«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λέμε ΟΧΙ στον σχολικό εκφοβισμό
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Σχολικός εκφοβισμός Black and White.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Ε.Ε. Τα ρούχα μας αυτοί οι άγνωστοι!!!
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
Κελεσίδης Βαγγέλης.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Η ελευθερία στο σχολείο γίνεται πραγματικότητα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Η ζωή στα χρόνια της μητέρας μου!!!!!!!
ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
“ΛΥΣΙΑΣ 2012” 16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
 Υπάρχει πάντα ένας δράστης και ένα θύμα. Ο δράστης είναι αυτός που κάνει bullying και το θύμα είναι το παιδί που το δέχεται.  Ο δράστης μπορεί να.
Ψηφιακή τάξη Σπύρος Στρατηγός Άρης Σερμέτης Πέτρος Στεμπάρι.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Project Β’: Το σχολείο στο σινεμά
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Επίδραση του καπνίσματος στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς μας.
ΜΙΚΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ Θωμάς Πάπατς Φελέκης Ε’1
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος

Το Σχολείο στα χρόνια μας. Η διδασκαλία στα παλιά χρόνια ήταν διαφορετική από τον σημερινό τρόπο διδασκαλίας. Οι καθηγητές ήταν ιδιαίτερα αυστηροί. Για παράδειγμα όταν τα παιδιά ήταν άτακτα, υπήρχε η βίτσα, με το οποίο οι καθηγητές χτυπούσαν τα παιδιά.

Στη σημερινή εποχή, ο τρόπος που διδάσκουν οι καθηγητές είναι διαφορετικός. Είναι πιο χαλαροί με τα παιδιά. Αν κάνουν κάτι τα παιδιά που θα ενοχλήσει τον καθηγητή, ο καθηγητής θα κάνει μία παρατήρηση και το χειρότερο που μπορούν να κάνουν είναι μία ωριαία αποβολή ή να τα πάνε στο γραφείο του διευθυντή.

Πίνακας παλιά-σήμερα

Θρανία παλιά-σήμερα

Σχολικές τσάντες παλιά-σήμερα Σχολικές τσάντες παλιά-σήμερα

Σχολική Ενδυμασία

Η μαθητική στολή είναι ένα ειδικό ένδυμα - ένα σύνολο τυποποιημένων ρούχων - το οποίο χρησιμοποιείται σε εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ιδιαίτερα και σήμερα όλα τα κολέγια της οξφόρδης . Χρησιμοποιείται συνήθως στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρκετών χωρών. Οι στολές των αγοριών συνήθως αποτελούνται από μαύρα μακριά ή κοντά παντελόνια και ανοιχτόχρωμα μπλουζάκια, τις περισσότερες φορές με γραβάτα. Των κοριτσιών από την άλλη διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και από τα διάφορα σχολικά συστήματα, αλλά τυπικά περιλαμβάνουν ένα φόρεμα είτε με μπλουζάκι είτε με παντελόνες είτε με ποδιές. Ωστόσο κάποιες χώρες επιτρέπουν στα κορίτσια να φορούν παντελόνια. Σε κάποιες χώρες έχουν στολές που είναι ίδιες σε όλα τα σχολεία, κάποιες άλλες έχουν ξεχωριστή για το κάθε σχολείο, με διάφορα χρώματα και το σήμα του σχολείου.

Ελλάδα Στην Ελλάδα το καπέλο βάσει νόμου του Υπουργείου Παιδείας καταργήθηκε το 1964 από Δημόσια Γυμνάσια και η μπλε ή μαύρη ποδιά των κοριτσιών με το άσπρο κολλάρο έκτοτε άρχισε να περιορίζεται με αποτέλεσμα να καταργηθεί και αυτή. Στις μέρες μας μόνον χάριν της ομοιομορφίας παρατηρούμε κάποιες ειδικές στολές στη τέλεση των παρελάσεων.

