Τριήρης Η τριήρης ήταν ταχύτατο αρχαίο κωπήλατο πολεμικό πλοίο, δηλαδή ένα είδος γαλέρας, με τρεις σειρές κωπηλάτες (όχι πάντα και τρεις σειρές κουπιά),

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Museum Entrance Είσοδος στην Πινακοθήκη μας! Αίθουσα Ι Αίθουσα ΙΙ Αίθουσα IV Αίθουσα ΙΙΙ Πινακοθήκη (όνομα σχολείου) Δημιουργοί Έκθεμα 1.
Advertisements

FRANK GEHRY: GUGGENHEIM MUSEUM: BILBAO. SANTIAGO CALATRAVA: MUSEUM OF FINE ARTS, MILAUKEE, USA.
ΑΜΒΟΥΡΓΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ Η Ελεύθερη και χανσεατική πόλη του Αμβούργου, είναι η δεύτερη σε πληθυσμό μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας. Έχει κατοίκους στο.
ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
The Art Institute of Chicago.
«Εφαρμογή ψηφιοποίησης στη Βιβλιοθήκη του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου: προβλήματα και προοπτικές» Δήμητρα Κουκίου Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης ΕΙΜ.
Deutsches Museum Μόναχο
IST CULTIVATE-EU Τί είναι: Συνοδευτικό μέτρο του προγράμματος IST, υπαγόμενο στην Kεντρική Δράση ΙII, στον τομέα «Ψηφιακή Κληρονομιά και Πολιτιστικό.
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
ΤΟΠΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΥΑΡΙΑ….. ΤΟΠΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΥΑΡΙΑ….
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές. Αγγείο Hadra Hadra, 3 ος -2 ος αι. π.Χ. (Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος) Σήμερα: ΜΜΑ (Metropolitan Museum of Arts, Νέα Υόρκη)
ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ Η Μάντσεστερ είναι πόλη της Αγγλίας, που γεωγραφικά βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της. Η Μάντσεστερ αποτελεί Μητροπολιτικό δήμο της μητροπολιτικής.
Gotthold Ephraim Lessing Παραδεισοπούλου Βερονίκη Χανοπούλου Μαργαρίτα Τζήμου Βάσω Σαββίδου Φωτεινή Παπαδοπούλου Αντωνία.
Museum Entrance Είσοδος στην Πινακοθήκη μας! Αίθουσα Ι Αίθουσα ΙΙ Αίθουσα IV Αίθουσα ΙΙΙ Πινακοθήκη Δ΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου Ευκαρπίας.
Οι περιπέτειες του Οδυσσέα από την Τροία μέχρι το νησί των Φαιάκων
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΤΡΟΙΑ
Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!
Sehenswürdigkeiten in München Επιμέλεια Αντώνης Χαλκιώτης Schuljahr Projekt der Klasse C2 Υπεύθυνη τμήματος: Γκουβά Παρασκευή.
Ιστορία 1945: Τέλος Β’ Παγκοσμίου πολέμου Νικητές: ΗΠΑ Μεγάλη Βρετανία Γαλλία Σοβιετική Ένωση Ηττημένοι: Γερμανία Ιταλία Ιαπωνία Οι νικητές χωρίζουν τη.
Μελετώντας τη βυζαντινή αυτοκρατορία στο απόγειο της δύναμής της: πολιτική και πολιτισμός στα χρόνια των Μακεδόνων Οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου ερευνούν.
Πέτρος Π. Καριώτογλου Παιδαγωγική Σχολή Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας ΑΞΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Καβακλή Ευαγγελία Μεταπτυχιακή Διατριβή « Η αξιοποίηση.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.: E-class μαθήματος:
1ο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο / Θεσσαλονίκη 28 Φεβρουαρίου 2015 «Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου»
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ. ΓΕΩΓΡΑΦΟΣ ● Πρωτεύουσα: Λισαβόνα ● Βρίσκεται στη νοτιοδυτική Ευρώπη ● Συνορεύει με την Ισπανία ● Βρέχεται από τον Ατλαντικό Ωκεανό.
Aνατολίζουσα κεραμική
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων / δράσεων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ»(ΕΦΕΠΤ) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.
Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Τμήμα Οικονομικών ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
