Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ Παναγιωτάκης Αλέξανδρος Ψυχολόγος, MSc στην Εκπαίδευση.
Advertisements

ΕΝΔΟΔΕΡΜΙΚΗ ΕΝΕΣΗ (ID. INTRADERMAL). Η ενδοδερμική ένεση είναι η εισαγωγή φαρμάκου στο δέρμα με βελόνα και σύριγγα Η εισαγωγή φαρμάκου γίνεται στο χόριο.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μεθοδολογία έρευνας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του θεολόγου.
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΩΣ ΑΝΩΤΑΤΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  GUILFORD (1950): «Η δημιουργικότητα καλύπτει τις πιο χαρακτηριστικές ικανότητες των δημιουργικών ατόμων,
Ανοικτή Εκπαίδευση: Σχεδίαση, ανάπτυξη, εποπτεία, διαμοίραση προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με το LAMS του Σ. Παπαδάκη.
1 Φάκελος υλικού & επαγγελματική ανάπτυξη Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
1 Κεφάλαιο 8 Αξιολόγηση & Επιλογή Στρατηγικής Θα ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας της «Στρατηγικής Διοίκησης», στην «Επιλογή.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 6: Έλεγχοι υποθέσεων - Διαστήματα εμπιστοσύνης Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. Αφορά την κάθε οργανωμένη δραστηριότητα που στοχεύει στην βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων και στην αύξηση των.
Portfolio εκπαιδευτικών- τα ΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΙΑΤΙ Οι αλλαγές στην εκπαίδευση προτείνουν ανάμεσα στα άλλα και τη διαμόρφωση του επαγγελματικού portfolio του.
1 ΝΕΟΠΛΑΣΙEΣ ΣΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD Ακτινοθεραπευτής - Ογκολόγος Ογκολογική Νοσηλευτική ΑΤΕΙ Πάτρας 2009.
Η Αξιολόγηση του μαθητή (portfolio) Σεμινάριο Νηπιαγωγών 2009 Μουσιάδου Νικολέτα Σχ. Σύμβουλος Νηπιαγωγών.
Άγγελος Βαλλιανάτος Αξιολόγηση: δηλαδή μαθητών εκπαιδευτικών αλλά απαραίτητα και.
Μάθημα: Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα Εισηγητής: Καθηγητής Άγγελος Γιαννούλας Θέμα εργασίας: Δημιουργία διδακτικού σεναρίου. Σπουδάστρια: Γ. Αναγνωστοπούλου.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΠΑΙΚ) ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα (Ε) YΠΕΥΘΥΝΟΣ.
Πρόγραμμα Δημιουργικής χρήσης της τεχνολογίας στα Μαθηματικά μέσω της αυτενέργειας των μαθητών Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου – Ερευνητικό Εργαστήριο για.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Το τραπεζικό σύστημα στην Ελλάδα και οι προτάσεις της ΟΤΟΕ για το ρόλο του και τη συμβολή του στην οικονομική ανάπτυξη Ο.Τ.Ο.Ε. – Ημερίδα
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Τεχνικες Αξιολογησης της Επιδοσης των Εκπαιδευομενων
Εκπαιδευτικό Λογισμικό & Θεωρίες Μάθησης
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Εκπαιδευτικό Σενάριο Μάθημα: Κτιριακά Έργα Τάξη: Β’ ΕΠΑΛ Εισηγητές: Μερτίκα Ευθυμία Ράζου Δέσποινα ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΚΤΙΡΙΩΝ.
Δυσμενής επίδραση του υπ. νερού στα γεωτεχνικά έργα
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Β
Συμβουλευτική Ψυχολογία & Προσανατολισμός
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΝΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΟΕΔ
Διδασκαλία με Ανάπτυξη Φακέλου Μαθητή (Portfolio)
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
Εισαγωγή στη διαχείριση χαρτοφυλακίου
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής
Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Η τεχνολογία που αναλαμβάνει να προστατέψει τους επιβάτες αφού το κακό έχει ήδη γίνει. Βασίζεται στην κατασκευή ενός ασφαλούς πλαισίου,
Στατιστικές Υποθέσεις III
Σταθερότητα των γαλακτωμάτων (stability tests)
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ
Αρχές καλής λειτουργίας του θεσμού της παράλληλης στήριξης
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Γραμμένου Ευαγγελία.
ΕΝΔΟΔΕΡΜΙΚΗ ΕΝΕΣΗ (ID. INTRADERMAL)
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Επιμορφωτική Ημερίδα Φιλολόγων
Γιώργος Φλουρής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Εκπαιδευτική αξιοποίηση του Google Drive
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ετήσιο αναμενόμενο ποσοστό απόδοσης (%)
Εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα ΣΕΠ-Περιβάλλον εργασίας
Marketing για εκπαιδευτικούς
Πρακτική Άσκηση Σπουδαστών ΙΙΕΚ δήμου βόλου
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Λογισμικό Mahara e-portfolio
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Οικογένεια και νηπιαγωγείο: Σχέσεις – προοπτικές συνεργασίας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων
Συνεκπαίδευση μαθητών σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 5: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες ΤΕΙ Αθήνας
Η ελληνική αγορά προμήθειας και η σύγκριση με την ευρωπαϊκή εμπειρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση Εαρινό 2015-2016

Εκπαιδευτική μνήμη Καταγράψτε μια διαδικασία αξιολόγησης από τα μαθητικά σας χρόνια

Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης του μαθητή Αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο γνωστικό τομέα (αμοιβές – ποινές). Η επίδοση συνδέεται με το τελικό αποτέλεσμα μιας διαδικασίας μάθησης, το οποίο, προϋποθέτοντας την εξέταση, ορίζεται ποσοτικά με βάση συγκεκριμένη κλίμακα μέτρησης.

