Η γένεση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
2 2 ° ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Η Δ ΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙ Δ ΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟ Δ Ο ΚΡΙΣΗΣ Βρυξέλλες, 28/2/2013.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
 Η Ευρώπη της γνώσης είναι μία πολυεπίπεδη και πολυσημειακή έννοια. Αποτελείται από δύο επίπεδα: το πραγματικό και το συμβολικό-φαντασιακό.  Το πραγματικό.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Διαδικασία Αστικοποίησης - Αίτια Ανάπτυξης των Πόλεων n Δύο βασικές κατηγορίες αιτίων: –Αίτια απομάκρυνσης από την ύπαιθρο –Αίτια προσέλκυσης στην πόλη.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π Θέμα: > ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ: ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ-Υπ. ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. 2 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΣΙΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Msc. Υπ. ΚΕ.Σ.Υ.Π.
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση Κλασσική Σοσιαλδημοκρατία & Ο Τρίτος Δρόμος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Ονοματεπώνυμο: Τσαχαλίδου Παναγιώτα Α.Ε.Μ.: 3223 ΠΤΔΕ Φλώρινας Στ’ Εξάμηνο Ακαδημαϊκό έτος:
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Η έννοια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η γένεση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη Σ. Ηλιάδου-Τάχου Καθηγήτριας ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Προϋποθέσεις του εκπαιδευτικού δανεισμού Ο εκπαιδευτικός δανεισμός συνδέεται με τη γένεση των εθνών κρατών (18ος-19ος αι) αφού: α) Προϋπόθεση υπήρξε η γένεση της προτεσταντικής ηθικής και του Διαφω τισμού (πολιτισμικό επίπεδο) β) Προϋπόθεση υπήρξαν ο εθνικισμός , η οργάνωση & διοίκηση του κράτους και η ιδιότητα του πολίτη (πολιτικό επίπεδο) γ) Προϋπόθεση υπήρξε ο βιομηχανικός καπιταλισμός & η διεθνής αγορά (οικονομικό επίπεδο) δ) Προϋπόθεση υπήρξε η αστικοποίηση & η πικυριαρχία της αστικής τάξης (κοινωνικό επίπεδο)

Η εξέλιξη του εκπαιδευτικού θεσμού Βιβλιογραφία: Whitty, Novoa, Green, Ritger, Simon Περιοδοποίηση της εξέλιξης εκ/κού θεσμού (νεωτερικότητα) Α (1750-1850):συγκρότηση α/θμιας εκ/σης: διαδικασίες συγκρότησης έθνους-κράτους Β (1860-1940): ανάπτυξη β/θμιας εκ/σης:προσαρμογή εθνών-κρατών στο βιομηχανικό καπιταλισμό Γ (1950-2000) εξέλιξη μεταβ/θμιας επαγγελματικής & 3/θμιας εκπ/σης: παγκόσμια αγορά τεχνολογία διεθνοποίησης (θεωρία ανθρώπινου κεφαλαίου, εκσυγχρονισμός, εκδημοκρατισμός, ισότητα ευκαιριών, μαζικοποίηση, οικονομικός καταμερισμός εργασίας..)

Η γένεση δημοσίων συστημάτων μαζικής εκ/σης Α περίοδος στοιχειώδους: α μισό 19ου αι. Παράγοντες: α) Archer: Συνδέεται με μεταβολές στο κοινωνικοπολιτικό σύστημα β) Green: Συνδέεται με τις λειτουργίες του έθνους-κράτους (σχολείο: εθνική συνέχεια) 1870-1930: θέσπιση β/θμιας εκ/σης: συνδέεται με επιδράσεις βιομηχανικής επανάστασης (εκπ/κό σύστημα μέσο για οικ. ανάπτυξη κοιωνιών)

Λειτουργίες του εκ/κού θεσμού α) Φορέας μετάδοσης αξιών, γνώσεων, στάσεων β) Φορέας αναπαραγωγής κοιν./ πολιτικών ανισοτήτων γ) Σύστημα ιδεολογικού ελέγχου (γνώσεις ταξινομημένες στα προγράμματα: συγκρότηση παιδ.κώδικα, εκφορά εκ/κού λόγου) δ)Εκ/ση σε διαβαθμισμένα σχολεία με ρυθμισμένο πλαίσιο λειτουργίας Χαρακτηριστικά ευρ. Μοντέλου: ευρωκεντρισμός, αποικιοκρατία