GIANNI VERSACE. H ζωή του… Ο Gianni Versace, γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1946 στην Reggio Calabria της Ιταλίας. Εκεί μεγάλωσε με τον μεγαλύτερο αδελφό.
Μνημεία του Ευρωπαϊκού πολιτισμού Μαρία Αμπατζή Στ΄2 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσσαλονίκης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ; ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ; ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΕΣΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ;
Possible Rock Art Records of the Crab Nebula Supernova in the Western United States Μάθημα Α ρχαιοαστρονομίας.
Η Νίκη της Σαμοθράκης Δημιουργήθηκε στα τέλη του 3ου - αρχές 2ου αιώνα π.Χ. (περ. στα 220 με 190 π.Χ.). Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη.
Η ανθρωπολογία στη χώρα των πραγμάτων… Είναι ο υλικός κόσμος άψυχος και παθητικός στον αντίποδα της οντότητας άνθρωπος που είναι ζωντανός και ενεργητικός;
Αρχιτεκτονική μουσείων Μουσείο Guggenheim, Μπιλμπάο.
« Παναθηναϊκοί.
ΨΕΥΔΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
3-ωρο, επιλεγόμενο μάθημα Γ’ εξαμήνου
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης
1594 Villers (Νορμανδία) Ρώμη
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Βασικές Έννοιες.
Ζωολογία ΙΙ Ενότητα 1η. Υποφύλα Χορδωτών
Βερολίνο-Το νησί των μουσείων/ Museumsinsel in Berlin
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Dali Ο Σαλβαδόρ Νταλί (πλήρες όνομα: Salvador Felip Jacint Dalí Domènech Γεννήθηκε 11 Μαϊου 1904 και πέθανε 23 Ιανουαρίου Καταγόταν από τις Φιγέρες.
ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ.
480 π .Χ . Βιέννη, Kunsthistorisches Museum
ΕΝΔΟΚΑΡΔΙΑΚΟΙ ΟΓΚΟΙ: ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ, ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ – Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΚΗΣ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΕΚΠΑ
ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΥΣΕΙΑΚΩΝ ΧΩΡΩΝ-ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΜΟΥΣΕΙΑ
Μεθοδολογία των Κοινωνικών Επιστημών
Οικολογία της συμπεριφοράς των Πρωτευόντων ΙΙ
Ιστορίες για ήρωες και τέρατα
Κόπανου Μαρία Κιώρη Έλενα Τσιάντα Ελένη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μέχρι που φτάνουν οι δυνατότητες των μικροϋπολογιστών;
ΙΙ. Η κοινωνία της πληροφορίας
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ( )
Ο Μ. Αλέξανδρος σε έργα τέχνης της Δύσης
Classifying plants and animals
ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΕΣΗΣ
In Blind, 1985, oil on canvas, 145x110cm Σύγχρονοι πίνακες ζωγραφικής 20 ου- 21 ου αι. Συλλογή: Φρυσίρα (
Η γεωπολιτική θεώρηση των διεθνών σχέσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τριήρης Η τριήρης ήταν ταχύτατο αρχαίο κωπήλατο πολεμικό πλοίο, δηλαδή ένα είδος γαλέρας, με τρεις σειρές κωπηλάτες (όχι πάντα και τρεις σειρές κουπιά), που εμφανίστηκε στην Κόρινθο, σύμφωνα με την παράδοση. Η τριήρης πήρε το όνομά της από τις τρεις σειρές κουπιών, με έναν κωπηλάτη ανά κουπί, όπως άρχισε να κατασκευάζεται και ίσχυε πάντα στους ελληνικούς και στους στόλους. Η χρήση της τριήρους σύντομα επεκτάθηκε και στις μη ελληνικές ναυτικές δυνάμεις της Μεσογείου, αλλά αυτές υιοθέτησαν και παραλλαγές με δίκροτες τριήρεις, δηλαδή με δυο καταστρώματα, αλλά δύο κωπηλάτες ανά κουπί στο πάνω κατάστρωμα, καθώς και μονόκροτες, δηλαδή με ένα κατάστρωμα, αλλά τρεις κωπηλάτες ανά κουπί. Ο όρος «τριήρης» μερικές φορές χρησιμοποιήθηκε και κατά το Μεσαίωνα και τις αρχές της Αναγέννησης, για να περιγράψει γαλέρες με τρεις σειρές κωπηλατών ανά πλευρά

