Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι Έρευνας Αγοράς Υπάρχουν διάφορα σχέδια έρευνας που μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας ερευνητής. Τα σχέδια αυτά μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές.
Advertisements

Keller: Stats for Mgmt & Econ, 7th Ed
Κατερίνα Βασιλικού, PhD Ακαδημία Αθηνών
1 Έρευνα κοινής γνώμης για την κρίση στην Εκκλησία ΠΕΙΡΑΙΑΣ 1-3 Μαρτίου 2005.
1 ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ Δήμος Ιωαννιτών (αποσπάσματα δημοσίευσης την εφημερίδα ‘Ελευθερία’ ) ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάρτιος 2005.
1 Έρευνα 13-14/4 Έρευνα κοινής γνώμης για το θέμα των Σκοπίων και τις προκλήσεις της Τουρκίας στα Ίμια ΠΕΙΡΑΙΑΣ Απρίλιος 2005.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Δρ. Έλλη Ιωαννίδη –Καπόλου Κοινωνιολόγος- ερευνήτρια
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
1 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ Φεβρουαρίου 2004.
Πανελλαδική Έρευνα Metron Forum Συντάχθηκε για το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Οριοθέτηση θέματος Οριοθέτηση του ερευνητικού προβλήματος Παράδειγμα
Ερευνα 2011 Θέμα : Μικρή Λιανική.
Sevastoupoleos 5, Athens Tel.: , Fax: , qed Omn  bus Οκτώβριος 2013.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
1 Πανελλαδική πολιτική έρευνα γνώμης Ιανουάριος 2015.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Ανάλυση αποτελεσμάτων Έρευνας Αγοράς για την Δημοσιογραφική Διάσκεψη Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
ΠΟΙΟΤΙΚΗ-ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Μεθοδολογία Έρευνας 3 ο εξάμηνο Συνάντηση 9 η Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
Ποιοτικη ερευνητικη μεθοδολογια
«Η χρήση του Internet ως μέσο επικοινωνίας από μικρές και μεσαίες ελληνικές βιομηχανικές επιχειρήσεις»
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
Ερωτηματολόγια 3η Διάλεξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 2 : Δειγματοληψία Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Μεθοδολογίες Τουριστικής Αγοράς 2 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 7 η : Έλεγχος Αποτελεσματικότητας της Διαφήμισης «Είμαι σίγουρος τι τα μισά λεφτά που ξοδεύω για τη διαφήμιση.
T.E.I. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (Logistics) ΤΕΡΣΕΝΙΔΟΥ ΕΛΙΝΑ Επόπτρια Καθηγήτρια: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ.
Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
CRM ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Δειγματοληψία Ορισμοί Είδη δειγματοληψίας
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών

Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Τεχνικές Συγκέντρωσης Πρωτογενών Πληροφοριών Μέθοδοι επαφής Ερευνητικής Προσέγγισης

Βαθμός δόμησης της Έρευνας Ανάλογα με τον βαθμό δόμησης της έρευνας, οι τεχνικές συγκέντρωσης των πρωτογενών δεδομένων, κατατάσσονται ως εξής: Δομημένη τεχνική ή προσέγγιση (Structured). Ημιδομημένη τεχνική (Semi Structured). Τεχνική των Ελευθέρων συζητήσεων (Free Discussion).

Δομημένη Προσέγγιση Η Δομημένη προσέγγιση ακολουθεί κάποιο συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Ο απογραφέας δεν έχει το δικαίωμα να κάνει την παραμικρή παρέμβαση στο συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο έχει παραλάβει από τον ερευνητή για να διεκπεραιώσει. Οι μέθοδοι επαφής που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία είναι: Προσωπική συνέντευξη, η ταχυδρομική έρευνα, η τηλεφωνική κ.λπ.. Σκοπός του ερευνητή με την χρήση αυτής της τεχνικής είναι η ποσοτικοποίηση του ερευνητικού υλικού.

Ημιδομημένη Προσέγγιση Εάν το κοινό επαφής είναι ειδικό π.χ. Ιστορικοί, Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.λπ. τότε ο ερευνητής θα πρέπει να προτιμήσει την ημιδομημένη προσέγγιση της συνέντευξης βάθους (depth interview). Ο ερευνητής στις ημιδομημένες τεχνικές έχει συνήθως μια λίστα από θέματα που πρέπει να καλυφθούν. Εάν από την ελεύθερη συζήτηση δεν καλυφθούν οι στόχοι του ερευνητή τότε αυτός επανέρχεται στις συγκεκριμένες θεματικές ενότητες που χρειάζεται βαθύτερη πληροφόρηση. Είναι σφάλμα ακαδημαϊκά να χρησιμοποιείται ερωτηματολόγιο σε μια ημιδομημένη προσέγγιση.

Ελεύθερες συζητήσεις Εάν η γνώση μας για το συγκεκριμένο θέμα είναι περιορισμένη τότε επιβάλλεται μια ελεύθερη συζήτηση προκειμένου να ενημερωθούμε πρώτα εμείς και να οργανώσουμε μια ερευνητική προσέγγιση, Εάν επίσης μια επιχείρηση-εταιρεία ενδιαφέρεται να βγάλει στην αγορά ένα νέο προϊόν ή να ελέγξει την επικοινωνιακή προσέγγιση ενός διαφημιστικού μηνύματος τότε επιβάλλεται να επιλεχθεί η ελεύθερη συζήτηση.

Μέθοδοι επαφής της Ερευνητικής Προσέγγισης Προσωπική συνέντευξη (Face to Face), Ταχυδρομική έρευνα (Mail Research), Τηλεφωνική έρευνα (Telephone Research), Παρατήρηση (Observation), Διαρκής απογραφή (Retail Audit), Panels, Hall Tests, Συλλογική συζήτηση (Group ή Focus Discussion), Συνέντευξη βάθους (Depth or Mini Focus Interview).

Προσωπική συνέντευξη Στην προσωπική συνέντευξη ακολουθείται πιστά ένα συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο. Η συνέντευξη αυτή μπορεί να πραγματοποιείται: Από πόρτα σε πόρτα. Συνέντευξη σε λαϊκές αγορές. Συνέντευξη μέσα σε καταστήματα. Συνέντευξη έξω από τα καταστήματα.

Προσωπική συνέντευξη Άριστη δειγματοληπτική κάλυψη, Ευκαμψία, Ταχύτητα. Μεγάλο κόστος, Επηρεασμός από τον απογραφέα.

Προσωπική συνέντευξη Τα λάθη τα οποία συνήθως συμβαίνουν στην προσωπική επαφή είναι: Από τον απογραφέα. Από τον ερωτώμενο. Από το ακατάλληλο ερωτηματολόγιο. Λόγω του ακατάλληλου χρόνου που γίνεται η συνέντευξη. Λόγω του ακατάλληλου χώρου.

Ταχυδρομική έρευνα Το ερωτηματολόγιο στην ταχυδρομική έρευνα θα πρέπει: Να είναι μικρού σχήματος. Να συνοδεύεται από απαντητικό φάκελο γραμματοσημασμένο. Η ταχυδρομική έρευνα μπορεί να γίνει σε τυχαίο δείγμα αλλά και σε ειδικά επιλεγμένα panels.

Ταχυδρομική έρευνα Μεγάλη γεωγραφική κάλυψη. Πιθανή ανωνυμία μπορεί να βοηθήσει στη βαθύτερη αποκάλυψη των πραγματικών τάσεων. Φτωχή δειγματοληπτική αντιπροσώπευση. Μικρός αριθμός απαντήσεων 8-35% (μέσος όρος γύρω στο 18%). Μεγάλη αναμονή. Ακατάλληλη μέθοδος για επείγουσες πληροφορίες.

Ταχυδρομική έρευνα Η προειδοποιητική ή συνοδευτική επιστολή δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από μισή σελίδα και θα πρέπει να περιλαμβάνει: Τη σημασία της απάντησης. Ποιος θα απαντήσει το ερωτηματολόγιο. Τη δήλωση ότι θα είναι εμπιστευτικές οι απαντήσεις. Τα κίνητρα ή την προσφορά για όποιον απαντήσει το ερωτηματολόγιο. Για αύξηση του ποσοστού απαντήσεων: Μικρού μεγέθους ερωτηματολόγια. Απαντητικός φάκελος γραμματοσημασμένος. Follow up με επιστολή ή τηλεφώνημα. Υπόσχεση δώρου. Προειδοποιητική επιστολή.

Τηλεφωνική Έρευνα Ταχύτητα επικοινωνίας. Σχετικά καλή ανταπόκριση. Δυνατότητα επανάληψης επικοινωνίας με το ίδιο άτομο. Λογικό κόστος. Καλή επιλογή δείγματος. Περιορισμένος χρόνος επικοινωνίας. Ταυτότητα του ερωτώμενου.

