Διαγνωστικές δοκιμασίες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΙΝΔΥΝΟΙ (HAZARDS) ΣΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ Hazard είναι κάθε στιγμιαίο λάθος (glitch) που εμφανίζεται στην έξοδο ενός συνδυαστικού κυκλώματος Οφείλεται.
Advertisements


Μπεττίνα Χάιδιτς Επίκουρη Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής
Kλινικές δοκιμές. Πειραματικές μελέτες  ‘’Σε εκλιπαρώ να θέσεις σε δοκιμασία τους υπηρέτες σου για δέκα μέρες και άφησε τους να μας δώσουν όσπρια να.
Η σημασία της σχέσης παιδιού-περιβάλλοντος Είναι αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά είναι ευαίσθητα απέναντι στο δομημένο χώρο. Οι διάφορες αρχιτεκτονικές μορφές.
Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2014 θέμα: ''Η διδασκαλία τραγουδιών σχετικά με τις σχολικές εορτές.
Η 25 η Μαρτίου Σχέδιο Εργασίας Δ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Κωνσταντίνου Άντρη Νικολάου Πολύμνια Στυλιανού Μαριλένα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
© Ανδρέας Νεάρχου Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων 1 Διοίκηση Λειτουργιών Ενότητα 4: Διοίκηση έργων 1 (project management) Ανδρέας Νεάρχου.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ Κεφάλαιο 1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΩΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΔΙΑΡΘΩΣΗ.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
Είναι ο κλάδος της Χημείας που ασχολείται με δύο κύρια ερωτήματα που αφορούν τις χημικές αντιδράσεις. Το πρώτο είναι το πως γίνεται μια αντίδραση, δηλαδή.
Τραπεζικό σύστημα Μετά την επιβολή των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων, οι ανάγκες χρηματοδότησης από την ΕΚΤ σταδιακά περιορίζονται Η αναβάθμιση της πιστοληπτικής.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 5 Η (Θ) ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Μπεττίνα Χάιδιτς Επίκουρη Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ Διάλεξη 4 «Ο ήχος»
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
Κύκλος.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
Αξιολόγηση επενδύσεων
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μέτρα σύγκρισης (μέτρα σχέσης)
إعداد: أسَاتذة الرياضيات
Σχεδιασμός Ερευνών Συγχρονικές Ερευνες.
The Real Number System Το σύστημα των Πραγματικών Αριθμών
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
«Γιατί ξένος δεν είσαι, ξένος νοιώθεις…» :
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΦΑΣΜΑΤΟΣΚΟΠΙΑΣ Δ. Γεωργιάδης, Επικ. Καθηγητής
ΕΡΩΤΗΣΗ 1 Ως μέρος μιας επιδημιολογικής μελέτης, 2 ομάδες γυναικών ρωτήθηκαν (με συνέντευξη) για την ύπαρξη ναυτίας και στομαχικού πόνου. Σε μια σύγκριση.
ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να,
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ‘ΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΣΘΕΝΩΝ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Binary Decision Diagrams
Ευρετικές Στρατηγικές χρήσιμες για την επίλυση προβλήματος
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
گردآورندگان: ژاله صادقی نسرین نعمتی
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
المستقيمات الهامة في مثلث
العنوان الحركة على خط مستقيم
chúc mừng quý thầy cô về dự giờ với lớp
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
المثلث القائم الزاوية والدائرة
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
النسبة الذهبية العدد الإلهي
לוגיקה למדעי המחשב1.
حساب المحيطات و المساحات و الحجوم
استراتژیهای عملیاتی مرسوم و متداول
TRÖÔØNG HÔÏP ÑOÀNG DAÏNG THÖÙ III
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΜΠΥΛΕΣ.
Syprina e trapezit dhe deltoidit
Өнөөдрийн хичээлд амжилт хүсье!
Ποιοι είναι οι γαμέτες σε κάθε περίπτωση ;
Онтологи ба сайэнс “Сайэнсийн тэори” Проф. С. Молор-Эрдэнэ Лэкц 4
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Συμφωνία επί της ασφαλιστικής αξίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαγνωστικές δοκιμασίες Παρακλινική δοκιμασία Εργαστηριακή δοκιμασία Κλινικό εύρημα(σύμπτωμα,σημείο)

Η κλινική χρησιμότητα μιας διαγνωστικής δοκιμασίας προσδιορίζεται βασικά από την διακριτική της ικανότητα να διακρίνει τους νοσούντες από τους μη νοσούντες από το συγκεκριμένο νόσημα για το οποίο αυτή γίνεται.

