Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399 Δραστηριότητες Από τον Κόσμο της Φυσικής Για Το Νηπιαγωγείο Η διάδοση της θερμότητας στα στερεά: Καλοί και Κακοί αγωγοί Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
Γενική Περιγραφή Δημιουργία σεναρίου για τη διάδοση της θερμότητας : διάκριση καλών και κακών αγωγών Τρις δραστηριότητες: Δραστηριότητα Γνωστικής Προετοιμασίας Δραστηριότητα Διδασκαλίας Δραστηριότητα Αξιολόγησης
1η Δραστηριότητα: Το ατύχημα του Σεφ Στόχος: Να εισάγουμε τα παιδιά στο θέμα της διάκρισης των καλών και κακών αγωγών της θερμότητας Διδακτική Στρατηγική: Αφήγηση ιστορίας/ Συζήτηση/ Διατύπωση ερωτημάτων Είδος Δραστηριότητας: Δραστηριότητα Γνωστικής Προετοιμασίας Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός
1η Δραστηριότητα: Το ατύχημα του Σεφ Περιγραφή: Αφήγηση Ιστορίας Συζήτηση και διατύπωση ερωτήσεων στα παιδιά σε σχέση με την ιστορία πχ: Γιατί κάηκε ο σεφ μόλις έπιασε τα χερούλια της καινούργιας κατσαρόλας; Γιατί με τα χερούλια της δικής του κατσαρόλας δεν συνέβαινε αυτό; Τί διαφορά υπήρχε ανάμεσα στις 2 κατσαρόλες και τα χερούλια τους; 3. Καταγραφή υποθέσεων των παιδιών σε σχέση με το συμβάν
1η Δραστηριότητα: Το ατύχημα του Σεφ " Ήταν κάποτε ένας πετυχημένος και διακριμένος σεφ που τον λέγανε Λουκούλλειο. Ο Λουκούλλειος δούλευε για πολλά χρόνια σε ένα εστιατόριο και ήταν γνωστός για τις πολύ νόστιμες σούπες του. Τις σούπες του τις έφτιαχνε πάντα στην αγαπημένη του κατσαρόλα που δεν αποχωριζόταν ποτέ γιατί όσο ζεστή κι αν ήταν όταν άγγιζε τα πλαστικά της χερούλια ποτέ του δεν καιγόταν. Ένα πρωί γεμάτος χαρά για το επίσημο δείπνο που θα ετοίμαζε για το δήμαρχο της πόλης φτάνοντας στο εστιατόριο του συνειδητοποίησε δυστυχώς πως η αγαπημένη του κατσαρόλα έλειπε. Τότε πολύ λυπημένος αναρωτήθηκε πώς θα ετοιμάσει το δείπνο χωρίς την αγαπημένη του κατσαρόλα. Έτσι λοιπόν χωρίς να έχει άλλη επιλογή αποφασίζει να πάει να αγοράσει μια καινούργια κατσαρόλα ίδια με τη δικιά του. Φτάνοντας στο κατάστημα διαπίστωσε πως δεν υπάρχει κατσαρόλα με πλαστικά χερούλια όπως η δικιά του αλλά μόνο μία με μεταλλικά. Έτσι μην έχοντας άλλη επιλογή αναγκάστηκε να την αγοράσει. Επιστρέφοντας άρχισε αμέσως το μαγείρεμα γιατί η ώρα είχε ήδη περάσει. Όταν ενημερώθηκε ότι ο δήμαρχος έφτασε πήγε να βγάλει τη σούπα από τη φωτιά για να σερβίρει τα πιάτα. Ένα ατύχημα όμως συνέβη την ώρα που πήγε να πιάσει την κατσαρόλα από τα μεταλλικά χερούλια, κάηκε και του έπεσε από τα χέρια. Στενοχωρημένος ο Λουκούλλειος άρχισε να αναρωτιέται γιατί συνέβη αυτό;;;;"
2η Δραστηριότητα: Μικροί Σεφ Στόχος: Να διακρίνουν τα υλικά που θερμαίνονται σε όλη τους τη μάζα (καλοί αγωγοί) και αυτά που θερμαίνονται μόνο στο σημείο επαφής τους με τη πηγή (κακοί αγωγοί) Διδακτική Στρατηγική: Πείραμα Είδος Δραστηριότητας: Δραστηριότητα Διδασκαλίας Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός Υλικά: Μία κατσαρόλα με πλαστικά χερούλια Μία κατσαρόλα με μεταλλικά χερούλια Γκαζάκι Αναπτήρας Νερό
2η Δραστηριότητα: Μικροί Σεφ Περιγραφή: Προτείνουμε να γίνουμε σεφ για να επιβεβαιώσουμε αν ισχύουν οι προβλέψεις – απαντήσεις των παιδιών στις προηγούμενες ερωτήσεις μας Εφαρμογή πειράματος: Ζεσταίνουμε 2 κατσαρόλες 1 με μεταλλικά και 1 με πλαστικά χερούλια Αφού σβήσουμε τη φωτιά ζητάμε από τα παιδιά να έρθουν να ελέγξουν τι συνέβη και στις 2 περιπτώσεις ακουμπώντας τα χερούλια
3η Δραστηριότητα: Καίει ή δεν καίει; Στόχος: Να αξιολογήσουμε αν τα παιδιά κατανόησαν την διαφορά μεταξύ καλών και κακών αγωγών και αν είναι πλέον σε θέση να διακρίνουν ποία υλικά θερμαίνονται σε όλη τους την επιφάνεια και ποία μόνο στο σημείο επαφής τους με την πηγή Διδακτική Στρατηγική: Συζήτηση/Πείραμα Είδος Δραστηριότητας: Δραστηριότητα Αξιολόγησης Ρόλος εκπαιδευτικού: Συνερευνητικός Υλικά: Βαμβάκι εμποτισμένο σε οινόπνευμα Αναπτήρας Μεταλλικά Αντικείμενα: Κουτάλι, Πιρούνι, μπρίκι με μεταλλικό χερούλι, αλυσίδα Πλαστικά Αντικείμενα: Πλαστικό κουτάλι, μανταλάκι, μπρίκι με πλαστική λαβή, πλαστική σβούρα
3η Δραστηριότητα: Καίει ή δεν καίει; Περιγραφή: Παραθέτουμε στα παιδιά διαφορετικά μεταλλικά και πλαστικά αντικείμενα Ζητάμε να μας τα ταξινομήσουν σε αυτά που ζεσταίνονται σε όλη τους την επιφάνεια όταν θερμανθούν και σε αυτά ζεσταίνονται μόνο στο σημείο επαφής τους με την πηγή Εάν δεν γίνει σωστά η ταξινόμηση τους κάνουμε επαλήθευση ζεσταίνοντας τα υλικά (επανάληψη πειράματος)