Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Advertisements

Εταιρία Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κλωστοϋφαντουργίας Ένδυσης και Ινών
Αντιπρόεδρος BIC Aττικής Μέλος του ΔΣ του ΕΒΝ - Βρυξέλλες
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα - Αξιοποίηση της Έρευνας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
Ανάπτυξη και Περιβάλλον Π. Κάπρου Καθηγητή ΕΜΠ και Προέδρου ΡΑΕ.
Ελληνικό Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο & Επιχειρηματικότητα Αναγνωστόπουλος Χρήστος ( PhD cand ) Salford Business School.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A. Καθηγητής
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Γιάννης Παπαδάκης Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Δ/νση Τεχνολογικής.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 11 η Νικόλαος Καρανάσιος Βιομηχανική Ιδιοκτησία.
Ελληνική Βιομηχανία; προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 2 η (2015 – 16) Κατανοώντας την Επιχειρηματικότητα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Διάλεξη 9 η ( ) Καινοτομία στον τουρισμό: Από την θεωρία στην πράξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Θεωρία παραγωγής και κόστους.
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον Διάλεξη 4 η (2013 – 14) Ορισμός και Μέτρηση των Νεοσύστατων Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη 1.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διάλεξη 3η Προσανατολισμός Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα «Γιατί Αποτυγχάνουν οι Εταιρίες/επιχειρήσεις;» Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ενοτητα 8. οικονομικεσ θεωριεσ διεθνων επιχειρησεων
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ενότητα 9 : Παραγωγική διαδικασία Καραμάνης Κωνσταντίνος
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
ΕΝΟΤΗΤΑ 2. ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ! ΘΕΜΑ 2 :: Νομικά Θέματα- Πνευματικά Θέματα, Εμπορικά Σήματα και Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας:   Το παρόν Πρόγραμμα έχει χρηματοδοτηθεί.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Τα μέσα εμπορικής πολιτικής 1. δασμός
Το κόστος Ποιότητας    
Η έννοια της επιχείρησης
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Επαναληπτική Διάλεξη Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα (2017 – 18)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 3η ( ) Ποιότητα Υπηρεσιών
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον Διάλεξη 2η (2013 – 14) Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr Τηλ.: 2810379621 E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/DS175/index.php

Πως Συνδέονται οι Όροι Ορισμός επιχειρηματικότητας Διαφορά μιας νέας ιδέας, ή δημιουργείας κάτι νέου ή καινούργιου με την εισαγωγή ενός νεόυ προιοντος στην αγορά Μόνο το 7% περίπου των νέων ιδεών βρίσκει «τον δρόμο του» Η μέση αποδοση των νέων εφευρέσεων είναι -7% Μέσω των οικονομικών θεωριών της επιχειρηματικότητας

Εφεύρεση και καινοτομία Εφεύρεση είναι «η πρώτη εμφάνιση μιας ιδέας, ενός προϊόντος ή μιας διαδικασίας» Καινοτομία είναι «…η πρώτη εμπορευματοποίηση μιας ιδέας» Εφευρέσεις και καινοτομίες σε ποντικοπαγίδες τα κέρδη από τις εφευρέσεις είναι συνήθως αμελητέα Οι εφευρέσεις και οι καινοτομίες είναι βασικές για την οικονομική ανάπτυξη

Πλεόνασμα του καταναλωτή που παράγεται από μια επιλογή των καινοτομιών

Οι πέντε τύποι ριζοσπαστικής καινοτομίας Εισαγωγή νέας παραγωγικής μεθόδου Δημιουργία νέας αγοράς Κατάκτηση νέας πηγής για την προμήθεια πρώτης ύλης ή ημιτελών προϊόντων Δημιουργία νέου τύπου βιομηχανικής οργάνωσης Εισαγωγή νέου αγαθού ή σημαντικής βελτίωσης

Άλλοι σημαντικοί όροι Βελτιωτική καινοτομία Καινοτομία προϊόντος (πλεονεκτήματα ποιότητας) Καινοτομία διαδικασίας (πλεονεκτήματα κόστους)

Μετρώντας την καινοτομία: Δείκτες «εισροών» Οι δαπάνες για Ε&Α ή ο αριθμός των εργαζομένων στην Ε&Α Δεν είναι απαραίτητο ότι ο δείκτης αυτός σχετίζεται με την παραγωγή καινοτομίας Είναι προκατειλημμένος υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων Η καινοτομία στις μικρές επιχειρήσεις αφορά όλη την επιχείρηση και δεν περιορίζεται στο τμήμα Ε&Α Περιοριστικός δείκτης της καινοτομίας

Μετρώντας την καινοτομία: Δείκτες «εισροών» Οι δαπάνες για Ε&Α ή ο αριθμός των εργαζομένων στην Ε&Α Δεν είναι απαραίτητο ότι ο δείκτης αυτός σχετίζεται με την παραγωγή καινοτομίας Είναι προκατειλημμένος υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων Η καινοτομία στις μικρές επιχειρήσεις αφορά όλη την επιχείρηση και δεν περιορίζεται στο τμήμα Ε&Α Περιοριστικός δείκτης της καινοτομίας

