Η εκπαίδευση στο Bυζάντιο Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Advertisements

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ “Any dream will do” με εικονεσ απο το μιουζικαλ.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ORIFLAME  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
Βυζαντινό Τραπέζι!!.
Η οξεία κεραυνοβόλος ελκώδης κολίτιδα
Ομάδα : Πέγκυ Παπαδοπούλου Αλεξάνδρα Μαγγίτα Αθανάσιος Μάνος
" Παίζοντας Νύχτα": Μια ποιοτική προσέγγιση στην μουσική εργασία Τσιουλάκης Ιωάννης, Μ.Α., Υπ. Διδ. Queen's University of Belfast Κεσίσογλου Γεώργιος,
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ 6η ΟΜΑΔΑ Γεύματα(Παλάτι-Μοναστήρια). ΠΕΤΡΟΣ. ΓΙΑΝΝΗΣ
Θ. Καραΐσκος, Κ. Διπλάρης, Ο. Ανανιάδου,
Ποιές ποικιλίες τυριού υπήρχαν την εποχή του Βυζαντίου; Οι ποικιλίες τυριού που υπήρχαν ήταν: το ανθότυρο, η μυζήθρα, το κρητικόν, το περίφημο βλάχικον.
Lesson 28a: Shopping at Costco JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
4η ομάδα Ιωάννα , Άννα , Κωνσταντίνος ,Τάσος
Artists Μονή της Χώρας, Ο Άγγελος κουβαλάει τον Παράδεισο: ο Παράδεισος ως Κοχλίας: με τον Ηλιο τη Σελήνη.
ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΙΔΟΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΚΕΡΑΙΩΝ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΛΗΨΗΣ ΜΕ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΚΑΝΑΛΙΟΥ ΣΤΟ ΔΕΚΤΗ Καραΐσκος Σωτήριος Επιβλέπων καθηγητής: Καραγιαννίδης.
1 ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Διδάσκων: Καθηγητής Σαράντος Καπιδάκης Εργασία: Εργασία: Αυτοματοποιημένη κατηγοριοποίηση κειμένου σε πολυγλωσσικό.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Information Extraction.
Ενότητα: 3 – Παράθεση απλών και σύνθετων Οινοπνευματωδών Ποτών Κεφάλαιο Αποστάγματα (ουδέτερα αρωματισμένα) Ζιβανία - Βότκα.
1 Ανάπτυξη ιστοσελίδας στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Στατιστικής Εφαρμογές με χρήση Νέων Τεχνολογιών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Τσολακίδης Κωνσταντίνος.
Επίστρωση Αίματος – Blood Film
32η Συνάντηση Εκπαιδευτικών στη Δυτική Μακεδονία σε Θέματα Τ. Π. Ε
Συμπίεση εδάφους ΠΜΣ Συμβατικό Θ.Α. Γέμτος.
Μέθοδοι εκτύπωσης Ανάλογα με τη μέθοδο εκτύπωσης επιλέγουμε τον κατάλληλο τύπο μελανιού. Σε εκτύπωση με μήτρα- εκτυπωτή : Λιθογραφία - Offset (επιπεδοτυπία),
Projects στο μάθημα των Αγγλικών Σχ.έτος Καθηγήτρια :Κουτσουμπού Φιλομήλα.
3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ
Morphologie Beispiel 2: Nihongo (Japanese) Dr. Christina Alexandris Nationale Universität Athen Deutsche Sprache und Literatur.
Μαθησιακές δυσκολίες και λύσεις μέσω της διαφοροποιημένης διδασκαλίας Κιτσάκη Βασιλική Σχολική Σύμβουλος 1 ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Π.Ε. Λευκάδας.
ΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών» ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Χ. Λεμονίδης Καθηγητής ΠΔΜ Ακαδ. Έτος: Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά.
1 Βιοτεχνολογία – Θρεπτική Αξία και Ασφάλεια Τροφίμων ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 12η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
1 ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΙΙ ΜΑΘΗΜΑ 4 Ο - ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΛΥΚΟΖΗΣ - ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΝΟΧΗΣ ΣΤΗ ΓΛΥΚΟΖΗ - ΓΛΥΚΑΙΜΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Describing how the sea has been connecting and influencing the culture of our countries through history.
4. ΜΟΡΙΑΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Η. ΠΙΤΤΑΡΑΣ MD PhD Ιατρός Βιοπαθολόγος Λέκτορας Μικροβιολογίας ΕΚΠΑ.
