Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π. Βασικές αρχές για την εκπόνηση Α.Π. Αρχές και κριτήρια
Κριτήρια για την εφαρμογή αρχών εκπόνησης ΑΠ Κριτήρια για την εφαρμογή αρχών εκπόνησης ΑΠ Η επιλογή της ύλης σύμφωνα με το σκοπό του σχολείου και τις ανάγκες της κοινωνίας Περιορισμός της ύλης σε αντιπροσωπευτικές γνωστικές δομές Προσαρμογή ύλης στο επίπεδο των μαθητών Ενοποίηση της ύλης συγγενικών μαθημάτων Συνδυασμός γραμμικής και σπειροειδούς διάταξης της ύλης
Αρχές που πρέπει να διέπουν το ΑΠ (Westphalen) Σχεδιασμός διδακτικών στόχων Αντιστοιχία περιεχομένου μάθησης, στόχων και πραγματικών αναγκών του μαθητή Εφαρμογή διδακτικών και μεθοδολογικών καινοτομιών Χρησιμοποίηση σύγχρονων επιστημονικών γνώσεων και επιτευγμάτων Σύνταξη του ΑΠ όχι από μεμονωμένη ομάδα ειδικών Δοκιμή πειραματική
Αρχές που πρέπει να διέπουν το ΑΠ (Ξωχέλλης) Ελαστικό πλαίσιο με περιθώρια αυτενέργειας και πρωτοβουλίας Σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, σύγχρονα ψυχοπαιδαγωγικά και κοινωνιολογικά δεδομένα Αντικειμενικά κριτήρια ελέγχου των γνώσεων , δεξιοτήτων των μαθητών
Άλλες οδηγίες για ΑΠ Δεν πρέπει να είναι προκατασκευασμένο και αυστηρά δομημένο Να ξεκινά με βάση την εμπειρία, όχι τις αφηρημένες έννοιες Να τονίζει το «γιατί» κι όχι το «τι» Να παρουσιάζει την πραγματικότητα όπως είναι Να δίνει εξίσου έμφαση στο γνψστικό και συναισθηματικό τομέα
Παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα το ΑΠ Γενικοί: κουλτούρα, παράδοση, ιστορία, πολιτικό καθεστώς, οινομικοτεχνολογική ανάπτυξη, θρησκεία, διαθέσιμα μέσα, φυσικοί πόροι Ειδικοί: εκπαιδευτικοί ιθύνοντες, εκπαιδευτικοί της πράξης, γονείς, φύση κα ηλικία των μαθητών
Ποια πρόσωπα επηρεάζουν το ΑΠ (Jones) Άτομα έξω από το σχολείο ασκούν πιέσεις για αλλαγή χωρίς αποτελεσματικότητα Άτομα έξω από το σχολείο-επαγγελματίες , όχι σε άμεση επικοινωνία με μαθητές Άτομα μέσα στα σχολεία που είναι υπεύθυνοι για τη δράση του σχολείου
Ποια πρόσωπα επηρεάζουν το ΑΠ Οι μαθητές….