Παρατήρηση Δύο είδη παρατήρησης Ποιοτική: Διερεύνηση της στάσης/ αιτίας της ανθρώπινης συμπεριφοράς και Ποσοτική: Διερεύνηση της συχνότητας της συγκεκριμένης πράξης. Και στις δύο περιπτώσεις ο ερευνητής παρατηρητής πρέπει να συγκεντρώνεται μόνο σε ότι είναι αναγκαίο για να καλύψει τους στόχους για τους οποίους γίνεται η παρατήρηση.

Παρατήρηση Μειονεκτήματα: Η επιλογή του δείγματος, επιλέγουμε μέρος και όχι δείγμα, Το ύψος του κόστους, Συγκέντρωση βασικά μόνο ποσοτικών πληροφοριών, Μεροληψία του παρατηρητή. Πλεονεκτήματα: Συλλογή πληροφοριών χωρίς κανένα επηρεασμό.

Panels Μια ομάδα ατόμων ή οικογενειών που έχει συμφωνήσει να δίνει πληροφορίες σε κάποιο ερευνητικό γραφείο ή υπηρεσία (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), για κάποια δεδομένη χρονική περίοδο. Τρία είδη Panels Τα συνεχόμενα (continuous). Τα ευκαιριακά (intervals). Τα κυβερνητικά (ΕΛ.ΣΤΑΤ. περίπου 6500 νοικοκυριά για την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών).

Διαρκής Απογραφή Διαρκής Απογραφή είναι η έρευνα που γίνεται σε καταστήματα για εμπορικούς λόγους, μέσα σε ορισμένο χρονικό διάστημα. Βοηθάει όταν χρησιμοποιείται η εξίσωση: Αποθέματα έναρξης + αγορές κατά το χρόνο που διαρκεί η έρευνα-αποθέματα λήξης = Πωλήσεις.

Hall tests Η διενέργεια συνεντεύξεων όχι στο δρόμο ή στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας του δείγματος αλλά σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες (halls). Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται λόγω της ταχύτητας των αποτελεσμάτων για την π.χ. γνώμη των ερωτώμενων για τη σύνθεση ενός νέου προϊόντος, μιας νέα συσκευασίας κ.λπ.

Ποιοτική Έρευνα Η ποιοτικές έρευνες γίνονται κυρίως για να ερευνηθούν τα αίτια της συμπεριφοράς ή μιας στάσης, τα οποία είναι δύσκολο να αποκαλυφθούν με μεθόδους ποσοτικής προσέγγισης. Δηλαδή για να διαπιστωθούν κίνητρα τα οποία το υποκείμενο: α) δεν γνωρίζει, β) δεν έχει συνειδητοποιήσει, γ) δεν είναι πρόθυμος να συνεργαστεί.

Συνέντευξη Βάθους Επεξηγηματική τεχνική που προσπαθεί: α) να περιγράψει, β) να αποκωδικοποιήσει, γ) να ερμηνεύσει σε βάθος τη σημασία ορισμένων φαινόμενων. Η επιτυχία της συνέντευξης βάθους κρίνεται από: Τις ικανότητες και τις γνώσεις του ερευνητή (σχεδιασμός θεματικών πεδίων για συζήτηση, διακριτικός και παθητικός ρόλος του), και Καταλληλότητα ερωτώμενου για το συγκεκριμένο θεματικό πεδίο.

Συλλογική συζήτηση Η συλλογική συζήτηση γίνεται συνήθως ελεύθερα, αν και σε αρκετές περιπτώσεις ο συντονιστής επεμβαίνει και την κατευθύνει σε θεματικές ενότητες για τις οποίες τον ενδιαφέρει να έχει βαθύτερη πληροφόρηση. Ο συντονιστής θα πρέπει να συντονίζει με τέτοιο τρόπο τη συζήτηση ώστε να είναι σίγουρος ότι παίρνουν μέρος όλοι οι συμμετέχοντες. Πάλι θα πρέπει να έχει ένα διακριτικό και ίσως παθητικό ρόλο.

Συλλογική συζήτηση Μεγάλο μέρος της επιτυχίας αυτής της μεθόδου οφείλεται: Στο χώρο (επιλογή του καταλληλότερου για όλα τα μέλη του δείγματος) Στο χρόνο (από 1-3 ώρες). Στο δείγμα (επιλογή βάσει προκαθορισμένου αριθμού κριτηρίων για ένα επιλεγμένο θέμα).