1 Πληροφορική Υγείας Ενότητα 7 : Διαδίκτυο και υγεία Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Τα πρόσθετα και η προστασία της θρεπτική αξίας και υφής των επεξεργασμένων τροφίμων ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 9η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 1. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 2. ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3. ΔΟΜΗ.
2016 – 2017 ΠΤΔΕ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (SPECIAL EDUCATION) ΤΡΥΦΩΝ ΜΑΥΡΟΠΑΛΙΑΣ
Νοσολογία Ενότητα 16: Ενδοκρινικό σύστημα - Παθολογία Διαβήτη Mαρία Bενετίκου, MD, MSc, DipEndo, PhD, Ιατρός ενδοκρινολόγος, καθηγήτρια παθοφυσιολογίας.
Κωνσταντίνος Α. Σδρόλιας
«ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ», ΕΣΔΥ – ΤΕΙ-Α ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΑΠΑΡΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΧΟΛΟΚΥΣΤΕΚΤΟΜΗΣ ΣΕ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ.
ΓΟΝΙΔΙΩΜΑΤΙΚΗ ΦΥΤΩΝ.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ BOTMP The Bruininks-Oseretsky test of motor proficiency Τεστ μέτρησης της κινητικής επάρκειας ΕΙΡΗΝΗ.
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
“Μελέτη και προσομοίωση ψηφιακών φίλτρων για δορυφορικό τηλεπικοινωνιακό πομποδέκτη με χρήση διαμόρφωσης 16-QAM” Όνομα: Γκόγκου Ανθούλα ΑΕΜ: 2407 Εξάμηνο:
Συστήματα Επικοινωνιών
Φυτά - Βελτίωση -Επεξεργασία - Τρόφιμα - Θρεπτικά - Εμπλουτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Oryza sativa.
Ακαδημαϊκά Συναισθήματα, Προσεγγίσεις Μάθησης και ο διαμεσολαβητικός ρόλος της Ρύθμισης του Συναισθήματος Ρέντζιος Χρήστος, Κάμτσιος Σπυρίδων & Καραγιαννοπούλου.
Διατροφή Ενότητα 16: Τα δημητριακά και τα προϊόντα τους
ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ Εφαρμογές (Apps) για Μαθηματικά
Εξημέρωση.
Μήνυμα Η ευχρηστία και η προσβασιμότητα είναι θέμα κυρίως διεπαφής
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚA ΕΤH , , , , , , ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΛΕΣΙΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ-ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
Ο Κλάδος των τροφίμων στην Σαουδική Αραβία – Εξελίξεις και Προοπτικές – Ελαιόλαδο και Γαλακτοκομικά Προϊόντα   ΓΡΑΦΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ.
ΜΕΘΑΝΙΟΤΡΟΦΑ ΒΑΚΤΗΡΙΑ
ΚΑΤ’ΟΙΚΟΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
4η Γεωργία-φρούτα-λαχανικά-λάδι-κρασί
Hotel Neptun-Istra, Brijuni
ΚΙΝΗΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Βαγγέλης Καρκαλέτσης ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Ερευνητικές και εκπαιδευτικές δράσεις Δεκέμβριος 2016.
Red yeast rice  LDL CHOL κατά 20-30%. Red yeast rice  LDL CHOL κατά 20-30%
This Week’s Menu Week 1 Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Εθνικότητα Προϊόντων &Υπηρεσιών: ενισχύει ή εμποδίζει την ανάπτυξη;
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟΧΟΣ: Η συμμετοχη ολων των παιδιων τησ ταξησ
Teppan yaki menu.
ABCA4 colocalizes with endolysosomal markers.
Gadsden Independent School District
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εκπαίδευση στο Bυζάντιο Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Οι μαθητές Στρατούλιας Φίλιππος Σωτηρόπουλος Γιώργος Χριστόπουλος Κωνσταντίνος Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο

Εισαγωγή Η ανάπτυξη και, κατά κύριο λόγο, η διάδοση της παιδείας στο Βυζάντιο ως στοιχείο της βυζαντινής οικουμενικότητας, δεν είναι θέμα εύκολα προσπελάσιμο. Άλλωστε, η βιβλιογραφία, η οποία, πάντως, εμπλουτίζεται με σχετικά γρήγορους ρυθμούς κατά τα τελευταία χρόνια, δεν έχει ακόμη δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις σε ερωτήματα που άπτονται της οργάνωσης της παιδείας στο Βυζάντιο, όπως, λ.χ., ποια είναι τα διαφοροποιητικά γνωρίσματα ανάμεσα στα αποκαλούμενα από τους ερευνητές μοναστηριακά σχολεία και τα αντίστοιχα κοσμικά, αν υφίσταται θεσμοθετημένο καθεστώς λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, τί εννοούμε με τον όρο ανώτατη παιδεία για τη βυζαντινή εποχή, αν εμφανίζεται εξελικτική πορεία στη σχολική διεργασία, και, υπό την προϋπόθεση ότι το ερώτημα αυτό θα απαντηθεί καταφατικά, αν παρατηρείται ειδοποιός διαφορά κατά περιόδους κ.ά.π.

