Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Κατερίνα Βασιλικού, PhD Ακαδημία Αθηνών
Προσωπικές δεξιότητες
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 11 Οργάνωση Έργου,
Μάθημα 7 Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχέση ιατρού-ασθενούς.
Η επιστήμη του Web.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Έρευνα έτους ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ. Έρευνα έτους Φάσεις έργου Έρευνα πεδίου: 23 Ιανουαρίου 2006 μέχρι 13 Απριλίου 2006.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Θ. Ε
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π.
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ Μάθημα 15-16: Συνέντευξη

Συνέντευξη Στόχος η οργάνωση προφορικής επικοινωνίας συνεντευκτή-ερωτώμενου και Η συλλογή ενός αριθμού πληροφοριών πάνω σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο/θέμα Συνήθως πραγματοποιείται με δύο πρόσωπα αλλά μπορεί και να πραγματοποιηθεί και σε ομαδικό πλαίσιο.

Σκοποί συνέντευξης Ερευνητικός Διαγνωστικός Θεραπευτικός

Είδη συνέντευξης: Δομημένη και μη δομημένη Συνέντευξη σε βάθος ελεύθερη ή εστιασμένη Συνέντευξη σε βάθος Άμεση και έμμεση Επαναλαμβανόμενη συνέντευξη Κλινική συνέντευξη

Σύνταξη «οδηγού συνέντευξης»: α’ στάδιο: Προσδιορισμός του θέματος. Μετατροπή σκοπών της έρευνας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. β’ στάδιο: Διατύπωση και επεξεργασία ερωτήσεων ανάλογα με το είδος των ανθρώπων στους οποίους η συνέντευξη απευθύνεται (Κλειστές/ανοιχτές, άμεσες/έμμεσες, γενικές/συγκεκριμένες) γ’ στάδιο: Εκπαίδευση των συνεντευκτών (Δεξιότητες όπως η δυνατότητα ακρόασης, διατύπωση κα κατεύθυνση ερωτήσεων προϋποθέτουν εκπαίδευση) Δοκιμή οδηγού/σχεδίου συνέντευξης

Τι πρέπει να προσέξουμε γενικά στη διατύπωση ερωτήσεων Έναρξη με ευκολότερες και γενικότερες ερωτήσεις. Λογική αλληλουχία στη διατύπωση των ερωτήσεων Να μην υποβάλλουν μια συγκεκριμένη απάντηση στον/στην ερωτώμενο/η Αποφεύγουμε φράσεις που εμπεριέχουν διπλές και τριπλές ερωτήσεις Διατύπωση συγκεκριμένων ερωτήσεων Οι ερωτήσεις να είναι σαφείς, χωρίς διφορούμενες έννοιες Να μη δημιουργούν αναστολές στον/στην ερωτώμενο/η.

Διεξαγωγή συνέντευξης Εξασφάλιση συναίνεσης του ερωτώμενου (αντικείμενο έρευνας, υπεύθυνος οργανισμός, ανωνυμία, προσδοκίες, κίνητρα) Χρήση συσκευής ηχογράφησης (πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα) Το περιβάλλον της συνέντευξης (εξασφάλιση ιδιωτικού χαρακτήρα, λεπτομέρειες που επηρεάζουν τη διαδικασία) Πόσες συνεντεύξεις; πληροφοριακός κορεσμός

Σχέση μεταξύ συνεντευκτή και ερωτώμενου Διαδικασία αλληλεπίδρασης: πολύπλοκη. Ρόλοι στη συνέντευξη σημαντικό να διατηρηθούν: Συνεντευκτής ως ρυθμιστής. Να καμφθούν οι αντιστάσεις. Διαφορετικές αντιδράσεις των ερωτώμενων. Ανθρώπινη τάση ερωτώμενων να προβάλλουν επιθυμητά χαρακτηριστικά.

Οι μηχανισμοί άμυνας του Εγώ στη διάρκεια της συνέντευξης Άρνηση Εκλογίκευση Προβολή Απώθηση

Παράγοντες που βοηθούν να μιλήσει ο ερωτώμενος Η ευγένεια του συνεντευκτή Κλίμα εμπιστοσύνης, ενσυναίσθηση, «να μπεις στη θέση του άλλου» Η επιθυμία του ερωτώμενου να συμβάλλει στην αλλαγή μιας κατάστασης (ακόμα και αν ο ίδιος δεν έχει άμεση σχέση με την κατάσταση αυτή) Ανάγκη των ανθρώπων για επικοινωνία.

Δραστηριότητα Σε ζευγάρια πάρτε συνέντευξη η μια από την άλλη σε ένα από τα τέσσερα παρακάτω θέματα: α. Αναμνήσεις από κάποιες παιδικές σας διακοπές β. Λόγοι για τους οποίους επιλέξατε το αντικείμενο σπουδών σας γ. Σκέψεις για την κρίση Στη συνέχεια στοχασθείτε τις δυσκολίες που συναντήσατε είτε ως συνεντεύκτρια είτε ως ερωτώμενη.