ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 Α. ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ, Χ. ΜΑΒΟΓΛΟΥ, Η. ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΣ, Κ. ΦΥΤΡΟΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ ΧΡΙΣΤΟΣ, ΠΕ19, mavoglou@sch.gr
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 8: Σχεδιάστε μια σκακιέρα ΘΕΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2, Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 8: Σχεδιάστε μια σκακιέρα Προαπαιτούμενες γνώσεις: μπ, πι, δε, αρ, επανάλαβε Νέα εντολή: γέμισε
Η ΣΚΑΚΙΕΡΑ
Από τι αποτελείται η σκακιέρα; Τετράγωνα… Τι είδους τετράγωνα; Λευκά: Μαύρα:
Ποιο είναι το δομικό στοιχείο που κατασκευάζεται μια σκακιέρα; Μπορούμε να κατασκευάσουμε ένα τούβλο ώστε να μπορούμε να χτίσουμε μια σκακιέρα; Πιθανές απαντήσεις:
Υπάρχει ένα πιο πολύπλοκο σχήμα που φτιάχνεται από το τούβλο μας και επαναλαμβάνεται; Πιθανές απαντήσεις:
Αν επιλέξουμε τη στήλη Το αμέσως επόμενο πολύπλοκο σχήμα που δημιουργείται στη σκακιέρα:
Στη συνέχεια με μια απλή επανάληψη κατασκευάζεται η σκακιέρα. Για σκακιέρα επανάλαβε 4[διπλή_στήλη] τέλος
Στη συνέχεια καταγράφεται η πορεία:
Ο κώδικας για την κάθε διαδικασία: Για διπλή_στήλη στήλη δε 90 μπ 60 δε 180 τέλος Για τούβλο μαύρο_τετράγωνο μπ 30 τετράγωνο τέλος Για μαύρο_τετράγωνο τετράγωνο στα δε 45 μπ 15 γέμισε πι 15 αρ 45 τέλος Για τετράγωνο Επανάλαβε 4[μπ 30 δε 90] τέλος Για σκακιέρα Επανάλαβε 4[διπλή_στήλη] τέλος Για στήλη επανάλαβε 4[τούβλο] τέλος
Αρχές τμηματικού προγραμματισμού Συμπεράσματα Αρχές τμηματικού προγραμματισμού Επέκταση του παραδείγματος και με άλλες μεταφορές από την καθημερινότητα
Θα ξεκινήσει η λειτουργία της μέχρι την 1-9-2007. Blog: http://gymitbook.blogspot.com Λειτουργεί… Ιστότοπος υποστήριξης του βιβλίου Πληροφορικής Γυμνασίου: http://www.gymit.gr Θα ξεκινήσει η λειτουργία της μέχρι την 1-9-2007. Χρίστος Μαβόγλου, ΠΕ19, mavoglou@sch.gr