ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Advertisements

Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
Μαρία Μπελούμπαση Άρτεμις Παγάνη
ΕΛΕΝΗ.  Η Αγορά ήταν, στις αρχαίες ελληνικές και ρωμαϊκές πόλεις, το οικονομικό, διοικητικό, κοινωνικό και πνευματικό κέντρο του άστεως. Στην αγορά γινόταν.
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Το Τμήμα Φιλολογίας είναι μέρος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αποτελείται από τρεις.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
project: οψεις της ψυχολογιας
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Η πτώση του Βυζαντίου.
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Αναγέννηση Η Αναγέννηση είναι ένα κίνημα κατά το οποίο αναβίωσε μέσα από την μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού. Ενισχύθηκε η πίστη στη.
Σάντρο Μποτιστέλι Ο Αλεσσάντρο ντι Μαριάνο Φιλιπέπι γεννήθηκε το , γνωστός περισσότερο ως Σάντρο Μποτιτσέλλι, ήταν διακεκριμένος Ιταλός ζωγράφος.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Το Χρηματιστήριο Από το βιβλίο του Νικολάους Πίπερ «Ο Μίδας, τα κέρματα και οι μετοχές», Εκδόσεις «Ψυχογιός» Μαρίνα Καζάκου, ΠΕ09-Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Οι άνθρωποι στη Μεσόγειο Τοιχογραφία από τη Σαντορίνη 17 αιώνες π.Χ. Απεικονίζεται εμπορική νηοπομπή.
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Η Ευρώπη του Μεσαίωνα Η Δυτική Ευρώπη
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ 13Κ3: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ
Η αναγεννησιακή παιδεία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
4 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡ0ΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Η Ευρώπη και οι εξωευρωπαϊκοί λαοί
Απαρχές της Ευρωπαϊκής Ιστορίας
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Ρομανική τέχνη και βυζαντινή τέχνη
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Η Επιτακτικότητα του Ανθρωπισμού
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
π.Χ. επιστροφή από τη Βαβυλώνα μέχρι την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Α. ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Οι γόνοι των ευπορότερων και μορφωμένων οικογενειών της Δύσης ανέτρεχαν σε μια κοινή πολιτισμική κληρονομιά, την ελληνική και ρωμαίκή αρχαιότητα, με αποτέλεσμα την ολοέ­ να συχνότερη χρήση της λέξης «Ευρώπη».

15ος αι.: ΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ Η “HUMANITAS” ένα είδος εκπαίδευσης των ισχυρών κοινωνικών ομάδων που βασιζόταν στη μελέτη 1. της ελληνικής και λατινικής γραμματείας, 2. στη λογική 3. και τη ρητορική, σε όσα δηλαδή έως τότε θεωρούνταν ως τα υψηλότερα δημιουργήματα της ανθρώπινης σκέψης.

ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Η γνώση της λατινικής και της αρ­ χαίας ελληνικής γλώσσας έγινε με τη σειρά της γνώρισμα κοινωνικής διάκρισης. οι λίγοι σχετικά μορφωμένοι, ανέπτυξαν μια αντίληψη ότι ανήκουν σε μια ενιαία κοινότητα, σε μια «Πολιτεία τωv Γραμ­ μάτω>> (Respublica Lίtteraria).

RESPUBLICA LITTERARIA: καλλιεργούσε και διέδιδε τα κλασικά γράμματα, αποβλέποντας στη δημιουρ­ γία ενός νέου τύπου ανθρώπου και ενός νέου τύπου πολιτισμού Η αντίληψη αυτή αντικατέστησε την έννοια της «Χριστιανικής Κοινοπολιτείας» Το καινούργιο που έφερε η Αναγέννηση ήταν η χρήση αυτού του πολιτισμού:

RESPUBLICA LITTERARIA 2: Ο «ΝΕΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ» Αυτή η προσωπικότητα θα έπρεπε πρώτα απ' όλα να είναι ανεξάρτητη Αυτόνομη (να σκέπτεται δηλαδή η ίδια για τον εαυτό της και να καθορίζει μόνη της τη συμπεριφορά της). Να είναι φορέας κριτικού πνεύματος να κρίνει αυτόβουλα τον εαυτό της και τον κόσμο γύρω της.

