2 Κατηγορία: Δημιουργία κι επεξεργασία εικονογραφημένης ιστορίας, κατηγορίας κόμικ Θέμα: το ζήτημα του ψηφιακού αποκλεισμού, καθώς και το θέμα της ψηφιακής σύγκλισης των γενεών Πλαίσιο δημιουργίας: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο: «Καταπολεμούμε τη ρητορική μίσους-Ενισχύουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα»
3 Πού «απλώνεται» το internet και πώς αυτό χρησιμοποιείται; Ακόμη και σήμερα υπάρχει το Ενδοκοινωνικό Ψηφιακό Χάσμα, ακόμη και αν η κοινωνία ανήκει στις πιο οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες Αναπαράσταση της ψηφιακής περσόνας στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων (Μεταψηφιακή τέχνη) Η εικόνα από το διαδίκτυο
4 Ζήτημα μείζονος σημασίας η μορφή αναλφαβητισμού που δίνει το ενδοκοινωνικό ψηφιακό χάσμα
5 Τι είναι ο ψηφιακός αποκλεισμός και ποιες είναι οι επιπτώσεις του στο άτομο και στην κοινωνία; Τι σχέση έχει με τα ανθρώπινα δικαιώματα; Τι μπορούν να δώσουν οι μεγάλοι, τι μπορούν να κάνουν οι έφηβοι; Λέσβος 2016 Φωτογραφία: Δημήτρης Κυριακόπουλος
6 Ο ψηφιακός αποκλεισμός οξύνει το χάσμα των γενεών Έχει άμεση σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα, και ειδικότερα με το καθολικό δικαίωμα στην εκπαίδευση Οι έφηβοι, μπορούν να μεταδώσουν στους μεγαλύτερους την αξία και τον τρόπο χρήσης των ψηφιακών δυνατοτήτων Μετάδραση
7 ⇒ Έλλη Κοντέου... Γιαγιά εσύ πάντα δε μου έλεγες πως θέλεις ένα κόσμο ειρηνικό, χωρίς διακρίσεις, συγκρούσεις και συρράξεις. Ε λοιπόν ναι, το ίντερνετ συμβάλλει και σε αυτό. Μέσω αυτού, γνωρίζονται οι λαοί μεταξύ τους και αυτό συνεπάγεται την καλλιέργεια της οικουμενικής μας συνείδησης, γιατί κατανοούμε ότι είμαστε όλοι πολίτες αυτού του κόσμου και πως τα κοινά που μας ενώνουν, είναι περισσότερα από τα πράγματα που μας χωρίζουν... Φωτογραφία: Δημήτρης Κυριακόπουλος ⇒ Δανάη Βαρνά … Παππού, όπως εσύ μου δίδαξες αρχές και ήθος, αξίες διαχρονικές που παραπέμπουν στη δική σου εποχή, έτσι τώρα ήρθε η σειρά μου να σου διδάξω τις νέες τεχνολογίες και την τεχνολογική πρόοδο, έννοιες που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της γενιάς μου… ⇒ Ελένη Σπυράτου...Αρχικά η γιαγιά ήταν ακατάδεκτη. Το κινητό για την ίδια ήταν ήδη υπερβολικό. Το ιντερνέτ όπως έλεγε ήταν κακό. Υπάρχουν πίσω απ' αυτό άτομα που παρακολουθούν τα πάντα. Είναι δημιουργία του διαβόλου! Και πάνω απ' όλα: Πώς θα μπορούσε να το μάθει, να το χρησιμοποιεί;
8 Περιλαμβάνει τρία μέρη: Α’ μέρος: ερωτήματα που έχουν σχέση με την τεχνολογική φοβία των ηλικιωμένων Β’ μέρος: το κάλεσμα μιας εγγονής προς τον παππού της να μάθει να χρησιμοποιεί τις βασικές λειτουργίες του διαδικτύου Γ’ μέρος: μήνυμα της αλληλεγγύης των γενεών για έναν καλύτερο ψηφιακό κόσμο Ομάδα δικαστών για τα ανθρώπινα δικαιώματα Βιωματικό εργαστήριο 5 ο Λύκειο Λάρισας
9 Ζωγραφική που προσπαθεί να αποδώσει το νόημα των κειμένων και το μήνυμά τους Ζωγραφική στο χαρτί, είτε ψηφιακά, αξιοποιώντας πρόγραμμα του ipad o Χρήση Photoshop Χρήση του προγράμματος δημιουργίας ηλεκτρονικών βιβλίων In Design Τεχνική επεξεργασία εικόνας Ψηφιακή ζωγραφική στο ipad
10
11 Το σχολείο, γενικότερα η εκπαίδευση και η σωστή ενημέρωση, πρωταρχικός παράγοντας εξομάλυνσης των αντιλήψεων του κόσμου και ιδιαίτερα των νέων για τους πρόσφυγες Η ενίσχυση της ανθρωπιστικής παιδείας και δράσεων ευαισθητοποίησης, θετικός παράγοντας για τη γνωριμία και τον σεβασμό του διαφορετικού
12 Ευχαριστούμε πολύ