Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διοίκηση τάξης (Classroom management)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Λειτουργία και Δυναμική της ομάδας
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Project.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων. Διαφορές θεωρητικών-εργαστηριακών μαθημάτων Μαθήματα Θεωρητικά Εργαστηριακά Σε σχολική αίθουσα Σε εργαστήριο Ένας διδάσκων.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
John Dewey
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Φύλλα Διδασκαλίας.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού

Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε όχι αποτελεί πρότυπο μίμησης για τους μαθητές Role modeling theory

Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού ασκεί άμεση και συσσωρευτική επίδραση στην καθημερινή παρουσία των μαθητών στη σχολική τάξη, επιδρώντας καταλυτικά στις μαθησιακές συνήθειές τους

Συμπεριφορά – Καθημερινή παρουσία στη σχολική μονάδα Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός οφείλει να λειτουργεί με ενσυναίσθηση και παιδαγωγική αγάπη για τους μαθητές Απαιτούμενες «αρετές»: προγραμματισμός, οργάνωση, μεθοδικότητα, συνέπεια, εργατικότητα, διορατικότητα, ειλικρίνεια, ηθική ακεραιότητα Στοιχεία και μηνύματα που «περνάνε» στους μαθητές

Συμπεριφορά – Καθημερινή παρουσία στη σχολική μονάδα Απόλυτη συνέπεια λόγων-πράξεων Η καθημερινή μου παρουσία στη σχολική μονάδα λειτουργεί ως «καλό πρότυπο» κυρίως για τους μαθητές ;

Παραδείγματα ασυνέπειας λόγων-πράξεων Ζητώ από τους μαθητές να είναι εργατικοί και να μην τεμπελιάζουν αλλά εγώ λουφάρω από την εφημερία που έχω στο σχολικό προαύλιο Κάνω παρατήρηση στο μαθητή που καπνίζει στο διάλλειμα, αλλά εγώ καπνίζω στο γραφείο καθηγητών Ζητώ από τους μαθητές να είναι συνεπείς αλλά κάνω ένα μήνα να διορθώσω τα διαγωνίσματά τους

Παραδείγματα ασυνέπειας λόγων-πράξεων Ζητώ από τους μαθητές να μην ξεχνάνε ποτέ βιβλία-τετράδια, αλλά τις περισσότερες φορές ξεχνάω να συμπληρώσω το βιβλίο διδασκόμενης ύλης Κάνω παρατήρηση στο μαθητή που πέταξε ένα σκουπίδι κάτω αλλά ο πιο βρόμικος και ακατάστατος χώρος στο σχολείο, είναι το γραφείο καθηγητών

Συμπεριφορά – Καθημερινή παρουσία στη σχολική μονάδα Ο αποτελεσματικότερος τρόπος διοίκησης μιας σχολικής τάξης είναι η διαμόρφωση ενός καλού μαθησιακού κλίματος Η διατήρηση ενός καλού κλίματος βασική προτεραιότητα του εκπαιδευτικού

Διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και Διαδικτυακού Προφίλ

Διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και Διαδικτυακού Προφίλ Πολύ μεγάλη προσοχή : στην ανάρτηση σχολίων και οπτικοακουστικού υλικού στη διατύπωση πολιτικών, ιδεολογικών, κοινωνικών ή θρησκευτικών αντιλήψεων που προάγουν το φανατισμό και δεν συνάδουν με το λειτούργημα του εκπαιδευτικού

Διαχείριση Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και Διαδικτυακού Προφίλ Πολύ μεγάλη προσοχή : στη συμμετοχή σε ομάδες (groups) ή forums που εκφράζουν ακραίες αντιλήψεις-πεποιθήσεις Αποφυγή κοινοποίησης προσωπικής-κοινωνικής ζωής στο διαδίκτυο

Οι διαφορετικοί ρόλοι του εκπαιδευτικού

Οι διαφορετικοί ρόλοι του εκπαιδευτικού Διαχειριστής ανθρώπινου (μαθητικού) δυναμικού Μεταδότης γνώσεων και δεξιοτήτων Οργανωτής μαθησιακής διαδικασίας Διευκολυντής μάθησης Εμπνευστής καινοτόμων μαθησιακών διεργασιών

Οι διαφορετικοί ρόλοι του εκπαιδευτικού Δημιουργός διδακτικού υλικού Αξιολογητής μαθητικού δυναμικού Τηρητής Αναλυτικού Προγράμματος Οργανωτής Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Διαμορφωτής μαθησιακού κλίματος

Οι διαφορετικοί ρόλοι του εκπαιδευτικού

Βιβλιογραφία: Huttner, A. (2008) Διδακτική Τεχνολογικών Μαθημάτων. Εκδ. Ιων Πάσχος, Β. (2007) Στοιχεία Διδακτικής και Παιδαγωγικής. Εκδ. Πατάκη Πλαγιανάκος, Σ. (1999) Διδακτική Επαγγελματικών Μαθημάτων. Τόμος Α . Εκδ. Έλλην Ματσαγγούρας, Η. (1999). Η σχολική τάξη. Εκδόσεις Γρηγόρη Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Λαμπίρης, Γ. (2006). Προβλήματα συμπεριφοράς στην τάξη. Στρατηγικές πρόληψης. Επιστημονικό Βήμα 5, 57-65 Meador, D. (2015). Role of the teacher, http://teaching.about.com/od/pd/fl/Role-of-the-Teacher.htm