Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καταστάσεις των υλικών
Advertisements

Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΒΑΘΜΟΝΟΜΗΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟΥ
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Φύλλο εργασίας 4 Μετρήσεις θερμοκρασίας- η βαθμονόμηση
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
«Ο σχηματισμός των σκιών».  Τα παιδιά στη νηπιακή ηλικία έχουν εμπειρίες, αλλά είναι αδιαφοροποίητες  Ο σχηματισμός των σκιών αποτελεί ένα περίπλοκο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
« Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο » Ο σχηματισμός των σκιών Πασσά Διονυσία Ψαρρού Αλεξία.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θερμότητα.
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΑΤΜΟΙ. ΟΡΙΣΜΟΙ  Στερεοποίηση ή πήξη  Λανθάνουσα θερμότητα τήξης.
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Τα ψυγεία στην ζΩΗ μαΣ !!! Απο Μαρια Κλεανθουσ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650

Δραστηριότητα 1η Ανίχνευσης – «Γιατί λιώνει ο χιονάνθρωπος;» Στόχοι: Να ανιχνεύσουμε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών σχετικά με το φαινόμενο της τήξης και της πήξης. Περιγραφή: Ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τα παιδιά στη παρεούλα και τους δείχνει το εξής βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=YdxmBDVAmMQ. Στο βίντεο αυτό βλέπουμε έναν χιονάνθρωπο που λιώνει. Θέτει στα παιδιά τις εξής ερωτήσεις: «Τι είδατε στο βιντέο;» «Γιατί πιστεύετε ότι έλιωσε ο χιονάνθρωπος;» «Τι θα βοηθούσε στο να τον ξαναφτιάξουμε;» Καταγράφει τις απαντήσεις των παιδιών.

Δραστηριότητα 2η – «Που λιώνουν πιο γρήγορα τα παγάκια;» Στόχοι: Να αναγνωρίσουν τα παιδιά την τήξη. Να συνδέσουν την τήξη με την παροχή θερμότητας από το περιβάλλον στο σώμα που τίκεται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος Υλικά: 2 ποτήρια 2 παγάκια

Περιγραφή Τα παιδιά θα παρατηρήσουν πως ένα υλικό στερεής μορφής μετατρέπεται σε υγρό και ποιος ο ρόλος της θερμοκρασίας στο να γίνει αυτό. Ο εκπαιδευτικός τοποθετεί τα παγάκια από την κατάψυξη σε δύο ποτήρια. Τοποθετεί το ένα ποτήρι έξω από την τάξη και το άλλο μέσα στην τάξη. Έπειτα θέτει στα παιδιά τις εξής ερωτήσεις: «Θα λιώσουν τα παγάκια και στα δύο ποτήρια;» «Σε ποιο ποτήρι θα λιώσουν πιο γρήγορα τα παγάκια;» «Πού έχει πιο πολύ κρύο; Μέσα ή έξω από την τάξη;». Μαζί με τα παιδιά καταγράφει πόση ώρα έκαναν τα παγάκια να λιώσουν. Συγκρίνουν τα λεπτά. Ο εκπαιδευτικός θα ρωτήσει τα παιδιά γιατί τα παγάκια έξω από την τάξη έλιωσαν πιο αργά από τα παγάκια που ήταν μέσα στην τάξη. Θα ακολουθήσει συζήτηση καθοδηγούμενη από τον εκπαιδευτικό η οποία θα καταλήξει στα εξής συμπεράσματα: Πως ο πάγος λιώνει και γίνεται νερό Ο πάγος λιώνει μέσα και έξω από την τάξη. Μέσα λιώνει πιο γρήγορα καθώς έχει πιο ζέστη απ’ ότι έξω. Η θερμοκρασία ευθύνεται για το χρόνο που κάνει να λιώσει ένα υλικό.

Δραστηριότητα 3η : «Πείραμα με διάφορα υλικά» Δραστηριότητα 3η : «Πείραμα με διάφορα υλικά» Στόχοι: Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της τήξης και της πήξης Να συνδέσουν το φαινόμενο της τήξης με την παροχή θερμότητας από θερμαντική συσκευή Να συνδέσουν το φαινόμενο της πήξης με την ψύξη στη κατάψυξη και στο περιβάλλον Να κατανοήσουν την σταθερή ποιότητα του υγρού και του στερεού σώματος Υλικά: Γκαζάκι ψυγείο Μπρίκι Μπολ Παγοθήκες Πλαστικά κουταλάκια Σοκολάτα Κερί

Περιγραφή: Η δραστηριότητα χωρίζεται σε τρεις φάσεις Στην πρώτη φάση ο εκπαιδευτικός και τα παιδιά συγκεντρώνονται στην παρεούλα, όπου υπάρχει ένα γκαζάκι και ένα μπολ με κομματάκια σοκολάτας. Ο εκπαιδευτικός ρωτάει τα παιδιά τι πιστεύουν ότι θα συμβεί, αν τοποθετήσουμε το μπολ με τη σοκολάτα πάνω στο αναμμένο γκαζάκι Βλέποντας τη σοκολάτα να λιώνει ο εκπαιδευτικός ρωτάει τα παιδιά γιατί πιστεύουν ότι έλιωσε. Στη συνέχεια, τα παιδιά σηκώνονται ένα, ένα και βάζουν την υγρή σοκολάτα σε κουταλάκια. Ο εκπαιδευτικός τα ρωτάει τι πιστεύουν ότι θα γίνει αν βάλει τα κουταλάκια με τη σοκολάτα στη κατάψυξη. Μετά από λίγη ώρα βγάζουν τα κουταλάκια και διαπιστώνουν ότι η σοκολάτα πάγωσε. ακολουθεί συζήτηση για το φαινόμενο τήξης και πήξης. Στις επόμενες δύο φάσεις της δραστηριότητας επαναλαμβάνεται το ίδιο πείραμα, αλλά με παγάκια και κερί.

Δραστηριότητα 4η Αξιολόγηση – «Παιχνίδι με κάρτες» Στόχοι: Να αξιολογήσουμε εάν τα παιδιά έχουν κατανοήσει τη διαδικασία τήξης και πήξης Υλικά Οι ακόλουθες κάρτες

Περιγραφή Ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει τα παιδιά στην παρεούλα και στη μέση τοποθετεί τις διάφορες κάρτες. κάθε παιδί με τη σειρά του έρχεται στη μέση. Ο εκπαιδευτικός του δίνει μία κάρτα, για παράδειγμα αυτή της λιωμένη σοκολάτας. Ρωτάει το παιδί να βρει τη διαδρομή που προηγήθηκε για να πάρει η σοκολάτα αυτή τη μορφή. Το παιδί θα πρέπει να βρει τις δύο κάρτες που ταιριάζουν, δηλάδή την κανονική σοκολάτα και την κατσαρόλα που βράζει και να τις τοποθετήσει στη σειρά (σοκολάτα – κατσαρόλα που βράζει – λιωμένη σοκολάτα). Ο εκπαιδευτικός επιπλέον παροτρύνει τα παιδιά κάθε φορά να εξηγήσουν τη διαδικασία που προηγήθηκε με δικά τους λόγια.