Το ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα του Βυζαντίου αποτελούνταν Εκπαιδευτικό σύστημα Το ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα του Βυζαντίου αποτελούνταν Από δυο τάξεις: Του γραμματιστή 7-12 ετών και του γραμματικού από 12 ετών και πάνω. Για περαίτερω γνώσεις οι μαθητές έπρεπε να παρακολουθήσουν το πανεπιστήμιο, αυτό μπορούσαν να το κάνουν μόνο άτομα με οικονομικές ανέσεις και που ήθελαν να πάρουν ανώτερες γνώσεις. Μάθαιναν Α΄ τάξη Β΄ τάξη Αριθμητική Γεωμετρία Γραφή Ρητορική Αστρονομία Μουσική φιλοσοφία

Επαγγελματικές σχολές Εκτός από τη σχολή του γραμματικού, λειτουργούσε στην Κωνσταντινούπολη την εποχή των Μακεδόνων μία ειδική σχολή για «ταβουλλαρίους» και «συνηγόρους», την οποία θα μπορούσαμε να εντάξουμε σύμφωνα με τη γνώμη του γράφοντος σε σχολή μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης. Οι ταβουλλάριοι ή συμβολαιογράφοι στους οποίους είχε ανατεθεί από το κράτος από τον 6ο αιώνα και μετά η σύνταξη των συμβολαίων και γενικά των δικαιοπρακτικών εγγράφων των  πολιτών. Ο προϊστάμενος των ταβουλλαρίων έφερε τον τίτλο του «πριμικηρίου», προερχόταν από τα στελέχη του «συλλόγου» τους και εκλεγόταν με την ψήφο όλων των συναδέλφων του. Οι υποψήφιοι ταβουλλάριοι έδιναν εξετάσεις σε θέματα νομικά και εγκυκλίου παιδείας ενώπιον όλων των μελών της συντεχνίας, ενώ η εγγραφή του «εἰς τὴν ὁμήγυριν τῶν ταβουλλαρίων» στοίχιζε 32 χρυσά νομίσματα. Οι συνήγοροι (λατ. advocati) γνωστοί επίσης και ως «σχολαστικοί» ήταν νομικοί σύμβουλοι ή δικηγόροι. Αποτελούσαν ένα είδος δημοσίων υπαλλήλων τους οποίους διόριζε ο Έπαρχος της Πόλης στα πολιτικά δικαστήρια και τους μισθοδοτούσε το κράτος. Ο προϊστάμενος των συνηγόρων έφερε τον τίτλο του «πριμικηρίου» και διοριζόταν από τον  Έπαρχο της Πόλης. Ο θεσμός των συνηγόρων δεν άκμασε για πολύ. Με την πάροδο των ετών και την ενίσχυση της θέσης των δικαστών ο ρόλος τους υποβαθμίστηκε και ο αριθμός τους περιορίστηκε. Στη σχολή των ταβουλλαρίων στην οποία φοιτούσαν και οι συνήγοροι, δίδασκαν δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών: οι «παιδοδιδάσκαλοι νομικοί» και οι «διδάσκαλοι». Οι πρώτοι ήταν επιφορτισμένοι με τη διδασκαλία των νομικών μαθημάτων τα οποία αποτελούσαν τη βάση του επαγγέλματος. Οι δεύτεροι δίδασκαν μαθήματα εγκυκλίου παιδείας. Με την ίδρυση του «Διδασκαλείου των Νόμων» από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Θ’ Μονομάχο, πιθανώς το έτος 1045, η σχολή των ταβουλλαρίων καταργήθηκε. Από τον 8ο αιώνα και μετά λειτουργούσε στην Κωνσταντινούπολη ειδική σχολή «Νοταρίων» (γραμματέων- γραφέων) και «Ἀσηκρητῶν» (γραμματέων-ταχυγράφων).

Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης Η Κωνσταντινούπολη όταν έγινε πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας δεν διέθετε εκπαιδευτική παράδοση. Είναι βέβαιο ότι πολλοί γραμματικοί, ρήτορες ίσως και φιλόσοφοι συγκεντρώθηκαν εκεί. Υπάρχουν αρκετοί επιστήμονες που θεωρούν ότι η οργάνωση ανώτερης εκπαίδευσης άρχισε από την εποχή του Μ. Κωνσταντίνου, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται από τις πηγές. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Κωνσταντινούπολη έγινε πνευματική πρωτεύουσα την εποχή του Κωνστάντιου Β’ (337-361 μ.Χ.), καθώς συγκεντρώθηκαν πολλοί διάσημοι δάσκαλοι που άνοιξαν σχολές και συγκέντρωσαν συστηματικούς μαθητές ή απλώς ακροατές. Σπουδαιότεροι από αυτούς ήταν ο Λιβάνιος και ο Θεμίστιος, καθηγητής της φιλοσοφίας ο οποίος σύμφωνα με τον Κωνστάντιο κατέστησε την Κωνσταντινούπολη, «ἱκανὸν τῆς παιδεύσεως καταγώγιον». Το πρώτο πανεπιστήμιο στην Κωνσταντινούπολη ιδρύθηκε από τον αυτοκράτορα Κωνστάντιο. Ονομάστηκε «Μέγα Διδασκαλείον», στεγαζόταν στο Καπιτώλιο και σε αυτό δίδασκαν διαδοχικά οι εθνικοί ρητοροδιδάσκαλοι και σοφιστές, Λιβάνιος και Θεμίστιος. Στον τομέα της παιδείας άξιος διάδοχος του Κωνσταντίου στάθηκε ο Ιουλιανός (361-363 μ.Χ.) που με την αγάπη του για τα αρχαία γράμματα και την ώθηση που έδωσε στην ανάπτυξη της κλασικής παιδείας κατέστησε οριστικά την Κωνσταντινούπολη, πρωτεύουσα πνευματική πόλη. Ο Ιουλιανός απομάκρυνε τους χριστιανούς γραμματικούς, ρήτορες ή σοφιστές από τη δημόσια εκπαίδευση, γιατί δεν του φαινόταν τίμιο οι άνθρωποι αυτοί να διδάσκουν για «μερικές δραχμές» το αντίθετο από αυτό που πίστευαν: «Αν θέλουν να διδάσκουν, πρέπει πρώτα να πείσουν όντως τους μαθητές τους, ότι ούτε ο Όμηρος, ούτε ο Ησίοδος, ούτε κανείς από τους συγγραφείς που εξηγούν και τους οποίους έχουν καταδικάσει ως ασεβείς, ανόητους και πλανεμένους ως προς τα θεία, είναι πραγματικά τέτοιοι». Ο Ιουλιανός πίστευε ότι οι διευθυντές των σπουδών και οι διδάσκαλοι πρέπει να διακρίνονται πρώτα για το ήθος τους κι έπειτα για τις γνώσεις και την ευγλωττία τους. Ο Ιουλιανός δεν απαγόρευε στους νέους Χριστιανούς να μελετούν τους Έλληνες συγγραφείς «Πραγματικά δεν θα ήταν ούτε φυσικό ούτε λογικό να κλείνουμε τον καλό δρόμο σε παιδιά που δεν ξέρουν ακόμα ποιο δρόμο να ακολουθήσουν. […] Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να διαφωτίζουμε τους ανθρώπους που παραλογίζονται, όχι να τους τιμωρούμε». Ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος Β’ (408-450 μ.Χ.) με εισήγηση της συζύγου του Αθηναΐδας-Ευδοκίας εξέδωσε στις 27 Φεβρουαρίου 425 νόμο που στο πρώτο μέρος του ρύθμιζε την κρατούσα κατάσταση και στο δεύτερο προέβαινε στην αναδιοργάνωση του πανεπιστημίου, του πρώτου κρατικού πανεπιστημίου με το όνομα «Πανδιδακτήριον» και καθόριζε τη σύνθεση του διδακτικού προσωπικού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ-ΠΗΓΕΣ Tamara T. Rice, Ο δημόσιος και ιδιωτικός βίος Βυζαντινών, εκδ. Παπαδήμα, Αθήνα 1997. www.ime.gr www.filologikigonia.weebly.com