Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Τμήμα Οικονομικών ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Τμήμα Οικονομικών ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Τμήμα Οικονομικών ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ’ ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ (PLACE MANAGEMENT & MARKETING) Ακαδημαϊκό Έτος 2015-2016 Διαχείριση και Μάρκετινγκ Τόπου/ Πόλης – Σύγχρονες Θεωρητικές Τάσεις και Προοπτικές Καραχάλης Νικόλας Βόλος, 21.10.2015 1ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Α. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΕΩΝ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 1.ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2.ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΕΩΝ/ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ 3.ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΟΛΙΤΩΝ 4.ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ – RAVAL Β. ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ – ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ/BRANDING 1.ΕΙΚΟΝΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 2.CITY BRANDING - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.20152

3 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Πόλεις, Πολιτισμός και Τουρισμός Ανάπτυξη του Αστικού Τουρισμού Πολιτιστικός Τουρισμός: Ειδική Αγορά με την μεγαλύτερη ανάπτυξη (OΑΣΑ 2009) - Στροφή προς μορφές πολιτιστικής κληρονομιάς / δημιουργικές βιομηχανίες (Richards 2008) Οικονομία της Εμπειρίας (Pine and Gilmore 1998) H αναζήτηση της αυθεντικότητας και του καθημερινού (Urry 1990) – Dark tourism? Πώς οι ΤΠΕ επηρεάζουν τα 5 στάδια του ταξιδιού Νέες Τάσεις 3ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

4 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΕΩΝ/ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.20154

5 Bilbao 5ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

6 Ανάπλαση Bilbao Guggenheim effect Ολοκληρωμένο σχέδιο αστικών παρεμβάσεων Δημιουργία εταιρίας ειδικού σκοπού (ΕΕΣ) με την ονομασία Bilbao Ria 2000 Συμμετοχικές Διαδικασίες – Προβλήματα Επιδράσεις στην πόλη 6ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

7 Bilbao 7ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

8 8

9 Nέα Είσοδος Stedelijk 9ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

10 2. Διεθνής εμπειρία 2.1. Άμστερνταμ Περιοχή μουσείων Museumplein Rijksmuseum - Βράβευση Rijksmuseum 10 1/8 ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

11 Van Gogh MuseumConcert Gebouw Stedelijk Museum 11 2/8 ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

12 Στρατηγική I amsterdam 12 4/8 ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

13 Βαρκελώνη (Raval – MACBA) 13ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

14 Raval - Βαρκελώνη H Βαρκελώνη έχει συνδεθεί με τον πρωτοποριακό πολεοδομικό σχεδιασμό Raval: Κεντρική πρώην βιομηχανική περιοχή της Βαρκελώνης, ταυτισμένη μέχρι πρόσφατα με τους μετανάστες από την Αφρική, την πορνεία και τα ναρκωτικά. Barrio Chino (Βόρειο και Νότιο τμήμα) Πολεοδομικές Παρεμβάσεις Από το 2000 και έπειτα η περιοχή υποδέχεται νέες πολιτιστικές χρήσεις 14ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

15 15

16 Raval - Βαρκελώνη Διχοτόμηση σε Βόρειο και Νότιο Raval Κινήματα πόλης / Φεστιβάλ περιοχής 16

17 Αλλαγή της εικόνας της περιοχής Καταλυτικός υπήρξε ο ρόλος του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (MACBA). Φοιτητές – Νέα Ζευγάρια Εγκληματικότητα – Ενσωμάτωση Μεταναστών Η περίπτωση του ξενοδοχείου 5 αστέρων Ρόλος Πολιτικής Προβολής και Επικοινωνίας (Re- branding) 17ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

18 18

19 Ravalejar 19ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

20 NYT: How Hipsters Ruined Paris 20ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

21 Εικόνα μιας περιοχής ή μιας πόλης: Θετική ή Αρνητική… 21ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

22 Εικόνα ενός τόπου Ορισμοί (Lynch, κ.α.) Η εικόνα ενός οποιουδήποτε τόπου είναι η απλοποιημένη, γενικευμένη και συχνά στερεότυπη εντύπωση που έχουν τα άτομα για αυτόν. Πώς σχηματίζεται η εικόνα για μια περιοχή ή μία πόλη; – Από τις προωθητικές ενέργειες στο πλαίσιο ενός σχεδίου μάρκετινγκ (π.χ., φυλλάδια, διαφημίσεις) – Με την κάλυψη γεγονότων από τα μέσα ενημέρωσης – Με την σάτιρα – Από προσωπική εμπειρία – Από τις περιγραφές και τις φήμες 22