Θεωρητική πλαισίωση Μορφή αξιολόγησης της Εμπειρικής Παιδαγωγικής και του σχετικού συμπεριφοριστικού πλαισίου στο οποίο αυτή εντάσσεται. Προϋποθέτει μια διδακτική διαδικασία ισοδύναμη με μεταβίβαση συγκεκριμένων γνώσεων, στο πλαίσιο της οποίας ο μαθητής μετατρέπεται σε παθητικό υποκείμενο και ο εκπαιδευτικός σε αξιολογητή μιας γνώσης που κατασκευάστηκε μακριά από τη σχολική τάξη και την οποία οφείλει να μεταβιβάσει και στη συνέχεια να αξιολογήσει.

Συνέπειες Ρητή ή άρρητη σύγκριση και ιεραρχική τοποθέτηση των μαθητών είτε μεταξύ τους είτε με βάση νόρμες και κριτήρια που θέτει το Πρόγραμμα Σπουδών ή ο ίδιος ο εκπαιδευτικός → ανταγωνισμό και τη διάκριση, δημιουργώντας αναπόφευκτα επιτυχημένους και αποτυχημένους μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συνέπειες Η αποτίμηση μιας απομονωμένης συμπεριφοράς, ως τελικό παρατηρήσιμο αποτέλεσμα, παραμελεί: α. τη διερεύνηση του ρόλου του μαθητή στη διαδικασία σύστασης του αποτελέσματος β. το ευρύτερο πλαίσιο δράσης του μαθητή το οποίο αναμφισβήτητα επηρεάζει το αποτέλεσμα.

Συνέπειες Η αξιολόγηση που περιορίζεται μόνο στην αποτίμηση του αποτελέσματος που παράγει ο μαθητής οδηγεί σε μια τελική αξιολόγηση της διδακτικής πράξης και δε δίνει στοιχεία για την ερμηνεία των δυνατοτήτων και αδυναμιών της διδασκαλίας και επομένως δεν εξυπηρετεί καμία προσπάθεια βελτίωσής της. Μια τέτοια αξιολόγηση δε συντελεί στη διαδικασία μάθησης παρά αρκείται στο να μετρά τα αποτελέσματά της.

Η παραδοσιακή αντίληψη για την αξιολόγηση του μαθητή Παραδοσιακά μιλάμε για αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή. Η επίδοση συνδέεται στενά με το τελικό αποτέλεσμα μιας διαδικασίας μάθησης, προϋποθέτει εξετάσεις, ορίζεται ποσοτικά με συγκεκριμένη κλίμακα μέτρησης. Η αξιολόγηση λειτουργεί κυρίως ως μηχανισμός επιλογής.

Χαρακτηριστικά της αξιολόγησης

Μορφές αξιολόγησης

Τεχνικές αξιολόγησης

Φάκελος Αξιολόγησης

Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης εκπαιδευτικού Παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης εκπαιδευτικού Αξιολογήσεις δημόσιου διοικητικού ελέγχου (επιθεώρηση, άμεση ιεραρχική επιτήρηση/ παρατήρηση των εκπαιδευτικών ως προς την τήρηση της νομιμότητας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και ως προς τη διδακτική τους επάρκεια). Παρακολούθηση διδασκαλιών του εκπαιδευτικού και άλλων δραστηριοτήτων του μέσα στο σχολείο από το Διευθυντή ή άλλον παράγοντα εκτός σχολείου → αξιολογική έκθεση που συντασσόταν σε τακτά χρονικά διαστήματα. Δείκτης για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του προσωπικού μιας σχολικής μονάδας θεωρείται η επίδοση των μαθητών σε σταθμισμένα tests.

Εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των εκπαιδευτικών Άμεση προσωπική εμπλοκή του εκπαιδευτικού στις διαδικασίες αξιολόγησής του. Ανάληψη πρωτοβουλίας, δράσης και προσωπικής ευθύνης από την πλευρά του εκπαιδευτικού για την επίτευξη των στόχων της αξιολόγησης. Συμμετοχή σε έρευνες δράσης

Συνέπειες Ο εκπαιδευτικός που εργάζεται σε ένα πλαίσιο επικοινωνιακό και αναστοχαστικό επιχειρεί αξιολόγηση (του μαθητή, του εαυτού του, των διαδικασιών διδασκαλίας – μάθησης, του Αναλυτικού Προγράμματος, των σχολικών εγχειριδίων, του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα) η οποία αποτελεί αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασής του με τους μαθητές του και με όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω προσωπικών ερμηνειών και νοηματοδοτήσεων. Παράλληλα ερμηνεύει στοχαστικά την πρακτική του και τις πρακτικές των άλλων συμμετεχόντων και βρίσκεται σε συνεχή ετοιμότητα να επανακαθορίσει τους στόχους του σε σχέση με την πραγματική κατάσταση

Φάκελος υλικού εκπαιδευτικού (portfolio) Σκέψεις, ιδέες… Σχεδιασμούς δραστηριοτήτων Εργασίες παιδιών Αξιολόγηση από παιδιά Αξιολογικό σχόλιο από εκπαιδευτικό Κείμενα σχετικά που συμβουλεύτηκε Προοπτικές επανασχεδιασμού (κριτήρια στα οποία θα εστιάσει)

Οργάνωση του μαθήματος Ολομέλειες στο Πανεπιστήμιο Επισκέψεις για τρεις εβδομάδες σε νηπιαγωγεία ανά ομάδες και παρεμβάσεις Συνέντευξη σε νηπιαγωγό για τους τρόπους αξιολόγησης Επιλογή παιδιών για εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης Φάκελος υλικού παιδιού Φάκελος υλικού φοιτητή/ήτριας