Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ο Κόμβος Δευτερογενούς Επεξεργασίας: Μια ερευνητική υποδομή για τη συγκριτική κοινωνική έρευνα.
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
Κοινωνιολογική Έρευνα
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη Εκπαιδευτική Παρουσίαση στο πλαίσιο του μαθήματος Γνωστικής.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ «Υποέργο 1 - ΕΠΑΕ ΑΙΓΑΙΟ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ& ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ» της Πράξης «CESSDA ΕΠΑΕ - Υποστήριξη.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Βασικές αρχές και είδη Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Msc Περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος Διεύθυνσης Οργάνωσης και Πληροφορικής της Ε. Ε. Τ. Α. Α.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 5 & 6
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ερμηνευτική προσέγγιση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Ερευνητικές Φιλοσοφίες και Προσεγγίσεις
Δομική προσέγγιση και δομο-λειτουργισμός.
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Μελέτες «κοινής γνώμης»
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Βασικές θέσεις της πολιτισμικής-ιστορικής θεωρίας του Vygotsky ( )
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Δρ. Λεμπέση Γεωργία Ελένη
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Στατιστικές Υποθέσεις
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στη Στατιστική για τις Βιοεπιστήμες
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης 3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 2 Φιλίππα Χατζησταύρου Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης

Τι ειναι συγκριση; 3/2017 Σύγκριση δύο ή περισσοτέρων αντικειμένων ανάλυσης που ανήκουν σε αντίστοιχα συλλογικά περιβάλλοντα : περιγραφή και επεξήγηση των oμοιoτήτων και των διαφορών (κυρίως των διαφορών) όρων ή αποτελεσμάτων μεταξύ κοινωνικών μονάδων ευρείας κλίμακας (περιφέρειες, έθνη, κοινωνίες και πολιτισμούς) με στόχο να αυξηθεί η γνώση. Η σύγκριση δεν είναι απλή παράθεση περιγραφών μιας υπόθεσης. Δίνει απάντηση στο αιτιολογικό ερώτημα γιατί υπάρχουν οι παρατηρούμενες ομοιότητες και διαφορές μεταξύ δύο ή περισσοτέρων αντικειμένων ανάλυσης (περιπτώσεων) και εξαρτάται από τη συλλογή των δεδομένων σε δύο ή περισσότερες περιπτώσεις σύμφωνα με το κοινό πλαίσιο. Φιλίππα Χατζησταύρου

Στοχοι τησ συγκρισησ 3/2017 Πέρα από την συγκριτική επεξήγηση ομοιοτήτων (σφαιρική συγκριτική ανάλυση) και διαφορών (διαφοροποιημένη συγκριτική ανάλυση) η σύγκριση στοχεύει: Η ανάπτυξη κατηγοριών, ιδεών, πλαισίων, προτάσεων, μοντέλων και θεωριών που καλύπτουν και εξηγούν ατομικές και κοινωνικές διεργασίες (γενικεύσεις, ιδεότυπα, μοντέλα). Η αναγνώριση των αληθινών ιδιαιτεροτήτων μίας ή περισσοτέρων κοινωνιών. Αλλαγή τόπου έρευνας για τόνωση της επιστημονικής φαντασίας με στόχο την έξοδο από την κυκλικότητα της ιστορικής γνώσης. Φιλίππα Χατζησταύρου

Σύγκριση και αντικειμενοποιηση 3/2017 1- Το αναφορικό μοντέλο σύγκρισης: μια κοινωνία χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί μια καλύτερη εικόνα της κοινωνίας συγκρίνοντάς την με άλλες. 2- To πλήρες μοντέλο σύγκρισης: αυτό το είδος της σύγκρισης που μπορεί να υπο- ή δια-κρατικό, συνήθως στοχεύει στη μείωση της ποικιλομορφίας που παρατηρείται σε κάθε λογική σε μια γενική αρχή (σε εμπειρικό επίπεδο μπορούν να γίνουν στατιστικοί συσχετισμοί, ελέγχος της αιτιότητας, έλεγχος υποθέσεων, ανάπτυξη τυπολογιών). Φιλίππα Χατζησταύρου