ΣΤ τάξη του 3ου δημοτικού σχολείου το 1981

Σήμερα

Κούβα -Ιαπωνία

Σύγχρονες μαθητικές ενδυμασίες στο Λονδίνο.

Πως τα παιδιά βλέπουν το σχολείο.

Γιατί στα παιδιά δεν αρέσει το σχολείο; Γιατί τα παιδιά μας βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;

Κάθε μέρα η ίδια ιστορία…»Μανά δεν θέλω να ξαναπάω σχολείο,δεν μου αρέσει!». Πολλά παιδιά έχουν αυτή την άποψη, ακόμα και αν δεν είναι θύματα bullying .

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός πως σε κάποια παιδιά δεν αρέσει το σχολείο. Υπάρχουν αίτια που τα παιδιά προτάσσουν διάφορες αφορμές για να μην πάνε σχολείο. Μερικά παιδιά νιώθουν μοναξιά στο σχολείο. Μη έχοντας αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες από το σπίτι, την οικογένεια, πηγαίνουν στο σχολείο και μένουν απομακρυσμένα και απομονωμένα από τα υπόλοιπα παιδιά.

Η σχολική φοβία έχει συχνά τις ρίζες της στο γεγονός ότι όταν το παιδί ήταν βρέφος η μητέρα, το πρόσωπο δηλαδή που αγαπούσε περισσότερο, εξαφανιζόταν χωρίς να το προειδοποιήσει. Δηλαδή, εάν είχε κάποια δουλειά έφευγε χωρίς εκείνο να το καταλάβει και χωρίς να του μιλήσει, να του εξηγήσει γιατί πρέπει να λείψει και πότε θα επιστρέψει.

Ένας άλλος λόγος που τα παιδιά δεν θέλουν να πάνε σχολείο είναι γιατί οι γονείς τους δεν τους έδωσαν κίνητρο, δεν τους μίλησαν για τη γνώση, την αξία και τη σημασία του κάθε μαθήματος. Τα παιδιά αυτά δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί πηγαίνουν στο σχολείο. Οι γονείς τους χρησιμοποίησαν εκφράσεις όπως: «μάθε γράμματα για να πετύχεις στη ζωή σου», «για να βρεις δουλειά» και παρόμοιες εκφράσεις, ή «θα πας σχολείο για να γίνεις άνθρωπος», παραγκωνίζοντας το νόημα στη μάθηση. Δεν τους εξήγησαν ποτέ το «γιατί» μαθαίνουν.  Για παράδειγμα η Γεωγραφία. Μαθαίνουμε πού βρίσκεται η κάθε πόλη, απλά, κατανοητά για ένα παιδί προσχολικής ηλικίας. Πάντα συγκεκριμένα πράγματα και όχι αοριστολογίες…

Συνεπώς, το άγχος είναι άλλη μια αιτία που ένα παιδί δεν θέλει να πηγαίνει στο σχολείο. Πολλές φορές οι δάσκαλοι δεν έχουν αρκετή επάρκεια για να καταλάβουν τα ιδιαίτερα προβλήματα των παιδιών, με αποτέλεσμα το άγχος τους να επιτείνεται. Στο χώρο του σχολείου συγκεντρώνονται παρέες εναντίον άλλης παρέας ή ενός παιδιού και τα δέρνουν τα χτυπούν κ.ο.κ. Το παιδί μπορεί να φοβάται να το αναφέρει στους γονείς του ή δεν αποκλείεται οι γονείς να μη δίνουν αρκετή σημασία εάν τους το πει, με αποτέλεσμα –και είναι λογικό– το παιδί να φοβάται να πάει σχολείο.