Μετρώντας την καινοτομία: Ενδιάμεσοι δείκτες μέτρησης Ως δείκτης μπορεί να χρησιμεύσει ο αριθμός των αιτήσεων ευρεσιτεχνίας, των ευρεσιτεχνιών που παραχωρούνται και των νέων προϊόντων που ανακοινώνονται Η ευρεσιτεχνία είναι αρνητικό δικαίωμα που «προφυλάσσει» τον καινοτόμο Οι κυβερνήσεις προστατεύουν τις ευρεσιτεχνίες για να ενισχύσουν την καινοτομία (αλλιώς ίσως οι επιχειρηματίες να μην καινοτομούσαν) και τα οφέλη από «εξωτερικότητες»

Στατική εναντίον Δυναμικής Απόδοσης € € Κατά τη Διάρκεια της «προστασίας» Μετά τη λήξη της περιόδου «προστασίας» I I p0 p0 II II p1 III q0 q0 q1 Q

Μετρώντας την καινοτομία: Ενδιάμεσοι δείκτες μέτρησης (συνέχεια) Πλεονεκτήματα: Οι ευρεσιτεχνίες είναι δαπανηρές και με τον τρόπο αυτό μειώνονται οι «τετριμμένες» πατέντες Καλύτερος δείκτης της παραγόμενης καινοτομίας από τις δαπάνες Ε&Α ή τους εργαζόμενους στην Ε&Α

Μειονεκτήματα του δείκτη που βασίζεται στις ευρεσιτεχνίες Υπάρχουν και άλλες μορφές δικαιωμάτων: Σχεδιαστικά δικαιώματα Πνευματικά δικαιώματα Δικαιώματα εμπορικού σήματος Υψηλό κόστος της ευρεσιτεχνίας Δυσκολία προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων Χρήση εναλλακτικών στρατηγικών (π.χ. βιομηχανικό μυστικό)

Οι μεγάλες επιχειρήσεις κάνουν πιο εκτεταμένη χρήση των πνευματικών δικαιωμάτων

Τα μειονεκτήματα των ενδιάμεσων δεικτών Οι μεγάλες επιχειρήσεις είναι πιο πιθανό να κάνουν χρήση πνευματικών δικαιωμάτων Οι αναγγελίες νέων προϊόντων δεν αποτελούν πάντα έγκυρο τρόπο μέτρησης της καινοτομίας προϊόντων Οι αναγγελίες ευρεσιτεχνιών/νέων προϊόντων είναι καλύτερος τρόπος μέτρησης της τεχνολογικής δραστηριότητας παρά της καινοτομίας

Άμεση μέτρηση της καινοτομίας Μέσω ερευνών πεδίου που διερευνούν την καινοτομική δραστηριότητα των επιχειρήσεων Το πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί έτσι να διαμορφωθεί ένας δείκτης αποδοτικότητας της καινοτομίας (καινοτομία/απασχόληση) Υπάρχει όμως το πρόβλημα της υποκειμενικότητας των απόψεων και του σφάλματος ανάκλησης Κανένας δείκτης δεν είναι τέλειος

Πώς προκύπτει η καινοτομία; Δεν έχει να κάνει μόνο με τις εισροές (εξωγενείς επιδράσεις) αλλά και με το πόσο «έξυπνα» φέρεται κανείς (ενδογενής διαδικασία) Εξωτερικότητες Εξαρτάται από το ήδη χαραγμένο «μονοπάτι» και το ιδιαίτερο πλαίσιο

Η προσέγγιση του τεχνολογικού υποδείγματος Καινοτομία στη διάρκεια του τεχνολογικού κύκλου ζωής

Ατμός, ηλεκτρισμός και πετρέλαιο

Τεχνολογική καμπύλη S Σχήμα 5.2 Τεχνολογική καμπύλη S

Τα προβλήματα αυτών των προσεγγίσεων Είναι περισσότερο περιγραφικές παρά προγνωστικές Τείνουν να υποβιβάζουν τον ρόλο των επιχειρήσεων και των επιχειρηματιών Δύσκολα εφαρμόζονται σε πιο εξειδικευμένες αγορές ή σε καινοτομίες που δεν συναντούν εμπορική επιτυχία

Πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα των ΜΜΕ αναφορικά με την καινοτομία

Ανακεφαλαίωση Η καινοτομία μετριέται δύσκολα Μπορούν να εντοπιστούν τα γενικά μοτίβα της καινοτομικής δραστηριότητας of innovative, όμως είναι αδύνατον να επιλεγούν «νικητές» Η καινοτομία στις μικρές και στις μεγάλες επιχειρήσεις εξαρτάται από το περιβάλλον (τομέα) και οι σχετικές έρευνες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις δυναμικές δραστηριότητες (εξωτερικότητες)

Βιβλιογραφία Storey D., Greene F., Χασσίδ Ι., Φαφαλιού Ε., (2011), «Επιχειρηματικότητα για Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις», Κεφ. 5, ‘Καινοτομία’, σσ. 147 – 175, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική