρώτα-πρώτα μειώνονται τα σκουπίδια και τα προβλήματα διαχείρισής τους. Εξοικονομούνται ενέργεια και φυσικοί πόροι, που παίρνουμε συνεχώς από τη φύση. Μειώνεται η ρύπανση της ατμόσφαιρας, του εδάφους και των υπόγειων νερών (σώζεται το περιβάλλον). Μακροπρόθεσμη πτώση (ή μη αύξηση) των τιμών των προϊόντων καθώς δεν απαιτείται εκ νέου παραγωγή πρώτης ύλης. Σώζεται η υγεία και το μέλλον των παιδιών μας. Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας σε τομείς θετικών ενεργειών για την διάσωση του πλανήτη. Δημιουργείται ευχάριστη αίσθηση και ικανοποίηση για την συμμετοχή στην βελτίωση του περιβάλλοντος και των συνθηκών ζωής. Εξοικονομείται η ενέργεια που χρειάζεται για την κατασκευή όλων αυτών των πραγμάτων.

Τα οφέλη της ανακύκλωσης Να μην ρυπαίνεται το περιβάλλον Να εξοικονομείται ενέργεια, γιατί όταν για την παραγωγή κάποιου υλικού χρησιμοποιείται ανακυκλωμένη πρώτη ύλη, απαιτείται πολύ λιγότερη ενέργεια από το εάν θα ακολουθούνταν ο πλήρης κύκλος παραγωγής Να εξοικονομείται πρώτη ύλη, γιατί τα ανακυκλωμένα υλικά αντικαθιστούν την πρώτη ύλη που απαιτείται για την παραγωγή υλικών Η ανακύκλωση μειώνει την κατανάλωση πρώτων υλών και την χρήση ενέργειας και ως εκ τούτου τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η ανακύκλωση αποτελεί μια βασική έννοια της σύγχρονης διαχείρισης των αποβλήτων. Τα ανακυκλώσιμα υλικά, αποκαλούμενα επίσης "recyclables" ή "recyclates", μπορούν να προέλθουν από πολλές πηγές, συμπεριλαμβανομένων των σπιτιών, των δημόσιων υπηρεσιών και των βιομηχανιών. Περιλαμβάνουν το γυαλί, το χαρτί, το αλουμίνιο και άλλα μέταλλα όπως ο χαλκός και ο σίδηρος, την άσφαλτο, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και τα πλαστικά. Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές πρέπει να ανακυκλώνονται όχι μόνον γιατί η τοποθέτηση τους σε χώρους ταφής απορριμμάτων επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά και γιατί βλάπτει την υγεία μας.

Οφέλη ανακυκλώσιμων προϊόντων γυαλί: Οφέλη ανακυκλώσιμων προϊόντων γυαλί: Τα περιβαλλοντικά οφέλη από την ανακύκλωση του γυαλιού είναι η μείωση της απαιτούμενης ενέργειας για την παραγωγή προϊόντων κατά 25-31%, η εξοικονόμηση πρώτων υλών, καθώς επίσης η μείωση του όγκου των απορριμμάτων και η μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Για κάθε ένα τόνο ανακυκλωμένου γυαλιού εξοικονομούνται 1,1 τόνοι πρώτων υλών (άμμος, άσβεστος και σόδα) και ενέργεια αντίστοιχη με 135 λίτρα πετρελαίου. Το γυαλί, σε αντίθεση με το χαρτί, μπορεί να ανακυκλωθεί πολλές φορές χωρίς αλλοίωση και χαρακτηρίζεται από μηδενική διαπίδυση προς το περιεχόμενό του. Για τους λόγους αυτούς, το γυαλί θεωρείται για πολλές χρήσεις το φιλικότερο προς το περιβάλλον υλικό. Περιορισμοί στην αύξηση της ανακύκλωσης του γυαλιού είναι η διαφορετική χημική σύσταση των φιαλών, ο διαφορετικός χρωματισμός τους και το κόστος μεταφοράς. Η ποσότητα του γυαλιού που καταλήγει στις ελληνικές χωματερές θα πρέπει να ξεπερνά τους 100.000 τόνους το χρόνο. Η ποσοστιαία συμμετοχή του γυαλιού στα απορρίμματα είναι 3%

