Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Μεγάρων «Ταξιδεύοντας … με τον Νίκο Καζαντζάκη» και την επιμέλεια της φιλολόγου, Σωτηρίας Αλεξίου.
ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το ταξίδι ως ανάγκη ελευθερίας « Τούτη είναι η ελπίδα του ταξιδευτή: να βρει στα πέρατα της γης τις εικόνες που εκφράζουν την ψυχή του και τον βοηθούν να σώσει και να σωθεί. Όσο ταξιδεύω, νιώθω όλο και πιο πολύ ότι το ταξίδι είναι για μένα ανάγκη ελευτερίας».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΚΙΝΤΖΗΣ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΑΚΙΝΤΖΗΣ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το πάθος για τα ταξίδια « Να γυρίζεις τη γης, να βλέπεις – να βλέπεις και να μη χορταίνεις – καινούρια χώματα και θάλασσες και ανθρώπους κι ιδέες…»
Ταξιδεύοντας στο εξωτερικό… Από την πρώτη του νεότητα μέχρι το θάνατό του δεν έπαψε να ταξιδεύει στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στην Ασία και στην Αφρική. Ήταν ένας ακούραστος ταξιδιώτης.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΒΑΛΤΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΣΠΑΝΙΑ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΒΑΛΤΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΜΑΡΓΕΤΗΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΓΓΛΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΓΓΛΙΑ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στην επαρχία
Στη Λόντρα…
ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΚΟΜΠΟΥΛΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Να μάθεις ν' αγαπάς και να σέβεσαι τα καθημερινά μικρά γεγονότα- στα γεγονότα μονάχα να 'χεις εμπιστοσύνη, και να ξέρεις πως μονάχα υποταζόμενος σε αυτά κι ακολουθώντας τα πιστά μπορείς να τα ξεπεράσεις.
«Να ονειροπολείς και να κρατιέσαι στερεά από την πραματικότητα. … Να κρατιέσαι στερεά από την πραματικότητα και ν' αφήνεις στην κορφή της να κυματίζει τ' όνειρο.»
ΔΗΜΗΤΡΗΣ και ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΜΕΛΟΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Να μη νιώθεις πως είσαι άτομο ανεξάρτητο, παρά μέλος μιας ομάδας Να μη νιώθεις πως είσαι άτομο ανεξάρτητο, παρά μέλος μιας ομάδας. Να υπερασπίζεσαι όχι μονάχα την ατομική σου τιμή παρά ολόκληρη την τιμή της ομάδας όπου ανήκεις: σχολή, Πανεπιστήμιο, πόλη, έθνος.
Να υπερασπίζεσαι όχι μονάχα την ατομική σου τιμή παρά ολόκληρη την τιμή της ομάδας όπου ανήκεις: σχολή, Πανεπιστήμιο, πόλη, έθνος. …. Με τη μέθοδο αυτή μονάχα μπορείς ν' ασκηθείς για το μεγάλο παιχνίδι, αργότερα, της δημόσιας ζωής.
Έτσι, από σκαλοπάτι σε σκαλοπάτι, το παιχνίδι μπορεί να σε ανεβάσει στις πιο αψηλές κι αφιλόκερδες κορυφές της ενέργειας. Με τη μέθοδο αυτή μονάχα μπορείς ν' ασκηθείς για το μεγάλο παιχνίδι, αργότερα, της δημόσιας ζωής.
ΡΟΥΣΙΑ ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΚΑΡΑΓΟΥΔΑΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΡΟΥΣΙΑ ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΚΑΡΑΓΟΥΔΑΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΡΕΜΜΥΔΑΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΙΝΑ ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΟΜΠΡΟΓΙΑΝΝΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΚΥΠΡΟΣ ΡΑΝΙΑ ΠΑΝΟΥ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΥΠΡΟΣ ΡΑΝΙΑ ΠΑΝΟΥ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η γέννηση της Αφροδίτης
ΚΙΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΤΕΛΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΙΝΑ ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΤΕΛΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΙΑΠΩΝΙΑ ΜΑΡΙΑ ΒΑΛΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΑΠΩΝΙΑ ΜΑΡΙΑ ΒΑΛΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
«Μπροστά στους άλλους να στέκεσαι χαμογελαστός, μπροστά στον εαυτό σου να στέκεσαι αυστηρός. Στην ανάγκη να στέκεσαι γενναίος, στην καθημερινή ζωή πρόσχαρος. Όταν σε χειροκροτούν να στέκεσαι απαθής, όταν σε σφυρίζουν ασάλευτος.»