23 Αρνητικές Εικόνες Στιγματισμός από αρνητικά γεγονότα ή χαρακτηριστικά Ορισμένες φορές η ταύτιση με μία συγκεκριμένη εικόνα ενδέχεται μακροπρόθεσμα να ζημιώνει την πόλη, αφού δημιουργεί μία πάγια δεδομένη εικόνα που δεν ανατρέπεται εύκολα 23ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

24 24

25 25

26 26ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

27 27

28 Β. Μεταμορφώνοντας την εικόνα της πόλης – Μάρκετινγκ/Branding 28ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

29 Ιστορικό της προώθησης των αστικών περιοχών Πρόσφατη αναγνώριση του ρόλου του αστικού μάρκετινγκ (μετά τη δεκαετία του 1980) Μ. Βρετανία, Η.Π.Α., Αυστραλία Μεταφορές, Τουρισμός Μετανάστευση Αποβιομηχάνιση Σήμερα: μεγαλύτερος ανταγωνισμός, περισσότεροι φορείς, ποικιλία εικόνων - Ειδικές Αγορές (Niche Markets) 29ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

30 Παραδείγματα Τομέων Ανταγωνισμού Οι έδρες πολυεθνικών εταιριών Οι έδρες διεθνών οργανισμών (π.χ. Ε.Ε., ΟΗΕ) Έξυπνες Πόλεις -Καινοτομικά Πάρκα Διοργάνωση συνεδρίων Θεματικά πάρκα Σύγχρονες εικαστικές τέχνες Γαστρονομία 30ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

31 Μάρκετινγκ-Branding 31 Μάρκετινγκ του τόπου (Hospers and Penn 2011): «Είναι μία μακροπρόθεσμη διαδικασία ή στρατηγική αλληλένδετων ενεργειών και μέτρων με σκοπό την διατήρηση ή αύξηση της ελκυστικότητας ενός τόπου για συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού» Με τον όρο branding του τόπου εννοούμε την απόδοση συγκεκριμένης χωρικής ταυτότητας σε μία περιοχή ή πόλη ώστε να διαμορφωθεί μία κεντρική ιδέα για τα χαρακτηριστικά και την προσωπικότητά της. Το αποτέλεσμα πρέπει να είναι πρωτότυπο, αξιομνημόνευτο, κατανοητό και εύχρηστο. Στόχος είναι η σύνδεση της πόλης, της περιφέρειας ή της χώρας με μία πρωτότυπη ταυτότητα. ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

32 Rebranding: Αντιστροφή Αρνητικής Εικόνας ενός προορισμού Κρήτη: Μάλια – Χερσόνησος: Έχουν ξεπεράσει τη φέρουσα ικανότητα όσον αφορά τον τουρισμό Κορεσμένος προορισμός – προβλήματα με την εικόνα/φήμη Πρόταση Σχεδίου Μάρκετινγκ 32

33 33

34 Χιούμορ 34ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

35 35ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015

36 36

37 37

38 Μάρκετινγκ/Branding του Τόπου Δεν είναι τόσο καινοτόμο: η εικόνα, η φήμη και η ταυτότητα ενός τόπου έχουν αποτελέσει αντικείμενο έρευνας εδώ δεκαετίες (Lynch, Jacobs, Rossi, κλπ) Οι σύγχρονες προσεγγίσεις λαμβάνουν υπόψη τους εξής παράγοντες: την πολυεπιστημονική διάσταση του αντικειμένου την συμπληρωματικότητα με άλλες διαδικασίες στρατηγικού σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο την αποφυγή ταύτισης με το μάρκετινγκ τουριστικού προορισμού τη μεθοδολογία αποτίμησης των επιπτώσεων της εφαρμογής του την πρακτική διάσταση της εμπλοκής των εταίρων ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.201538

39 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ 39ΚΑΡΑΧΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ 8.10.2015


Κατέβασμα ppt "Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης & Τμήμα Οικονομικών ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ‘ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google