Χαρτί: η παραγωγή ενός τόνου χαρτιού από παλιό, χρησιμοποιημένο χαρτί: εξοικονομεί 17 δέντρα το μισό (50%) της ενέργειας και της κατανάλωσης νερού έχει ως αποτέλεσμα 74%λιγοτερη ατμοσφαιρική ρύπανση και 35% λιγότερη ρύπανση του αέρα μειώνει τα απορρίμματα που καταλήγουν στις χωματερές δημιουργεί 5-πλασιες θέσεις εργασίας

Μπαταρίες: Κατά την εξόρυξη και την αρχική επεξεργασία μεταλλευμάτων, αλλά και τη μετατροπή τους σε μέταλλα κατάλληλα για την παρασκευή προϊόντων , ξοδεύονται σημαντικές ποσότητες ενέργειας, οι οποίες με την Ανακύκλωση κερδίζονται. Επιπρόσθετα στην αγορά κυκλοφορούν τα παρακάτω είδη μπαταριών όπως : Οι μπαταρίες του άνθρακα - ψευδαργύρου Οι μπαταρίες μολύβδου Αλκαλικές μπαταρίες μαγγανίου Και οι αλκαλικές μπαταρίες νικελίου - καδμίου

Αλουμίνιο: Τα χρησιμοποιημένα αλουμινένια κουτιά από αναψυκτικά, μπύρες κ.α. δεν είναι άχρηστα. Αντίθετα, με την ανακύκλωσή τους προσφέρουν χρήματα σε σας που τα μαζεύετε και τα δίνετε στους χώρους που έχουν δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται : α) η προστασία του περιβάλλοντος β) η εξοικονόμηση ενέργειας γ) ο περιορισμός της σπατάλης πρώτων υλών Το αλουμίνιο δικαίως χαρακτηρίζεται σαν το "πράσινο" μέταλλο, ικανοποιώντας ταυτόχρονα τις τεχνολογικές αλλά και οικολογικές απαιτήσεις.

Πλαστικό: Εξοικονομούνται μη ανανεώσιμα ορυκτά καύσιμα και ενέργεια -Μειώνεται η ποσότητα των στερεών κατάλοιπων που καταλήγουν στις χωματερές και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), οξειδίου του αζώτου (NO) και διοξειδίου του θείου (SO2). Όταν κατασκευάζουμε πλαστικές σακούλες από ανακυκλωμένο πλαστικό έχουμε τα εξής περιβαλλοντικά οφέλη: -Μειώνουμε την κατανάλωση ενέργειας κατά δύο τρίτα -Μειώνουμε την έκλυση τοξικών και επικίνδυνων αερίων -Μειώνουμε τη χρήση του νερού σχεδόν κατά 90% -Μειώνουμε την έκλυση διοξειδίου του άνθρακα κατά δυόμισι φορές

Η ανακύκλωση στην Ελλάδα Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, το μεγαλύτερο ποσοστό των σκουπιδιών ανακυκλώνεται, με σκοπό, πρώτα απ' όλα, την επαναχρησιμοποίηση τους και κατά δεύτερον, εξοικονόμηση ενέργειας. Στην Ελλάδα, η ανακύκλωση είναι ακόμη πολύ πίσω. Στο εξωτερικό, η προώθηση της ανακύκλωσης γίνεται με εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά προγράμματα στα σχολεία, κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όταν τα παιδιά καλλιεργούν την προσωπικότητά τους. Στη χώρα μας, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε ποιες πρέπει να είναι οι δικές μας ενέργειες, αλλά ούτε και την διαδικασία ανακύκλωσης των υλικών. Κατ' αρχάς, πρέπει να γίνεται διαλογή απορριμμάτων από τον ίδιο το χρήστη και έπειτα να τα ρίχνει σε ειδικούς κάδους, οι οποίοι δέχονται τα αντικείμενα ανάλογα με το υλικό. Στο εξωτερικό, δε γίνεται ανακύκλωση μόνο το χαρτί, το γυαλί και το πλαστικό, αλλά οτιδήποτε μπορούμε να φανταστούμε.

ΤΕΛΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α΄1 ΜΕΛΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΕΛΗΣ ΕΛΕΝΑ ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΙΑΦΗ ΝΙΚΗ ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΓΚΙΝΗΣ