«Διασχίζοντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

Αρχαιολογικό πάρκο Λειβήθρων
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΣΩ (ΖΩ)ΤΗ ΦΥΣΗ» ΤΑΞΗ Ε΄ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΑΜΑΝΤΖΗ.
Περιφερειακό Γυμνάσιο και Λύκειο Λευκάρων
2ο ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΜΜΕΡΙΩΝ
Διερευνητική Εργασία. Μετά το πέρας της διερευνητικής εργασίας οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν: Να αναφέρουν τα πλεονεκτήματα των ήπιων μορφών ενέργειας.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
ένας τόπος με μακραίωνη ιστορία και ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
μαθαίνω για την κατασκηνωτική Ζωή
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΜΑΣ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Β΄ΦΑΣΗ: ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Β΄ΦΑΣΗ: ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Το πρόγραμμα διαρκεί περίπου 90 λεπτά και περιλαμβάνει: Ι. ΥΠΟΔΟΧΗ II. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος (1 η χρονιά)
Το ποτάμι μας ο Νέστος «Βιότοπος ποταμού Νέστου Η σημασία του υγροτόπου Νέστου στους κατοίκους της περιοχής» 3Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΑΛΛΙΚΟΥ – ΑΞΙΟΥ - ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ Εύα Κατράνα Βιολόγος-MSc Περιβαλλοντικής Βιολογίας Υπεύθυνη οικοξεναγήσεων-
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
9ο Γυμνάσιο Καλλιθέας «Μάνος Χατζιδάκις»
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΛΛΙΣΤΩ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Κατά την επίσκεψη Καλωσόρισμα των παιδιών. Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες ( Ανεμώνες, Ρόδια, Τριαντάφυλλα, Περιστέρια) Τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Θεσπρωτίας
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΟΜΗ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Συντελεστές: Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης: - Επιθεωρητής Τέχνης - Επιθεωρητής Τέχνης - Σύμβουλοι εκπαιδευτικών - Σύμβουλοι.
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
<< Το σποράκι πηγή ζωής >>
1o Δημοτικό Σχολείο Aμπελοκήπων
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
1ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πεταλούδων Ρόδου σήμερα
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
3ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγίου Μάρκου Δ΄ τάξη Σχ. Έτος:
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Την Τετάρτη οι μαθητές της Ε΄τάξης του σχολείου μας ,κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής επίσκεψης στη Θεσσαλονίκη ,είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Περιβαλλοντική Ομάδα «Το Δάσος»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώντας στα σοκάκια της Πάτρας … Τι εκπλήξεις με περιμένουν;» Σχ. Έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Αντιγόνη Κριπαροπούλου.
ΚΠΕ ΝΑΟΥΣΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Μουσειοσκευές.
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Ομάδα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Διασχίζοντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος» Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Κ.Π.Ε. Αράχθου - Άρτας . 1

Διήμερο - τριήμερο πρόγραμμα

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Ο Άραχθος είναι το ποτάμι που καθορίζει τον νομό Άρτας, ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Ο Άραχθος είναι το ποτάμι που καθορίζει τον νομό Άρτας, αφού διαμόρφωσε και συνεχίζει να διαμορφώνει τη ζωή και την φυσιογνωμία του νομού. Διήμερο πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν από κοντά τον Άραχθο, το ταξίδι του και τους παραποτάμους του. Να έρθουν σε επαφή με την ιστορία του τόπου, τις παραδόσεις και τους θρύλους που αφορούν το ποτάμι. Η κατανόηση της αξίας του Άραχθου ποταμού, θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και περιβαλλοντική ευθύνη.

ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Παρουσίαση του προγράμματος στη αίθουσα προβολών, γνωριμία μαθητών και συνοδών εκπαιδευτικών με τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας, συμπλήρωση φύλλων εργασίας. Προβολή παρουσίασης με θέμα την ιστορική αναδρομή του ποταμού Άραχθου και τα οικολογικά προβλήματα. Περπατώντας προς τον φάρο και στην λιμνοθάλασσα του Άγριλου ,συζητάμε για την πανίδα και την χλωρίδα, την καταγράφουμε και με το τηλεσκόπιο παρατηρούμε και αξιολογούμε την ορνιθοπανίδα της περιοχής. Αναφορά στο ρόλο και στην αξία του ποταμού, στους μύθους ,τους θρύλους και τις παραδόσεις που συνδέονται με την ύπαρξή του. Ενημέρωση για τα πέτρινα μνημεία του ποταμού (Γέφυρα Άρτας, Γεφύρι Πλάκας και πρόχειρες διαβάσεις (ξυλογέφυρες). Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό μουσείο της Άρτας και στο ιστορικό Γεφύρι ,δραματοποίηση του ποιήματος «Του γεφυριού της Άρτας» . Επίσκεψη στο χωριό «Σκούπα Άρτας» και οδοιπορικό στο περιβαλλοντικό μονοπάτι της βίδρας και στη γέφυρα Τζαρή. Ψυχοκινητικά παιχνίδια και εικαστικές δραστηριότητες. 4

ΣΤΟΧΟΙ Να γνωρίσουν οι μαθητές τις ιδιαιτερότητες του ποταμού Άραχθου και να αντιληφθούν τη σημασία του για τη ζωή της περιοχής και την αναγκαιότητα της προστασίας του. Να συλλέξουν και να επεξεργαστούν στοιχεία από την ιστορία της περιοχής. Να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν ώστε να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και περιβαλλοντική ευθύνη απέναντι στο παρελθόν και το παρόν του τόπου μας. Να μάθουν να χειρίζονται απλά όργανα μέτρησης. Να παρατηρούν, να συλλέγουν , να συσχετίζουν και να ταξινομούν. 5

ΠΕΔΙΟ 1η ημέρα απόγευμα 5:00 μ.μ.-09:00 μ.μ ΠΕΔΙΟ 1η ημέρα απόγευμα 5:00 μ.μ.-09:00 μ.μ (8 χιλ. απόσταση από το ξενοδοχείο.): Υποδοχή των μαθητών σε αίθουσα του Κ.Π.Ε. όπου γίνεται προβολή οπτικοακουστικού υλικού. Περπάτημα στο μονοπάτι του φάρου ή στη γειτονική λιμνοθάλασσα Αγρίλου και παρατήρηση πουλιών με τηλεσκόπιο. Επιστροφή στο κέντρο, επίσκεψη στα μουσεία Αλιείας και φυσικής ιστορίας. Κατασκευές ή παιχνίδια ανάλογα με την ηλικία των μαθητών. 2η ημέρα πρωί 9:00 π.μ – 13:00 μ.μ . Το απόγευμα ελεύθερο. (8 ως 20 χιλ απόσταση από το ξενοδοχείο.): Επίσκεψη στο φράγμα, στον υδροηλεκρικό (Υ.Η.Σ.) σταθμό « Πουρνάρι 1» και τον ταμιευτήρα « Πουρνάρι 2». Συνεχίζουμε τις επισκέψεις μας, στο κάστρο της Άρτας, στο αρχαιολογικό μουσείο και στο Γεφύρι της Άρτας. Λήξη του Διήμερου προγράμματος. 6

3η ημέρα: πρωί 9:00 π.μ -14:30 μ.μ (50χιλ. εκτός πόλης) 3η ημέρα: πρωί 9:00 π.μ -14:30 μ.μ (50χιλ. εκτός πόλης) Επίσκεψη στο « Ιστορικό γεφύρι της Πλάκας». Οδοιπορικό στο περιβαλλοντικό μονοπάτι της βίδρας, στην περιοχή «Σκούπα Άρτας» Στάση στην πλατεία του χωριού και επίσκεψη στο Μουσείο Φωτογραφίας. Περιβαλλοντικά παιχνίδια στον προαύλιο χώρο του Μουσείου. Οδοιπορικό ως την τοποθεσία «Γέφυρα Τζαρή» Επίσκεψη στο νερόμυλο και στο τελωνείο στην περιοχή «Κρυονέρι». Επίσκεψη στο οινοποιείο στην περιοχή «Βαθύκαμπος». Επιστροφή στην Άρτα. Λήξη του τριήμερου προγράμματος.

Δημιουργία παρουσίασης Αντωνοπούλου Ευανθία Σκούρα Χαρούλα Νηπ/γός στο Ολοήμερο Νηπ/γείο Πέτα Άρτας Νηπ/γός- Μέλος της Π.Ο του Κ.Π.Ε. Αράχθου Σχολ. Έτος 2015-16 8