Αλήθεια ; γιατί σε κανέναν δεν αρέσει το σχολείο; Είναι κάτι σαν παράδοση ή όντως μπορεί να υπάρχει πραγματικός λόγος;

Σύμφωνα με τον γνωστικό επιστήμονα Daniel T Σύμφωνα με τον γνωστικό επιστήμονα Daniel T. Willingham ο λόγος είναι καθαρά ψυχολογικός. Σύμφωνα με τον επιστήμονα το σχολείο και η φυλακή είναι ακριβώς το ίδιο. Κατά τα άλλα και στα δυο σου αφαιρούνται η ελευθερία και η αξιωπρέπεια.Και βέβαια και στα δυο υπάρχουν ποινές για συμμόρφωση.

Μετά από ώρες εικονικής πραγματικότητας το να επεξεργαστείς πληροφορίες σε μια τάξη γίνεται όλο και μεγαλύτερη πρόκληση για τα παιδιά. Επίσης  ο εγκέφαλός τους είναι συνηθισμένος στα υψηλά επίπεδα διέγερσης που προκαλούν τα βιντεοπαιχνίδια.

Τα παιδιά όπως και κάθε άνθρωπος ποθεί την ελευθερία τους και δεν του αρέσει όταν κάποιος του την αφαιρεί. Η ελευθερία μπορεί να εκπαιδεύσει ένα παιδί. Όταν τα παιδιά εξερευνούν και παίζουν ελεύθερα με φυσικό τρόπο αναπτύσσονται πνευματικά. Στο σχολείο τους απαγορεύεται να ασχολούνται με αυτά που τους αρέσει και τους λένε τι πρέπει να κάνουν. Για αυτό δεν τους αρέσει το σχολείο.

1)Όταν πηγαίνετε το πρωί στο σχολείο αισθάνεσθαι ευχάριστα;

Σύμφωνα με τα ερωτηματολόγια οπου συγκεντρώσαμε από τα παιδιά του λυκείου το 46% αισθάνεται λίγο ευχάριστα ενώ το 2% αισθάνεται πάρα πολύ ευχάριστα. Με το συμπέρασμα ότι στα πιο πολλά παιδιά δεν τους αρέσει να πηγαίνουν το πρωί στο σχολείο. (Συμπέρασμα) Τα περισσότερα παιδιά αισθάνονται λίγο ευχάριστα να πηγαίνουν το πρωί στο σχολείο.

2) Είστε ευχαριστημένοι με τον τρόπο διδασκαλίας?

Στο δεύτερο ερώτημα αν τα παιδιά είναι ευχαριστημένα με τον τρόπο διδασκαλίας Όπως είδαμε το 46% των παιδιών δεν είναι ευχαριστημένο με τον τρόπο διδασκαλίας του σχολείου. Ενώ το 2% είναι πάρα πολύ ευχαριστημένο με τον τρόπο διδασκαλίας του σχολείου. (Συμπέρασμα) Τα ποιό πολλά παιδιά δεν είναι ευχαριστημένα με τον τρόπο διδασκαλίας.

3) Το καθημερινό πρόγραμμα του σχολείου κατά πόσο σας φαίνεται υπερβολικό?

Στο 3o ερώτημα βλέπουμε ότι το 46% των παιδιών μας απάντησε ότι το σχολικό πρόγραμμα τους φαίνετε λίγο υπερβολικό. Ενώ το 6% ‘όπως είδαμε μας απάντησε καθόλου. (Συμπέρασμα) Στα ποιο πολλά παιδιά το καθημερινό σχολικό πρόγραμμα τους φαίνετε λίγο υπερβολικό.

4) Πιστεύεις πως η φοίτηση στο λύκειο είναι απαραίτητο για τη ζωη?

Στο 4o ερώτημα όπως είδαμε σχετικά με το αν τα παιδιά πιστεύουν αν είναι απαραίτητη η φοίτηση στο λύκειο το 56% μας απάντησε πάρα πολύ Ενώ το 2% μας απάντησε καθόλου (Συμπέρασμα) Ο μεγαλύτερος αριθμός των παιδιών απάντησε πάρα πολύ.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!