ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν, να μοιράζονται και να συνεργάζονται για την ενημέρωση με ένα νέο τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας. Η επιτυχία του Web 2.0 βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αμφίδρομη επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων στο διαδίκτυο μέσω της νέας γενιάς του κοινωνικού λογισμικού όπως: Wikis, Blogs, RSS,κ.λ.π
ΕΙΔΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ WEB2 Στις καθημερινές μας δραστηριότητες στο Web μπορεί να βρει κανείς όλο και πιο πετυχημένα Web 2.0 εργαλεία όπως: Wikipedia, το YouTube, το MySpace, το Flickr. Το Flickr http://www.flickr.com/ είναι ένας δημοφιλής δικτυακός τόπος στον οποίο οι χρήστες ενσωματώνουν και μοιράζονται προσωπικές φωτογραφίες και βίντεο. Παράλληλα το υλικό που φιλοξενείται μπορεί να ενσωματωθεί στα blogs http://lefkos36.blogspot.com/ ή http://egpaid.blogspot.com και τα social media.
ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ WEB2 Ένας από τους βασικούς στόχους της εφαρμογής του Web 2.0 είναι: Η ενίσχυση της μαθητοκεντρικής επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των συμμετεχόντων. Με τον όρο «συμμετέχοντες», αναφερόμαστε σε άτομα που: Διαθέτουν σχετικούς μαθησιακούς πόρους, είτε μπορούν να βοηθήσουν να ανακαλύψουν και να αποκτήσουν τους πόρους, είτε είναι πρόθυμα να ανταλλάξουν και να μοιραστούν τέτοιους πόρους με άλλους. Με τον όρο «μαθησιακοί πόροι», αναφερόμαστε στους συμμετέχοντες συν-εκπαιδευόμενους, στο διαθέσιμο περιεχόμενο μάθησης, καθώς και στις διαθέσιμες υπηρεσίες.
Είναι ο προσδιορισμός-επιλογή των κατάλληλων συν-εκπαιδευόμενων ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ WEB2 Είναι ο προσδιορισμός-επιλογή των κατάλληλων συν-εκπαιδευόμενων Του κατάλληλου περιεχομένου μάθησης, Η παροχή των κατάλληλων υπηρεσιών μάθησης, Η διευκόλυνση, μέσω των κατάλληλων διεπαφών, της μαθητοκεντρικής επικοινωνίας και συνεργασίας
Η ανάπτυξη ανώτερης τάξης δεξιοτήτων ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ WEB2 Η ανάπτυξη ανώτερης τάξης δεξιοτήτων Ο αναστοχασμός πάνω στις δράσεις, που ήδη πραγματοποιήθηκαν Η κριτική σκέψη. Οι μαθητές χρειάζονται υποστήριξη για το πώς να χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία για τον ουσιαστικό αναστοχασμό.
WEB2 ΚΑΙ ΔΦΕ Βασικός λόγος αναγκαιότητας ένταξης των εφαρμογών του Web 2.0 στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών είναι η οικειότητα χρήσης των εφήβων με τις περισσότερες εφαρμογές: Χρησιμοποιούν το facebook, YouTube, flickr, ανταλλάσσουν απόψεις σε chat rooms κλπ. Έτσι ο εκπαιδευτικός συμμετέχοντας στα παραπάνω με τους μαθητές του μπορεί να προκαλέσει τη διδακτική εμπλοκή τους και να τις επεκτείνει, δημιουργώντας πχ ομάδες συζήτησης (πχ. google groups), προσωπικό ιστολόγιο ή ιστολόγιο της τάξης, κλπ.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ WEB2 H συγγραφή ενός ημερολογίου μετεωρολογικών ή αστρονομικών παρατηρήσεων και η δημοσίευσή τους σε ιστολόγιο. H συλλογή δεδομένων και η συγγραφή μιας εγκυκλοπαίδειας πολυμέσων, τύπου wiki, για την τοπική πανίδα και χλωρίδα, H δημοσίευση σχεδίων εργασίας τύπου project πάλι σε wiki περιβάλλον, O διαμοιρασμός στην εκπαιδευτική κοινότητα ανοιχτών, στην επίλυσή τους, προβλημάτων, που προάγουν την κριτική σκέψη,
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ WEB2 Oι συνεργατικού τύπου online δραστηριότητες, H δημιουργία ατομικών portfolio, όπου μεταξύ άλλων μπορεί να καταγράφονται απόψεις και εμπειρίες αλλά και η εξέλιξη της μαθησιακής πορείας, H άμεση αλληλεπίδραση και αλληλοενημέρωση μεταξύ των μελών μιας ομάδας (πχ. μιας τάξης) πάνω σε ένα θέμα προς συζήτηση με ή χωρίς την καθοδήγηση του επόπτη καθηγητή μέσα από το Facebook ή τις ομάδες Google κλπ,