Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Εμφιαλωμένο νερό 1.Διαχείρηση πηγών 2.Κόστος 3.Ποιότητα και ασφάλεια για τον καταναλωτή 4.Το εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα-Απόστολος.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
«Εισαγωγή στην Αρχαιολογία των Αρχαίων Θεάτρων»
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Σχεδιασμός των Μεταφορών
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 1 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (2) Μελετήστε το απόσπασμα από.
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Παρουσίαση κατευθύνσεων Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Παντείου Πανεπιστημίου
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Κεφάλαιο 1ο Το άτομο Το άτομο είναι το πιο μικρό κομμάτι ενός στοιχείου. Στο κέντρο βρίσκεται ο πυρήνας με τα πρωτόνια p+, που είναι θετικά φορτισμένα.
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Partalidou Xanthi, PhD Candidate, MSc, BSc.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
6η Επιμορφωτική Διημερίδα Ζ’ ΕΝΩΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ομάδες προετοιμασίας γονεϊκότητας
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη “Πώς να το λύσω;” του G. Polya Παρουσίαση Προβλημάτων Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη Φεβρουάριος-Μάρτιος 2016

Περιεχόμενα Πρόβλημα Νο12 Πρόβλημα Νο13 Πρόβλημα Νο14

Εκφώνηση Προβλήματος Νο12 Ο Κώστας , ο Πέτρος και ο Παύλος ταξιδεύουν μαζί. Ο Πέτρος και ο Παύλος είναι καλοί στο περπάτημα, ο καθένας τους περπατά ρ χιλιόμετρα την ώρα. Ο Κώστας έχει χτυπήσει το πόδι του και οδηγεί ένα μικρό διθέσιο αυτοκίνητο , δεν χωράει όμως και τους τρεις. Το αυτοκίνητο αυτό διανύει c χιλιόμετρα την ώρα. Έτσι αποφάσισαν τα εξής: Ξεκινούν μαζί, ο Παύλος μπαίνει στο αυτοκίνητο με τον Κώστα και ο Πέτρος περπατάει. Μετά από ένα διάστημα , ο Κώστας κατεβάζει τον Παύλο, που αρχίζει να περπατάει. Ο Κώστας επιστρέφει να πάρει τον Πέτρο, ο οποίος μπαίνει στο αυτοκίνητο και οδηγούν μέχρι να φτάσουν στον Παύλο. Σε αυτό το σημείο αλλάζουν : Ο Παύλος ανεβαίνει στο αυτοκίνητο και ο Πέτρος περπατάει ακριβώς όπως ξεκίνησαν και η όλη διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι να φτάσουν . α ) Πόσα χιλιόμετρα την ώρα κάνουν και οι τρεις φίλοι ; β ) Υπάρχει κάποιος χρόνος που στο αυτοκίνητο είναι μόνο ένα άτομο. Ποιο κλάσμα (του χρόνου ταξιδιού) δείχνει τον χρόνο αυτό ; γ ) Εξετάστε τις ακραίες περιπτώσεις ρ = 0 και c = 0.

Κατανόηση Προβλήματος Προαπαιτούμενα για τη λύση του προβλήματος. 1 ) Γνώση ευθύγραμμης ομαλής κίνησης, (S = u∙t) 2 ) Καλή γνώση των ιδιοτήτων των αναλογιών. Θυμίζουμε από το Γυμνάσιο, τον παρακάτω πίνακα.

Επινόηση Σχεδίου Διαχωρίστε τα μέρη της συνθήκης. Χωρίζουμε τη συνθήκη σε δυο μέρη και το πρόβλημα σε τρεις φάσεις. Συγκεκριμένα :

Εκτέλεση Σχεδίου

Απάντηση στα ερωτήματα

Πρόβλημα Νο13 Τρεις αριθμοί βρίσκονται σε Α.Π και τρεις άλλοι σε Γ.Π . Προσθέτοντας διαδοχικά τους αντίστοιχους όρους αυτών των δυο προόδων έχουμε : 85 , 76 , 84 αντίστοιχα, και , προσθέτοντας και τους τρεις όρους της Α.Π, παίρνουμε άθροισμα 126. Να βρεθούν οι όροι των δυο προόδων. ΛΥΣΗ Σκοπός του δασκάλου: Η ικανότητα του μαθητή να λύσει το πρόβλημα. Ένας ωφέλιμος τρόπος είναι, διακρίνοντας τέσσερις φάσεις στην επίλυση προβλήματος. Κατανόηση Προβλήματος. Επινόηση Σχεδίου. Εκτέλεση του Σχεδίου. Κοιτάζοντας προς τα πίσω. Θεωρούμε τα κυριότερα στοιχεία του προβλήματος : Το ζητούμενο Τα δεδομένα Τη συνθήκη

