Εισαγωγή στα Έμπειρα Συστήματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ Ερευνητική Ομάδα Διαχείρισης Υδατικών Πόρων του Ε.Μ.Π.
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Ζητήματα Σελιδοποίησης
Ολυμπία Νίκου Α.Μ. Μ956 Διπλωματική Εργασία
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Ανάκτηση Πληροφορίας Το Boolean μοντέλο.
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Ανδρέου
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Ολοκληρωμένο Ενεργειακό Λογισμικό 4Μ-ΚΕΝΑΚ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
3 / 4 / 2002 μοντέλα ανάλυσης ενεργειών χρήστη
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
1 Μελέτη κανόνων συμμετοχής σε ομότιμα δίκτυα επικοινωνίας μέσω προσομοίωσης Φοιτητής : Χρήστος Ι. Καρατζάς Επιβλέποντες Καθηγητές : Γ. Πολύζος – Κ. Κουρκουμπέτης.
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή στην Επεξεργασία Ερωτήσεων.
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αναδρομή (1/2)
Network Inference Μπαλάφα Κασιανή - Αδριανή Πλασταρά Κατερίνα.
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
Προοπτικές αποφοίτων ηλεκτρονικού τομέα
Προγράμματα Συμβολικών Μαθηματικών.
1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Ξάνθης. Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων και Μηχανικός Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου 1ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ Ξάνθης –
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Ορισμός και Αρχιτεκτονική Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων.
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Απόκτηση και Αναπαράσταση Γνώσης. Μηχανική Γνώσης (Knowledge Engineering) Η Μηχανική Γνώσης μπορεί να εξετασθεί από δύο διαφορετικές απόψεις. Αυτή που.
E-συνταγογράφηση: μελέτη ευχρηστίας και στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής εφαρμογής Νίκος Μαρμαράς & Βασίλης Τσάγκας Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΈΡΓΩΝ
Αλγόριθμοι Εξαγωγής Συμπερασμάτων (Inference Engine)
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
ΕΥΦΥΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Κεφάλαιο 4 Έμπειρα Συστήματα
Βάσεις Δεδομένων & Έμπειρα Συστήματα
Πληροφοριακά συστήματα συντήρησης εξοπλισμού
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Νοητικά Μοντέλα & Αναπαραστάσεις
Διαγράμματα που χρησιμοποιούνται στα Κέντρα Πληροφορικής
Η δουλειά των ονείρων μου…
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
ΕΥΦΥΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Κεφάλαιο 3 Έμπειρα Συστήματα
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Η/Υ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στα Έμπειρα Συστήματα

Ορισμός Ένα Έμπειρο Σύστημα είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιεί γνώση που έχει ληφθεί από ειδικούς σε μια γνωστική περιοχή, για την επίλυση προβλημάτων στην περιοχή αυτή. Η γνώση έχει αποθηκευθεί στον Η/Υ που διαχειρίζεται το έμπειρο σύστημα,

Η εταιρεία General Electric κατασκευάζει και ηλεκτρικές σιδηροδρομικές μηχανές Ο επικεφαλής μηχανικός έχει πολύχρονη εμπειρεία στη διάγνωση και επισκευή βλαβών. Ταξιδεύει συνεχώς όπου χρειάζεται για την επίλυση ενός προβλήματος.

Σύντομα όμως συνταξιοδοτείται Σύντομα όμως συνταξιοδοτείται. Εσείς τι θα κάνατε ώστε να μη χαθεί η πολύτιμη εμπειρεία του;

Η GE συνήθως ανέθετε σε νέους μηχανικούς να παρακολουθούν τους πιο έμπειρους… Θέλει μια πιο αποδοτική λύση...

Θα ήθελε να είχε έναν ειδικό σε κάθε σταθμό επισκευών… πού είναι όμως ακριβή λύση. Δύσκολη επίσης η μεταφορά των μηχανών

Η χρησιμοποίηση ειδικών αυξάνει την παραγωγικότητα κατά 200% Η χρησιμοποίηση ειδικών αυξάνει την παραγωγικότητα κατά 200%. Ποια τα χαρακτηριστικά ενός ειδικού;

Αποφάσισαν την ανάπτυξη ενός έμπειρου συστήματος… για την διάγνωση, επεξήγηση και πρόταση επισκευών αλλά και εκπαίδευση των μηχανικών

Παράδειγμα... Έμπειρο Σύστημα για αξιολόγηση επενδυτικών ευκαιρειών στη Ρωσία...

Κατηγορίες Εμπείρων Συστημάτων Ανάπτυξη σχεδίων για την επίτευξη στόχων. Σύγκριση λειτουργίας και προβλεπόμενης απόδοσης. Σχεδιασμός κατασκευών. Διάγνωσις. Πρόβλεψις. Εκπαίδευση και Έλεγχος απόδοσης φοιτητών. Μετάφραση-Απόδοση παρατηρήσεων

Αρχιτεκτονική Εμπείρων Συστημάτων

I n t e r f a c Βάση Γνώσης (Knowledge Base) Μηχανή Εξαγωγής Συμπερασμάτων (Inference Engine) Knowledge Refining

Βάση Γνώσης Στοιχεία Θεωρίας, Δεδομένα περιγραφής τρέχουσας κατάστασης Κανόνες Θεωρίας αλλά και Επίλυσης προβλημάτων

Μέθοδοι αναπαράστασης γνώσης (knowledge representation methods) Κανόνες: if <…> then <…> else Σημασιολογικά Δίκτυα (Semantic Nets), Πλαίσια (Frames), Αντικειμενοστραφή Μοντέλα, κλπ. Νέες μέθοδοι...

Blackboard Μνήμη όπου αποθηκεύονται στοιχεία περιγραφής του προβλήματος (input), όπως και ενδιάμεσα αποτελέσματα. Δεν συναντάται σε όλα τα συστήματα.

Interface - Explanation Subsystem Φιλικό προς το χρήστη. Δυνατότητες επεξήγησης των αποτελεσμάτων.

Interface - Explanation Subsystem Γιατί το ΕΣ ρώτησε μια συγκεκριμένη ερώτηση; Πως έφτασε σ’ ένα συγκεκριμένο συμπέρασμα; Γιατί απορίφθηκε μια συγκεκριμένη εναλλακτική λύση; Ποιο είναι το σχέδιο για την επίλυση ενός προβλήματος;

Inference Engine Είναι ένα πρόγραμμα που εφαρμόζει μια μέθοδο με την οποία χρησιμοποιούνται τα δεδομένα του προβλήματος, επιλέγονται και εκτελούνται οι κανόνες στην Βάση Γνώσης. Διάφοροι Αλγόριθμοι.