Μα όπου κι αν πήγε…. η καρδιά του ήταν ριζωμένη στην πατρίδα Μα όπου κι αν πήγε…. η καρδιά του ήταν ριζωμένη στην πατρίδα Όλα στην Ελλάδα, βουνά, ποταμοί, θάλασσες, πεδιάδες, «ανθρωπίζουνται» και μιλούν στον άνθρωπο μια σχεδόν ανθρώπινη γλώσσα. Δεν τον καταπλακώνουν, δεν τον τυραννούν, γίνουνται φίλοι του και συνεργάτες. Η θολή, ακαταστάλαχτη κραυγή της Ανατολής, περνώντας από το φως της Ελλάδας, καθαρίζει, ανθρωπίζεται, γίνεται λόγος.
Η Ελλάδα είναι το φίλτρο που λαγαρίζει με αγώνα πολύ το χτήνος σε άνθρωπο, την ανατολίτικη σκλαβιά σ’ ελευτερία και τη βάρβαρη μέθη σε νηφάλιο λογισμό. Να δώσει πρόσωπο στο απρόσωπο, μέτρο στην αμετρία, ισορροπώντας τις συγκρουόμενες τυφλές δυνάμεις, τέτοια η αποστολή της πολυβασανισμένης στεριάς και θάλασσας που λέγεται Ελλάδα.
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα…
ΜΟΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΟΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το ταξίδι στην Ελλάδα στάθηκε το πιο πνευματικό από όλα τα ταξίδια του Το ταξίδι στην Ελλάδα στάθηκε το πιο πνευματικό από όλα τα ταξίδια του. Πρόκειται για ταξίδι όχι μόνο στον χώρο, αλλά και στην ιστορία και, πρωτίστως, είναι ένας αναστοχασμός πάνω στις δυνατότητες και στα αδιέξοδα του ελληνισμού. Όπως σημειώνει στην αρχή του ταξιδιωτικού του για τον Μοριά: «Για έναν Έλληνα, το ταξίδι στην Ελλάδα είναι γοητευτικό, εξαντλητικό μαρτύριο».
«Πώς να γίνουμε κι εμείς άξιοι των προγόνων, πώς να τη συνεχίσουμε, χωρίς να τη ντροπιάσουμε, την παράδοση της ράτσας μας; […] Ακαταμάχητη μαγική δύναμη έχει το όνομα, όποιος γεννήθηκε στην Ελλάδα έχει το χρέος να συνεχίσει τον αιώνιο Ελληνικό θρύλο». Νίκος Καζαντζάκης
ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ο Ακροκόρινθος
ΟΛΥΜΠΙΑ ΒΙΒΙΕΛΣΑ ΧΑΤΖΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ ΒΙΒΙΕΛΣΑ ΧΑΤΖΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΠΑΡΤΗ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΦΡΑΓΚΟΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η Ελένη…
Τα κάστρα του Μοριά… ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΟΜΠΡΟΓΙΑΝΝΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΥΣΤΡΑΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΥΣΤΡΑΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ
Κι αν μια φράση θα ήθελε ο συγγραφέας να θυμόμαστε στη ζωή που έχουμε μπροστά μας, μάλλον θα μας συμβούλευε …
«Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: μονάχος μου, μονάχος μου μπορώ να σώσω τη γης!»
Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας 2ο Γυμνάσιο Μεγάρων Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας 2ο Γυμνάσιο Μεγάρων
Η ομάδα μας Γ΄ Γυμνασίου Χρυσούλα Παπαελευθερίου Γιάννης Ρακιντζής Γ΄ Γυμνασίου Χρυσούλα Παπαελευθερίου Γιάννης Ρακιντζής Καλλιόπη Βαλτά Σουλτάνα Καραγουδάκη Κωνσταντίνος Παπανδρέου Σωτηρία Δομπρογιάννη Ράνια Πάνου Γεωργία Παπαθανασίου Κατερίνα Μπέη Βιβιέλσα Χατζή
Α΄ Γυμνασίου Ευκλείδης Μαργέτης Στέφανος Μουστάκας Χρυσάνθη Κόμπουλη Α΄ Γυμνασίου Ευκλείδης Μαργέτης Στέφανος Μουστάκας Χρυσάνθη Κόμπουλη Δημήτρης-Δωρόθεος Σταμέλος Σπύρος Σταμέλος Γιώργος Κρεμμύδας Μαρία Βαλτά Ιωάννα Πατέλη
Με την επιμέλεια της φιλολόγου, Σωτηρίας Αλεξίου. Υπεύθυνος για την ηλεκτρονική παρουσίαση ο Σωτήρης Παπαπαύλος, Α’ Γυμνασίου Με την επιμέλεια της φιλολόγου, Σωτηρίας Αλεξίου.