HOMO UNIVERSALIS VS ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ αισιόδοξη, ενεργητική και απελευθερωτική εικόνα του ολοκληρω­ μένου ανθρώπου αυτόνομο άτομο Αναγέννηση θεωρείται συχνά ως η μήτρα του «ευρωπαϊκού νου». Μεσαιωνικός άνθρωπος! Απαισιόδοξο όν, αμαρτωλό, που έπρεπε συνεχώς να μεριμνά για τη σωτηρία της ψυχής του. (Έβλεπε παντού την παρουσία του σατανά)

ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ; Φανερή συγγένεια της χώρας αυτής με την κλασική ρωμαϊκή, και κατ' επέκταση ελληνι­ κή, παράδοση. (μνημεία) η ζωή ήταν οργανωμένη σε μικρές πόλεις-κράτη παρόμοιες με αυτές της αρχαιότητας. αίσθηση της συγγένειας προς τους Ρωμαίους ήταν έκδηλη από το 12ο αιώνα. Αποτελούσε τμήμα της ιδεολογίας των ιταλικών αστικών δημοκρατιών.

ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ 2. ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ; Οι δημοκρατίες αυτές επιδίωκαν να επιβεβαιώσουν την αυτονομία τους απέναντι στον πάπα, τον αυτοκράτορα της «Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας» , αλλά και τους ισχυρούς τοπικούς φεουδάρχες.

ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ 3. ΠΟΙΟΥΣ ΑΦΟΡΟΥΣΕ; Δε συμμετείχαν οι αγρότες οι φτωχοί των πόλεων οι γυναίκες. Η Αναγέννηση ήταν ένα αστικό φαινόμενο, υπόθεση ενός περιορισμένου αριθμού ανδρών των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων. αφορούσε τους ανθρωπιστές λογίους, τα μέλη των αστικών ολιγαρχιών (τους αστούς «Πατρικίους»)· τέλος, τους καλλιτέχνες της εποχής, οι οποίοι προέρχονταν στη συντριπτική τους πλειοψηφία από οικογένειες τεχνιτών των πόλεων.

Β. ΕΝΤΥΠΟΣ ΛΟΓΟΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑ Η μεγάλη κυκλοφορία εντύπων επιτάχυνε τη διάδοση των ιδεών και της αισθητικής της Αναγέννησης. Ώθησε επίσης και στην αναβίωση της αρχαιότητας, καθώς τα έργα των κλασικών συγγραφέων στην έντυπη μορφή τους γνώρισαν μεγάλη διάδοση.

16ος αι. 200 τυπογραφεία στην Ευρώπη Φραγκφούρτη, της Λιψίας και Λυών: προσείλκυσαν βαθμιαία τους σημαντικότερους Ευρωπαίους εκδότες Τα τυπογραφεία της Βασιλείας έκαναν τον Έρασμο διάσημο σ' ολόκληρη τη Δύση, καθώς ορισμένα έργα του έγιναν «μπεστ σέλερ » της εποχής.

16ος αι. 2. Επικράτηση ιδεών μέσω του βιβλίου Η Αναγέννηση και η Μεταρρύθμιση αποδείχθηκαν διαρκέστερες από τις μαζικές αιρέσεις και τις πολιτισμικές αναφλέξεις του Μεσαίωνα, ακριβώς επειδή βασίστηκαν στην επαναστατική τεχνολογία της τυπογραφίας.

16ος αι. 3. Επικράτηση ιδεών μέσω του βιβλίου Σ' ένα μόλις μήνα από τη διάθεσή της στην αγορά (1522), η γερμανόφωνη έκδοση της Βίβλου με την επιμέλεια του Λούθηρου είχε εξαντληθεί (3 .000 αντίτυπα). Στη διάρκεια της ζωής του πρωταγωνιστή της μεταρρύθμισης, πουλήθηκαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αντίτυπα του ίδιου έργου, συσσωρεύοντας τεράστια ποσά στα ταμεία των εκδοτών και προσθέτοντας εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς