Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Προετοιμασία μαθητών για Πανελλαδικές Εξετάσεις Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο Η θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Ενότητα 2_4 Ορισμοί – Λειτουργίες Αξιολόγησης
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική Επίδοση και Αξιολόγηση
εκπαιδευτικη μεταβαση
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μάθημα 10ο
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Δημήτρης Μπουναφάτσος, ΠΕΣΥΠ ΄Β εξάμηνο.
Κοινωνικός στιγματισμός και επανένταξη
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο

Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο Πτώση του επιπέδου των επιδόσεων Αυξανόμενη πίεση για επιδόσεις Έννοια της επίδοσης: Το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας σωματικής ή πνευματικής Οι δυνατότητες επιδόσεων των ανθρώπων είναι διαφορετικές – το ίδιο ισχύει και στο σχολείο Εξέταση της επίδοσης με βάση τους στόχους διδασκαλίας: αγνόηση των δυνατοτήτων

Έννοια της επίδοσης: Μέτρηση της επίδοσης: επίδοση είναι μόνο ότι μπορεί να μετρηθεί.. Η επίδοση ως «σχολική μάθηση»: από το «έργο» στην «ενέργεια» Η επίδοση ως διαδικασία (ικανοποίηση / δημιουργία) Το σχολείο των επιδόσεων (εξετάσεις, βαθμοί, ανταγωνισμός) Διεύρυνση του όρου επίδοση

Παιδαγωγικός ορισμός επίδοσης όχι μόνο το αποτέλεσμα - εξατομικευμένη πορεία μάθησης όχι στον ανταγωνισμό - κοινωνική διάσταση της μάθησης όχι στην επιλογή: ενθάρρυνση και παρώθηση του μαθητή

Επαναπροσδιορισμός της αρχής της επίδοσης Ικανότητα κρίσης και κριτικής προετοιμασία για ατομική και κοινωνικοπολιτική ικανότητα δράσης, αυτοπροσδιορισμός του ατόμου συλλογική δράση αλληλεγγύη ικανότητα επικοινωνίας ικανότητα διατύπωσης προσωπικών ενδιαφερόντων ικανότητα αντίληψης και κατανόησης του άλλου ικανότητα διευθέτησης συγκρούσεων…

Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία (1) Από την αρχή της καταγωγής στην αρχή της επίδοσης Α) Οικονομικοί λόγοι: Κατανομή των ατόμων στις θέσεις εργασίας (εξετάσεις και τίτλοι) Βελτίωση της παραγωγικότητας Ικανοποίηση των ατόμων Β) Κοινωνικοί λόγοι: Χειραφέτηση της αστικής τάξης Αίτημα του Διαφωτισμού Σύνθημα της γαλλικής επανάστασης: ισότητα ευκαιριών Γ) Ψυχολογικοί λόγοι: Κάθε προσπάθεια πρέπει να επιβραβεύεται με την ανάλογη αμοιβή Ο ικανότερος στις ελκυστικότερες θέσεις (κοινωνική δικαιοσύνη)

Αμφισβήτηση της αρχής των επιδόσεων Υπάρχει τέλεια κοινωνία των επιδόσεων; Κοινωνία χωρίς καμία αρχή των επιδόσεων; «Μάθηση→ επίδοση→ επιλογή→ κατανομή→ κοινωνική θέση»

Ιδεολογική κριτική της αρχής των επιδόσεων (1) Η κοινωνική καταγωγή εξακολουθεί να παίζει σημαντικό ρόλο στις ικανότητες του ατόμου, στις ευκαιρίες μόρφωσης και στην επαγγελματική και κοινωνική καταξίωση Η σχολική επιτυχία είναι «ζήτημα ταξικής προέλευσης και κουλτούρας» (γλωσσικός κώδικας, ερεθίσματα, κίνητρα, προσδοκίες, στυλ αγωγής κ.λπ.) Αρχή των επιδόσεων σε συνδυασμό με την αρχή της ικανοποίησης των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών (αρχή κράτους πρόνοιας) Αντισταθμιστική αγωγή: όχι τυπική ισότητα προσφοράς αλλά ισότητα ευκαιριών ανάπτυξης

Ιδεολογική κριτική της αρχής των επιδόσεων (2) Διαφοροποίηση / εξατομίκευση διδασκαλίας και όχι έμφαση στις επιδόσεις Διαφορετικοί χρόνοι και ρυθμοί μάθησης από μαθητή σε μαθητή Ενθάρρυνση / ενίσχυση του μαθητή και όχι στιγματισμός και ιεραρχική κατάταξη Ο μαθητής ευτυχισμένος στο σχολείο: πιο ανθρώπινες επιδόσεις (ολοκλήρωση της προσωπικότητας, πνεύμα αλληλεγγύης, συντροφική εργασία…)