Η σημασια των ορων στη συγκριτικη αναλυση -1 3/2017 Χωρίς όρους/έννοιες, πληροφορίες για διάφορα αντικείμενα ανάλυσης μπορούν να τα συναρμολογήσουμε μαζί, αλλά δεν έχουμε καμία βάση για να τα συσχετίσουμε ώστε η έρευνα του ενός να αφορά το άλλο. Η συγκριτική ανάλυση εξαρτάται από τους όρους. Αυτές είναι ιδέες που λαμβάνουν ονόματα και καθορίζουν τις ερωτήσεις που μπορεί να ρωτήσει κάποιος και τις απαντήσεις που μπορεί να πάρει. Πρέπει να ‘ορίσουμε τους όρους΄ πριν επιλέξουμε το θεωρητικό πλαίσιο. Οι θεωρίες αναφέρονται στους όρους αυτούς. Π.χ. Όταν δύο αντικείμενα ανάλυσης διαφέρουν όσον αφορά ένα συγκεκριμένο εννοιολογικό χαρακτηριστικό, ο ερευνητής θα αναζητήσει μια θεωρία για να εξηγήσει εμπειρικά την μεταβολή. Φιλίππα Χατζησταύρου

Η σημασια των ορων στη συγκριτικη αναλυση -2 3/2017 Το σημείο εκκίνησης είναι η ανάπτυξη ενός γενικού λεξιλογίου (bare bones) π.χ. για την ταξινόμηση των πολιτικών συστημάτων. Οι έννοιες-όροι παρέχουν τις κατηγορίες στις οποίες μπορούν να ταξινομηθούν πληροφορίες σχετικά με συγκεκριμένα αντικείμενα ανάλυσης (π.χ. Χώρες, πολιτικά κόμματα κτλ.). Η χρήση των εννοιών-όρων δεν αμφισβητεί την ιδιαιτερότητα ενός εθνικού gestalt (δεν υπάρχει ταυτοσημία). Ο ερευνητής μπορεί να επιλέξει έννοιες ανάλογα με το τι στοχεύει να περιγράψει με τη λογική της διαβάθμισης (G. Sartori, «σκάλα της αφαίρεσης») και ανάλογα με το σκοπό της έρευνας. Παράδειγμα Αντικείμενο ανάλυσης: οι εκλογές. Έρευνα Α: Σύγκριση εκλογών ως μέσο επιλογής ηγετών Έρευνα Β: Σύγκριση ανταγωνιστικών ή μη ανταγωνιστικών εκλογών Έρευνα Γ: Σύγκριση εντός του ανταγωνιστικού μοντέλου ανάμεσα στα διάφορα είδη αντιπροσώπευσης (αναλογικό σύστημα, πλειοψηφικό σύστημα κτλ.). Φιλίππα Χατζησταύρου

οντολογια, επιστημολογια, μεθοδολογια 3/2017 ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Η φύση της πραγματικότητας (αντικειμενική ή υποκειμενική) προς παρατήρηση (ποια είναι τα χαρακτηριστικά της, τα συστατικά της και πως συνδέονται μεταξύ τους). Παράδειγμα: Ποια είναι η φύση των θεσμών; ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ Η φύση της γνώσης (τι αποτελεί σωστή και νόμιμη γνώση) Παράδειγμα: Τι μπορούμε ή πρέπει να ξέρουμε για τους θεσμούς; ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Η στρατηγική της έρευνας (συλλογή δεδομένων και στρατηγική ανάλυσης αυτών) Παράδειγμα: Πως μπορούμε να παρατηρήσουμε τους θεσμούς; Φιλίππα Χατζησταύρου