Επίλυση Προβλήματος No13 Κατανόηση Προβλήματος Ποιο το δεδομένο ; Τρεις αριθμοί Α.Π και τρεις Γ.Π. Ποιο είναι το ζητούμενο ; Να βρεθούν οι παραπάνω όροι. Ποια είναι η συνθήκη ; Τα αθροίσματα των αντίστοιχων όρων των δυο προόδων είναι 85 , 76 , 84 και το άθροισμα των όρων της Α.Π είναι 126. Επινόηση Σχεδίου Κατανοείτε τη συνθήκη ; Μπορείτε να διαχωρίσετε τα μέρη της συνθήκης ; Δυο τα σκέλη, ένα που έχει σχέση με τα αθροίσματα των αντίστοιχων όρων, από το οποίο μπορούν να προκύψουν 3 εξισώσεις και το δεύτερο σκέλος προκύπτει από την φράση : «το άθροισμα των όρων της Α.Π είναι 126» , άλλη μια εξίσωση, συνολικά τέσσερις. Μπορείτε να γράψετε τις έννοιες με μαθηματικό συμβολισμό ; Το σχέδιο : Ονομάζω τους αγνώστους, χωρίζω τη συνθήκη σε σκέλη και λύνω το σύστημα που προκύπτει. Στο τέλος κάνω επαλήθευση.

Επίλυση Προβλήματος No13 Εκτέλεση Σχεδίου Ονομάζω τους ζητούμενους όρους : Το δεύτερο σκέλος της συνθήκης : «το άθροισμα των όρων της Α.Π είναι 126» , πως μπορεί να γραφεί σε μαθηματική γλώσσα ; x – ω + x + x + ω = 126 ή 3x = 126 ή x = 42

Επίλυση Προβλήματος No13 Κοιτάζοντας προς τα πίσω Κάνατε επαλήθευση ; Προφανώς και οι δυο λύσεις επαληθεύουν τα δεδομένα και τη συνθήκη.

Γενίκευση Προβλήματος Νο13 Τρεις αριθμοί βρίσκονται σε Α.Π και τρεις άλλοι σε Γ.Π . Προσθέτοντας διαδοχικά τους αντίστοιχους όρους αυτών των δυο προόδων έχουμε : δ , ε , ζ αντίστοιχα, και , προσθέτοντας και τους τρεις όρους της Α.Π, παίρνουμε άθροισμα c. Να βρεθούν οι όροι των δυο προόδων. Επίλυση Προβλήματος Εργαζόμαστε ανάλογα. Αν ω είναι η διαφορά της αριθμητικής και λ ο λόγος της γεωμετρικής προόδου. Τότε οι όροι των προόδων έχουν τη μορφή: Α.Π : …… ,α – ω, α, α + ω, … … (A) Γ.Π : … ,βλ-1, β, βλ, … , (Γ) Τα δεδομένα του προβλήματος διαχωρίζονται εύκολα σε τέσσερα μέρη που εκφράζονται με τις εξισώσεις: α – ω + β λ-1 = δ (1) α + β = ε (2) α + ω + βλ = ζ (3) (2n + 1)α = c (4) Από την επίλυση του συστήματος (1)-(4) προκύπτουν οι ζητούμενοι αριθμοί.

Βασικές Ερωτήσεις Κατανόησης Προβλήματος Πρόβλημα Νο14 Βασικές Ερωτήσεις Κατανόησης Προβλήματος Ποιο το δεδομένο ; Η Εξίσωση (1). Ποιο είναι το ζητούμενο ; Ο πραγματικός αριθμός m. Ποια είναι η συνθήκη ; Η (1) έχει τέσσερις πραγματικές ρίζες που σχηματίζουν Α.Π. Επινόηση Σχεδίου Κατανοείτε τη συνθήκη ; Προσοχή ! Αν α είναι ρίζα της (1) , τότε και η –α είναι ρίζα της (1), μιας και η εξίσωση περιέχει άρτιες δυνάμεις του ζητούμενου x. Μπορείτε να γράψετε τις έννοιες με μαθηματικό συμβολισμό ; Το σχέδιο : Ονομάζω τις τέσσερις ρίζες , σχηματίζω μια άλλη εξίσωση (2) που έχει ρίζες τις παραπάνω και συγκρίνω τις (1) και (2), τέλος κάνω επαλήθευση.

Εκτέλεση Σχεδίου Προβλήματος

Βιβλιογραφία [1] G. Polya, Πώς να το λύσω , Princeton University Press ,2η έκδοση-1957.