Ιστορικές ρίζες του εκ/κού δανεισμού Erasmus (1469-1536): οικοδόμηση ενιαίου ΕΣ Comenius (1592-1670):ευρωπαϊκή κληρονομιά, παγκόσμια γνώση, διεθνή ειρήνη Marc Antoine Jullien de Paris:Δοκίμιο & παρατηρήσεις στην έρευνα πάνω στη συγκριτική εκ/ση (1817) V. Cousin, H. Mann, J. Griscom, H. Barnard, M. Arnold, J. Kay, M. Sadler, T. Kruse, F. Thiersch: αξιοποίηση της εμπειρίας των λαών, προώθηση συνεργασίας, ενεργοποίηση κυβερνήσεων, κατανόηση ιδιαιτεροτήτων

Ιστορική-ερμηνευτική μέθοδος (20ος αι) Ιστορική-ερμηνευτική μέθοδος (20ος αι) Στροφή του ενδιαφέροντος στις σχέσεις κοινωνίας- εκπαίδευσης. Αναζήτηση αιτιωδών σχέσεων. Αφετηρία: Μ. Sadler:Σε ποιο βαθμό μπορούμε να μάθουμε κάτι με πρακτική αξία από τη μελέτη των ξένων εκ/κών συστημάτων (1900) Εκ/ποι:I. Kandel, N. Hans, V. Mallinson, F. Schneider, R. Ulich, G. Bereday. Στόχος: όχι η περιγραφή των ΕΣ αλλά η διερεύνηση αιτίων που επιδρούν στις δομές, πολιτικές πρακτικές κλπ

Σύγχρονες τάσεις της ΣΕ α) Υπέρβαση των ορίων του εθνικού κράτους ως πεδίου έρευνας β) κυριαρχία ποιοτικών αναλύσων γ) διατύπωση εναλλακτικών θεωρήσεων δ) εμφάνιση νέων ερευνητικών ενδιαφερόντων

Μοντέλα σύγχρονων τάσεων ΣE κατά Μπουζάκη α) Δομικός λειτουργισμός: έμφαση στη μελέτη των εκ/κών φαινομένων σε σχέση με τις κοινωνικές λειτορυγίες, τάξεις, αλληλεξάρτηση β) Αναπτυξιακό-εκσυγχρονιστικό μοντέλο: εφαρμόζεται από τους διεθνείς Οργανισμούς συνδέει τον τεχνολογικό λειτουργισμό με τον εκσυγχρονισμό και τη θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου γ) Συγκρουσιακό μοντέλο: νεομαρξιστική κριτική εκ/σης ως μοντέλου αναπαραγωγής της ιδεολογίας (Bourdieu, Passeron), & κριτική στις σχέσεις ηγεμονίας,κέντρου-περιφέρειας (Arnove, Altbach, Kelly)

Αποδόμηση της νεωτερικότητας Απαρχές 10ετίας 90 Παράγοντες μετασχηματισμών α) η παγκοσμιοποίηση των οικ. σχέσεων β) η κοινωνία της πληροφοίας γ) η ανάπτυξη της τεχνοεπιστήμης δ) οι δημογραφικές εξελίξεις

Επιπτώσεις αποδόμησης νεωτερικότητας Οικονομία: Απελευθέρωση αγορών, κατάργηση εθνικού προστατευτισμού, μεταφορά παραγωγικής δραστηριότητας στον τρίτο κόσμο, εξουσία πολυεθνικών Πολιτική: μεταφορά αρμοδιοτήτων σε πολυεθνικά μορφώματα, ενίσχυση ρόλου διεθνών οργανισμών Κοινωνία: αλλαγές στον κοινωνικό καταμερισμό εργασίας, γήρανση, ανεργία, κοινωνία 2/3 Πολιτισμός: κυκλοφορία πολιτιστικού κεφαλαίου μέσω τεχνολογίαςεμπορευματοποίηση της κουλτούρας

Κρίση του εκ/κού θεσμού α) ως μηχανισμού θέσμισης (ΕΣ) β) ως διαμεσολάβησης (ιδεολογικός μηχανισμός) γ) ως διαδικασίας (μηχανισμός ενσωμάτωσης/κατανομής/αναπαραγωγής) δ) ως αποτελέσματος (γνώση, κατάρτιση, μόρφωση, παιδεία) Εξαιτίας του νέου πλαισίου της παγκοσμιοποίησης