Διαγνωστική ποιότητα των δοκιμασιών Ευαισθησία Ειδικότητα Θετική Προγνωστική Αξία (PPV) Αρνητική Προγνωστική Αξία(NPV) Λόγος πιθανοφανειών (likelihoods ratio): θετικός(+LR) Αρνητικός(-LR)

Ευαισθησία - Ειδικότητα Μέθοδο αναφοράς ή χρυσό κανόνα Δοκιμασία + Νόσος + Νόσος - αληθώς Θετικά a ψευδώς Θετικά b Δοκιμασία - ψευδώς Αρνητικά c αληθώς Αρνητικά d Ευαισθησία(Sensitivity)=a/a+c ή ποσοστό αληθώς θετικών αποτελεσμάτων Ειδικότητα (Specificity)= d/d + b ή ποσοστό αληθώς αρνητικών αποτελεσμάτων Το ποσοστό των νοσούντων από ένα νόσημα που εμφανίζουν θετικό το αποτέλεσμα της δοκιμασίας. Το ποσοστό των μη νοσούντων από ένα νόσημα που εμφανίζουν αρνητικό το αποτέλεσμα της δοκιμασίας.

Ευαισθησία - Ειδικότητα Η ευαισθησία μιας διαγνωστικής δοκιμασίας είναι το ποσοστό των ατόμων με την υπό μελέτη νόσο που έχουν θετικά αποτελέσματα. Ευαισθησία

Ευαισθησία - Ειδικότητα Μια δοκιμασία με υψηλή ευαισθησία (1) είναι περισσότερο χρήσιμη όταν το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό αποκλείει την διάγνωση (μνημονικός κανόνας ΕυΑΟχι) δοκιμασία με Ευαισθησία χρήσιμη στην αρχική φάση για αποκλεισμό διαγνωστικών υποθέσεων Μια δοκιμασία με υψηλή ειδικότητα(1) είναι περισσότερο χρήσιμη όταν το αποτέλεσμά της είναι θετικό θέτει την διάγνωση (μνημονικός κανόνας ΕιΘεΝαι) δοκιμασία με Ειδικότητα όταν στόχος είναι να μη διαφύγει διάγνωση σοβαρή,θεραπεύσιμη σε πάσχοντα

Θετική και Αρνητική Προγνωστική Αξία Η ευαισθησία μιας διαγνωστικής δοκιμασίας είναι το ποσοστό των ατόμων με την υπό μελέτη νόσο που έχουν θετικά αποτελέσματα. Η θετική προγνωστική αξία ορίζεται ως το ποσοστό των ατόμων με θετικά αποτελέσματα τα οποία όντως έχουν την νόσο. Η ειδικότητα μιας διαγνωστικής δοκιμασίας είναι η πιθανότητα τα άτομα που δεν έχουν την υπό μελέτη νόσο να έχουν αρνητικά αποτελέσματα δοκιμασίας Η αρνητική προγνωστική αξία ορίζεται ως το ποσοστό των ατόμων με αρνητικά αποτελέσματα δοκιμασίας που δεν έχουν την νόσο.

Διαγνωστική αξία –Λόγος πιθανοφανειών Νόσος + Νόσος - Σύνολο Δοκιμασία + Aληθώς Θετικά a Ψευδώς Θετικά b a+b Δοκιμασία - Ψευδώς Αρνητικά c Αληθώς Αρνητικά d c+d a+c b+d a+b+c+d Διαγνωστική αξία PPV(+)= a/a+b NPV(-) = d/c+d Πιθανοφάνειες Aληθώς Θετικά(Se)= a/a+c Ψευδώς θετικά=b/b+d Αληθώς Αρνητικά(Sp) = d/b+d Ψευδώς Αρνητικά= c/a+c Λόγοι Πιθανοφανειών Θετικός LR = a/a+c/b/b+d Αρνητικός LR= c/a+c/d/b+d

Παράδειγμα c Έμφραγμα + - Δοκιμασία + 37 25 a+b 62 Δοκιμασία - 5 45 Δοκιμασία + 37 25 a+b 62 Δοκιμασία - 5 45 c+d 50 Σύνολο 42 a+c b+d 70 a+b+c+d 112 Διαγνωστική αξία PPV= a/a+b a b NPV=d/c+d c d Πιθανοφάνειες Aληθώς Θετικά(Se)= a/a+c Ψευδώς θετικά=b/b+d Αληθώς Αρνητικά(Sp) = d/b+d Ψευδώς Αρνητικά= c/a+c Λόγοι Πιθανοφανειών Θετικός LR = a/a+c/b/b+d Αρνητικός LR= c/a+c/d/b+d

Παράδειγμα c Έμφραγμα + - Δοκιμασία + 37 25 a+b 62 Δοκιμασία - 5 45 Δοκιμασία + 37 25 a+b 62 Δοκιμασία - 5 45 c+d 50 Σύνολο 42 a+c b+d 70 a+b+c+d 112 Διαγνωστική αξία PPV= a/a+b =37/37+25=0,59 a b NPV=d/c+d=45/5+45=0,9 c d Πιθανοφάνειες Aληθώς Θετικά(Se)= a/a+c =37/37+5= 0,88 Ψευδώς θετικά=b/b+d =25/25+45= 0,35 Αληθώς Αρνητικά(Sp) = d/b+d=45/25+45=0,64 Ψευδώς Αρνητικά= c/a+c =5/37+5= 0,11 Λόγοι Πιθανοφανειών Θετικός LR = a/a+c/b/b+d= 0,88/0,35=2,51 Αρνητικός LR= c/a+c/d/b+d= 0,11/0,64=0,17