Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Advertisements

Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προσωπικές δεξιότητες
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (δημιουργία νέων επαγγελμάτων, διαμόρφωση παλαιών επαγγελμάτων και κατάργηση άλλων)
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΘΕΜΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Η Θεωρία της Gottfredson
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 1 Ο (15/02/2013): ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΙΟΡΕΛΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ. Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
1.
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Εργασία των μαθητών του Β3
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο Ρόλος των Συμβούλων πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά από την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του κοινωνικού ανθρώπου. Κατά την έννοια της κοινωνιολογίας αποτελεί έλλογη συμπεριφορά του κοινωνικού ανθρώπου σταθερά προσαρμοσμένη στην εξεύρεση και εξασφάλιση πρόσφορων τρόπων αλλά και μέσων προς διαρκή ικανοποίηση, εξ υποκειμένου, των σε χρήμα αποτιμημένων αναγκαίων του.

Ορισμός: Καθεαυτού ο όρος στις κοινωνικές επιστήμες είναι απογραφικός. Από τη μελέτη της αγοράς εργασίας η έννοια του επαγγέλματος ακολουθεί τις κοινές σημασίες που προσλαμβάνει στη καθημερινή χρήση του, όπως π.χ. απασχόληση, εργασία, ένταξη, αποστολή, λειτουργία, κίνηση κ.λπ. Έτσι απλούστερα, αλλά και σύμφωνα με τον ορισμό που έχει δοθεί από το Διεθνές Γραφείο Εργασίας, επάγγελμα χαρακτηρίζεται το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", ανεξάρτητα από τον κλάδο παραγωγής μέσα στον οποίο συντελείται ή παρέχεται αυτή (η εργασία) και ανεξάρτητα από τη θέση που κατέχει το άτομο σ αυτή.

Όμως ο παραπάνω γενικός αυτός ορισμός δεν ισχύει κυρίως ως προς το δεύτερο προσδιοριστικό σκέλος σε όλα τα κράτη όπως σημειώνεται στο Πολύγλωσσο Δημογραφικό Λεξικό του ΟΗΕ, όπου η ταξινόμηση του οικονομικά ενεργού πληθυσμού "κατά θέση εις το επάγγελμα" ή "θέση στην απασχόληση" προσδιορίζεται από πολλούς διαφορετικούς απογραφικούς όρους, στις διάφορες χώρες. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι σε ανυψωτικά μέσα, γερανούς, σε ναυπηγεία, εργοστάσια, οικοδομές, λατομεία κ.λπ. αποτελούν ενιαίο επάγγελμα, αυτό των γρανιτών, περίπτωση συμφωνίας με το πρώτο προσδιοριστικό σκέλος του ορισμού του. Αντίθετα οι εργαζόμενοι σε μία βιομηχανική επιχείρηση διακρίνονται, "κατά θέση απασχόλησης", σε διευθυντές και ανώτερα στελέχη, υπάλληλοι γραφείων, τεχνίτες και εργάτες, περίπτωση ασυμφωνίας με το δεύτερο σκέλος του ορισμού ΔΟΕ.

1.Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος 1.Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος Εκτός από τη σωματική, την πνευματική και την ψυχολογική ωρίμανση ενός ανθρώπου μπορούμε να μιλήσουμε και για την επαγγελματική του ωρίμανση. Πρόκειται για τη διαδικασία εκείνη μέσα από την οποία διαμορφώνουμε κάποια προτίμηση για ένα επάγγελμα και πραγματοποιούμε την επιλογή μας αυτή. Την επιλογή επαγγέλματός μας την επηρεάζουν τόσο εξωτερικοί όσο και εσωτερικοί παράγοντες. Εξωτερικοί παράγοντες είναι μέλη της οικογένειάς μας, άλλοι άνθρωποι που γνωρίζουμε και είναι σημαντικοί για μας, άνθρωποι που θαυμάζουμε και θέλουμε να μιμηθούμε, το σχολείο, η κοινωνία, το οικονομικό σύστημα, η αγορά εργασίας, το φυσικό περιβάλλον, οι κλιματολογικές συνθήκες, η υπάρχουσα λογοτεχνία κτλ.

