Η εμπορική ναυτιλία Ιστιοφόρα σε ελληνικό λιμάνι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα ελληνιστικά βασίλεια σελ:
Advertisements

Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Ρώσους
Ιστορική γραμμή. 15. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας.
Τουρκία και Κωσταντινούπολη
Ένταση στα Βαλκάνια..
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
Μικρασιατική εκστρατεία
Μεταφορά της πρωτεύουσας από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη
Επανάσταση 1821 Α΄ φάση.
Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην Ελληνική οικονομία
Η επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
Αντώνης Μιχαήλ, Στέφανη Χαραλάμπους, Μαρλέν Κέτνερ, Άλεξ Λοχίας
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Στις αρχές του 9ου αιώνα οι Βούλγαροι κατοικούσαν στο Βυζάντιο με την υποχρέοση να εμποδίζουν άλλους λαούς να κατοικούν εκεί. Αυτοί δεν το έκαναν και.
Ιωάννης Βαρβάκης.
ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Μάθημα 7ο H Μεσόγειος τον 20ο αιώνα
4. Οι Οθωμανοί, 17ος και 18ος αι..
Μάθημα 5 Οι Μεγάλες Δυνάμεις στη Μεσόγειο, 17ος - 19ος αι. -Ανάπτυξη εμπορίου στη Μεσόγειο με πρωτεργάτες τη Βρετανία και την Ολλανδία -Ανταγωνισμός Βρετανίας-Γαλλίας.
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
TA ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
O ελληνισμός της δυτικής Μικράς Ασίας και του Πόντου Επιμέλεια παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Ιανουάριος 2016 Ευκαιρίες απασχόλησης στην Ποντοπόρο Ναυτιλία ΙΔΡΥΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ FOUNDATION FOR ECONOMIC & INDUSTRIAL RESEARCH.
Οι άνθρωποι στη Μεσόγειο Τοιχογραφία από τη Σαντορίνη 17 αιώνες π.Χ. Απεικονίζεται εμπορική νηοπομπή.
Πότε καταφτάνει ο ρωσικός στόλος στο λιμάνι της Νάουσας της Πάρου και μέχρι πότε παραμένει; Καταφτάνει το 1770 Παραμένει 4,5 χρόνια Αποχωρεί στα τέλη.
οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Β. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
“Προοπτικές για τα Ναυτιλιακά Επαγγέλματα στην Κύπρο”
ΑΙΓΥΠΤΟΣ.
16/11/ η συνάντηση Η ελληνική Επανάσταση ( )
Η ήπειρος που θα εξερευνήσουμε
Το Τριγωνικό εμπόριο
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Β’ ελληνικός αποικισμός
Ιωάννης Ευστρατίου Αναπληρωτής Διευθυντής Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας
Το εξωελλαδικό ελληνικό κεφάλαιο
Η ελληνική οικονομία κατά τον 19ο αιώνα
5 ΠΟΤΑΜΙΑ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Γιάννης Βαρής
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
EΡΓΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
Το αγροτικό ζήτημα. Συνέπειες βιομηχανικής επανάστασης Αγροτικός τομέας: κυριαρχία μέχρι το 19 ο αιώνα Οικονομικές εξελίξεις (βιομηχανική επανάσταση)
Οι Μεγάλες Δυνάμεις και το Ανατολικό ζήτημα
Η δημιουργία τραπεζικού συστήματος
Ανατολικο ζητημα κριμαϊκοσ πολεμοσ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
H τελευταία φάση της γαλλικής επανάστασης ( ) και η εποχή του Ναπολέοντα ( ) ΕΝΟΤΗΤΑ 4.
Κάποτε στην Αμερική… Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
Η ανάπτυξη του εμπορίου και της βιοτεχνίας στην περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας Pax Ottomana, 15oς.
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Η ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο έχει ως επίσημη αφετηρία την ίδρυση της Σινώπης στα βόρεια παράλια της Μ. Ασίας από Ίωνες ναυτικούς.
ΣΑΚΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΝΑ ΓΚΟΥΝΤΟΥΛΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ.
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
Το τέλος της Επανάστασης και η ελληνική ανεξαρτησία
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εμπορική ναυτιλία Ιστιοφόρα σε ελληνικό λιμάνι

18ος αι. : σημαντική ναυτιλιακή και εμπορική δραστηριότητα > γιατί; Έξοδος της Ρωσίας στη Μαύρη Θάλασσα Συνθήκη Κιουτσούκ Καϊναρτζή > προστασία χριστιανικών πλοίων από ρωσική ισχύ (1774) Γαλλική Επανάσταση > Ναπολεόντειοι πόλεμοι > διάσπαση ηπειρωτικού αποκλεισμού (είχε επιβληθεί από την Αγγλία στα γαλλικά λιμάνια) Εξαφάνιση γαλλικών πλοίων από την Ανατολική Μεσόγειο

Γιατί ήταν δύσκολα τα πράγματα τη δεκαετία 1821-1830; Ναυμαχία Σπετσών 1822

αιτιολόγηση Ο εμπορικός στόλος μετατράπηκε σε πολεμικό Οι δρόμοι του εμπορίου έκλεισαν Τα παραδοσιακά ναυτικά κέντρα καταστράφηκαν ή παρήκμασαν (Ψαρά, Γαλαξίδι) Τι έμεινε; Η προδιάθεση για τη θάλασσα, η γνώση των ναυτικών υποθέσεων

Νέο ναυτιλιακό κέντρο : η Σύρος Νέο ναυτιλιακό κέντρο : η Σύρος

Γιατί; πρόσφυγες, στρατηγική θέση, ελληνικές παροικίες

Ερμούπολη Σύρου : παρατηρήστε και σχολιάστε Ερμούπολη Σύρου : παρατηρήστε και σχολιάστε

Ας δούμε τις διαδρομές του ελληνικού ναυτικού εμπορίου Η οθωμανική αυτοκρατορία 1830-1908 Museduc : Νότια Ρωσία, Δούναβης, Κων/πολη, Σμύρνη, Αίγυπτος

Ελληνική ναυτιλία, 19ος αι. : ανοδική πορεία Ελληνική ναυτιλία, 19ος αι. : ανοδική πορεία Η εξέλιξη της ελληνική ναυτιλίας 1840-1910 : από τα ιστιοφόρα στα ατμόπλοια, δημόσια έργα (λιμάνια, φάροι)

Από τα ιστιοφόρα

στα ατμόπλοια

Τα πρώτα βήματα στην ατμοπλοΐα Ανάγκη για σημαντικά κεφάλαια Από εταιρείες και ισχυρά επιχειρηματικά σχήματα > ανατροπή παραδοσιακών εφοπλιστικών σχέσεων Ποιοι εμπλέκονται; > κράτος, τράπεζες, εκτός συνόρων ομογενείς

Ελληνικά ατμόπλοια έτος αριθμός ατμόπλοιων 1890 97 1901 191 1912 389

προβλήματα Περιορισμένη διαθεσιμότητα κεφαλαίων Αυξημένος επιχειρηματικός κίνδυνος Δεκαετία 1890 : αισθητή η παρουσία της ελληνικής ατμοπλοΐας Η σημασία των Ελλήνων επιχειρηματιών στις μεταφορές στο Δέλτα του Δούναβη Νέα αλλαγή δεδομένων : Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, καταστροφές, οικονομικές και πολιτικές αλλαγές στα κράτη του Εύξεινου Πόντου > ελληνικός εμπορικός στόλος (1914>1919) : υποδιπλασιασμός > ανάγκη για μια νέα αρχή