Η τριήρης ήταν πλοίο μακρόστενο, ταχύ, χαμηλό, με ρηχή καρίνα και γενικά σχετικά ελαφριά και απλή συνολική κατασκευή. Το μήκος του κυμαινόταν από 33 έως 43 μέτρα, το πλάτος του 3,5-4,4 μέτρα και το ύψος του 2,1-2,5 μέτρα πάνω από την ίσαλο γραμμή. Είχε βύθισμα μόνο 0,9-1 μέτρα, οπότε διέθετε και τη δυνατότητα πλεύσης σε αβαθή νερά (περιορισμένες, όμως, δυνατότητες σε ανοικτή θάλασσα και υπό κυματισμό). Στο μπροστινό μέρος του πλοίου υπήρχε τοποθετημένο ένα έμβολο επενδεδυμένο με ορείχαλκο, το οποίο χρησιμοποιόταν και για εμβολισμό εναντίον πλοίων σε ναυμαχίες, όποτε αυτό θεωρούνταν εφικτό, αλλά και για την προστασία του πλοίου κατά την προσάραξη σε ρηχά νερά. Ως πηδάλιο χρησιμοποιούνταν μεγαλύτερα διπλά κουπιά στην πρύμνη.

Ως πλοίο ήταν γρήγορο και ευέλικτο, με αποτέλεσμα να αποτελεί τον κυρίαρχο τύπο πολεμικού πλοίου στη Μεσόγειο από τον 7ο ως τον 4ο αιώνα π.Χ. Η μέγιστη ταχύτητα του έφτανε περίπου τους 8 κόμβους (κόμβος: ένα ναυτικό μίλι=1852 μέτρα την ώρα) μόνο με τα κουπιά και τους 10 με χρήση και του ιστίου με ούριο άνεμο (το 1987 πλήρωμα έφτασε τους 12 κόμβους με κουπιά και με πανιά). Μπορούσε να καλύψει απόσταση 100 χιλιόμετρων ημερησίως. Η δύναμή της βασιζόταν στους περίπου 170 κωπηλάτες (ερέτες), που ήταν τοποθετημένοι σε τρία επίπεδα (δύο εσωτερικά και το εξωτερικό).

Κανονικός αριθμός του πληρώματος της τριήρους: 200 άνδρες, οι οποίοι και κατανέμονταν ως ακολούθως: Αξιωματικοί 7: 1) Τριήραρχος: Ο γενικός διοικητής της τριήρους, του πληρώματος και της υποστήριξης του πλοίου. Στην περίπτωση της Αθήνας ανήκε στην τάξη των «πεντακοσιομεδίμνων» ο οποίος και αναλάμβανε μαζί με την εξέχουσα αυτή θέση και την υποχρέωση της καταβολής του κόστους κατασκευής της τριήρους και όλων των εξόδων μισθοδοσίας του πληρώματος και της πάσης φύσεως συντήρηση, τροφοδοσίας και εξοπλισμού του σκάφους. 2) Κυβερνήτης: Ήταν ο υπεύθυνος για τον ασφαλή πλού. Χειρίζονταν το πηδάλιο. 3) Κελευστής: Ήταν ο υπεύθυνος για την εκπαίδευση των κωπηλατών. Διεύθυνε τους κωπηλάτες. 4) Πρωράτης: Συνήθως στέκονταν στην πλώρη, παρατηρώντας και αναφέροντας στους δυο παραπάνω ότι σημαντικό έβλεπε, (καθήκοντα οπτήρα). 5) Πεντηκόνταρχος: Το όνομα είναι απομεινάρι από την εποχή των πεντηκοντόρων, αλλά στις τριήρεις είχε καθήκοντα γραμματέα, ταμία και φροντιστή, ήταν υπεύθυνος για τα πάσης μορφής εφόδια. 6) Ναυπηγός: Ήταν ο υπεύθυνος των τεχνικών θεμάτων του σκάφους που περιλάμβαναν επισκευές και επιδιορθώσεις όταν απαιτούνταν, και 7) Τριηραυλίτης: Χρησιμοποιούσε αυλό και ήταν υπεύθυνος του ρυθμού της κωπηλασίας. Nαύτες γενικών καθηκόντων (9 – 10), Ερέτες (170) και Επιβάτες (10 οπλίτες- ακοντιστές + 4 τοξότες. Όταν χρειάζονταν όμως, οι επιβάτες αυξάνονταν ως τους 80). Γενικά οι ναύτες στις ελληνικές τριήρεις ήταν πολίτες και όχι δούλοι ή κατάδικοι. Αν χρειάζονταν η απασχόληση δούλων, τότε αυτοί απελευθερώνονταν πρώτα. Επίσης δεν ήταν δεμένοι στις θέσεις τους και αντίθετα συνήθως ήταν οπλισμένοι και έπαιρναν μέρος στη μάχη καταστρώματος σε περίπτωση ρεσάλτο.

Μοντέλο αρχαίας ελληνικής τριήρους, Deutsches Museum, Μόναχο, Γερμανία.