ΕΘΙΜΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΙΡΗΝΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ.
Advertisements

Τα ελληνιστικά βασίλεια σελ:
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Ηλίας Βενέζης.
Συγκέντρωση υλικού-επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
ΓΕΡΑΣΚΛΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΜΗΜΑ Β1 ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Τραπεζούς, Ήπειρος, Νίκαια
Η’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου - Ιορδάνειο Ιστορία Δ’ Τάξης
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.
Της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους
ΑΜΑΛΙΑ ΤΣΑΚΙΡΗ Β6. Σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα ως τώρα άτεκνοι. Λίγο καιρό μετά απέκτησαν ένα πανέμορφο κοριτσάκι και.
7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ Πωλίνα Συμεωνίδου Β 5. Σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα ως τώρα άτεκνοι. Λίγο καιρό μετά απέκτησαν ένα πανέμορφο.
MARIE CURIE Εργασία για το Project Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Ομάδα 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
Η πτώση του Βυζαντίου.
Άλωση της Κωνσταντινούπολης
Στις αρχές του 9ου αιώνα οι Βούλγαροι κατοικούσαν στο Βυζάντιο με την υποχρέοση να εμποδίζουν άλλους λαούς να κατοικούν εκεί. Αυτοί δεν το έκαναν και.
Η ΦΥΛΑΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ κεφ.20
Οι δημόσιες αναπαραστάσεις της Θεοτόκου εξέφραζαν τόσο την εκκλησιαστική, όσο και την κοσμική εξουσία. Το κύρος Της καθρεφτιζόταν στη δημόσια ζωή. Το 570μ.Χ.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βουλγάρους και τους Ρώσους
Ιστορία της Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής (4ος – 15ος αι.)
Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015
7. Σλάβοι και Βούλγαροι.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
Θ.Ε.3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
και η μερική αναδιοργάνωση
ΑΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ. Ζωγράφος Αναστάσιος 1778 Μια νύχτα η Ειρήνη είδε το εξής όραμα: μπήκε στον πύργο ένα περιστέρι κρατώντας με το ράμφος του κλαδί ελιάς, το.
Δυναστεία των Μακεδόνων Οι Μακεδόνες αυτοκράτορες κυβερνούν για 200 χρόνια την αυτοκρατορία. Κάνουν αλλαγές στη διοίκηση και τη νομοθεσία. Βασίλειος Α'
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
Εικόνα με την Παρθένο του Βλαδιμήρ. Φιλοτεχνήθηκε στην Κωνσταντινούπολη περί το 1125 και μεταφέρθηκε στη Ρωσία. Επέδρασε.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Σ’ ένα βουνό της Πελοποννήσου ζούσε το ιερό ελάφι της θεάς Άρτεμης.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3
Του μαθητή Γιώργου Μπουτσιούκη Τμήμα Γ2 ημερομηνία 7/12/2013
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΘΕΜΑΤΑ Τι ήταν τα θέματα ; Στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία με την ονομασία
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα
Δαμιανός Κυριαζόπουλος
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
και η μερική αναδιοργάνωση
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Ατομική Βόμβα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΙΜΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ

ΓΑΜΟΣ

Στέφανα γάμου, 10ος αι., Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών.

Ο γάμος στο Βυζάντιο αποτελούσε ένα πολύ σημαντικό θεσμό που ρύθμιζε τη συμβίωση των δύο φύλων και τη νομιμοποίηση των φυσικών τους απογόνων.

ΒΑΠΤΙΣΗ

Τη γέννηση ακολουθούσε η βάπτιση, η οποία στα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού γινόταν όταν οι ενδιαφερόμενοι έφταναν σε μεγάλη ηλικία, αφού προηγουμένως περνούσαν μια δοκιμαστική περίοδο κατήχησης (κατηχούμενοι ). Σταδιακά, εξαιτίας του κινδύνου να πεθάνει κάποιο παιδί αβάπτιστο, καθιερώθηκε η ηλικία των τριών ετών ως κατάλληλη για το βάπτισμα, ενώ από τον 6ο αιώνα ορίστηκε ότι τα νήπια πρέπει να βαπτίζονται σαράντα μέρες από τη γέννησή τους, όταν τελειώσει η περίοδος της λοχείας της μητέρας και να μπορεί να παρευρίσκεται και εκείνη στο μυστήριο. Το μυστήριο της βάπτισης συνδυαζόταν και με τη διαδικασία της ονοματοδοσίας.

Οι σχεσεις του βυζαντιου με την ρωσια                                            

θανατος

Αναπαράσταση τάφου στην Λάρνακα.

Ο Μαυρίκιος υπήρξε ο πρώτος αυτοκράτορας που σκοτώθηκε από το διάδοχό του. Ο Φωκάς ήταν ο δεύτερος. Μετά την επιτυχή έκβαση της στάσης του Ηρακλείου, ο Φωκάς αιχμαλωτίστηκε και οδηγήθηκε ενώπιον του Ηρακλείου που τον ρώτησε, «Έτσι λοιπόν κυβέρνησες, αχρείε;» για να λάβει την απάντηση , «και συ θα κυβερνήσεις καλύτερα;». Οργισμένος ο Ηράκλειος, τον αποκεφάλισε ο ίδιος επί τόπου. Το σώμα του Φωκά παραδόθηκε στον όχλο και αφού σύρθηκε στους δρόμους της Πόλης, τελικά, κάηκε.

Ο Βασίλειος Α’, σε ένα κυνήγι στη Θράκη δέχθηκε την επίθεση ενός μεγάλου ελαφιού που τον έριξε από το άλογο και καθώς τα κέρατα μπλέχτηκαν στη ζώνη του αυτοκράτορα, τον έσυρε για 16 μίλια. Ένας από τους υπηρέτες τελικά τον πρόλαβε και έκοψε με το το μαχαίρι του τη ζώνη απελευθερώνοντάς τον. Αλλά ο Βασίλειος, μέσα στην ταραχή του, νόμισε ότι ο σωτήρας του προσπάθησε να τον σκοτώσει και διέταξε τον άμεσο αποκεφαλισμό του. Το συμβάν δεν φάνηκε στην αρχή να του είχε προκαλέσει κάποιο σοβαρό τραυματισμό, αλλά λίγο αργότερα, ίσως λόγω του ισχυρού σοκ ή πιθανόν από εσωτερική αιμορραγία, πέθανε. Με αυτόν τον επεισοδιακό τρόπο τερματίστηκε η πολυκύμαντη ζωή ενός ανθρώπου που ο από σταβλίτης σε χωριό της Μακεδονίας, κατόρθωσε να γίνει ένας από τους πιο σημαντικούς αυτοκράτορες του Βυζαντίου.