Στους εσωτερικούς παράγοντες μπορούμε να συμπεριλάβουμε τα ιδιαίτερα κίνητρα, τα ενδιαφέροντα, τις προσδοκίες και τις επιθυμίες ενός ατόμου, τις αξίες του, τις ανάγκες του, αλλά και τις ιδιαιτερότητές του (χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, ειδικές δυνατότητες ή περιορισμούς που ισχύουν για κάθε άτομο).Βέβαια, ως ένα βαθμό, οι εσωτερικοί παράγοντες επηρεάζονται από τους εξωτερικούς.

Σημαντικό ρόλο παίζει, επίσης, η γνώση του εαυτού, των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, των ενδιαφερόντων, των ικανοτήτων, αλλά και των προσωπικών μας αξιών. Στους εξωτερικούς παράγοντες μπορούμε να συμπεριλάβουμε την πληροφόρηση για τις σημερινές συνθήκες της αγοράς εργασίας, αλλά και για ό,τι αφορά τις ιδιαιτερότητες των διαφόρων επαγγελμάτων . Μόνο στην περίπτωση που γνωρίζουμε τόσο τον εαυτό μας όσο και την πραγματικότητα του περιβάλλοντος είμαστε σε θέση να κάνουμε προσωπικές επιλογές που μας ικανοποιούν και να πάρουμε λογικές αποφάσεις .

Ο καθένας μας, λαμβάνοντας συστηματικά υπ’ όψη του τους παραπάνω παράγοντες, πρέπει να καταστρώνει ένα σχέδιο ζωής. Είναι ένας καλός τρόπος να βλέπουμε τη ζωή μας σε προοπτική και να σχεδιάζουμε το μέλλον μας. Μπορεί η επιρροή κάποιων ανθρώπων ή η επίδραση ορισμένων συνθηκών του περιβάλλοντος να είναι πολύ σημαντική, ωστόσο ο αρχιτέκτονας του σχεδίου της ζωής σου πρέπει να είσαι εσύ ο ίδιος / η ίδια.

Για μια σωστή επιλογή επαγγελματικής πορείας, είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψη μας τόσο τις βαθύτερες και διαχρονικά σταθερότερες επιθυμίες μας όσο και τις υπάρχουσες ή προβλεπόμενες συνθήκες. Ασφαλώς, το επάγγελμα που θα επιλέξεις πρέπει να εναρμονίζεται με το σχέδιο της ζωής σου. Το αρχικό σχέδιο ζωής πρέπει να είναι ευέλικτο, έτσι ώστε να μπορεί να αναπροσαρμόζεται όταν οι συνθήκες αργότερα το επιβάλουν.

2.Υπέρογκες αμοιβές δυσανάλογες με την σπουδαιότητα του επαγγέλματος Πολλοί άνθρωποι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν επαγγέλματα που αμείβονται υπέρογκα και δυσανάλογα με την σπουδαιότητα τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν επαγγέλματα τα οποία προσφέρουν μόνο ψυχαγωγία και θέαμα, όπως το επάγγελμα των ποδοσφαιριστών αλλά και γενικά των αθλητών, οι οποίοι αμείβονται με εξωφρενικούς μισθούς και δεν προσφέρουν τόσο σημαντικό έργο. Αντίθετα, οι γιατροί οι οποίοι προσφέρουν ένα πολύ σημαντικό έργο, βοηθώντας και σώζοντας ανθρώπους που το έχουν ανάγκη, αμείβονται πολύ λιγότερο από όσο θα έπρεπε και χωρίς να λαμβάνουν την ανάλογη δόξα και αναγνώριση.