Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ELDOM Α.Ε.Β.Ε. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
Advertisements

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Διά Βίου Μάθησης», Leonardo Da Vinci, Δράση «Μεταφορά Καινοτομίας» Ανακεφαλαίωση των βασικών αρχών της ολοκλήρωσης Καραμπέρη Χριστίνα,
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ: NOΣΗΛΕΥΤΡΙΑ - ΝΟΣΗΛΕΥΤΗΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μοντέλο Kaiser Το μοντέλο στηρίζεται στην αρχή της προληπτικής δράσης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διοικητικές μεταρρυθμίσεις και οικονομική αποτελεσματικότητα στον τομέα της Υγείας Γιάννη Υφαντόπουλου Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Σύστημα ικανοποίησης χρηστών και εκτίμησης αναγκών: Στόχος να αξιολογήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης του ασθενή και να εντοπίσουμε τις πιθανές μελλοντικές.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
Διοικητική Πρακτική 3ο μάθημα
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΧΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Μοντέλο Καθοδηγούμενης Φροντίδας - Guided Care
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ Κρέπια Βασιλική1, Κατσαραγάκης Στυλιανός2, Καϊτελίδου Δάφνη3, Πρεζεράκος.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member, Faculty of Nursing, University of Alberta, Canada E-mail: anastasia.mallidou@ualberta.net Τμήμα Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Αθηνών, 6ο Εξάμηνο, Φεβρουάριος - Μάιος 2008

Διεπιστημονική Συνεργασία: Στόχος, Αποτελέσματα, Διλήμματα Διεπιστημονική Συνεργασία: Στόχος, Αποτελέσματα, Διλήμματα. Χαρακτηριστικά Ποιοτικής Συνεργασίας.

Συνεργασία σε τι; Εκπαίδευση & Πρακτική Ιατροκεντρικό σύστημα εκπαίδευσης Άνισο επίπεδο σπουδών Κοινές διδακτικές εμπειρίες Πληροφορίες, Αξιολόγηση, Συντονισμός Λήψη αποφάσεων, στόχοι, παρεμβάσεις Εφαρμογή & παρακολούθηση Ευθύνη αποτελέσματος

Δι-επαγγελματική Συνεργασία … δέσμευση επαγγελματιών στην από κοινού εργασία προς όφελος του ασθενή … εμπεριέχει τη δυνατότητα κατάργησης ιεραρχίας & εξουσίας που απορρέουν από ρόλους & λειτουργίες Χωριστές & συνδεδεμένες δυναμικές: Φιλοσοφία: νέοι τρόποι εργασίας Πολιτικές πρωτοβουλίες: με σκοπό την κατάλληλη δημιουργία δομών για εφαρμογή διεπιστημονικής συνεργασίας Ασθενείς: που απολαμβάνουν ποιοτική φροντίδα & αποτελεσματική χρήση πόρων.

Στόχος της Διεπιστημονικής Συνεργασίας Η ποιότητα & αποτελεσματικότητα της φροντίδας υγείας εξαρτάται άμεσα από τη συνεργασία μεταξύ γιατρών-νοσηλευτών (Zwarenstein & Bryant, 2001) Επιπτώσεις: ικανοποίηση ασθενών, θνησιμότητα, επιπλοκές, διάρκεια νοσηλείας, κόστος Βελτίωση εργασιακής ζωής (ικανοποίηση, αναγνώριση, περιορισμός συγκρούσεων) Το ΠΡΟΪΟΝ των οργανισμών & των επαγγελματιών υγείας είναι ΟΜΑΔΙΚΟ.

Αποτελέσματα συνεργασίας (1) (Zwarenstein & Bryant, 2001) Αλλαγή της συμπεριφοράς & νοοτροπίας των επαγγελματιών υγείας Επικοινωνία (πληροφορίες, συναισθήματα, απόψεις) Συνεισφορά (καθηκόντων, λήψη αποφάσεων, στόχων) Δυναμική της εξουσίας (εμφανείς εκφράσεις δύναμης: π.χ., ισόχρονη προφορική συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων) Αμοιβαίος σεβασμός Επαγγελματική ικανοποίηση & αυτονομία νοσηλευτών Κατανόηση αποτελεσματικών θεραπειών Μείωση αντικαταθλιπτικών φαρμάκων: 19-57%!

Αποτελέσματα συνεργασίας (2) (Zwarenstein & Bryant, 2001) Επίδραση στους ασθενείς Διάρκεια νοσηλείας (από 6.06  5.46 μέρες) Αριθμός επισκέψεων Μη προγραμματισμένες επανεισαγωγές Υπακοή στις θεραπευτικές οδηγίες Ικανοποίηση από τη φροντίδα υγείας Ατυχήματα και επιπλοκές Επιβίωση και θνησιμότητα Χρήση πόρων (π.χ., φάρμακα, εργαστηριακές εξετάσεις)  εξοικονόμηση από $8.090 σε $6.681)

Ηθικά διλήμματα στη συνεργασία Βασικά κριτήρια Τεχνικά αποδεκτή φροντίδα Επίσημη εκπαίδευση Άδεια άσκησης επαγγέλματος Κάλυψη ανεπαρκούς συναδέλφου? Συναδελφική πίστη? Κοινωνικό δίκαιο? Εξατομικευμένη φροντίδα vs. συνεργασία Νοσηλευτική κατ’ εργασία ;;;;

Βασικά χαρακτηριστικά ποιοτικής συνεργασίας Βασικά χαρακτηριστικά ποιοτικής συνεργασίας Εφικτό ομαδικό όραμα, αποστολή της ομάδας, στόχοι και σκοπός: επαναλαμβάνονται με σαφήνεια Σεβασμός, υποστήριξη & υπευθυνότητα Αποτελεσματική συμμετοχή Εργασιακό περιβάλλον & χρήση πόρων Συστηματικές παραδοχές προς επίτευξη στόχων Μηχανισμοί αξιολόγησης αποτελεσμάτων & προσαρμογής Υποστήριξη νέων μεθόδων & συνεχούς αλλαγής

Πολιτική της Συνεργασίας (Πολιτική= ιδέες) «Η επιτυχία της διεπιστημονικής συνεργασίας εξαρτάται από την ικανότητα των επαγγελματιών υγείας να ενημερώσουν για τη φιλοσοφία του επαγγέλματός τους & να επηρεάσουν ο ένας τον άλλον» (Scott, 1999)

Έρευνες Collins (2005): MDs & RNs σε διαβητικούς ασθενείς διαφορετικές προσεγγίσεις Shaw et al (2005) Hultberg et al (2005) Allan et al (2005) Farquhar et al (2005) Hall et al (2005)

Από την εμπειρία σας..... Ανακαλέστε ένα παράδειγμα από την πρακτική σας άσκηση που να σχετίζεται με όσα συζητήσαμε σήμερα.

Παράδειγμα Ηλικιωμένοι - ΚΑΠΗ Προσλαμβάνεστε ως Νοσηλευτής (χωρίς προηγούμενη σχετική εμπειρία) από το νέο ΚΑΠΗ Ζωγράφου. Αναλαμβάνετε τα καθήκοντά σας και ενημερώνεστε ότι θα πρέπει να οργανώσετε τη νοσηλευτική υπηρεσία του ΚΑΠΗ. Εκτός από εσάς, προσελήφθησαν ταυτόχρονα μία κοινωνική λειτουργός, ένας φυσιοθεραπευτής και μία οικογενειακή βοηθός. Σε ποιες ερωτήσεις πρέπει να απαντήσετε για τη διασφάλιση σωστής και αποτελεσματικής οργάνωσης;